Nu är det färdigt
Svårt att bli gravid
  1. Devali
    #1

    Nu är det färdigt

    Jag har fått mens. Inget att missta sig på. Det är helt kört.

    Nu har vi försökt få barn i över ett och ett halvt år och gjort tre misslyckade inseminationer. Vi går vidare till ivf.

    Fy fanken, jag är så ledsen och tom. De korta stunder i taget som jag känner mig levande öht är inte många längre... är rädd att jag ska bli så deprimerad att jag inte klarar min vardag eller liknande.

    Jag ska byta jobb om några veckor. Ni som gjort ivf, hur jobbiga är hormonbehandlingarna? Kan man öht sköta jobbet samtidigt eller bör vi vänta nån månad tills jag kommit i ordning lite mer?

    Nu håller jag tummarna för Myzoxe i stället... Tanten är fullt upptagen här så Myzis slipper nog!

    Kram
  2. 1
    Nu är det färdigt Jag har fått mens. Inget att missta sig på. Det är helt kört.

    Nu har vi försökt få barn i över ett och ett halvt år och gjort tre misslyckade inseminationer. Vi går vidare till ivf.

    Fy fanken, jag är så ledsen och tom. De korta stunder i taget som jag känner mig levande öht är inte många längre... är rädd att jag ska bli så deprimerad att jag inte klarar min vardag eller liknande.

    Jag ska byta jobb om några veckor. Ni som gjort ivf, hur jobbiga är hormonbehandlingarna? Kan man öht sköta jobbet samtidigt eller bör vi vänta nån månad tills jag kommit i ordning lite mer?

    Nu håller jag tummarna för Myzoxe i stället... Tanten är fullt upptagen här så Myzis slipper nog!

    Kram
  3. Medlem sedan
    Dec 2004
    #2

    Nej min illervän...

    det skulle inte gå så här...gråter!! Jag blir så himla ledsen att det inte gick vägen denna gång iheller...dumma tantskrälle som inte kunde lämna dig ifred vännen!!!! Snyft snyft!!!

    Tänker på dig och finns här för dig alltid!!

    Många tröstekramar till dig min underbara illervän
    Kram kram kram kram kram kram kram kram kram kram
  4. 2
    Nej min illervän... det skulle inte gå så här...gråter!! Jag blir så himla ledsen att det inte gick vägen denna gång iheller...dumma tantskrälle som inte kunde lämna dig ifred vännen!!!! Snyft snyft!!!

    Tänker på dig och finns här för dig alltid!!

    Många tröstekramar till dig min underbara illervän
    Kram kram kram kram kram kram kram kram kram kram
  5. Wiwi
    #3

    Kramar!!

    Tänker på dig och vet precis hur förbannat ont det gör i hjärtat. Ta dig tid att sörja, för det behöver man, för att orka samla kraft och gå vidare.

    När jag gjorde mina IVF-behandlingar så jobbade jag som vanligt, förutom de 2-3 dagarna då äggen plockades och sedan återinfördes. Då sjukskrev jag mig. På mitt jobb var alla införstådda med vad jag gick igenom, vilket jag tyckte var skönt, för jag hade ganska kraftiga biverkningar som jag hade svårt att skylla ifrån mig.
    Det är ju så olika hur man svarar på en behandling, men gör det som känns bäst för dig så blir det aldrig fel!
    Kram!
  6. 3
    Kramar!! Tänker på dig och vet precis hur förbannat ont det gör i hjärtat. Ta dig tid att sörja, för det behöver man, för att orka samla kraft och gå vidare.

    När jag gjorde mina IVF-behandlingar så jobbade jag som vanligt, förutom de 2-3 dagarna då äggen plockades och sedan återinfördes. Då sjukskrev jag mig. På mitt jobb var alla införstådda med vad jag gick igenom, vilket jag tyckte var skönt, för jag hade ganska kraftiga biverkningar som jag hade svårt att skylla ifrån mig.
    Det är ju så olika hur man svarar på en behandling, men gör det som känns bäst för dig så blir det aldrig fel!
    Kram!
  7. Medlem sedan
    Apr 2002
    #4

    hej vännen

    fy så trist.. För min icsi var inte speciellt jobbig. jag hade knappt några biverkningar av synarellan. Och sprutorna var ganska enkelt. På min tid fick man föra bok på hur mkt IE eller vad det heter, man tog varje gång. Det var lite knepigt. Nu är det smidigare. =) Blev lite öm om magen, eftersom min mage inte är så stor... Äp var lite väl jobbigt. det var det jobbigaste. men det gick smidigt och snabbt. Så hoppas att du klarar det finfint... Har lite dåligt minne för det var ju 2002 vi gjorde det tror jag... kramisar i mängd. fy så trist... tack för tummarna... (än ingen tant)
  8. 4
    hej vännen fy så trist.. För min icsi var inte speciellt jobbig. jag hade knappt några biverkningar av synarellan. Och sprutorna var ganska enkelt. På min tid fick man föra bok på hur mkt IE eller vad det heter, man tog varje gång. Det var lite knepigt. Nu är det smidigare. =) Blev lite öm om magen, eftersom min mage inte är så stor... Äp var lite väl jobbigt. det var det jobbigaste. men det gick smidigt och snabbt. Så hoppas att du klarar det finfint... Har lite dåligt minne för det var ju 2002 vi gjorde det tror jag... kramisar i mängd. fy så trist... tack för tummarna... (än ingen tant)
  9. Medlem sedan
    Oct 1999
    #5

    Nej!

    Fy vilket tungt besked!!!! Tänker på er!!!!!
    Kramar
  10. 5
    Nej! Fy vilket tungt besked!!!! Tänker på er!!!!!
    Kramar
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    #6

    jamen skit också!

    vad trist att hon skulle komma på besök :-(

    kram från
  12. 6
    jamen skit också! vad trist att hon skulle komma på besök :-(

    kram från
  13. Medlem sedan
    Sep 2005
    #7

    Kram vännen...

    dumma tant, undrar varför hon gör så???
    Känner med dig/er, det är tungt...
    så ledsen...

    Kramar i massor!!
  14. 7
    Kram vännen... dumma tant, undrar varför hon gör så???
    Känner med dig/er, det är tungt...
    så ledsen...

    Kramar i massor!!
  15. Medlem sedan
    Jun 2004
    #8

    Ledsen för er skull

    När jag smygläste på IVF-snacket innan det var aktuellt för mig så kände jag att stackars de tjejer som är där, det är deras sista chans osv. Men när jag väl kom dit insåg jag att det är först då vi fick nåron ärlig chans. Faktum är att de allra flesta får barn när de försökt med IVF. Så tänk istället att det är nu som du är närmare en bebis än vad du någonsin varit tidigare!

    Det där med hormonbehandlingen är inte så himla farligt faktiskt. Det kräver ju att man håller koll på tiderna lite, springa till läkaren några gånger extra och att vänja sig vid eventuella biverkningar. Men ingen av biverkningarna skulle någonsin vara så jobbig att det skulle få någon att avstå. Det är inte säkert man får några biverkningar heller. Jag mådde som en princessa hela sista behandlingen. Den enda dagen man kanske inte är på topp är själva plockdagen, men det behöver inte bli så farligt heller. 3 timmar senare hade jag inte ens ont eller några känningar efter plocket.

    Det kommer gå som en dans, ska du se! När du väl kör igång kommer det bara att kännas skönt att få göra något konkret för att nå målet.

    Inseminationer har extremt låg chans att lyckas, bra mindre än i sängen så man ska nog inte ge så mycket hopp till att de lyckas. IVF har mycket större chanser!
  16. 8
    Ledsen för er skull När jag smygläste på IVF-snacket innan det var aktuellt för mig så kände jag att stackars de tjejer som är där, det är deras sista chans osv. Men när jag väl kom dit insåg jag att det är först då vi fick nåron ärlig chans. Faktum är att de allra flesta får barn när de försökt med IVF. Så tänk istället att det är nu som du är närmare en bebis än vad du någonsin varit tidigare!

    Det där med hormonbehandlingen är inte så himla farligt faktiskt. Det kräver ju att man håller koll på tiderna lite, springa till läkaren några gånger extra och att vänja sig vid eventuella biverkningar. Men ingen av biverkningarna skulle någonsin vara så jobbig att det skulle få någon att avstå. Det är inte säkert man får några biverkningar heller. Jag mådde som en princessa hela sista behandlingen. Den enda dagen man kanske inte är på topp är själva plockdagen, men det behöver inte bli så farligt heller. 3 timmar senare hade jag inte ens ont eller några känningar efter plocket.

    Det kommer gå som en dans, ska du se! När du väl kör igång kommer det bara att kännas skönt att få göra något konkret för att nå målet.

    Inseminationer har extremt låg chans att lyckas, bra mindre än i sängen så man ska nog inte ge så mycket hopp till att de lyckas. IVF har mycket större chanser!
  17. Tinselflickan
    #9

    Skit också!

    Nej vad trist! hade verkligen hoppats att det skulle vara tredje gången gillt för er. :-(

    Men som sagt, jag hoppas verkligen att ivf kan vara något för er.

    Många, många kramar.
  18. 9
    Skit också! Nej vad trist! hade verkligen hoppats att det skulle vara tredje gången gillt för er. :-(

    Men som sagt, jag hoppas verkligen att ivf kan vara något för er.

    Många, många kramar.
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10

    Jättebra svarat!

    Det är ju faktiskt så - att för många så är IVF den första RIKTIGA chansen att ens komma upp i den statistiska möjlighet att bli gravid som andra \"vanliga dödliga\" har... Värt att tänka på när det känns som att man har uttömt alla chanser!
  20. 10
    Jättebra svarat! Det är ju faktiskt så - att för många så är IVF den första RIKTIGA chansen att ens komma upp i den statistiska möjlighet att bli gravid som andra \"vanliga dödliga\" har... Värt att tänka på när det känns som att man har uttömt alla chanser!
  21. Medlem sedan
    Jun 2004
    #11

    NEJ!!!

    skit också.... Kramar om och tänker på er..

    Kramisar...
  22. 11
    NEJ!!! skit också.... Kramar om och tänker på er..

    Kramisar...
  23. Himla
    #12

    Men det är helt otroligt

    att det blev såhär!! Är i samma sits som du just nu. :-( Har också fått början på mensen. Om jag kunde skulle jag ha befruktat både dig och mig själv.. KRAM!
  24. 12
    Men det är helt otroligt att det blev såhär!! Är i samma sits som du just nu. :-( Har också fått början på mensen. Om jag kunde skulle jag ha befruktat både dig och mig själv.. KRAM!
  25. Himla
    #13

    En ärlig chans..

    Åh vad jag funderar på dina ord. De sjunker in i mig som en sanning som jag aldrig sett tidigare. För vår del handlar det mesta om pengarna till IVF. En mycket torr och ångestfylld sanning. Läser det du skrev om en ärlig chans och inser att vad h-e håller vi på med? Här hemma kommer det inte bli något syskon..finns inte en chans om vi inte betalar drygt 40 000 kronor och skaffar lite hjälp. Det har gått för många år för att jag ska tro på några andra under. Och den insikten gör mig så ledsen, och fängslad.
  26. 13
    En ärlig chans.. Åh vad jag funderar på dina ord. De sjunker in i mig som en sanning som jag aldrig sett tidigare. För vår del handlar det mesta om pengarna till IVF. En mycket torr och ångestfylld sanning. Läser det du skrev om en ärlig chans och inser att vad h-e håller vi på med? Här hemma kommer det inte bli något syskon..finns inte en chans om vi inte betalar drygt 40 000 kronor och skaffar lite hjälp. Det har gått för många år för att jag ska tro på några andra under. Och den insikten gör mig så ledsen, och fängslad.
  27. Anonym
    #14

    NEEEJ!

    Åh nej, det var inte vad jag ville läsa:( förstår om fallet blev ännu hårdare när du t.o.m. gått över ett par dagar. SÅÅ ledsen för er skull!!! *kramar*
  28. 14
    NEEEJ! Åh nej, det var inte vad jag ville läsa:( förstår om fallet blev ännu hårdare när du t.o.m. gått över ett par dagar. SÅÅ ledsen för er skull!!! *kramar*
  29. Medlem sedan
    Nov 2002
    #15

    STOR KRAM,

    Hoppas du kan koppla av i jul och njuta av god mat iaf. Ny tag nästa år!!
    KRAM
  30. 15
    STOR KRAM, Hoppas du kan koppla av i jul och njuta av god mat iaf. Ny tag nästa år!!
    KRAM
  31. Medlem sedan
    Apr 2005
    #16

    Nej...

    Usch vad trist! Så skulle det ju inte bli...
    Kramar i mängder!
  32. 16
    Nej... Usch vad trist! Så skulle det ju inte bli...
    Kramar i mängder!

Liknande trådar

  1. Färdigt!
    By Åkervindan in forum Singelmingel
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-28, 21:02
  2. Nu VET vi kön och Rul är färdigt
    By engelnore in forum _0912 Decemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-07-01, 19:50
  3. Nu var det färdigt!!
    By karlström in forum Separation
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-07, 15:47
  4. Färdigt!
    By -texas- in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-04, 17:26
  5. Nu är ul.färdigt
    By engelnore in forum Änglabarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-12-23, 20:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar