Pratar era barn i sömnen?
_0402 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Pratar era barn i sömnen?

    Det är ett jäkla liv inne ifrån Axels sovrum just nu; \"Maja, Anton.. Jaaa.. Mamma\" osv. Vi har ingen trappgrind, så vi har den här \"barnvaktsgrjen\" inkopplad för att höra om han vaknar.. Vet inte hur ofta jag och Sven fått ligga och lyssna på långa haranger från den lille killen. Så sött!!
  2. 1
    Pratar era barn i sömnen? Det är ett jäkla liv inne ifrån Axels sovrum just nu; \"Maja, Anton.. Jaaa.. Mamma\" osv. Vi har ingen trappgrind, så vi har den här \"barnvaktsgrjen\" inkopplad för att höra om han vaknar.. Vet inte hur ofta jag och Sven fått ligga och lyssna på långa haranger från den lille killen. Så sött!!
  3. Malla med A
    #2

    Jadå!

    Här hörs mamma, pappa, dumma, titta och diverse namn samt att det även sjungs ibland...
  4. 2
    Jadå! Här hörs mamma, pappa, dumma, titta och diverse namn samt att det även sjungs ibland...
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3

    Inte så ofta

    i sömnen, men hon brukar prata en del efter att vi har nattat henne. Igår höll hon på och pratade mellan 20-21:30 innan hon tillslut somnade. Dessutom hörde jag hur hon var uppe och sprang. Hon hämtade leksak efter leksak och la i sängen.
  6. 3
    Inte så ofta i sömnen, men hon brukar prata en del efter att vi har nattat henne. Igår höll hon på och pratade mellan 20-21:30 innan hon tillslut somnade. Dessutom hörde jag hur hon var uppe och sprang. Hon hämtade leksak efter leksak och la i sängen.
  7. Morran m.tre
    #4

    Nej

    Här pratas det inte i sömnen, men å andra sidan så pratar inte lilla L så mycket när hon är vaken heller?
  8. 4
    Nej Här pratas det inte i sömnen, men å andra sidan så pratar inte lilla L så mycket när hon är vaken heller?
  9. Mamijo
    #5

    Nej.

    Jonathan pratar inte i sömnen. Men jag undrar vilket märke på \"babyvakt\" ni har. Vi har en som är ganska dålig, och som bara reagerar på lite högre ljud och vi ska köpa en ny, så att vi vågar lämna dörren till sovrummet öppen. Man hör alltså när Axel \"bara\" går upp i eran?
  10. 5
    Nej. Jonathan pratar inte i sömnen. Men jag undrar vilket märke på \"babyvakt\" ni har. Vi har en som är ganska dålig, och som bara reagerar på lite högre ljud och vi ska köpa en ny, så att vi vågar lämna dörren till sovrummet öppen. Man hör alltså när Axel \"bara\" går upp i eran?
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6

    ingen aning

    Eftersom Hedvig sover i eget rum och jag ligger med öronproppar i ett annat...det gör hon säkert!

    Kramis.
  12. 6
    ingen aning Eftersom Hedvig sover i eget rum och jag ligger med öronproppar i ett annat...det gör hon säkert!

    Kramis.
  13. Medlem sedan
    Jun 2003
    #7

    Vi har en

    Philips. Vet inte riktigt vilket \"nummer\" dock... Inte den mest avancerade modellen där man kan höra \"båda vägar\", utan den \"enkelriktade\" modellen. Ljusbeige/gul...Tror den gick på en 700-800 spänn.

    Man kan ställa in känsligheten och vi har den på \"känsligaste läget\". Man hör inte om han vänder på sig, men i princip allt anntat. Den har lite fördröjd effekt första gången ett ljud går fram, men sen hörs allting \"live\" så att säga. Tycker den är kanon! Jätteskönt när han varit förkyld då man kunnat snappa upp om han rosslat osv...
  14. 7
    Vi har en Philips. Vet inte riktigt vilket \"nummer\" dock... Inte den mest avancerade modellen där man kan höra \"båda vägar\", utan den \"enkelriktade\" modellen. Ljusbeige/gul...Tror den gick på en 700-800 spänn.

    Man kan ställa in känsligheten och vi har den på \"känsligaste läget\". Man hör inte om han vänder på sig, men i princip allt anntat. Den har lite fördröjd effekt första gången ett ljud går fram, men sen hörs allting \"live\" så att säga. Tycker den är kanon! Jätteskönt när han varit förkyld då man kunnat snappa upp om han rosslat osv...
  15. Björna med lillebror
    #8

    Oh ja

    men Lillebror är mest bekymrad över olika oförätter \"Nej, min\" osv hör man mest. Till saken hör att Lillebror är snål som attan, han bjuder aldrig på något som är hans, inte det minsta lille popcorn. Det kan man väl stå ut med, men när han inte ens bjuder på låtsasmaten han lagat då blir man lite trött. Han blir vansinnig om man låtsassmakar minsta bit och är beredd att magpumpa en för att få upp låtasasbiten igen.... Var ska detta sluta?
  16. 8
    Oh ja men Lillebror är mest bekymrad över olika oförätter \"Nej, min\" osv hör man mest. Till saken hör att Lillebror är snål som attan, han bjuder aldrig på något som är hans, inte det minsta lille popcorn. Det kan man väl stå ut med, men när han inte ens bjuder på låtsasmaten han lagat då blir man lite trött. Han blir vansinnig om man låtsassmakar minsta bit och är beredd att magpumpa en för att få upp låtasasbiten igen.... Var ska detta sluta?

Liknande trådar

  1. H pratar i sömnen
    By Moomin in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-21, 10:55
  2. pratar i sömnen. :D
    By Hanna Leia o *liten* in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-20, 10:17
  3. Hon pratar i sömnen
    By Annika o Amy 29-3-06 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 13:19
  4. Pratar era barn i sömnen?
    By Himmelsblå in forum Bokstavsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-11-23, 16:46
  5. Pratar i sömnen!
    By Mysaan med boysen in forum _04 Alla barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-02, 23:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar