Hur "aktiverar" ni era små?
_0508 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2003
    #1

    Hur \"aktiverar\" ni era små?

    Av Mina´s husdjursinlägg kom jag att tänka på aktiviteter, berättade ju i mitt inlägg att vi inte hade den tiden att aktivera våran dåvarande hund...

    Vad tycker era små om att titta/känna på?

    Stina är måttligt intresserad av sitt babygym... Det pillar hon bara lite på, sen är det inte så skoj.
    Hon har 2 olika lekfiltar att ligga på... Men de är inte heller så intressanta.

    Funderar på vad de tycker är skoj i den här åldern...

    Är era barn fortfarande helt nöjda att bara ligga och titta, eller börjar ni märka mer och mer att deras tidigare leksaker börjar bli tråkiga för dem?


  2. 1
    Hur \"aktiverar\" ni era små? Av Mina´s husdjursinlägg kom jag att tänka på aktiviteter, berättade ju i mitt inlägg att vi inte hade den tiden att aktivera våran dåvarande hund...

    Vad tycker era små om att titta/känna på?

    Stina är måttligt intresserad av sitt babygym... Det pillar hon bara lite på, sen är det inte så skoj.
    Hon har 2 olika lekfiltar att ligga på... Men de är inte heller så intressanta.

    Funderar på vad de tycker är skoj i den här åldern...

    Är era barn fortfarande helt nöjda att bara ligga och titta, eller börjar ni märka mer och mer att deras tidigare leksaker börjar bli tråkiga för dem?


  3. Louise m Eric 050818
    #2

    Bara ligga & titta? :-) Nej du..

    Min son vill ha ombyte hela tiden. Verkar tycka det är urtrist att sitta i soffhörnet på sin mjuka kudde numera, det gillade han förut. I babygymet kan han ibland leka bra liggandes på rygg MEN 95% av gångerna jag lägger honom där så rullar han på 2 sekunder över till mage. Väl på mage så är han typ 70% av gångerna jättearg o frustrerad för att han inte kan krypa, illvrålar argt o skjuter upp rumpan i höjden, men krypa går ju inte för överkroppen är inte tillräckligt stark. Han har nu börjat öva armhävningar ibland ser det ut som. Ibland kan han ligga nöjd på mage o titta på ngt. Jag variera mellan att han får ligga på golvet, sitta/ligga i soffan (o då gillar han att titta på tv), ligga i sin spjälsäng i sitt blivande rum o titta på en mobil eller sitta i babysittern. Just nu är nog babysittern det populäraste men vart han än är så måste jag sticka till honom en ny leksak stup i kvarten så han inte blir uttråkad. Svårt/jobbigt ibland att aktivera så mkt som han tycks vilja.
    Jag längtar tills han kan vända sig även från magläge tillbaks till rygg själv, det lär han sig nog snart.

    Oj vad långt dt blev...

    ..../hälsn. Louise
  4. 2
    Bara ligga & titta? :-) Nej du.. Min son vill ha ombyte hela tiden. Verkar tycka det är urtrist att sitta i soffhörnet på sin mjuka kudde numera, det gillade han förut. I babygymet kan han ibland leka bra liggandes på rygg MEN 95% av gångerna jag lägger honom där så rullar han på 2 sekunder över till mage. Väl på mage så är han typ 70% av gångerna jättearg o frustrerad för att han inte kan krypa, illvrålar argt o skjuter upp rumpan i höjden, men krypa går ju inte för överkroppen är inte tillräckligt stark. Han har nu börjat öva armhävningar ibland ser det ut som. Ibland kan han ligga nöjd på mage o titta på ngt. Jag variera mellan att han får ligga på golvet, sitta/ligga i soffan (o då gillar han att titta på tv), ligga i sin spjälsäng i sitt blivande rum o titta på en mobil eller sitta i babysittern. Just nu är nog babysittern det populäraste men vart han än är så måste jag sticka till honom en ny leksak stup i kvarten så han inte blir uttråkad. Svårt/jobbigt ibland att aktivera så mkt som han tycks vilja.
    Jag längtar tills han kan vända sig även från magläge tillbaks till rygg själv, det lär han sig nog snart.

    Oj vad långt dt blev...

    ..../hälsn. Louise
  5. Louise m Eric 050818
    #3

    Glömde ju att hans största hobby ..

    ...just nu är att i alla lägen försöka sätta sig upp. Han stretar upp, upp, upp hela tiden. Även att stå upp i någons knä o \"hoppa\" är kul. Så här hemma görs både armhävningar o sittups :-)
  6. 3
    Glömde ju att hans största hobby .. ...just nu är att i alla lägen försöka sätta sig upp. Han stretar upp, upp, upp hela tiden. Även att stå upp i någons knä o \"hoppa\" är kul. Så här hemma görs både armhävningar o sittups :-)
  7. Medlem sedan
    Dec 2003
    #4

    William

    gillar fortfarande sitt babygym, och där kan han ligga en stund. Babysittern är oxå kul, han gungar sig själv numera. Jag brukar ge honom diverse leksaker som han tittar och biter på.
    Han gillar TV:n oxå, men jag vill helst undvika att han sitter framför den. Ibland kan han sitta i storasyskonens knän och titta en stund på vad som rör sig på skärmen.

    Håller med om att lite mer aktiviteter behövs nu!
  8. 4
    William gillar fortfarande sitt babygym, och där kan han ligga en stund. Babysittern är oxå kul, han gungar sig själv numera. Jag brukar ge honom diverse leksaker som han tittar och biter på.
    Han gillar TV:n oxå, men jag vill helst undvika att han sitter framför den. Ibland kan han sitta i storasyskonens knän och titta en stund på vad som rör sig på skärmen.

    Håller med om att lite mer aktiviteter behövs nu!
  9. Medlem sedan
    Oct 1998
    #5

    Oliver gillar sin...

    ...lära-gå-stol eller som det numera heter lekstol. Han kan inte få någon fart ännu, men är nöjd över att vara i den och leka med panelen. Annars vill han absolut inte ligga på golvet utan då snurrar han runt på mage, ligger så i 10 sekunder och börjar sen gnälla.

    Babysittern har vi höjt upp så han kan sitta rak i ryggen i den (det är en ställbar variant) och det går bra en stund. Likaså sitter han i matstol när vi är i köket och det brukar uppskattas. Men ibland när vi lägger honom i vagnen och han gnäller lite så somnar han. Kanske han känner sig understimulerad eller så var han nog bara trött.

    Kramar!
  10. 5
    Oliver gillar sin... ...lära-gå-stol eller som det numera heter lekstol. Han kan inte få någon fart ännu, men är nöjd över att vara i den och leka med panelen. Annars vill han absolut inte ligga på golvet utan då snurrar han runt på mage, ligger så i 10 sekunder och börjar sen gnälla.

    Babysittern har vi höjt upp så han kan sitta rak i ryggen i den (det är en ställbar variant) och det går bra en stund. Likaså sitter han i matstol när vi är i köket och det brukar uppskattas. Men ibland när vi lägger honom i vagnen och han gnäller lite så somnar han. Kanske han känner sig understimulerad eller så var han nog bara trött.

    Kramar!
  11. Medlem sedan
    Jan 2005
    #6

    ojojoj?

    Är det bara Märta som inte fått kläm på det där med gripandet än? Hon sträcker sig efter mobilen och babygymet och griper om dem, men hålla en leksak kontrollerat - icke!

    Hon är ofta nöjd med att titta eller leka i babygymet stunder hon tycker det är ok att ligga. Ofta vill hon bli buren och lekt med istället.
  12. 6
    ojojoj? Är det bara Märta som inte fått kläm på det där med gripandet än? Hon sträcker sig efter mobilen och babygymet och griper om dem, men hålla en leksak kontrollerat - icke!

    Hon är ofta nöjd med att titta eller leka i babygymet stunder hon tycker det är ok att ligga. Ofta vill hon bli buren och lekt med istället.
  13. Medlem sedan
    Jul 2002
    #7

    Vad roligt

    att den blev poppis :-D Då gjorde ni ju rätt som köpte en till Oliver.

    Kramar
  14. 7
    Vad roligt att den blev poppis :-D Då gjorde ni ju rätt som köpte en till Oliver.

    Kramar
  15. Medlem sedan
    Oct 2001
    #8

    Nej

    Benjamin tar inte saker ännu. Han försöker ibland, men armen gör inte som han vill...;-)
  16. 8
    Nej Benjamin tar inte saker ännu. Han försöker ibland, men armen gör inte som han vill...;-)
  17. Medlem sedan
    Jul 2002
    #9

    Caroline

    gillar att ligga under babygymmet - fast det var mer poppis längre stunder för några veckor sen. Hon gillar att hålla i saker och äta på dem - har hon inte leksaker så åker hela handen in i munnen.

    Caroline är väldigt social. Gillar att prata och nästan så att hon sjunger med när jag sjunger för henne. Att sjunga är mysigt tycker hon - det är något som har lugnat henne massvis när hon har fått inhalera. Pontus var aldrig så här pratig - han skulle mest röra sig nästan ända från början. Han hade inte tid att vara social *S*. Så stor skillnad mellan barnen - märker att jag pratar mer med Caroline än vad jag gjorde med Pontus just av den anledningen att Caroline är mer intresserad att prata tillbaka.

    Hoppgungan var mysig de gånger vi har provat den.

    GÅstolen är jättekul. Hon blir arg när jag lyfter upp henne från den. Hon sitter kortare stunder t.ex. om vi äter och hon inte är nöjd i sin matstol. Hon når ner med fötterna på golvet nu sen igår (hade inte provat den på 1-2 veckor) så nu kan hon skjuta sig bakåt och lite åt sidan. Fingrar på lekpanelen med knappar.

    Storebror är idolen - helt superglad när Pontus pratar med henne.

    Stå upp är kul och sträcka armar och ben när hon ligger ner - ja då skrattar hon högt som en tok *S*.

    Hon gillar sådana här leksaker som har bitring på sig - en spindel från Bambino är en hit och även Liberogrodan...

    Ja, det var en del...
    Kramar
  18. 9
    Caroline gillar att ligga under babygymmet - fast det var mer poppis längre stunder för några veckor sen. Hon gillar att hålla i saker och äta på dem - har hon inte leksaker så åker hela handen in i munnen.

    Caroline är väldigt social. Gillar att prata och nästan så att hon sjunger med när jag sjunger för henne. Att sjunga är mysigt tycker hon - det är något som har lugnat henne massvis när hon har fått inhalera. Pontus var aldrig så här pratig - han skulle mest röra sig nästan ända från början. Han hade inte tid att vara social *S*. Så stor skillnad mellan barnen - märker att jag pratar mer med Caroline än vad jag gjorde med Pontus just av den anledningen att Caroline är mer intresserad att prata tillbaka.

    Hoppgungan var mysig de gånger vi har provat den.

    GÅstolen är jättekul. Hon blir arg när jag lyfter upp henne från den. Hon sitter kortare stunder t.ex. om vi äter och hon inte är nöjd i sin matstol. Hon når ner med fötterna på golvet nu sen igår (hade inte provat den på 1-2 veckor) så nu kan hon skjuta sig bakåt och lite åt sidan. Fingrar på lekpanelen med knappar.

    Storebror är idolen - helt superglad när Pontus pratar med henne.

    Stå upp är kul och sträcka armar och ben när hon ligger ner - ja då skrattar hon högt som en tok *S*.

    Hon gillar sådana här leksaker som har bitring på sig - en spindel från Bambino är en hit och även Liberogrodan...

    Ja, det var en del...
    Kramar
  19. Medlem sedan
    Jan 2002
    #10

    Jag har....

    några olika stationer för Z som passar olika beroende på humör.

    Köket - babysitter med lekbåge eller matstol med leksak på bordet. Eller filt på golvet och kolla in vad mamma gör.

    Sovrummet - färgglad hemlagad mobil ovanför skötbordet, eller ligga på sängen om mamman viker tvätt.

    Vardagsrummet - Babygym med bl a speldosa, spegel och saker man kan ta och bita i. Eller sitta i soffan och kolla vad mamma gör.

    Verje vakentid har lite olika faser, först brukar Z roa sig själv, sen leker jag en stund med henne och sen får hon hänga med när jag gör olika saker. Hon roar sig rätt bra med sina saker och ligger och pratar med dem, sen tycker hon det är i sin ordning bara hon får vara med på sakerna jag gör. I tvättstugan ligger hon gärna och skrålar åt tvätten på linorna osv. Bära runt på henne har jag aldrig behövt, bär jag henne för mycket ibland blir hon arg och vill ligga för sig själv en stund. = )
    ¨
  20. 10
    Jag har.... några olika stationer för Z som passar olika beroende på humör.

    Köket - babysitter med lekbåge eller matstol med leksak på bordet. Eller filt på golvet och kolla in vad mamma gör.

    Sovrummet - färgglad hemlagad mobil ovanför skötbordet, eller ligga på sängen om mamman viker tvätt.

    Vardagsrummet - Babygym med bl a speldosa, spegel och saker man kan ta och bita i. Eller sitta i soffan och kolla vad mamma gör.

    Verje vakentid har lite olika faser, först brukar Z roa sig själv, sen leker jag en stund med henne och sen får hon hänga med när jag gör olika saker. Hon roar sig rätt bra med sina saker och ligger och pratar med dem, sen tycker hon det är i sin ordning bara hon får vara med på sakerna jag gör. I tvättstugan ligger hon gärna och skrålar åt tvätten på linorna osv. Bära runt på henne har jag aldrig behövt, bär jag henne för mycket ibland blir hon arg och vill ligga för sig själv en stund. = )
    ¨
  21. Medlem sedan
    Apr 2005
    #11

    Hugo

    roar sig mycket själv. Vi har ställt hans gym framför sittern och det är en favorit. Han ligger gärna och grejar med sina plastnycklar och lite andra leksaker som han kan greppa själv. Ibland känner jag mig som en dålig mamma som låter honom leka så mycket själv men han verkar väldigt nöjd så jag låer honom vara.

    Vi har nu i veckan har jag hjort om mjukliften i vagnen till åkpse så att han kan få sitta líte mer. Han tittar storögt på omvärlden (sover mindre när vi är ute) och somnar helt utmattad på kvällen. Mycket skönt med lite mer egentid för oss.

    Kram
  22. 11
    Hugo roar sig mycket själv. Vi har ställt hans gym framför sittern och det är en favorit. Han ligger gärna och grejar med sina plastnycklar och lite andra leksaker som han kan greppa själv. Ibland känner jag mig som en dålig mamma som låter honom leka så mycket själv men han verkar väldigt nöjd så jag låer honom vara.

    Vi har nu i veckan har jag hjort om mjukliften i vagnen till åkpse så att han kan få sitta líte mer. Han tittar storögt på omvärlden (sover mindre när vi är ute) och somnar helt utmattad på kvällen. Mycket skönt med lite mer egentid för oss.

    Kram
  23. Medlem sedan
    Oct 1998
    #12

    Ja, tack för tipset!

    Vi var lite desperata ett tag men det fanns ju mängder av såna här stolar på Babyproffsen så det blev en för tidig julklapp till herr gnällis som är mycket nöjdare när han står där och pysslar....:-)

    Kramar!
  24. 12
    Ja, tack för tipset! Vi var lite desperata ett tag men det fanns ju mängder av såna här stolar på Babyproffsen så det blev en för tidig julklapp till herr gnällis som är mycket nöjdare när han står där och pysslar....:-)

    Kramar!
  25. Medlem sedan
    Oct 1998
    #13

    Oliver håller inte....

    ...heller en leksak kontrollerat utan oftast så åker den i golvet. Men han griper efter allt han ser nu och det han får tag i brukar ta en tur runt munnen oxå.....blött och kladdigt blir det....:-)

  26. 13
    Oliver håller inte.... ...heller en leksak kontrollerat utan oftast så åker den i golvet. Men han griper efter allt han ser nu och det han får tag i brukar ta en tur runt munnen oxå.....blött och kladdigt blir det....:-)

  27. Medlem sedan
    Feb 2005
    #14

    det gör oscar oxå

    han vägrar att ligga *S*
  28. 14
    det gör oscar oxå han vägrar att ligga *S*
  29. Medlem sedan
    Jan 2005
    #15

    Lea börjar

    mer och mer tycka om att ligga på golvet under babygymet och sitta i babysittern. Har börjat slå till sakerna så de rör sig. Men det roligaste är att äta på sina händer eller mammas och pappas.
  30. 15
    Lea börjar mer och mer tycka om att ligga på golvet under babygymet och sitta i babysittern. Har börjat slå till sakerna så de rör sig. Men det roligaste är att äta på sina händer eller mammas och pappas.

Liknande trådar

  1. Vad aktiverar ni era små med??
    By tjolahoppsan in forum _1008 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-13, 22:19
  2. Vad aktiverar ni era små med??
    By tjolahoppsan in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-13, 00:01
  3. Hur aktiverar ni era bebisar?*imt*
    By Sofia med wilma in forum _0509 Septemberbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-08-13, 21:31
  4. Hur aktiverar man en 34-åring?
    By stardust74 in forum _0506 Junibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-06-21, 21:01
  5. Hur aktiverar man en 12-månaders??
    By stardust74 in forum _0506 Junibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-06-21, 20:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar