Liten minienkät
_0504 Aprilbarn
  1. Lia med Saga + Alvin
    #1

    Liten minienkät

    1: Var och hos vem firar ni jul?

    2: Med vem firar ni?



    Jag har lite funderingar ang julen. Vi firar hos våra föräldrar varannat år. Mina bor i Småland och dit ska vi i år. Hos mina päron så är det bara de två + min bror. Hos sambons sida så är det hans föräldrar + bror + morbror + 2 kusiner + deras män + 4 barn + en ingift moster..

    Sambons sida knorrar alltid de åren vi ska till min sida och jag får alltid höra att det suckas åt höger och vänster. Känns lite trist eftersom jag gärna vill fira med min familj som vi dessutom träffar så sällan.
    Funderar på att helt enkelt fira bara vi två + Saga och Alvin i fortsättningen så barnen får egna fina minnen från julen hemma. Hur gör ni?
  2. 1
    Liten minienkät 1: Var och hos vem firar ni jul?

    2: Med vem firar ni?



    Jag har lite funderingar ang julen. Vi firar hos våra föräldrar varannat år. Mina bor i Småland och dit ska vi i år. Hos mina päron så är det bara de två + min bror. Hos sambons sida så är det hans föräldrar + bror + morbror + 2 kusiner + deras män + 4 barn + en ingift moster..

    Sambons sida knorrar alltid de åren vi ska till min sida och jag får alltid höra att det suckas åt höger och vänster. Känns lite trist eftersom jag gärna vill fira med min familj som vi dessutom träffar så sällan.
    Funderar på att helt enkelt fira bara vi två + Saga och Alvin i fortsättningen så barnen får egna fina minnen från julen hemma. Hur gör ni?
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2

    Vi firar

    1: Var och hos vem firar ni jul?
    - I år firar vi hos mina föräldrar, när & bra hem då mina föräldrar bor 1 mil ifrån oss. Vi kör ixå vartannat år hos mina och nästa år hos sambons

    2: Med vem firar ni?
    I år blir det vår familj 2 barn och 2 vuxna. Min syster, hennes man och deras 3 åriga dotter. Min lillebrorsa sammt min farmor. Totalt sett blir det 11 personer varav 3 barn. Tycker det är ganska lagomt
  4. 2
    Vi firar 1: Var och hos vem firar ni jul?
    - I år firar vi hos mina föräldrar, när & bra hem då mina föräldrar bor 1 mil ifrån oss. Vi kör ixå vartannat år hos mina och nästa år hos sambons

    2: Med vem firar ni?
    I år blir det vår familj 2 barn och 2 vuxna. Min syster, hennes man och deras 3 åriga dotter. Min lillebrorsa sammt min farmor. Totalt sett blir det 11 personer varav 3 barn. Tycker det är ganska lagomt
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3

    Vi firar jul

    1.Hos min pappa & hans fru(de bor i grannstaden ca 4-5 mil dit)
    Vi har alltid firat med min familj, tidigare år har vi alltid firat med mamma och mormor&morfar och de(men sen mamma gick bort -03 har vi firat med pappa)så julen känns inte riktigt som förr, men man gör ju sitt bästa:)
    Sambons mamma bor så långt bort och hon gillar inte julen heller.

    Hade tänkt vara hemma i år, och bjuda hit farsan å de, men då ville de va hemma för han jobbar till kl 14 på julafton(rätt skönt slipper man köpa så himla mkt mat:)


    2.Vi firar som sagt med pappa och hans fru Inga-Britt, hennes mamma, hennes son+tjej, min bror, ev min farmor ska med, så vi blir inte så många, men det är lagomt
  6. 3
    Vi firar jul 1.Hos min pappa & hans fru(de bor i grannstaden ca 4-5 mil dit)
    Vi har alltid firat med min familj, tidigare år har vi alltid firat med mamma och mormor&morfar och de(men sen mamma gick bort -03 har vi firat med pappa)så julen känns inte riktigt som förr, men man gör ju sitt bästa:)
    Sambons mamma bor så långt bort och hon gillar inte julen heller.

    Hade tänkt vara hemma i år, och bjuda hit farsan å de, men då ville de va hemma för han jobbar till kl 14 på julafton(rätt skönt slipper man köpa så himla mkt mat:)


    2.Vi firar som sagt med pappa och hans fru Inga-Britt, hennes mamma, hennes son+tjej, min bror, ev min farmor ska med, så vi blir inte så många, men det är lagomt
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4

    Madicken familjens jul....

    1: Var och hos vem firar ni jul?

    **Vi äter jullunch, tittar på Kalle och får besök av tomten hos min mans pappas fru. Själva julekvällen firar vi hemma hos oss.

    2: Med vem firar ni?

    **Min mans pappas fru med 2 barn, hennes syster med man och 2 vuxna barn, en ingift ensam släktning, min mamaa och min bror.

    På kvällen firar vi här hemma med min mamma och min bror.
  8. 4
    Madicken familjens jul.... 1: Var och hos vem firar ni jul?

    **Vi äter jullunch, tittar på Kalle och får besök av tomten hos min mans pappas fru. Själva julekvällen firar vi hemma hos oss.

    2: Med vem firar ni?

    **Min mans pappas fru med 2 barn, hennes syster med man och 2 vuxna barn, en ingift ensam släktning, min mamaa och min bror.

    På kvällen firar vi här hemma med min mamma och min bror.
  9. Medlem sedan
    Feb 2005
    #5

    Så här gör vi:

    1: Var och hos vem firar ni jul?
    ** Vi är hos mina föräldrar på förmiddagen och efter Kalle åker vi till M:s mamma.

    2: Med vem firar ni?
    ** Till mina föräldrar kommer min bror med fru och barn. Hos M:s mamma är hennes sambo, M:s systrar med respektive och M:s mormor och morfar. Mina föräldrar följer även med dit.


    Vi har klarat oss utan mutter och gnäll, men det är ändå svårt att vara alla till lags!
    Det bästa vore att få till någon vartannat år-rutin, men eftersom detta är första julen med Hanna kände vi att det var okej att dela upp dagen. Det är inte långt mellan ställena vi åker till heller.

    Jag håller med om att det vore mysigt att skapa en jultradition hemma, men än så länge orkar jag inte med något sådant bestyr *s*
  10. 5
    Så här gör vi: 1: Var och hos vem firar ni jul?
    ** Vi är hos mina föräldrar på förmiddagen och efter Kalle åker vi till M:s mamma.

    2: Med vem firar ni?
    ** Till mina föräldrar kommer min bror med fru och barn. Hos M:s mamma är hennes sambo, M:s systrar med respektive och M:s mormor och morfar. Mina föräldrar följer även med dit.


    Vi har klarat oss utan mutter och gnäll, men det är ändå svårt att vara alla till lags!
    Det bästa vore att få till någon vartannat år-rutin, men eftersom detta är första julen med Hanna kände vi att det var okej att dela upp dagen. Det är inte långt mellan ställena vi åker till heller.

    Jag håller med om att det vore mysigt att skapa en jultradition hemma, men än så länge orkar jag inte med något sådant bestyr *s*
  11. Sofia med Iris
    #6

    Våra jular

    Vi brukar fira varannat år hos makens föräldrar/syskon och varannat år hos mina. Någon gång har vi ändrat om ordningen, men när vi gör det knorras det väldigt lite hos våra föräldrar, skönt. Däremot ska vi fira hemma i år, så vi får se om traditionen håller på att skrivas om eller om det blir en engångsföreteelse. Vi kände att det blev för långt att åka med två små barn, och har bjudit dem som vi skulle ha åkt till att komma till oss.

    Det känns kul och... vuxet, att få ordna sin alldeles egna jul. Jag tycker också att det känns som en helt naturlig utveckling. När jag var liten var det alltid mor- och farföräldrarna som kom till oss.

    Men det verkar jobbigt om släkten ska ha för många synpunkter på ens val. Jag tycker att en jul hemma verkar vara ett trevligt alternativ! Kanske ni kan bjuda med några av di gamle också?
  12. 6
    Våra jular Vi brukar fira varannat år hos makens föräldrar/syskon och varannat år hos mina. Någon gång har vi ändrat om ordningen, men när vi gör det knorras det väldigt lite hos våra föräldrar, skönt. Däremot ska vi fira hemma i år, så vi får se om traditionen håller på att skrivas om eller om det blir en engångsföreteelse. Vi kände att det blev för långt att åka med två små barn, och har bjudit dem som vi skulle ha åkt till att komma till oss.

    Det känns kul och... vuxet, att få ordna sin alldeles egna jul. Jag tycker också att det känns som en helt naturlig utveckling. När jag var liten var det alltid mor- och farföräldrarna som kom till oss.

    Men det verkar jobbigt om släkten ska ha för många synpunkter på ens val. Jag tycker att en jul hemma verkar vara ett trevligt alternativ! Kanske ni kan bjuda med några av di gamle också?
  13. Medlem sedan
    Jun 2001
    #7

    I år för första gången

    hemma hos oss! Det är min ena bror med familj och sambons syster med familj och så min mamma som är med och firar. Vi blir totalt 12 personer (5 barn) och har kommit överens med grannen att vi ska byta tomte med varandra. Det ska bli kul!
  14. 7
    I år för första gången hemma hos oss! Det är min ena bror med familj och sambons syster med familj och så min mamma som är med och firar. Vi blir totalt 12 personer (5 barn) och har kommit överens med grannen att vi ska byta tomte med varandra. Det ska bli kul!
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8

    Hos oss

    I år firar vi hemma, det blir vår lilla familj och barnens mormor. (Morfar bor i Spanien numera.) Jag har alltid tyckt att det är mysigast att fira julen hemma och vi har haft besök av både barnens farföräldrar och morföräldrar under åren.
    Vi får våra egna traditoner och jag tycker att det är så mysigt att få vara hemma i lugn och ro, titta på julgranen och äta god mat. Speciellt nu när man har egna små barn. Skönt att slippa åka med små barn också!
  16. 8
    Hos oss I år firar vi hemma, det blir vår lilla familj och barnens mormor. (Morfar bor i Spanien numera.) Jag har alltid tyckt att det är mysigast att fira julen hemma och vi har haft besök av både barnens farföräldrar och morföräldrar under åren.
    Vi får våra egna traditoner och jag tycker att det är så mysigt att få vara hemma i lugn och ro, titta på julgranen och äta god mat. Speciellt nu när man har egna små barn. Skönt att slippa åka med små barn också!
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9

    Vi

    firar hemma i år och svägerska och svåger med sina två småttingar komemr tillsammans med svärmor och svärfar.

    Min familj \"finns inte\".

    Vi bruakr fira var tredje år hos svärföräldrarna, vart tredje hos svåger och svägerskan och vart tredje här hemma.
  18. 9
    Vi firar hemma i år och svägerska och svåger med sina två småttingar komemr tillsammans med svärmor och svärfar.

    Min familj \"finns inte\".

    Vi bruakr fira var tredje år hos svärföräldrarna, vart tredje hos svåger och svägerskan och vart tredje här hemma.
  19. Medlem sedan
    Jun 2002
    #10

    Så här gör vi...

    För andra året i rad firar vi hemma hos oss (tidigare har vi varit vartannat år hos mina föräldrar, vartannat år hos makens), och de som vill och kan är välkomna. Det blir vi, makens föräldrar och hans bror.
  20. 10
    Så här gör vi... För andra året i rad firar vi hemma hos oss (tidigare har vi varit vartannat år hos mina föräldrar, vartannat år hos makens), och de som vill och kan är välkomna. Det blir vi, makens föräldrar och hans bror.

Liknande trådar

  1. Liten minienkät
    By Smålandspappa in forum Ordet är fritt
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2011-05-11, 18:03
  2. liten minienkät
    By Smirran in forum _0906 Junibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-02-18, 16:04
  3. Liten minienkät
    By ~JENN~ in forum _0506 Junibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 23:35
  4. liten minienkät
    By ebbalilla in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-12, 14:38
  5. Liten minienkät..
    By Lia med Saga + Alvin in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-12-18, 15:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar