Lilla tonåren?
_05 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2003
    #1

    Lilla tonåren?

    Jag trodde man skulle ha harmoniska barn fram tills dess att de kom i trotsåldern. Jag hade fel.

    Lovisa har börjat uppvisa riktiga trotstendenser redan. När hon inte får som hon vill (läs: hasa in i brorsans rum och proppa munnen full med småLego) blir hon tvärilsk och vrålar som besatt. Varpå jag förmanar henne, pratar med henne och gullar med henne... och då kommer det ur hennes mun \"jajaja...\"!! Sen vänder hon sig om och börjar pilla med något annat.

    Har jag sedan lyft bort henne tillräckligt många gånger från en sak lägger hon huvudet på sned, ler sött, visar sina små gryn och säger \"mamma\"... Ojojoj, hon kommer att bli farlig när hon kommer i tonåren :-D



  2. 1
    Lilla tonåren? Jag trodde man skulle ha harmoniska barn fram tills dess att de kom i trotsåldern. Jag hade fel.

    Lovisa har börjat uppvisa riktiga trotstendenser redan. När hon inte får som hon vill (läs: hasa in i brorsans rum och proppa munnen full med småLego) blir hon tvärilsk och vrålar som besatt. Varpå jag förmanar henne, pratar med henne och gullar med henne... och då kommer det ur hennes mun \"jajaja...\"!! Sen vänder hon sig om och börjar pilla med något annat.

    Har jag sedan lyft bort henne tillräckligt många gånger från en sak lägger hon huvudet på sned, ler sött, visar sina små gryn och säger \"mamma\"... Ojojoj, hon kommer att bli farlig när hon kommer i tonåren :-D



  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2

    hmm

    förutom orden så känner jag igen det där väldigt väl :-) Oj, vad det gallskriks när man inte får som man vill, typ hålla tag i brorsans byxor så man dras fram efter honom på golvet! Hon kan se enormt förorättad ut när jag säger till henne, så trotsåldern lär nog bli jobbig... *suckar och skakar på huvudet*
  4. 2
    hmm förutom orden så känner jag igen det där väldigt väl :-) Oj, vad det gallskriks när man inte får som man vill, typ hålla tag i brorsans byxor så man dras fram efter honom på golvet! Hon kan se enormt förorättad ut när jag säger till henne, så trotsåldern lär nog bli jobbig... *suckar och skakar på huvudet*
  5. Medlem sedan
    Mar 2005
    #3

    Haha...

    vilken tjej du har...hon vet vad hon vill o hur hon ska få det!

    kram
  6. 3
    Haha... vilken tjej du har...hon vet vad hon vill o hur hon ska få det!

    kram
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4

    Haha, hon är ju för go

    Agnes lägger huvudet på sitt matbord och ler flörtigt för att få mer av vår mat.. Ser komiskt ut.
    Och trotsig är hon inte, men busig så vi blir mörkrädda. Alla nej resulterar i asgarv och ännu mer av det hon gjorde som resulterade i nejet..
  8. 4
    Haha, hon är ju för go Agnes lägger huvudet på sitt matbord och ler flörtigt för att få mer av vår mat.. Ser komiskt ut.
    Och trotsig är hon inte, men busig så vi blir mörkrädda. Alla nej resulterar i asgarv och ännu mer av det hon gjorde som resulterade i nejet..
  9. Medlem sedan
    Jan 2005
    #5

    goa stumpan!!

    ojoj, tånåren lär inte bli lätt..
    Vi har en liten \"hulligan\" som börjar visa takter här hemma också. Ska absolut bråka när blöja och kläder ska på/av,,e stark som en bäver, o när han vill ha något, så bråkar man på tills man får sin vilja fram, och favorit sysslan just nu är att sitta i sin stol och ropa \"ääääta, ääääta\" i olika tonarter..
    Kan tilläggas att han som 6 månadersprins(korv) vägde över nio kg och var 72 lång..
    lycka till med din lilla legoätande tonåring!!
  10. 5
    goa stumpan!! ojoj, tånåren lär inte bli lätt..
    Vi har en liten \"hulligan\" som börjar visa takter här hemma också. Ska absolut bråka när blöja och kläder ska på/av,,e stark som en bäver, o när han vill ha något, så bråkar man på tills man får sin vilja fram, och favorit sysslan just nu är att sitta i sin stol och ropa \"ääääta, ääääta\" i olika tonarter..
    Kan tilläggas att han som 6 månadersprins(korv) vägde över nio kg och var 72 lång..
    lycka till med din lilla legoätande tonåring!!

Liknande trådar

  1. När börjar lilla tonåren?
    By -ME- in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2011-12-31, 16:42
  2. Lilla tonåren
    By tess03 in forum _05 Höstbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-11-09, 20:59
  3. Lilla tonåren?
    By anonymt namn in forum Föräldraskap
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-22, 19:07
  4. 6-åringar (lilla tonåren)
    By kmcb in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-23, 14:56
  5. Lilla tonåren
    By Bea m. V & H in forum _01 Vårbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-10, 09:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar