Någon som har Glocalnet?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Någon som har Glocalnet?

    Vi har bytt från Telia till Glocalnet och nu när jag försöker uppdatera min hemsida så funkar det inte. Jag får bara felmeddelanden hela tiden =( Den hittar inte ftp-servern. Fler som ändrat och det inte funkat.. Vad kan det vara för fel. Har skrivit in dom rätta uppgifterna, varit noga med stora och små bokstäver bla. Vad mer kan jag kolla?
  2. 1
    Någon som har Glocalnet? Vi har bytt från Telia till Glocalnet och nu när jag försöker uppdatera min hemsida så funkar det inte. Jag får bara felmeddelanden hela tiden =( Den hittar inte ftp-servern. Fler som ändrat och det inte funkat.. Vad kan det vara för fel. Har skrivit in dom rätta uppgifterna, varit noga med stora och små bokstäver bla. Vad mer kan jag kolla?
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2

    Använder Dreamweaver. (IMT)

    ,
  4. 2
    Använder Dreamweaver. (IMT) ,
  5. Medlem sedan
    Dec 1998
    #3

    Fattar jag dig rätt nu...

    Har du flyttat din sida från Telias server till Glocalnets? Eller försöker du uppdatera en sida som ligger kvar på Telias server, dvs som ligger på ditt gamla konto där?

    Har du sagt upp kontot lär ju inte Telia släppa in dig på sin server särskilt länge; du är ju inte deras kund längre.

    Vi bytter från Telia till Glocalnet, men jag försökte aldrig uppdatera mina sidor på Telia efter bytet så jag vet inte hur lång tid det tar innan man blir spärrad.

    Du bör lägga upp dina filer på ditt utrymme på Glocalnet i stället.
  6. 3
    Fattar jag dig rätt nu... Har du flyttat din sida från Telias server till Glocalnets? Eller försöker du uppdatera en sida som ligger kvar på Telias server, dvs som ligger på ditt gamla konto där?

    Har du sagt upp kontot lär ju inte Telia släppa in dig på sin server särskilt länge; du är ju inte deras kund längre.

    Vi bytter från Telia till Glocalnet, men jag försökte aldrig uppdatera mina sidor på Telia efter bytet så jag vet inte hur lång tid det tar innan man blir spärrad.

    Du bör lägga upp dina filer på ditt utrymme på Glocalnet i stället.
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4

    Oj skrev visst väldigt otydlig

    Jag försöker uppdatera med hjälp av dom nya uppgifterna från Glocalnet.. Har raderat dom gamla teliauppgifterna. Dom nya uppgifterna som jag fått är: hemsidans namn, hemsidans url, ftp-server, användarnamn och lösenordet.

    Får detta felmeddelande:
    \"An FTP error occurred - cannot make connection to host. The remote host cannot be found\"

  8. 4
    Oj skrev visst väldigt otydlig Jag försöker uppdatera med hjälp av dom nya uppgifterna från Glocalnet.. Har raderat dom gamla teliauppgifterna. Dom nya uppgifterna som jag fått är: hemsidans namn, hemsidans url, ftp-server, användarnamn och lösenordet.

    Får detta felmeddelande:
    \"An FTP error occurred - cannot make connection to host. The remote host cannot be found\"

  9. Medlem sedan
    Dec 1998
    #5

    Om jag minns rätt...

    Man var tvungen att regga sin sida nånstans på Glocalnet... *senil* Men det har du väl gjort om du har alla uppgifter...

    Har du alltså lagt upp något innan och ska uppdatera eler med uppdatera menar du att du ska lägga upp sidan första gången? Dvs har du kunnat lägga in nåt tidigare med de nya uppgifterna?
  10. 5
    Om jag minns rätt... Man var tvungen att regga sin sida nånstans på Glocalnet... *senil* Men det har du väl gjort om du har alla uppgifter...

    Har du alltså lagt upp något innan och ska uppdatera eler med uppdatera menar du att du ska lägga upp sidan första gången? Dvs har du kunnat lägga in nåt tidigare med de nya uppgifterna?

Liknande trådar

  1. Glocalnet, lägre än lägst?
    By Eko Logisk in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-03, 13:51
  2. ska vi lyfta oss över glocalnet en stund
    By -AT- in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-28, 19:49
  3. Glocalnet´s reklamlåt
    By Lurpan in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-24, 22:49
  4. Lägre än Glocalnet
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-24, 15:38
  5. EMOT Glocalnet
    By Glocalnethatare in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 08:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar