Jaha - det var ju också en julklapp
Dyslexi & dyskalkyli
  1. Medlem sedan
    Jul 2001
    #1

    Jaha - det var ju också en julklapp


    Igår kom - äntligen? - utlåtandet från logopeden. Dottern är numer konstaterad dyslektiker, \"Huvuddiagnos F810 Specifik läs- och skrivsvårighet\".

    Så jag undrar också vad F810 står för, får kanske leta på Ordet Är Fritt, långt bak bland sidorna ;-)

    Dottern själv tycker det är skönt att få det konstaterat, men jag fick fruktansvärt mycket skuldkänslor för att vi inte tagit tag i detta tidigare :-( Bad henne tusen gånger om ursäkt, men hon sa att det var lugnt - det hade ju inte varit lätt för oss att veta *gullunge*

    11 Januari ska vi på uppföljning och genomgång av journalen, så nu har vi helgerna på oss att smälta det och skriva ner frågor efter hand som de dyker upp.

    Ja, trots allt käns det banska bra...

    God Jul på er alla, kommer kanske att vara mer här nu ;-)
  2. 1
    Jaha - det var ju också en julklapp
    Igår kom - äntligen? - utlåtandet från logopeden. Dottern är numer konstaterad dyslektiker, \"Huvuddiagnos F810 Specifik läs- och skrivsvårighet\".

    Så jag undrar också vad F810 står för, får kanske leta på Ordet Är Fritt, långt bak bland sidorna ;-)

    Dottern själv tycker det är skönt att få det konstaterat, men jag fick fruktansvärt mycket skuldkänslor för att vi inte tagit tag i detta tidigare :-( Bad henne tusen gånger om ursäkt, men hon sa att det var lugnt - det hade ju inte varit lätt för oss att veta *gullunge*

    11 Januari ska vi på uppföljning och genomgång av journalen, så nu har vi helgerna på oss att smälta det och skriva ner frågor efter hand som de dyker upp.

    Ja, trots allt käns det banska bra...

    God Jul på er alla, kommer kanske att vara mer här nu ;-)
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2

    Vad bra!

    JAg kan säga att för sonen lossnade det nåt otroligt när han väl fick diagnosen och den hjälp han behövde. Numera så lustläser han till och med. *L*
  4. 2
    Vad bra! JAg kan säga att för sonen lossnade det nåt otroligt när han väl fick diagnosen och den hjälp han behövde. Numera så lustläser han till och med. *L*
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3

    samma här

    vet inte vad just sifferbetäckningen står för men sonen fick sin diagnos förra året, 13 år gammal. Något sent kan tyckas. Fast jag tror man får ta det från nu, om du förstår vad jag menar. Sonen tyckte också att det var skönt att få veta.
  6. 3
    samma här vet inte vad just sifferbetäckningen står för men sonen fick sin diagnos förra året, 13 år gammal. Något sent kan tyckas. Fast jag tror man får ta det från nu, om du förstår vad jag menar. Sonen tyckte också att det var skönt att få veta.

Liknande trådar

  1. Jaha då har man en julklapp kvar...
    By jojje22 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-07, 14:38
  2. Jag fick också ett plus i julklapp...
    By Älvan. in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-25, 17:27
  3. också en OT julklapp
    By Malin IGAF in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-05, 19:30
  4. Jaha... Så var jag här också...
    By sandra88 in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-06, 21:08
  5. Julklapp här också!!!
    By Yahoo in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2006-12-23, 13:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar