JA :) jag ska plugga i vår
_0211 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    JA :) jag ska plugga i vår

    fick antagningen idag, på lärarhögskolan, pedagogiskt arbete med yngre barn (kan jobba upp till 3an tror jag det va) SÅ GLAD :) Ska försöka njuta till max också av sista mammaledigheten, hur man nu gör det med alla sjukdommar ;) men ändå, så kul att få komma igång nu!
  2. 1
    JA :) jag ska plugga i vår fick antagningen idag, på lärarhögskolan, pedagogiskt arbete med yngre barn (kan jobba upp till 3an tror jag det va) SÅ GLAD :) Ska försöka njuta till max också av sista mammaledigheten, hur man nu gör det med alla sjukdommar ;) men ändå, så kul att få komma igång nu!
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2

    Grattis!

    kul att du kom in!!!

    Ha det!
  4. 2
    Grattis! kul att du kom in!!!

    Ha det!
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3

    Grattis!

    Vad kul! Jobbar själv med den åldersgruppen när jag inte är mammaledig, och det är jätteroligt. Hur länge ska du plugga?
  6. 3
    Grattis! Vad kul! Jobbar själv med den åldersgruppen när jag inte är mammaledig, och det är jätteroligt. Hur länge ska du plugga?
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4

    Jag med

    Efter första antagningen reservplats 1 på den så då borde det ju gå....
    skulle kanske ha varit på lektionerna i gymnasiet istället för att va fikande punkare:-).
    Och du ett stort grattis!!!
    Tycker inte du också att det är läskigt att lämna hemmet efter så många år:-).
    Kram
  8. 4
    Jag med Efter första antagningen reservplats 1 på den så då borde det ju gå....
    skulle kanske ha varit på lektionerna i gymnasiet istället för att va fikande punkare:-).
    Och du ett stort grattis!!!
    Tycker inte du också att det är läskigt att lämna hemmet efter så många år:-).
    Kram
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5

    Grattis....

    även om just jag inte är så förtjust i den utbildning som jag har just därifrån..... Jag är ju Ma-Nv lärare 1-9 men tänker nog inte återvända till det yrket så det är ju härligt om det finns någon som vill ta över =) Lycka till!!
  10. 5
    Grattis.... även om just jag inte är så förtjust i den utbildning som jag har just därifrån..... Jag är ju Ma-Nv lärare 1-9 men tänker nog inte återvända till det yrket så det är ju härligt om det finns någon som vill ta över =) Lycka till!!
  11. Medlem sedan
    Oct 2002
    #6

    grattis!

    ska du tacka ja om du kommer in då?vilken inriktning va det du hade sökt? :)
    jo klart det är lite läskigt.. fast jag ser fram emot det så himla mycket, jag och barnen är redo nu känner jag :) allt har sin tid liksom men jag hoppas att det i framtiden kommer bli åtminstånde en bebistid till :)
    en kompis har sökt en reservplats nu, håller tummarna för vi är grannar och har barnen på samma dagis så det vore så bra om båda kom in :)
  12. 6
    grattis! ska du tacka ja om du kommer in då?vilken inriktning va det du hade sökt? :)
    jo klart det är lite läskigt.. fast jag ser fram emot det så himla mycket, jag och barnen är redo nu känner jag :) allt har sin tid liksom men jag hoppas att det i framtiden kommer bli åtminstånde en bebistid till :)
    en kompis har sökt en reservplats nu, håller tummarna för vi är grannar och har barnen på samma dagis så det vore så bra om båda kom in :)
  13. Medlem sedan
    Oct 2002
    #7

    berätta

    gärna va det va du inte gillade? om du vill..
    tack för grattiset!
  14. 7
    berätta gärna va det va du inte gillade? om du vill..
    tack för grattiset!
  15. Medlem sedan
    Oct 2002
    #8

    tack :) IMT

    f
  16. 8
    tack :) IMT f
  17. Medlem sedan
    Oct 2002
    #9

    3,5 år

    är det väll?
    va roligt, jobbar du på en förskola? berätta gärna mer om du vill, nyfiken är man juh! hur ser en typisk dag ut?
    kram och tack för grattiset!
  18. 9
    3,5 år är det väll?
    va roligt, jobbar du på en förskola? berätta gärna mer om du vill, nyfiken är man juh! hur ser en typisk dag ut?
    kram och tack för grattiset!
  19. Viktoria med F & E
    #10

    Jättegrattis

    Å vad roligt, och det låter som en karriär som är som klippt och skuren för dig!
  20. 10
    Jättegrattis Å vad roligt, och det låter som en karriär som är som klippt och skuren för dig!
  21. Medlem sedan
    Oct 2002
    #11

    tack

    jag känner att det innehåller mycket som tilltalar mig :)
  22. 11
    tack jag känner att det innehåller mycket som tilltalar mig :)
  23. Medlem sedan
    Oct 2001
    #12

    Grattis!!

    Vad roligt! Vad är det du \"blir\" då? Någon form av lärare? Hur lång är utbildningen?

    Jag vill börja plugga i höst, ska bara bestämma mig för vad... :) Just nu funderar jag på apotekare eller psykolog, men det kan säkert ändras! :)
  24. 12
    Grattis!! Vad roligt! Vad är det du \"blir\" då? Någon form av lärare? Hur lång är utbildningen?

    Jag vill börja plugga i höst, ska bara bestämma mig för vad... :) Just nu funderar jag på apotekare eller psykolog, men det kan säkert ändras! :)
  25. Nita och grabbarna
    #13

    åhh vad kul

    bara tanken på att plugga gör mej trött! väntar till sanyar är färdig..=

    Lycka till och njut av tiden som är kvar
  26. 13
    åhh vad kul bara tanken på att plugga gör mej trött! väntar till sanyar är färdig..=

    Lycka till och njut av tiden som är kvar
  27. anna med astrid & B2 v 20
    #14

    åh, vad roligt!

    hoppas att du skall trivas. det blir nog perfekt! skönt att veta att det händer något kul när ammaledigheten är över. grattis!
  28. 14
    åh, vad roligt! hoppas att du skall trivas. det blir nog perfekt! skönt att veta att det händer något kul när ammaledigheten är över. grattis!
  29. Medlem sedan
    Oct 2002
    #15

    man blir

    förskollärare eller lågstadielärare, eller man blir juh både och på denna utbildning, kul att kunna jobba med många åldrar :) ah det är jättesvårt att veta vad man vill!
  30. 15
    man blir förskollärare eller lågstadielärare, eller man blir juh både och på denna utbildning, kul att kunna jobba med många åldrar :) ah det är jättesvårt att veta vad man vill!
  31. Medlem sedan
    Oct 2002
    #16

    tack

    ska verkligen försöka njuta, det är mycket lättare nu när man ser slutet på det faktiskt :)
    hoppas att det löser sig för dig gumman, tänker på dig!
    kram!
  32. 16
    tack ska verkligen försöka njuta, det är mycket lättare nu när man ser slutet på det faktiskt :)
    hoppas att det löser sig för dig gumman, tänker på dig!
    kram!
  33. Medlem sedan
    Oct 2002
    #17

    tack

    ja det känns jättekul att ha nått att se fram emot, min värsta mardröm vore att inte ha nått att göra så jag är så glad att jag kommit in :)
  34. 17
    tack ja det känns jättekul att ha nått att se fram emot, min värsta mardröm vore att inte ha nått att göra så jag är så glad att jag kommit in :)
  35. Anna med Ida och Rasmus
    #18

    stort grattis!

    Jag kom ju in jag med och det känns jättekul! Lite oroande med dagistider och sjukdommar mm men i huvudsak känns det ju kul!
  36. 18
    stort grattis! Jag kom ju in jag med och det känns jättekul! Lite oroande med dagistider och sjukdommar mm men i huvudsak känns det ju kul!
  37. Medlem sedan
    Oct 2002
    #19

    Grattis va kul :)

    det tror jag inte du sagt :) så du ska också plugga nu i vår då?
  38. 19
    Grattis va kul :) det tror jag inte du sagt :) så du ska också plugga nu i vår då?
  39. Medlem sedan
    Jun 2002
    #20

    Jag (långt)

    jobbar på fritis, dvs under dagen i skolan med barn från förskoleklass upp till trean, och på eftermiddan med dem som går kvar på fritis. På dagen är det lite olika, dels kan man jobba tillsammans med läraren i klassrummet eller med en grupp barn själv. Ibland har vi teman nån dag i veckan under en period, och då har alla i personalen en grupp barn (blandade åldrar) och har \"lektion\" på olika sätt om det som temat handlar om. På eftermiddan är det mest mellanmål och fri lek tills barnen går hem/blir hämtade. På min arbetsplats har vi mkt frihet när det gäller vad man ska göra under tiden med barnen och även ens eget schema, men det kan vara oilka från ställe till ställe. Fråga gärna om du vill veta mer!
  40. 20
    Jag (långt) jobbar på fritis, dvs under dagen i skolan med barn från förskoleklass upp till trean, och på eftermiddan med dem som går kvar på fritis. På dagen är det lite olika, dels kan man jobba tillsammans med läraren i klassrummet eller med en grupp barn själv. Ibland har vi teman nån dag i veckan under en period, och då har alla i personalen en grupp barn (blandade åldrar) och har \"lektion\" på olika sätt om det som temat handlar om. På eftermiddan är det mest mellanmål och fri lek tills barnen går hem/blir hämtade. På min arbetsplats har vi mkt frihet när det gäller vad man ska göra under tiden med barnen och även ens eget schema, men det kan vara oilka från ställe till ställe. Fråga gärna om du vill veta mer!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Plugga och spy......
    By Lise Lotte in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 13:21
  2. Har jag råd att plugga???
    By *Camilla* in forum Ordet är fritt
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2007-11-22, 21:07
  3. To plugga eller inte plugga
    By abbie in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-15, 08:32
  4. Plugga
    By tarantella in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-25, 20:30
  5. Går det att plugga
    By Jojo in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-03-21, 06:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar