Kalastips för 4 åring?
_01/02 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    Kalastips för 4 åring?

    Har några här tips på hur man gör ett källarkalas för ca 10 st 3-5 åringar roligt?
    Kram
  2. 1
    Kalastips för 4 åring? Har några här tips på hur man gör ett källarkalas för ca 10 st 3-5 åringar roligt?
    Kram
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2

    har

    födelsedagsbarnet nån önskan ang \"tema\" - typ prinsess, riddare osv. då är det juh lite lättare att duka o dekorera *ler*
    sen tror jag att det räcker om man har lite musik så man kan ha \"disco\" en stund o att dom får leka fritt. fiskdamm är juh alltid ett säkert kort!
    tror att de fortf är lite för små för att ha en massa lekar o grejjer - men det är vad jag tror!
    min son ska ha sitt första \"barn-kalas\" i januari då han fyller 4 år. i inbjudan står det att föräldrarna är välkomna att stanna o fika. har bjudit 12 barn. dom kommer att få leka fritt o vi kommer att ha fiskdamm!
    kramar från oss
  4. 2
    har födelsedagsbarnet nån önskan ang \"tema\" - typ prinsess, riddare osv. då är det juh lite lättare att duka o dekorera *ler*
    sen tror jag att det räcker om man har lite musik så man kan ha \"disco\" en stund o att dom får leka fritt. fiskdamm är juh alltid ett säkert kort!
    tror att de fortf är lite för små för att ha en massa lekar o grejjer - men det är vad jag tror!
    min son ska ha sitt första \"barn-kalas\" i januari då han fyller 4 år. i inbjudan står det att föräldrarna är välkomna att stanna o fika. har bjudit 12 barn. dom kommer att få leka fritt o vi kommer att ha fiskdamm!
    kramar från oss
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3

    Vi har precis

    haft ett 4-år kalas....som sonen var sååå nöjd med=)

    >Hade dukat med färgglada tallrikar och muggar, samt fina servetter. Sen hade jag dekorerat bordet med några \"lamp snören som lyste från IKEA\" Sen var det fika och glass och massa godis.
    Alla barnen lekte fritt medans alla föräldrar satt och fikade och pratade. Det var ca. 10 barn.

    Sen hade max och hans pappa fixat med lite disco känsla på hans rum så där lyssnade de på lite musik,sjöng och dansdade.

    Hoppas ni får ett kul kalas!!
  6. 3
    Vi har precis haft ett 4-år kalas....som sonen var sååå nöjd med=)

    >Hade dukat med färgglada tallrikar och muggar, samt fina servetter. Sen hade jag dekorerat bordet med några \"lamp snören som lyste från IKEA\" Sen var det fika och glass och massa godis.
    Alla barnen lekte fritt medans alla föräldrar satt och fikade och pratade. Det var ca. 10 barn.

    Sen hade max och hans pappa fixat med lite disco känsla på hans rum så där lyssnade de på lite musik,sjöng och dansdade.

    Hoppas ni får ett kul kalas!!
  7. milla
    #4

    håll det enkelt

    barn i den åldern roar sig bra själva och de tycker om att titta på varandras leksaker mm. Man kan ha maskerad eller måla ansiktsmålning på barnen. I en källara kanske ett riddar och prinsesstema passar. Många barn tycker inte om tårta så glass, strössel och maränger är ett säkrare kort. Fiskdam är roligt. Ett eget ställe för föräldrarna att sitta och fika på är bra. Ha några kaffekoppar, lite kakor och thermosar med the och kaffe stående på ett bord så kan de servera sig själva
  8. 4
    håll det enkelt barn i den åldern roar sig bra själva och de tycker om att titta på varandras leksaker mm. Man kan ha maskerad eller måla ansiktsmålning på barnen. I en källara kanske ett riddar och prinsesstema passar. Många barn tycker inte om tårta så glass, strössel och maränger är ett säkrare kort. Fiskdam är roligt. Ett eget ställe för föräldrarna att sitta och fika på är bra. Ha några kaffekoppar, lite kakor och thermosar med the och kaffe stående på ett bord så kan de servera sig själva
  9. Medlem sedan
    Sep 2001
    #5

    länktips

    www.kalaslandet.se
    man måstre ju inte bara köpa alla saker utan sno ideerna...hhee
  10. 5
    länktips www.kalaslandet.se
    man måstre ju inte bara köpa alla saker utan sno ideerna...hhee

Liknande trådar

  1. Kalastips??
    By -Helena m AoM- in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-12, 12:02
  2. Kalastips?
    By "Es mamma" in forum Föräldraskap
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-22, 20:59
  3. Kalastips önskas till 4-åring!
    By Little in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-02, 13:11
  4. Kalastips
    By Zilvia in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-26, 11:41
  5. kalastips blivande 4-åring
    By aclinda in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 13:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar