första gången här...
Missfall
  1. siggan
    #1

    första gången här...

    Hej,,har varit med på sidan och tagit del, av era goda råd men aldrig skrivit själv förut,,men nu känner jag för att skriva av mig och höra om någon varit med om liknande.
    Vi skulle haft en bebis i juli/aug, men fick missfall för tre veckor sedan,,alldeles i början av grav, men det har tagit min kopp tre veckor att få ut detta,och det är ffa inte helt borta,,var på kontroll idag kroppen har kämpat och jag har haft\"milda\" men dock onda värkar till och från varje dag denna tid,någon som varit med om att det tar sån tid??? hade ett missfall för tre år sedan då var smärtan över på ett dygn,,och sedan bara blödningar. Mellan det här har vi välsignats med en underbar dotter som idag är 10 månader. Vill bara att kroppen ska bli återställd så man kan gå vidare! tack för en fin sida,,vilken fin gemenskap ni verkar ha här :0)
  2. 1
    första gången här... Hej,,har varit med på sidan och tagit del, av era goda råd men aldrig skrivit själv förut,,men nu känner jag för att skriva av mig och höra om någon varit med om liknande.
    Vi skulle haft en bebis i juli/aug, men fick missfall för tre veckor sedan,,alldeles i början av grav, men det har tagit min kopp tre veckor att få ut detta,och det är ffa inte helt borta,,var på kontroll idag kroppen har kämpat och jag har haft\"milda\" men dock onda värkar till och från varje dag denna tid,någon som varit med om att det tar sån tid??? hade ett missfall för tre år sedan då var smärtan över på ett dygn,,och sedan bara blödningar. Mellan det här har vi välsignats med en underbar dotter som idag är 10 månader. Vill bara att kroppen ska bli återställd så man kan gå vidare! tack för en fin sida,,vilken fin gemenskap ni verkar ha här :0)
  3. Maria
    #2

    Hej Siggan!

    Jag väntade samma datum, tror vi.
    Mf börjde i slutet av november och idag är första dagen då jag inte blödit mer än ett troskydd kan ta hand om.
    Har inte haft så ont denna gång, bara väldigt mycket blodförlust.
    Förra gången hade jag otroliga smärtor och blödde som en stucken gris. Då fick jag dubbel dos tabletter för att få bort den sista lilla biten. Så två veckor förra gången..nu tre veckor men _helt_ olika!

    Det är så jobbigt att fortsätta blöda! Åtminstone jag har kommit över mf lite och känner att nu vill jag fortsätta.. men blödningen har aldrig slutat förrän nu.
    Hoppas det slutar för dig snart och kroppen kommer tillbaka till sitt normala jag!
  4. 2
    Hej Siggan! Jag väntade samma datum, tror vi.
    Mf börjde i slutet av november och idag är första dagen då jag inte blödit mer än ett troskydd kan ta hand om.
    Har inte haft så ont denna gång, bara väldigt mycket blodförlust.
    Förra gången hade jag otroliga smärtor och blödde som en stucken gris. Då fick jag dubbel dos tabletter för att få bort den sista lilla biten. Så två veckor förra gången..nu tre veckor men _helt_ olika!

    Det är så jobbigt att fortsätta blöda! Åtminstone jag har kommit över mf lite och känner att nu vill jag fortsätta.. men blödningen har aldrig slutat förrän nu.
    Hoppas det slutar för dig snart och kroppen kommer tillbaka till sitt normala jag!
  5. siggan
    #3

    Tack!

    Hej Maria. Jag blir rörd när jag läser ditt inlägg..men vad det känns bra att skriva till någon som varit med om liknande. Jag har ffa ont idag och blöder mycket,men det kanske tar sån här tid ibland för kroppen.Skönt att dina blödningar börjat avta!! Nu håller jag tummarna för dig att det går vägen nästa gång 000 .Tack för du såg mig här på sidan *kram*
  6. 3
    Tack! Hej Maria. Jag blir rörd när jag läser ditt inlägg..men vad det känns bra att skriva till någon som varit med om liknande. Jag har ffa ont idag och blöder mycket,men det kanske tar sån här tid ibland för kroppen.Skönt att dina blödningar börjat avta!! Nu håller jag tummarna för dig att det går vägen nästa gång 000 .Tack för du såg mig här på sidan *kram*
  7. Maria
    #4

    Började fundera lite

    fick du inga tabletter vid sista kontrollen?
    Tabletter som hjälper till att få ut det sista. Min dåvarande läkare sa att först provar vi tabletter innan det blir prat om skrapning.
    För du ska inte behöva ha ont än! Ring till gyn på sjukhuset och fråga om du fortf har ont imorgon!

    Idag kom det gammalt blod :/ men jag hoppas det bara är tillfälligt!

    CB är ett ClearBlue test. Köpte ett sånt med två teststickor i för någon månad sedan och då jag städade igår hittade jag det och tänkte att nu ska här testas.
    Hoppas du slutar blöda snart!
  8. 4
    Började fundera lite fick du inga tabletter vid sista kontrollen?
    Tabletter som hjälper till att få ut det sista. Min dåvarande läkare sa att först provar vi tabletter innan det blir prat om skrapning.
    För du ska inte behöva ha ont än! Ring till gyn på sjukhuset och fråga om du fortf har ont imorgon!

    Idag kom det gammalt blod :/ men jag hoppas det bara är tillfälligt!

    CB är ett ClearBlue test. Köpte ett sånt med två teststickor i för någon månad sedan och då jag städade igår hittade jag det och tänkte att nu ska här testas.
    Hoppas du slutar blöda snart!
  9. siggan
    #5

    ahha,,

    Hej Maria, Jaja CB.. clear blue,,jag har inte lärt mig förkortningarna än härinne än *ler* Man har ju köpt ett gäng med sådana...
    Nej jag fick inga tabletter igår,,och jag har haft ont idag oxå..några små \"klumpar\" har dock kommit,,men kramperna i magen vill jag bli av med snart. Det blir att ringa till gyn imorgon igen,,han sa ring på torsdag om du fortfarande har ont,,, men det är lika bra att ringa imorgon. tack för svaret Maria.
  10. 5
    ahha,, Hej Maria, Jaja CB.. clear blue,,jag har inte lärt mig förkortningarna än härinne än *ler* Man har ju köpt ett gäng med sådana...
    Nej jag fick inga tabletter igår,,och jag har haft ont idag oxå..några små \"klumpar\" har dock kommit,,men kramperna i magen vill jag bli av med snart. Det blir att ringa till gyn imorgon igen,,han sa ring på torsdag om du fortfarande har ont,,, men det är lika bra att ringa imorgon. tack för svaret Maria.

Liknande trådar

  1. För första gången...
    By -hoppsan- in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-05-21, 21:30
  2. Första gången
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-28, 02:34
  3. Första gången
    By Linda&Wilja in forum _0807 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-25, 11:49
  4. Första gången...
    By Jannice in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-05, 20:50
  5. Första gången!
    By ajer in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-19, 22:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar