Kalasfunderingar...
_01/02 Vinterbarn
  1. anna
    #1

    Kalasfunderingar...

    Dottern fyller fyra år i januari och vi funderar lite över kalas. På hennes avdelning på dagis är de 21 styckna och hon kommer såklart att få ha kalas på själva dagis. Men hon ska såklart ha kalas här hemma också och då är frågan ska man bjuda alla barnen på hennes avdelning igen eller ska man göra ett urval av barn? Vi funderar hit och dit och blir inte klokare för fem öre... De är bara 6 flickor på avdelningen och dem vill hon iallafall bjuda. Hur görni??
  2. 1
    Kalasfunderingar... Dottern fyller fyra år i januari och vi funderar lite över kalas. På hennes avdelning på dagis är de 21 styckna och hon kommer såklart att få ha kalas på själva dagis. Men hon ska såklart ha kalas här hemma också och då är frågan ska man bjuda alla barnen på hennes avdelning igen eller ska man göra ett urval av barn? Vi funderar hit och dit och blir inte klokare för fem öre... De är bara 6 flickor på avdelningen och dem vill hon iallafall bjuda. Hur görni??
  3. Medlem sedan
    Mar 2000
    #2

    att bjuda

    flickorna är väl en bra idé?

    Nora har haft kalas, men eftersom de bara är hon o en till som är tjejer, så bjöd hon några killar oxå. Det var 7 barn på kalaset inkl mina två. Det tycker vi är lagom.

    Vi ringde och bjöd in, så blev det inga problem med avundsjuka o så.....
  4. 2
    att bjuda flickorna är väl en bra idé?

    Nora har haft kalas, men eftersom de bara är hon o en till som är tjejer, så bjöd hon några killar oxå. Det var 7 barn på kalaset inkl mina två. Det tycker vi är lagom.

    Vi ringde och bjöd in, så blev det inga problem med avundsjuka o så.....
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    Jag vet inte hur jag ska göra...

    ..om Cassandra ska ha barnkalas överhuvudtaget. Hon har en tjej på dagis som hon leker med, och några killar som hon kommer överens med. Barnkalasen kan inte ha för många barn 6 barn totalt är det maximala, och då har hon även 3 syskon. Och det känns inte bra att köra bort storebror.

    Kanske bjuder vi bara 2-3 stycker från dagis...äh jag vet inte. Risken är stor att det inte blir bra ändå.
  6. 3
    Jag vet inte hur jag ska göra... ..om Cassandra ska ha barnkalas överhuvudtaget. Hon har en tjej på dagis som hon leker med, och några killar som hon kommer överens med. Barnkalasen kan inte ha för många barn 6 barn totalt är det maximala, och då har hon även 3 syskon. Och det känns inte bra att köra bort storebror.

    Kanske bjuder vi bara 2-3 stycker från dagis...äh jag vet inte. Risken är stor att det inte blir bra ändå.
  7. Medlem sedan
    Dec 1998
    #4

    Jag skulle

    inte bjuda hela dagisgruppen, känns som om det blir lite väl mycket :-)
    Vi har kört här med att man får bjuda så många som man fyller år, dvs 4 styck nu då. Rätt lagom för att barnen ska få nåt ut av det :-)
    Är det sen bara 6 tjejer i dagisgruppen så kan man ju utvidga det lite och bjuda alla dessa om man vill.
    Är nog rätt ovanligt att man bjuder hela dagisgruppen, men ni kanske har supermycket plats? Jag skulle bli galen av att ha barn precis överallt, det räcker vårt hus inte till för :-)
    Vet inte ens om Tilda ska få ha nån fest mer än det på själva dan, har inte funderat så långt än. Orken tryter som höggravid med och storasyster hade inte nåt när hon var i den åldern, där var första riktiga barnkalaset nu i somras när hon fyllde 6 år. Innan hade vi nåt med barn och föräldrar.
  8. 4
    Jag skulle inte bjuda hela dagisgruppen, känns som om det blir lite väl mycket :-)
    Vi har kört här med att man får bjuda så många som man fyller år, dvs 4 styck nu då. Rätt lagom för att barnen ska få nåt ut av det :-)
    Är det sen bara 6 tjejer i dagisgruppen så kan man ju utvidga det lite och bjuda alla dessa om man vill.
    Är nog rätt ovanligt att man bjuder hela dagisgruppen, men ni kanske har supermycket plats? Jag skulle bli galen av att ha barn precis överallt, det räcker vårt hus inte till för :-)
    Vet inte ens om Tilda ska få ha nån fest mer än det på själva dan, har inte funderat så långt än. Orken tryter som höggravid med och storasyster hade inte nåt när hon var i den åldern, där var första riktiga barnkalaset nu i somras när hon fyllde 6 år. Innan hade vi nåt med barn och föräldrar.
  9. Medlem sedan
    Mar 2000
    #5

    tillägg....

    hade hon inte tjatat om/sagt att hon vill ha ett kalas för sina kompisar, hade vi väntat tills hon var äldre.
  10. 5
    tillägg.... hade hon inte tjatat om/sagt att hon vill ha ett kalas för sina kompisar, hade vi väntat tills hon var äldre.
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6

    Vincent

    har bjudit 12 barn totalt till sitt allra första barn-kalas.
    det är 6 barn från dagis. jag frågade vilka han ville bjuda helt enkelt *ler*
    har dock skrivit på inbjudan att föräldrarna är välkomna att stanna ;)
    kramar från oss
  12. 6
    Vincent har bjudit 12 barn totalt till sitt allra första barn-kalas.
    det är 6 barn från dagis. jag frågade vilka han ville bjuda helt enkelt *ler*
    har dock skrivit på inbjudan att föräldrarna är välkomna att stanna ;)
    kramar från oss
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7

    Vi har inte haft något barnkalas

    utan bara kalas med släkt och vänner.
    E har inte frågat efter barnkalas heller.
  14. 7
    Vi har inte haft något barnkalas utan bara kalas med släkt och vänner.
    E har inte frågat efter barnkalas heller.
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8

    Vi bjöd de

    barn som Max själv ville skulle komma från dagis sen var det ju lite andra kompisar oxå.
  16. 8
    Vi bjöd de barn som Max själv ville skulle komma från dagis sen var det ju lite andra kompisar oxå.
  17. Anonym
    #9

    dotterns önskan

    Häromdagen talade hon om att hon vill bjuda dagisgrupen (16 barn) och tre andra kompisar (vi bor söder om sthlm- kompisarna i gröndal, motala och växjö...)
    Lånar nog vår lokal i huset och bjuder dagis och har ett annat kalas ihop med lillasyster....
  18. 9
    dotterns önskan Häromdagen talade hon om att hon vill bjuda dagisgrupen (16 barn) och tre andra kompisar (vi bor söder om sthlm- kompisarna i gröndal, motala och växjö...)
    Lånar nog vår lokal i huset och bjuder dagis och har ett annat kalas ihop med lillasyster....
  19. milla
    #10

    Vi har haft tur

    Våra barn var/är indelade i en liten grupp med 10-12 barn.
    Därför har vi alltid bjudit all barnen från dessa grupper på kalasen. Under ett par år var det 9 barn med föräldrar som gick på varandras kalas. Det var riktigt trevligt att få möjlighet att prata med de andra föräldrarna då och då. Föräldrarna kan hjälpa till (och fotografera) när barnen äter men sedan så bjuds de på fika (de får själva förse sig) i ett separat rum så de inte stör men ändå finns till hands om barnen blir ledsna. Oftast kan inte alla man bjuder komma så det var alltid färre barn än 9.
  20. 10
    Vi har haft tur Våra barn var/är indelade i en liten grupp med 10-12 barn.
    Därför har vi alltid bjudit all barnen från dessa grupper på kalasen. Under ett par år var det 9 barn med föräldrar som gick på varandras kalas. Det var riktigt trevligt att få möjlighet att prata med de andra föräldrarna då och då. Föräldrarna kan hjälpa till (och fotografera) när barnen äter men sedan så bjuds de på fika (de får själva förse sig) i ett separat rum så de inte stör men ändå finns till hands om barnen blir ledsna. Oftast kan inte alla man bjuder komma så det var alltid färre barn än 9.
  21. Medlem sedan
    Oct 2000
    #11

    jag funderar på det samma

    R har blivit bjuden på några kalas på dagis, då har inte alla varit där.
    R har pratat i månader om sitt kalas........hur hon ska ha det på rummet etc i detaljer.
    Funderade ett tag på att bjuda tjejerna som hon leker med......men hade gärna sett en och annan kille också.
    Hade varit sju gånger lättare att ha kalas på sommaren.
  22. 11
    jag funderar på det samma R har blivit bjuden på några kalas på dagis, då har inte alla varit där.
    R har pratat i månader om sitt kalas........hur hon ska ha det på rummet etc i detaljer.
    Funderade ett tag på att bjuda tjejerna som hon leker med......men hade gärna sett en och annan kille också.
    Hade varit sju gånger lättare att ha kalas på sommaren.

Liknande trådar

  1. kalasfunderingar
    By anonymt namn in forum _99/00 Vinterbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-05-20, 07:34
  2. Kalasfunderingar
    By CarolinaK in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-18, 18:34
  3. Kalasfunderingar
    By CarolinaK in forum Mat & dryck
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 16:19
  4. kalasfunderingar
    By ~JENN~ in forum _0506 Junibarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-05-09, 20:42
  5. Kalasfunderingar
    By Jessica in forum _0209 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 09:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar