Vilka frukter/grönsaker är lösande?
_0508 Augustibarn
  1. Louise m E 02 & Eric 0508
    #1

    Vilka frukter/grönsaker är lösande?

    Respektive stoppande för magen?
    Jag kan ju att blåbär stoppar o att katrinplommon löser. Hur är det med päron, mango, banan, morot? Ngn som vet? Skulle behöva en lista på detta, glömmer jämt.

    Mvh Louise
  2. 1
    Vilka frukter/grönsaker är lösande? Respektive stoppande för magen?
    Jag kan ju att blåbär stoppar o att katrinplommon löser. Hur är det med päron, mango, banan, morot? Ngn som vet? Skulle behöva en lista på detta, glömmer jämt.

    Mvh Louise
  3. Medlem sedan
    Oct 1998
    #2

    Har för mig....

    ...att päron kan vara lite lösande och banan brukar vara stoppande. Likaså som du skriver så är blåbär stoppande och katrinplommon lösande. Men det är inte alla magar som reagerar likadant.
  4. 2
    Har för mig.... ...att päron kan vara lite lösande och banan brukar vara stoppande. Likaså som du skriver så är blåbär stoppande och katrinplommon lösande. Men det är inte alla magar som reagerar likadant.
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3

    Morot...

    brukar vara väldigt stoppande.
  6. 3
    Morot... brukar vara väldigt stoppande.
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4

    Päron..

    ..är lösande. Päronjuice rekommenderas om man är hård i magen (finns i barnmatshyllan) Morot är stoppande, morotssoppa/pure bra vid diarre. Banan är det något med att mogen är på det ena sättet och inte mogen på det andra. Vi har haft rätt mycket magstök här. Jag hade salmonella och campylobakter i vintras och Elis var förstoppad i somras så vi har provat båda varianterna. Jättebra råd fick vi från sjukvårdsupplysningen, ring dit vetja. Skulle också behöva en lista för jag kommer alltid bara ihåg hälften..
  8. 4
    Päron.. ..är lösande. Päronjuice rekommenderas om man är hård i magen (finns i barnmatshyllan) Morot är stoppande, morotssoppa/pure bra vid diarre. Banan är det något med att mogen är på det ena sättet och inte mogen på det andra. Vi har haft rätt mycket magstök här. Jag hade salmonella och campylobakter i vintras och Elis var förstoppad i somras så vi har provat båda varianterna. Jättebra råd fick vi från sjukvårdsupplysningen, ring dit vetja. Skulle också behöva en lista för jag kommer alltid bara ihåg hälften..

Liknande trådar

  1. Röda frukter och grönsaker?
    By mariamed4 in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-22, 18:28
  2. Vilka frukter och grönsaker, LCHF
    By Familjnu in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-25, 18:23
  3. vilka grönsaker..
    By annah in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-01, 09:58
  4. Dåliga frukter och grönsaker
    By illan in forum Mat & dryck
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-26, 07:43
  5. Vilka grönsaker o frukter
    By Milou in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-08, 11:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar