Kejsarsnitt vid förkylning?
_0512 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    Kejsarsnitt vid förkylning?

    Idag börjar jag känna mig lite förkyld, så typiskt, har varit frisk hela tiden innan. Jag ska ju ha kejsarsnitt nästa onsdag. Är det någon av er som varit på sövt kejsarsnitt när du varit sjuk? För jag antar att de gör det i alla fall.

    En rolig sak är i alla fall att igår kväll var Knyttet riktigt i farten när jag skulle sova så nu har äntligen min sambo fått känna sparkarna i magen. Det är jag verkligen glad för. :-D
  2. 1
    Kejsarsnitt vid förkylning? Idag börjar jag känna mig lite förkyld, så typiskt, har varit frisk hela tiden innan. Jag ska ju ha kejsarsnitt nästa onsdag. Är det någon av er som varit på sövt kejsarsnitt när du varit sjuk? För jag antar att de gör det i alla fall.

    En rolig sak är i alla fall att igår kväll var Knyttet riktigt i farten när jag skulle sova så nu har äntligen min sambo fått känna sparkarna i magen. Det är jag verkligen glad för. :-D
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    Stackare!

    Inte kul att vara förkyld i dessa dagar. Själv håller jag mej långt borta från förkylda människor. Flickornas kompisar får inte komma hit för jag vill verkligen vara frisk på tisdag!!

    För att svara på din fråga så var jag rejält förkyld när Moas förlossning startade. Den slutade med akut kejsarsnitt. Så visst går det att bli opererad fastän man är förkyld.
    Nu är det en planerad op man skall utföra så det är opererande läkare & narkosläkare som tar beslut om op eller inte. Det jag kan råda dej är att kontakta förlossningen och berätta om förkylningen. De kan råda dej i detta läge.

    Lycka till! Snart snusar vi på våra bebisar.
  4. 2
    Stackare! Inte kul att vara förkyld i dessa dagar. Själv håller jag mej långt borta från förkylda människor. Flickornas kompisar får inte komma hit för jag vill verkligen vara frisk på tisdag!!

    För att svara på din fråga så var jag rejält förkyld när Moas förlossning startade. Den slutade med akut kejsarsnitt. Så visst går det att bli opererad fastän man är förkyld.
    Nu är det en planerad op man skall utföra så det är opererande läkare & narkosläkare som tar beslut om op eller inte. Det jag kan råda dej är att kontakta förlossningen och berätta om förkylningen. De kan råda dej i detta läge.

    Lycka till! Snart snusar vi på våra bebisar.
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3

    Tack för ditt svar

    Jag ska ringa förlossningen om jag inte känner mig bättre, under helgen eller på måndag. Jag är bara lite smådålig så det kanske går över snabbt, jag hoppas på det. Har ju inte varit utanför dörren nästan någonting på senare tid, bara när jag åkt på besök hos bm.

    Japp, snart snusar vi också bebis. :-D
  6. 3
    Tack för ditt svar Jag ska ringa förlossningen om jag inte känner mig bättre, under helgen eller på måndag. Jag är bara lite smådålig så det kanske går över snabbt, jag hoppas på det. Har ju inte varit utanför dörren nästan någonting på senare tid, bara när jag åkt på besök hos bm.

    Japp, snart snusar vi också bebis. :-D
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4

    Veckan innan

    mitt snitt var jag också förkyld. Jag tog upp det med läkaren när jag var på mitt sista tillväxt UL, och hon såg ingen anledning att skjuta på operationen. Nu gjordes snittet visserligen med lokalbedövning och det har väl viss påverkan. Jag tycker att du ska ta upp din förkylning med din BM!
  8. 4
    Veckan innan mitt snitt var jag också förkyld. Jag tog upp det med läkaren när jag var på mitt sista tillväxt UL, och hon såg ingen anledning att skjuta på operationen. Nu gjordes snittet visserligen med lokalbedövning och det har väl viss påverkan. Jag tycker att du ska ta upp din förkylning med din BM!
  9. Medlem sedan
    Aug 2005
    #5

    Jag

    gör det på måndag. Känner mig inte så förkyld längre men däremot känner jag mig frussen så det kanske är något på g. *suck*
  10. 5
    Jag gör det på måndag. Känner mig inte så förkyld längre men däremot känner jag mig frussen så det kanske är något på g. *suck*

Liknande trådar

  1. Ang Kejsarsnitt..
    By Elinanna in forum _0902 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-04-03, 10:18
  2. Kejsarsnitt
    By Lollo_77 in forum _0905 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-03-27, 09:46
  3. Kejsarsnitt?
    By Lincoln in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-08, 10:51
  4. Kejsarsnitt...
    By Linda m. Danne&Zebbe in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-01-27, 17:03
  5. när ska man be om kejsarsnitt??
    By //hanni in forum Förlossning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-24, 21:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar