Hur gör man med vaccinationer?
Höftluxationer
  1. Anna m. Leo + Antonia
    #1

    Hur gör man med vaccinationer?

    Vi kämpar på med gipset och det går riktigt bra, men visst känns det tråkigt att det ska behöva vara så här. Idag var vi till BVC, som mycket väl vet om gipsningen, för att Antonia skulle få sin tremånadersspruta. BVC-sköterskan kontaterade snabbt att det inte går att sätta den i låret som brukligt är och undrade om vi ville att hon skulle sätta den i armen trots att det enligt henne inte är så bra. Vi vill inte fatta ett sånt medicinskt beslut själva så hon skulle konsultera BVC-läkaren. Jag tyckte gott att hon hade kunnat göra det i förväg.

    Det blev alltså ingen spruta idag och det är väl ingen fara så, men gipset skanske ska vara där i drygt fem månader till och så länge bör man väl inte vänta. Finns det någon annan här som har/har haft samma problem och hur har ni löst det? Jag tycker att BVC står så handfallna inför våra problem med höft och hörsel och SÅ ovanligt kan det väl inte vara för dem.

    /A
  2. 1
    Hur gör man med vaccinationer? Vi kämpar på med gipset och det går riktigt bra, men visst känns det tråkigt att det ska behöva vara så här. Idag var vi till BVC, som mycket väl vet om gipsningen, för att Antonia skulle få sin tremånadersspruta. BVC-sköterskan kontaterade snabbt att det inte går att sätta den i låret som brukligt är och undrade om vi ville att hon skulle sätta den i armen trots att det enligt henne inte är så bra. Vi vill inte fatta ett sånt medicinskt beslut själva så hon skulle konsultera BVC-läkaren. Jag tyckte gott att hon hade kunnat göra det i förväg.

    Det blev alltså ingen spruta idag och det är väl ingen fara så, men gipset skanske ska vara där i drygt fem månader till och så länge bör man väl inte vänta. Finns det någon annan här som har/har haft samma problem och hur har ni löst det? Jag tycker att BVC står så handfallna inför våra problem med höft och hörsel och SÅ ovanligt kan det väl inte vara för dem.

    /A
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2

    Nej

    Vi har inte haft det problemet men kan du inte vända dig till er ortopedmottagning för att få svar? De vet säkert hur de skall gå till väga med sprutan för de borde ju ha erfarenhet.

    Kram!
  4. 2
    Nej Vi har inte haft det problemet men kan du inte vända dig till er ortopedmottagning för att få svar? De vet säkert hur de skall gå till väga med sprutan för de borde ju ha erfarenhet.

    Kram!
  5. bejbis
    #3

    vi..

    Min lilla tös får vänta med fem månaders sprutan tills hon är färdig med gipset. Hon blir sex månader nästa vecka. Min bvc tant sa att det inte var hela världen att man fick vänta med sprutan lite..
    Men som sagt på måndag åker gipset åt helsike =) o det ska bli sååå skönt. Det har varit en jobbig behandling, men nödvändig.
  6. 3
    vi.. Min lilla tös får vänta med fem månaders sprutan tills hon är färdig med gipset. Hon blir sex månader nästa vecka. Min bvc tant sa att det inte var hela världen att man fick vänta med sprutan lite..
    Men som sagt på måndag åker gipset åt helsike =) o det ska bli sååå skönt. Det har varit en jobbig behandling, men nödvändig.
  7. Anna m. Leo + Antonia
    #4

    ska självklart ringa

    redan på måndag, men tänkte att det kunde vara intressant att höra hur andra har fått göra. Det verkar ju vara så olika med behandlingstider t ex.

    Tack för kommentar ändå!
  8. 4
    ska självklart ringa redan på måndag, men tänkte att det kunde vara intressant att höra hur andra har fått göra. Det verkar ju vara så olika med behandlingstider t ex.

    Tack för kommentar ändå!
  9. Anna m. Leo + Antonia
    #5

    Här blir det ju längre väntan

    Hon blir nio månader innan hon kan hon få både tre- och femmånaderssprutan så det är ju inte riktigt samma som för er. Gud vad skönt att ni slipper gipset snart! Jag är så himla avundsjuk, vi har ju en hel evighet kvar!
  10. 5
    Här blir det ju längre väntan Hon blir nio månader innan hon kan hon få både tre- och femmånaderssprutan så det är ju inte riktigt samma som för er. Gud vad skönt att ni slipper gipset snart! Jag är så himla avundsjuk, vi har ju en hel evighet kvar!
  11. Medlem sedan
    Jan 1999
    #6

    Vad trist att de inte kan

    vara lite förberedda på Bvc. De visste väl ändå om gipset? Skönt att höra att det funkar med gipset trots allt.
    *kram*
  12. 6
    Vad trist att de inte kan vara lite förberedda på Bvc. De visste väl ändå om gipset? Skönt att höra att det funkar med gipset trots allt.
    *kram*
  13. bejbis
    #7

    ojoj

    ja det blir lite längre väntan ja... Tänkte inte på det=) Har du kollat med er läkare vad dom har för motivering till att ni ska ha det såååååå länge??
  14. 7
    ojoj ja det blir lite längre väntan ja... Tänkte inte på det=) Har du kollat med er läkare vad dom har för motivering till att ni ska ha det såååååå länge??
  15. Anna m. Leo + Antonia
    #8

    ska göra det

    När vi ska in på omgipsning så ska jag ta upp det och fråga för jag undrar verkligen. Tycker att det är så jobbigt och om det inte finns någon annan motivering än \"vi brukar göra så här\" så kommer jag att fråga om det inte går att byta till skena en bit in på behandlingen.

    /A
  16. 8
    ska göra det När vi ska in på omgipsning så ska jag ta upp det och fråga för jag undrar verkligen. Tycker att det är så jobbigt och om det inte finns någon annan motivering än \"vi brukar göra så här\" så kommer jag att fråga om det inte går att byta till skena en bit in på behandlingen.

    /A

Liknande trådar

  1. Vaccinationer!
    By Jost med Busfröna in forum Resesnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-07-04, 13:41
  2. Vaccinationer?
    By äppelblom in forum Resesnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-20, 18:34
  3. Vaccinationer
    By gaggahagga in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-18, 07:56
  4. Vaccinationer
    By KarolinaA in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-02, 20:05
  5. På tal om vaccinationer
    By Marmelad in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-19, 19:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar