Bajsa
_05 Höstbarn
  1. live
    #1

    Bajsa

    Vet ej vilken snackgrupp jag ska skriva i...men nu valde jag denna. Jag helammar min dotter som är 8 veckor, men hon bajsar inte..nu är det ca 3 veckor sedan sist. Kan det dröja hur länge som helst?
  2. 1
    Bajsa Vet ej vilken snackgrupp jag ska skriva i...men nu valde jag denna. Jag helammar min dotter som är 8 veckor, men hon bajsar inte..nu är det ca 3 veckor sedan sist. Kan det dröja hur länge som helst?
  3. Medlem sedan
    Oct 2004
    #2

    vet ej

    det lät länge. om jjag vore du skulle jag ringa sjukvårds upplysningen. HAr för mig att nummret är 08-32 01 00. Alltså eftersom du är anonym här så antar jag att du vill vara anonym (?) och ville bara säga att man kan vara anonym där oxå. 3 v är ju lång tid men jag ahr aldrig hört att det ska vara nåt fel? oj vad svårt! för om man är \"vuxen\" ska man ju bajsa var 3 dje dag har doktorer sagt till mig
  4. 2
    vet ej det lät länge. om jjag vore du skulle jag ringa sjukvårds upplysningen. HAr för mig att nummret är 08-32 01 00. Alltså eftersom du är anonym här så antar jag att du vill vara anonym (?) och ville bara säga att man kan vara anonym där oxå. 3 v är ju lång tid men jag ahr aldrig hört att det ska vara nåt fel? oj vad svårt! för om man är \"vuxen\" ska man ju bajsa var 3 dje dag har doktorer sagt till mig
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3

    hej...

    jag var inne med min lilla tjej när hon var 8 veckor, hon hade inte bajsat på fem dagar.
    Om hon inte bajsat inom tre dagar så skulle jag ringa och få hjälp med hur jag skulle få ut bajset...
    Förstoppning...
  6. 3
    hej... jag var inne med min lilla tjej när hon var 8 veckor, hon hade inte bajsat på fem dagar.
    Om hon inte bajsat inom tre dagar så skulle jag ringa och få hjälp med hur jag skulle få ut bajset...
    Förstoppning...
  7. maria_th
    #4

    Kan helammade barn bli...

    ...förstoppade? Har nämligen hört att helammade barn inte får förstoppning.
    (Vet dock inget om det då mina barn haft motsatta problem med sin mage)
  8. 4
    Kan helammade barn bli... ...förstoppade? Har nämligen hört att helammade barn inte får förstoppning.
    (Vet dock inget om det då mina barn haft motsatta problem med sin mage)
  9. Medlem sedan
    Jun 2002
    #5

    jo, men det är ovanligt *imt*

    *imt*
  10. 5
    jo, men det är ovanligt *imt* *imt*
  11. Medlem sedan
    Jun 2002
    #6

    Nej..

    helammade barn kan bajsa väldigt olika, men generellt brukar man säga att dom iaf ska bajsa minst var 14:de dag och iom att det gått en hel vecka mer än så tycker jag att du ska kolla upp det med BVC/barnläkare.
    Ett barn som helammas brukar inte bli förstoppat, men i sällsynta fall händer det och det kan ju vara något som drabbat din tjej.
  12. 6
    Nej.. helammade barn kan bajsa väldigt olika, men generellt brukar man säga att dom iaf ska bajsa minst var 14:de dag och iom att det gått en hel vecka mer än så tycker jag att du ska kolla upp det med BVC/barnläkare.
    Ett barn som helammas brukar inte bli förstoppat, men i sällsynta fall händer det och det kan ju vara något som drabbat din tjej.

Liknande trådar

  1. Åh, så skönt att bajsa!!!!
    By Viivi in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-04-17, 17:13
  2. Bajsa =
    By KAJOthegreat in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-10-30, 23:21
  3. han bajsa på toa!!!!
    By labannu in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-16, 22:34
  4. Bajsa
    By live in forum _05/06 Vinterbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-22, 12:12
  5. Bajsa
    By live in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-21, 22:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar