Barn med höftlux. sena med att gå?
Höftluxationer
  1. M
    #1

    Barn med höftlux. sena med att gå?

    Ni som har barn som haft Rosenskena eller Frejkabyxa. Vid vilken ålder lärde sig era barn att gå?

    Min flicka som är snart 10 mån har haft Frejkabyxa och jag tycker inte att hon är lika stadig i benen som sina kompisar från föräldragruppen. Benen viker sig efter ett tag. Har ni jämfört med andra barn?
  2. 1
    Barn med höftlux. sena med att gå? Ni som har barn som haft Rosenskena eller Frejkabyxa. Vid vilken ålder lärde sig era barn att gå?

    Min flicka som är snart 10 mån har haft Frejkabyxa och jag tycker inte att hon är lika stadig i benen som sina kompisar från föräldragruppen. Benen viker sig efter ett tag. Har ni jämfört med andra barn?
  3. Medlem sedan
    Jan 1999
    #2

    Inte vad jag vet!

    Min August, idag 14 månader, började gå vid 11 månader. Och det tycker inte jag är sent iaf. Välkommen hit till oss! Elelr du kasnke har skrivit här förut?! Vilken behandling fick din tjej och hur länge? August låg i von Rosenskena i tolv veckor. mvh Camilla
  4. 2
    Inte vad jag vet! Min August, idag 14 månader, började gå vid 11 månader. Och det tycker inte jag är sent iaf. Välkommen hit till oss! Elelr du kasnke har skrivit här förut?! Vilken behandling fick din tjej och hur länge? August låg i von Rosenskena i tolv veckor. mvh Camilla
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    tror jag inte

    Min lilla Ella har varit tidigt med det mesta. Hon är snart åtta månader och står upp sedan en månad tillbaka med stöd men nu försöker hon släppa det.
  6. 3
    tror jag inte Min lilla Ella har varit tidigt med det mesta. Hon är snart åtta månader och står upp sedan en månad tillbaka med stöd men nu försöker hon släppa det.
  7. M - Madicken
    #4

    Tack!

    Min tjej behövde \"bara\" ha en Frejkabyxa i 6 veckor (eller var det 8 veckor...).

  8. 4
    Tack! Min tjej behövde \"bara\" ha en Frejkabyxa i 6 veckor (eller var det 8 veckor...).

  9. Medlem sedan
    Oct 2003
    #5

    Min dotter..

    hade skena i 6 veckor och sedan Frejka i 6 veckor och hon började gå när hon var 10 månader och snart efter det började hon springa och det gör hon fortfarande när hon ska nånstans. Så jag tror inte att det har nåt samband.

    kram
  10. 5
    Min dotter.. hade skena i 6 veckor och sedan Frejka i 6 veckor och hon började gå när hon var 10 månader och snart efter det började hon springa och det gör hon fortfarande när hon ska nånstans. Så jag tror inte att det har nåt samband.

    kram
  11. Medlem sedan
    Jan 2001
    #6

    Myra var sen

    med att gå men det har även mina andra två varit. Hon var 15 månader när hon tog sina första steg.
    Tror inte de har något samband med luxen.
  12. 6
    Myra var sen med att gå men det har även mina andra två varit. Hon var 15 månader när hon tog sina första steg.
    Tror inte de har något samband med luxen.
  13. Medlem sedan
    Nov 2005
    #7

    jo min va lite senare...

    ...än sina syskon.
    Disa var runt 14 månader då hon började gå själv.
    Alla syskonen var 11 månader.
    Jag har hela tiden trott det berott på senan, det var ju precis 12 veckor hon låg i sin von Rosenskena, och det va exakt samma tidsförskjutning på gåendet.
    Men så läser jag här på alla svaren att det inte verkar ha påverkat andra barn alls, så det var nog bara en slump då.
  14. 7
    jo min va lite senare... ...än sina syskon.
    Disa var runt 14 månader då hon började gå själv.
    Alla syskonen var 11 månader.
    Jag har hela tiden trott det berott på senan, det var ju precis 12 veckor hon låg i sin von Rosenskena, och det va exakt samma tidsförskjutning på gåendet.
    Men så läser jag här på alla svaren att det inte verkar ha påverkat andra barn alls, så det var nog bara en slump då.
  15. cecilia
    #8

    Hej

    Alla mina tre barn har haft skena/frejkabyxa i 12 veckor. Alla tre har börjat gå tidigt. 1:an 10,5 mån, 2:an 9,5 mån och 3:an 10 mån. Att barn är \"sena\" beror alltså inte på skenan utan andra saker. Vissa barn börjar ju inte gå förrän vid 15 mån.
  16. 8
    Hej Alla mina tre barn har haft skena/frejkabyxa i 12 veckor. Alla tre har börjat gå tidigt. 1:an 10,5 mån, 2:an 9,5 mån och 3:an 10 mån. Att barn är \"sena\" beror alltså inte på skenan utan andra saker. Vissa barn börjar ju inte gå förrän vid 15 mån.

Liknande trådar

  1. Sena S-JJ..
    By housewife in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-26, 17:51
  2. Sena...
    By FourClover in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-29, 15:50
  3. Är mina barn sena?
    By Sanna__b m. L o L in forum _05 Höstbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-01-14, 10:16
  4. Vi är oxå sena...
    By Linda in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-20, 17:23
  5. Sena HBF ér?? *förvirrad*
    By Elwi in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-11, 10:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar