lite jul-status-enkät:
_0408 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2000
    #1

    lite jul-status-enkät:

    1. Hur många julklappar har du kvar att köpa?

    2. Vet du _vad_ du ska köpa?

    3. Ska du hänga upp julgardiner i år och är det isf gjort?

    4. Ska ni ha gran och isf när tar ni in och klär den?

    5. Har ni kokt julskinka?

    6. Nåt annat som bara _måste_ göras innan jul?

    7. Hur lång julledighet har du i år?
  2. 1
    lite jul-status-enkät: 1. Hur många julklappar har du kvar att köpa?

    2. Vet du _vad_ du ska köpa?

    3. Ska du hänga upp julgardiner i år och är det isf gjort?

    4. Ska ni ha gran och isf när tar ni in och klär den?

    5. Har ni kokt julskinka?

    6. Nåt annat som bara _måste_ göras innan jul?

    7. Hur lång julledighet har du i år?
  3. Medlem sedan
    Oct 2000
    #2

    svarar själv:

    . Hur många julklappar har du kvar att köpa?
    *** 2-3 stycken

    2. Vet du _vad_ du ska köpa?
    *** Till pappa vet jag men ej till Peter

    3. Ska du hänga upp julgardiner i år och är det isf gjort?
    *** Hade tänkt det ja, men de är inte uppe än

    4. Ska ni ha gran och isf när tar ni in och klär den?
    *** Japp, den klädde vi igår kväll

    5. Har ni kokt julskinka?
    *** Japp, gjordes också igår kväll

    6. Nåt annat som bara _måste_ göras innan jul?
    *** Städa hade ju varit trevligt ;) och så vill jag ha lite julblommor, men jag vet inte var jag ska ställa dem så Tuva inte äter upp dem...

    7. Hur lång julledighet har du i år?
    *** Har tagit semester 8 dagar så jag är ledig 14 dagar 24/12 - 8/1
  4. 2
    svarar själv: . Hur många julklappar har du kvar att köpa?
    *** 2-3 stycken

    2. Vet du _vad_ du ska köpa?
    *** Till pappa vet jag men ej till Peter

    3. Ska du hänga upp julgardiner i år och är det isf gjort?
    *** Hade tänkt det ja, men de är inte uppe än

    4. Ska ni ha gran och isf när tar ni in och klär den?
    *** Japp, den klädde vi igår kväll

    5. Har ni kokt julskinka?
    *** Japp, gjordes också igår kväll

    6. Nåt annat som bara _måste_ göras innan jul?
    *** Städa hade ju varit trevligt ;) och så vill jag ha lite julblommor, men jag vet inte var jag ska ställa dem så Tuva inte äter upp dem...

    7. Hur lång julledighet har du i år?
    *** Har tagit semester 8 dagar så jag är ledig 14 dagar 24/12 - 8/1
  5. Medlem sedan
    May 2002
    #3

    svarar här med! *ler*

    1. Hur många julklappar har du kvar att köpa?
    s: klart!

    2. Vet du _vad_ du ska köpa?
    s: njäää... gick nog lite på slumpen vad det blev för saker!

    3. Ska du hänga upp julgardiner i år och är det isf gjort?
    s: alex ville sååå gärna ha en i sitt sovrum så där hänger det en, hängde upp den till 1a advent då stjärnan hängdes upp... nåra fler julgariner blir det inte!

    4. Ska ni ha gran och isf när tar ni in och klär den?
    s: japp... tror vi tar in den den 22...

    5. Har ni kokt julskinka?
    s: näää... det görs den 23!

    6. Nåt annat som bara _måste_ göras innan jul?
    s: baka pepparkakor och papparkaks hus! pepparkakor har vi bakat i 3 omgångar och det finns inga kvar så det kansek blir en 4e gång oxå... huset tänkte jag hinna sätta ihop nu i helgen!

    7. Hur lång julledighet har du i år?
    s: jag har ju inte börjat jobba än så jag är ledig hela tiden jag! *ler* luddis börjar inskolningen den 11 jan , så jag börjar nog jobba i slutet på jan början på feb!
  6. 3
    svarar här med! *ler* 1. Hur många julklappar har du kvar att köpa?
    s: klart!

    2. Vet du _vad_ du ska köpa?
    s: njäää... gick nog lite på slumpen vad det blev för saker!

    3. Ska du hänga upp julgardiner i år och är det isf gjort?
    s: alex ville sååå gärna ha en i sitt sovrum så där hänger det en, hängde upp den till 1a advent då stjärnan hängdes upp... nåra fler julgariner blir det inte!

    4. Ska ni ha gran och isf när tar ni in och klär den?
    s: japp... tror vi tar in den den 22...

    5. Har ni kokt julskinka?
    s: näää... det görs den 23!

    6. Nåt annat som bara _måste_ göras innan jul?
    s: baka pepparkakor och papparkaks hus! pepparkakor har vi bakat i 3 omgångar och det finns inga kvar så det kansek blir en 4e gång oxå... huset tänkte jag hinna sätta ihop nu i helgen!

    7. Hur lång julledighet har du i år?
    s: jag har ju inte börjat jobba än så jag är ledig hela tiden jag! *ler* luddis börjar inskolningen den 11 jan , så jag börjar nog jobba i slutet på jan början på feb!
  7. Medlem sedan
    Jul 2000
    #4

    Angos svar:

    1. Hur många julklappar har du kvar att köpa?
    ~Till Simone och Victor...några stycken, typ *s*.

    2. Vet du _vad_ du ska köpa?
    ~Nej, inte en aning! Simone, 3½ år, pojkflicka = omöjligt att hitta något (könsrollerena sitter hårt i mammans huvud dessvärre...), Victor 1½ år = omöjligt att hitta något pga att han är för stor för bebsleksaker och för liten för många andra skojiga saker. Tips?

    3. Ska du hänga upp julgardiner i år och är det isf gjort?
    ~Nej, inga julgardiner i år heller.

    4. Ska ni ha gran och isf när tar ni in och klär den?
    ~Ingen gran

    5. Har ni kokt julskinka?
    ~Nej, sånt ska man ju inte göra förrän den 23:e *ler*.

    6. Nåt annat som bara _måste_ göras innan jul?
    ~Ja, julgodiset måste fixas (har redan gjort knäck, ischoklad, mintischoklad, julkola, men det tar ju slut hela tiden *s*).

    7. Hur lång julledighet har du i år?
    ~Till mitten av januari när jag ska börja plugga och Victor ska skolas in på dagis. Tjejerna börjar dagis 10/1 och Victor 17/1.

    Kramisar
  8. 4
    Angos svar: 1. Hur många julklappar har du kvar att köpa?
    ~Till Simone och Victor...några stycken, typ *s*.

    2. Vet du _vad_ du ska köpa?
    ~Nej, inte en aning! Simone, 3½ år, pojkflicka = omöjligt att hitta något (könsrollerena sitter hårt i mammans huvud dessvärre...), Victor 1½ år = omöjligt att hitta något pga att han är för stor för bebsleksaker och för liten för många andra skojiga saker. Tips?

    3. Ska du hänga upp julgardiner i år och är det isf gjort?
    ~Nej, inga julgardiner i år heller.

    4. Ska ni ha gran och isf när tar ni in och klär den?
    ~Ingen gran

    5. Har ni kokt julskinka?
    ~Nej, sånt ska man ju inte göra förrän den 23:e *ler*.

    6. Nåt annat som bara _måste_ göras innan jul?
    ~Ja, julgodiset måste fixas (har redan gjort knäck, ischoklad, mintischoklad, julkola, men det tar ju slut hela tiden *s*).

    7. Hur lång julledighet har du i år?
    ~Till mitten av januari när jag ska börja plugga och Victor ska skolas in på dagis. Tjejerna börjar dagis 10/1 och Victor 17/1.

    Kramisar
  9. Medlem sedan
    Sep 2000
    #5

    Nells svar

    1. Hur många julklappar har du kvar att köpa?
    2 resten får sambon köpa om han ni vill göra det till sin släkt, i år avsäger jag mig allt ansvar för dem *ler*

    2. Vet du _vad_ du ska köpa?
    Barnen skall få en snowracer och en dockvagn, det är de två jag har kvar. Resten köpte jag redan på rean förra året.

    3. Ska du hänga upp julgardiner i år och är det isf gjort?
    Nix, inte i år, ahr så mycket annat att hänga upp. Lampor, gardinstänger, rullgardiner mm så ajg orkar inte ta ner igen ganska snart när julen är över. Så mycket med flytten ändå.

    4. Ska ni ha gran och isf när tar ni in och klär den?
    Idag skall Ole inhandla gran och så får den stå i garaget ett par dagar och sedan är det dags att ta inden och klär den gör vi nog dagen före julafton som vanligt.

    5. Har ni kokt julskinka?
    Jag gör ungnsbakad skinka med honung, nejlika och ingefära.

    6. Nåt annat som bara _måste_ göras innan jul?
    Nej inte i år, känner att jag inte orkar. Kanske baka lite i morgon. Känner aboslut inte för att stressa med nytt jobb och flytt, så det blir en lugn jul.

    7. Hur lång julledighet har du i år?
    22/12-9/1 sedan inskolning en vecka.
  10. 5
    Nells svar 1. Hur många julklappar har du kvar att köpa?
    2 resten får sambon köpa om han ni vill göra det till sin släkt, i år avsäger jag mig allt ansvar för dem *ler*

    2. Vet du _vad_ du ska köpa?
    Barnen skall få en snowracer och en dockvagn, det är de två jag har kvar. Resten köpte jag redan på rean förra året.

    3. Ska du hänga upp julgardiner i år och är det isf gjort?
    Nix, inte i år, ahr så mycket annat att hänga upp. Lampor, gardinstänger, rullgardiner mm så ajg orkar inte ta ner igen ganska snart när julen är över. Så mycket med flytten ändå.

    4. Ska ni ha gran och isf när tar ni in och klär den?
    Idag skall Ole inhandla gran och så får den stå i garaget ett par dagar och sedan är det dags att ta inden och klär den gör vi nog dagen före julafton som vanligt.

    5. Har ni kokt julskinka?
    Jag gör ungnsbakad skinka med honung, nejlika och ingefära.

    6. Nåt annat som bara _måste_ göras innan jul?
    Nej inte i år, känner att jag inte orkar. Kanske baka lite i morgon. Känner aboslut inte för att stressa med nytt jobb och flytt, så det blir en lugn jul.

    7. Hur lång julledighet har du i år?
    22/12-9/1 sedan inskolning en vecka.
  11. Medlem sedan
    Oct 2000
    #6

    tips till Victor

    Vet ju inte om ni redan har men antingen en bobbycar att fara runt på eller en sånhär gunghäst:

    http://www.littletikes.com/Toys/Toys-Detail.aspx?Product_ID=2636&De scription=Rocking+Horse&Produc tCategory=HORSE

    Theo älskade den när han fick den (var 1½) och Tuva gillar den också!
  12. 6
    tips till Victor Vet ju inte om ni redan har men antingen en bobbycar att fara runt på eller en sånhär gunghäst:

    http://www.littletikes.com/Toys/Toys-Detail.aspx?Product_ID=2636&De scription=Rocking+Horse&Produc tCategory=HORSE

    Theo älskade den när han fick den (var 1½) och Tuva gillar den också!
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7

    cilias julstatus

    1. Hur många julklappar har du kvar att köpa? - Två, tre stycken.

    2. Vet du _vad_ du ska köpa? - Njaej.. eller ja. Svärmor är lätt. Men lillebror och Jonte är skiitsvåra.

    3. Ska du hänga upp julgardiner i år och är det isf gjort? - Nepp, vi har inga gardiner. Eller jo, June har. Och just det, i sovrummet också. Men nää.

    4. Ska ni ha gran och isf när tar ni in och klär den? - Japp, vi ska köpa den idag!

    5. Har ni kokt julskinka? - Håller på just nu. :)

    6. Nåt annat som bara _måste_ göras innan jul? - Ja, jag måste baka julgodis, för jag vet inte hur jag annars ska försvara mitt inköp av blockchokla doch nougat och nötter för flera hundra.. :)

    7. Hur lång julledighet har du i år? - Ingen alls egentligen. Terminen är slut den 17 januari, och så börjar den nya den 19.
  14. 7
    cilias julstatus 1. Hur många julklappar har du kvar att köpa? - Två, tre stycken.

    2. Vet du _vad_ du ska köpa? - Njaej.. eller ja. Svärmor är lätt. Men lillebror och Jonte är skiitsvåra.

    3. Ska du hänga upp julgardiner i år och är det isf gjort? - Nepp, vi har inga gardiner. Eller jo, June har. Och just det, i sovrummet också. Men nää.

    4. Ska ni ha gran och isf när tar ni in och klär den? - Japp, vi ska köpa den idag!

    5. Har ni kokt julskinka? - Håller på just nu. :)

    6. Nåt annat som bara _måste_ göras innan jul? - Ja, jag måste baka julgodis, för jag vet inte hur jag annars ska försvara mitt inköp av blockchokla doch nougat och nötter för flera hundra.. :)

    7. Hur lång julledighet har du i år? - Ingen alls egentligen. Terminen är slut den 17 januari, och så börjar den nya den 19.
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8

    Mitt victortips:

    Städprylar! Det finns såna där minimoppar och minipiasava till ungarna. June ska få, så hon låter bli våra grisiga vuxenstädgrejer. :)

    När jag dammsuger kutar June iväg och hämtar sin lille dammsugare och hjälper till, och när vi dammar ska hon ha en egen trasa att troka med. Så är han med på sånt kan det vara en bra grej.
  16. 8
    Mitt victortips: Städprylar! Det finns såna där minimoppar och minipiasava till ungarna. June ska få, så hon låter bli våra grisiga vuxenstädgrejer. :)

    När jag dammsuger kutar June iväg och hämtar sin lille dammsugare och hjälper till, och när vi dammar ska hon ha en egen trasa att troka med. Så är han med på sånt kan det vara en bra grej.
  17. Medlem sedan
    Jul 2000
    #9

    Bobbycar finns

    redan och används friskt. Med pappa rallyförare så är även Victor kung vid ratten *s*!
    Gunghästen ska jag nog fundera på!
    Tack för tipsen!

    Kramisar
  18. 9
    Bobbycar finns redan och används friskt. Med pappa rallyförare så är även Victor kung vid ratten *s*!
    Gunghästen ska jag nog fundera på!
    Tack för tipsen!

    Kramisar
  19. Medlem sedan
    Jul 2000
    #10

    Fy sjutton

    för alla dessa städprylar *s*. Jag tror vi har ägt varenda en som finns. Senast idag åkte en sopkvast i soperna. Det räckte inte med utvisning för hög klubba...
    Det har gått troll i dessa städprylar hemma hos oss. Paulina har fått massor av sånt eftersom hon alltid önskat sig sådant. Tyvärr har det uppstått flera skador pga av dessa *ler*. Simone bröt armen pga en leksaksmopp (hon var 1 år, sprang med moppen i handen, snubblade på den och ramlade framåt med handleden böjd under sig så den knäcktes rakt av). De används vid bråk, att slå varandra i huvudet med *suckar tungt*. Nu finns det inga mer såna saker *s*.
    Kanske ska kolla på en ny tvättmaskin och sånt istället tror jag (den ungarna hade följde visst med ut till sandlådan i somras och låg senare i tusen bitar på gården). Den gillade han!
    Hoppas June kommer gilla sina nya städgrunkor!

    Kramisar
  20. 10
    Fy sjutton för alla dessa städprylar *s*. Jag tror vi har ägt varenda en som finns. Senast idag åkte en sopkvast i soperna. Det räckte inte med utvisning för hög klubba...
    Det har gått troll i dessa städprylar hemma hos oss. Paulina har fått massor av sånt eftersom hon alltid önskat sig sådant. Tyvärr har det uppstått flera skador pga av dessa *ler*. Simone bröt armen pga en leksaksmopp (hon var 1 år, sprang med moppen i handen, snubblade på den och ramlade framåt med handleden böjd under sig så den knäcktes rakt av). De används vid bråk, att slå varandra i huvudet med *suckar tungt*. Nu finns det inga mer såna saker *s*.
    Kanske ska kolla på en ny tvättmaskin och sånt istället tror jag (den ungarna hade följde visst med ut till sandlådan i somras och låg senare i tusen bitar på gården). Den gillade han!
    Hoppas June kommer gilla sina nya städgrunkor!

    Kramisar
  21. Medlem sedan
    Dec 2003
    #11

    NINA SVARAR

    1. Hur många julklappar har du kvar att köpa?

    inga jag är klar!!!

    2. Vet du _vad_ du ska köpa?

    3. Ska du hänga upp julgardiner i år och är det isf gjort?
    NEJ

    4. Ska ni ha gran och isf när tar ni in och klär den?

    Vi ska köpa en i morgon och kanske klär vi den redan då!!!

    5. Har ni kokt julskinka?

    NEJ

    6. Nåt annat som bara _måste_ göras innan jul?

    Nej storstädning av kök och badrum har jag klarat av idag. Kanske göra lite julgodis att ta med på julafton då i sådant fall.

    7. Hur lång julledighet har du i år?

    Jag har ju varit ledig sen juli 2004. Men börjar jobba igen den 9.e januari!
  22. 11
    NINA SVARAR 1. Hur många julklappar har du kvar att köpa?

    inga jag är klar!!!

    2. Vet du _vad_ du ska köpa?

    3. Ska du hänga upp julgardiner i år och är det isf gjort?
    NEJ

    4. Ska ni ha gran och isf när tar ni in och klär den?

    Vi ska köpa en i morgon och kanske klär vi den redan då!!!

    5. Har ni kokt julskinka?

    NEJ

    6. Nåt annat som bara _måste_ göras innan jul?

    Nej storstädning av kök och badrum har jag klarat av idag. Kanske göra lite julgodis att ta med på julafton då i sådant fall.

    7. Hur lång julledighet har du i år?

    Jag har ju varit ledig sen juli 2004. Men börjar jobba igen den 9.e januari!
  23. Medlem sedan
    Nov 2001
    #12

    Lajlas status

    1. Hur många julklappar har du kvar att köpa?
    ~ Till maken från mig

    2. Vet du _vad_ du ska köpa?
    ~ I år har han skrivit en lång önskelista så det blir nog inga problem! Lite smågrejer har jag redan fixat som han får från barnen

    3. Ska du hänga upp julgardiner i år och är det isf gjort?
    ~ Vågar inte ta fram strykbrädan när Filip är vaken och när han sover orkar jag inte. Annars har jag jättefina med grisar med tomteluvor på. Det får bli nästa jul!

    4. Ska ni ha gran och isf när tar ni in och klär den?
    ~ Tänkte köpa och klä den imorgon. Har ingen speciell tradition angående _när_, men det måste ske till tonerna av Mahalia Jacksons julskiva.

    5. Har ni kokt julskinka?
    ~ Nä, det har jag aldrig gjort i hela mitt liv. Vete tusan om jag någonsin kommer att göra det?!?

    6. Nåt annat som bara _måste_ göras innan jul?
    ~ Överleva julruschen på jobbet

    7. Hur lång julledighet har du i år?
    ~ Jobbar 23 och 24, är ledig 25-28 december och jobbar sedan alldeles för mycket kring nyår.
  24. 12
    Lajlas status 1. Hur många julklappar har du kvar att köpa?
    ~ Till maken från mig

    2. Vet du _vad_ du ska köpa?
    ~ I år har han skrivit en lång önskelista så det blir nog inga problem! Lite smågrejer har jag redan fixat som han får från barnen

    3. Ska du hänga upp julgardiner i år och är det isf gjort?
    ~ Vågar inte ta fram strykbrädan när Filip är vaken och när han sover orkar jag inte. Annars har jag jättefina med grisar med tomteluvor på. Det får bli nästa jul!

    4. Ska ni ha gran och isf när tar ni in och klär den?
    ~ Tänkte köpa och klä den imorgon. Har ingen speciell tradition angående _när_, men det måste ske till tonerna av Mahalia Jacksons julskiva.

    5. Har ni kokt julskinka?
    ~ Nä, det har jag aldrig gjort i hela mitt liv. Vete tusan om jag någonsin kommer att göra det?!?

    6. Nåt annat som bara _måste_ göras innan jul?
    ~ Överleva julruschen på jobbet

    7. Hur lång julledighet har du i år?
    ~ Jobbar 23 och 24, är ledig 25-28 december och jobbar sedan alldeles för mycket kring nyår.
  25. Medlem sedan
    Feb 2001
    #13

    Tips till Victor...

    Om ni inte har så är nog ett fischer price garage, bondgård eller dylikt skojjigt!
    Carolina ska få sånt i julklapp, hon valde själv (för ett tag sedan) att köpa några sådana gubbar som tillhör det och de leks flitigt med, likaså bondgårdar och garage så fort det finns tillgång till det!
    Eller en sån där häftig stol (som en kompis till Lina har) som är pedagogisk och pratar med barnet när det reser sig upp odyl, talar om vad för färg som lampan visar osv osv.. Svårt att förklara men den är tuff pedagogiskt sett :) Också denna fischerprice!

    (Märks det att jag gillar fischer price saker?? ;))

    Kram!
  26. 13
    Tips till Victor... Om ni inte har så är nog ett fischer price garage, bondgård eller dylikt skojjigt!
    Carolina ska få sånt i julklapp, hon valde själv (för ett tag sedan) att köpa några sådana gubbar som tillhör det och de leks flitigt med, likaså bondgårdar och garage så fort det finns tillgång till det!
    Eller en sån där häftig stol (som en kompis till Lina har) som är pedagogisk och pratar med barnet när det reser sig upp odyl, talar om vad för färg som lampan visar osv osv.. Svårt att förklara men den är tuff pedagogiskt sett :) Också denna fischerprice!

    (Märks det att jag gillar fischer price saker?? ;))

    Kram!
  27. Medlem sedan
    Feb 2001
    #14

    Cesses Julstatus

    1. Hur många julklappar har du kvar att köpa?

    ** Ett par stycken till barnen, sambons brors flickvän, svärmor, sambons farmor, sambons morfar, min systerson och min ena lillasyster. (Och jag som har julklappar i halva klädkammaren redan *sucka*)

    2. Vet du _vad_ du ska köpa?

    ** Njae... eller jo.. de flesta med Peter är skiitsvår (tips emottages tacksamt!)

    3. Ska du hänga upp julgardiner i år och är det isf gjort?

    ** NÄPP! (Jag äger inte ens några)

    4. Ska ni ha gran och isf när tar ni in och klär den?

    ** Vi kommer EJ vara hemma alls under hela julen, så vi har ingen gran hemma och om vi hade haft det så hade vi nog aldrig tagit in den eftersom jag inte tål riktig gran heller ;)

    5. Har ni kokt julskinka?

    ** NÄ, Jag köpte färdigkokt och grillerade bara för att ha lite innan julafton *s*

    6. Nåt annat som bara _måste_ göras innan jul?

    ** Massa uppgifter till skolan...

    7. Hur lång julledighet har du i år?

    ** I princip ingen alls, har tagit ledigt den 23:e (eftersom jag fyller då + att vi åker upp till sambons föräldrar den dagen) och sen är jag ledig fram till den 3 Januari... eller egentligen är jag inte ledig då heller- för då har vi obligatoriska uppgifter över internet att göra :/ Jättestressigt! :(
  28. 14
    Cesses Julstatus 1. Hur många julklappar har du kvar att köpa?

    ** Ett par stycken till barnen, sambons brors flickvän, svärmor, sambons farmor, sambons morfar, min systerson och min ena lillasyster. (Och jag som har julklappar i halva klädkammaren redan *sucka*)

    2. Vet du _vad_ du ska köpa?

    ** Njae... eller jo.. de flesta med Peter är skiitsvår (tips emottages tacksamt!)

    3. Ska du hänga upp julgardiner i år och är det isf gjort?

    ** NÄPP! (Jag äger inte ens några)

    4. Ska ni ha gran och isf när tar ni in och klär den?

    ** Vi kommer EJ vara hemma alls under hela julen, så vi har ingen gran hemma och om vi hade haft det så hade vi nog aldrig tagit in den eftersom jag inte tål riktig gran heller ;)

    5. Har ni kokt julskinka?

    ** NÄ, Jag köpte färdigkokt och grillerade bara för att ha lite innan julafton *s*

    6. Nåt annat som bara _måste_ göras innan jul?

    ** Massa uppgifter till skolan...

    7. Hur lång julledighet har du i år?

    ** I princip ingen alls, har tagit ledigt den 23:e (eftersom jag fyller då + att vi åker upp till sambons föräldrar den dagen) och sen är jag ledig fram till den 3 Januari... eller egentligen är jag inte ledig då heller- för då har vi obligatoriska uppgifter över internet att göra :/ Jättestressigt! :(
  29. Medlem sedan
    May 2005
    #15

    Hjäälp!

    Nu har du ju skrämt livet ur mig! *s*

    Då tänker jag att om han har napp, Victor, så är en docka med napp säkert en bra grej. June är tokig i dockor med nappar. :)
  30. 15
    Hjäälp! Nu har du ju skrämt livet ur mig! *s*

    Då tänker jag att om han har napp, Victor, så är en docka med napp säkert en bra grej. June är tokig i dockor med nappar. :)
  31. Medlem sedan
    May 2005
    #16

    Skinkmackepremiär + efterlysning!

    Jonte är -äntligen- klar med den goa goa skinkan! :)

    Och förresten - nu är jag klar med klapparna. Eller inte jontes iofs, så om någon har ett tips på en bra klapp till en 35-årig kontorsråtta (hihi) så blir jag glad.
  32. 16
    Skinkmackepremiär + efterlysning! Jonte är -äntligen- klar med den goa goa skinkan! :)

    Och förresten - nu är jag klar med klapparna. Eller inte jontes iofs, så om någon har ett tips på en bra klapp till en 35-årig kontorsråtta (hihi) så blir jag glad.
  33. Maddigan m Theodor
    #17

    Håller med...

    fischer price är bra. Stora tjejjen är snart 7 och fick en bondgård när hon var 1 år...den är fortfarande hel o fin och används av Theodor. Har önskat fischer price saker åt theodor denna jul.
  34. 17
    Håller med... fischer price är bra. Stora tjejjen är snart 7 och fick en bondgård när hon var 1 år...den är fortfarande hel o fin och används av Theodor. Har önskat fischer price saker åt theodor denna jul.
  35. Medlem sedan
    May 2005
    #18

    Svarar:

    1. Hur många julklappar har du kvar att köpa?
    **4-5 stycken ungefär...
    2. Vet du _vad_ du ska köpa?
    **Njae, inget specifikt men en del olika att välja mellan så det blir nog inte så svårt.

    3. Ska du hänga upp julgardiner i år och är det isf gjort?
    **Har hängt upp i köket. Till första advent. Inga gardiner med tomtar så de har jag hela dec/jan tror jag.
    4. Ska ni ha gran och isf när tar ni in och klär den?
    **Ska ha gran!! Tänkte satsa på ädelgran i år i förhoppning om mindre barr;) När? I vanliga fall ett par dar innan julafton men iår blir det nog tidigare!
    5. Har ni kokt julskinka?
    **Nej, inte än.
    6. Nåt annat som bara _måste_ göras innan jul?
    **Posta julkorten! *ler* sen som alltid!
    7. Hur lång julledighet har du i år?
    **Hela julen fram till januari....
  36. 18
    Svarar: 1. Hur många julklappar har du kvar att köpa?
    **4-5 stycken ungefär...
    2. Vet du _vad_ du ska köpa?
    **Njae, inget specifikt men en del olika att välja mellan så det blir nog inte så svårt.

    3. Ska du hänga upp julgardiner i år och är det isf gjort?
    **Har hängt upp i köket. Till första advent. Inga gardiner med tomtar så de har jag hela dec/jan tror jag.
    4. Ska ni ha gran och isf när tar ni in och klär den?
    **Ska ha gran!! Tänkte satsa på ädelgran i år i förhoppning om mindre barr;) När? I vanliga fall ett par dar innan julafton men iår blir det nog tidigare!
    5. Har ni kokt julskinka?
    **Nej, inte än.
    6. Nåt annat som bara _måste_ göras innan jul?
    **Posta julkorten! *ler* sen som alltid!
    7. Hur lång julledighet har du i år?
    **Hela julen fram till januari....
  37. Medlem sedan
    May 2005
    #19

    Böcker....

    jag har köpt Stefan Holms bok. Perfekt. Men även rrrroooliga saker som strumpor och kallingar går hem här;)
    Sodokuspel? (stavning?) om han gillar det.....
    Presentkort på sovmornar? (hehe)
    Äsch, nu tog det stopp.....Jag ska nog köpa en matberedare oxå tror jag. Det behöver ja... vi menar jag!
    God Jul
  38. 19
    Böcker.... jag har köpt Stefan Holms bok. Perfekt. Men även rrrroooliga saker som strumpor och kallingar går hem här;)
    Sodokuspel? (stavning?) om han gillar det.....
    Presentkort på sovmornar? (hehe)
    Äsch, nu tog det stopp.....Jag ska nog köpa en matberedare oxå tror jag. Det behöver ja... vi menar jag!
    God Jul
  39. Medlem sedan
    May 2005
    #20

    Tack!

    Men ååh jag vet inte.. Det känns som inget passar honom, han är så mycket.. golf och sitt jobb och June. :D
  40. 20
    Tack! Men ååh jag vet inte.. Det känns som inget passar honom, han är så mycket.. golf och sitt jobb och June. :D
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Status enkät
    By ~JENN~ in forum _0506 Junibarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-04-26, 22:31
  2. Status ENKÄT
    By ~JENN~ in forum _0506 Junibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-02-18, 23:50
  3. Å så en "Status"-enkät också!
    By ~JENN~ in forum _0506 Junibarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 11:09
  4. Status Enkät
    By ~JENN~ in forum _0506 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-11-11, 13:36
  5. Status-enkät också..
    By ~JENN~ in forum _0506 Junibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-10-16, 13:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar