(OT) Är alla julklappar färdiga ?
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    (OT) Är alla julklappar färdiga ?

    Börjar känna mig lite småstressad över att jag har flera klappar kvar. Är sjuk och försöker kurera mig genom att ta det lungt då jag ska jobba imorgon. Har ingen lust att stressa runt och jaga paket idag. Inte har man någon lust att förbereda maten heller då man inte är frisk och känner sig lite småäcklig *s*. Fler som inte har fixat allt julstök ännu?
  2. 1
    (OT) Är alla julklappar färdiga ? Börjar känna mig lite småstressad över att jag har flera klappar kvar. Är sjuk och försöker kurera mig genom att ta det lungt då jag ska jobba imorgon. Har ingen lust att stressa runt och jaga paket idag. Inte har man någon lust att förbereda maten heller då man inte är frisk och känner sig lite småäcklig *s*. Fler som inte har fixat allt julstök ännu?
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2

    Näääää....

    å jag har knappt julpyntat här hemma, inte köpt någon julblomma heller.. inte ens en sketen hyacint.... men det enda som fattas bland julklapparna är några fotoramar som jag ska köpa i morgon på stan och sen något till min snart 4 åriga kusin som jag tänkte Selma skulle få ge henne. (perfekt med en sån ung kusin för övrigt nu när jag har Selma...jag har ingen jämnårig alls, min äldsta kusin är 15 år å e kille...hihi...) Jag har köpt alla paket på internet, såååååå sköänt å slippa alla hysteriska julhandlare i affären !

    Gran blir det inte någon heller...som tur är så har vi firat Jul borta varje år sedan har jag bott själv (hmm...3 jular har jag bott själv, om man räknar med den här...hihi...vad jag är gammal...haha)

    Jag är inte så pysslig av mig, eller rättare sagt, jag har DÅLIG karraktär, men jag får väl ta å hitta en pysslig fru tills nästa år som får fixa julstämming här hemma!!! =)


    så du är inte ensam som sagt med att inte ha någon julstämming ! =) Hoppas att du blir frisk snart !=)
  4. 2
    Näääää.... å jag har knappt julpyntat här hemma, inte köpt någon julblomma heller.. inte ens en sketen hyacint.... men det enda som fattas bland julklapparna är några fotoramar som jag ska köpa i morgon på stan och sen något till min snart 4 åriga kusin som jag tänkte Selma skulle få ge henne. (perfekt med en sån ung kusin för övrigt nu när jag har Selma...jag har ingen jämnårig alls, min äldsta kusin är 15 år å e kille...hihi...) Jag har köpt alla paket på internet, såååååå sköänt å slippa alla hysteriska julhandlare i affären !

    Gran blir det inte någon heller...som tur är så har vi firat Jul borta varje år sedan har jag bott själv (hmm...3 jular har jag bott själv, om man räknar med den här...hihi...vad jag är gammal...haha)

    Jag är inte så pysslig av mig, eller rättare sagt, jag har DÅLIG karraktär, men jag får väl ta å hitta en pysslig fru tills nästa år som får fixa julstämming här hemma!!! =)


    så du är inte ensam som sagt med att inte ha någon julstämming ! =) Hoppas att du blir frisk snart !=)
  5. Medlem sedan
    Mar 2004
    #3

    Neeej!

    Brukar vara ute i god tid, men i år har vi fått vända på slantarna inför jul, vilket ger resultatet shoppa in i det sista. Ska in till stan på FREDAG om jag inte ligger däckad då. Har nämligen haft två sjuka barn hemma sedan i torsdags-fredags (RS-virus) och var till VC med den stora i måndags o den lilla idag. Själv är jag nu typ genomförkyld. Orkade pynta lite igår, men det är mkt kvar ännu *suck*. Julklappar till barnen är i alla fall klara.
  6. 3
    Neeej! Brukar vara ute i god tid, men i år har vi fått vända på slantarna inför jul, vilket ger resultatet shoppa in i det sista. Ska in till stan på FREDAG om jag inte ligger däckad då. Har nämligen haft två sjuka barn hemma sedan i torsdags-fredags (RS-virus) och var till VC med den stora i måndags o den lilla idag. Själv är jag nu typ genomförkyld. Orkade pynta lite igår, men det är mkt kvar ännu *suck*. Julklappar till barnen är i alla fall klara.
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4

    Skönt att höra :-)

    Känner mig redan bättre när jag hör att det finns fler som har lite kvar ;-)

    Att köpa via internet är ju verkligen perfekt men nu hinner det knappast komma fram i tid. Har skrivit en lista på vad jag måste handla och ska fixa det i morgon em är tanken *vässar armbågarna*
  8. 4
    Skönt att höra :-) Känner mig redan bättre när jag hör att det finns fler som har lite kvar ;-)

    Att köpa via internet är ju verkligen perfekt men nu hinner det knappast komma fram i tid. Har skrivit en lista på vad jag måste handla och ska fixa det i morgon em är tanken *vässar armbågarna*
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5

    Hu..

    ..vad trist med RS-virus särskilt för lilla Rasmus. Läste i tidningen idag om just att det ökat i vårt område i år :-( Tycker vi varit sjuka mest hela tiden denna hösten men så blir det väl när de börjar dagis *suckar*. hoppas du får hålla dig frisk iaf!

    Nu har iaf jag storstädat idag och sen har jag och dottern klätt granen. Jättemysigt.
  10. 5
    Hu.. ..vad trist med RS-virus särskilt för lilla Rasmus. Läste i tidningen idag om just att det ökat i vårt område i år :-( Tycker vi varit sjuka mest hela tiden denna hösten men så blir det väl när de börjar dagis *suckar*. hoppas du får hålla dig frisk iaf!

    Nu har iaf jag storstädat idag och sen har jag och dottern klätt granen. Jättemysigt.
  11. Medlem sedan
    Apr 2002
    #6

    Ja...

    du får proppa i dig en massa clementiner och dricka en massa te så kanske du orkar ut i morrn ! =) du får grunda med både kaffe och koffein tabletter på morgonen ! =)
  12. 6
    Ja... du får proppa i dig en massa clementiner och dricka en massa te så kanske du orkar ut i morrn ! =) du får grunda med både kaffe och koffein tabletter på morgonen ! =)
  13. Medlem sedan
    Apr 2000
    #7

    Jaaaaaaaaaaa.......

    och det är så skönt :0)
  14. 7
    Jaaaaaaaaaaa....... och det är så skönt :0)
  15. Medlem sedan
    Nov 2000
    #8

    Nästan...

    Men jag har ingen tid riktigt att handla heller :-(. På fredag är barnen hemma och att släpa ner dom på stan för att handla julklappar känns inte så kul - men vad gör man? Tur att det bara är ett par stycken kvar och inte alltihop! Städning har jag inte gjort ett dyft åt ännu, då hinner det ju bli stökigt innan det är dags ;-).
  16. 8
    Nästan... Men jag har ingen tid riktigt att handla heller :-(. På fredag är barnen hemma och att släpa ner dom på stan för att handla julklappar känns inte så kul - men vad gör man? Tur att det bara är ett par stycken kvar och inte alltihop! Städning har jag inte gjort ett dyft åt ännu, då hinner det ju bli stökigt innan det är dags ;-).
  17. Medlem sedan
    Feb 2003
    #9

    Japp allt är färdigt

    jag var klar för tre veckor sen ungefär - har varit smart nog att dela upp kostnaden lite i år :)
  18. 9
    Japp allt är färdigt jag var klar för tre veckor sen ungefär - har varit smart nog att dela upp kostnaden lite i år :)
  19. Medlem sedan
    Feb 2003
    #10

    Städningen glömde jag ju

    berätta om också, jag \"storstädade\" förra veckan så nu blir det bara en runda med dammsugaren innan julafton. Det kommer att se ut som kriget här efter nyår ändå med tre ungar och fyra vuxna på 120 kvm.
  20. 10
    Städningen glömde jag ju berätta om också, jag \"storstädade\" förra veckan så nu blir det bara en runda med dammsugaren innan julafton. Det kommer att se ut som kriget här efter nyår ändå med tre ungar och fyra vuxna på 120 kvm.
  21. Medlem sedan
    Jun 2001
    #11

    Japp...

    alla julklappar är klara...de flesta var klara och redan inslagna den 1:a december :)
    Jag och min man älskar att fynda och köper alltså på oss grejer när det är extrapris, lagerutförsäljning osv och stoppar i vårt stora presentskåp. På så sätt känns inte heller julen så kostsam...vilket är superskönt!
  22. 11
    Japp... alla julklappar är klara...de flesta var klara och redan inslagna den 1:a december :)
    Jag och min man älskar att fynda och köper alltså på oss grejer när det är extrapris, lagerutförsäljning osv och stoppar i vårt stora presentskåp. På så sätt känns inte heller julen så kostsam...vilket är superskönt!
  23. Medlem sedan
    Aug 2003
    #12

    Allt klart

    och lugnet börjar hägra. I kväll ska jag slå in makens sen är allt inslaget. Ja, mina vet jag att M ska köpa i morgon. Jag är som ett barn, hemskt nyfiken! :-)
  24. 12
    Allt klart och lugnet börjar hägra. I kväll ska jag slå in makens sen är allt inslaget. Ja, mina vet jag att M ska köpa i morgon. Jag är som ett barn, hemskt nyfiken! :-)
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13

    Ja, läget är under kontroll!

    Julklapparna fixade jag klart INNAN helgen då mannen och jag skulle iväg till Örebro för oss själva. Han hatar affärer och då ville jag ha klart det innan så vi slapp använda dyrbar vuxentid till det! ´=)

    Städning tar jag inte så allvarligt på, städade i Söndags.. blir lite dammsugning osv bara. Ska ställa fram tomtar imorgon med barnen! Deras rum är dock klara!

    Maten, bryr jag mig inte alls om! Vi äter inte hemma varken julafton, juldagen eller annan dagen! Bakar dock matbröd i omgångar (ett måste till skinkmackan)
    Och julgodis.. ett måste! Ska prova några nya recept imorgon!

    Julgranen ska också kläs imorgon!
    Och nu ska jag sätta mig vid tv´n och slå in de sista julklapparna! Mys!, även om julkänslorna tyvärr inte finns!

    Krya på dej! Typsikt att bli sjuk till jul!
    God jul, önskar Pillan (som babblar i 180 just nu)
  26. 13
    Ja, läget är under kontroll! Julklapparna fixade jag klart INNAN helgen då mannen och jag skulle iväg till Örebro för oss själva. Han hatar affärer och då ville jag ha klart det innan så vi slapp använda dyrbar vuxentid till det! ´=)

    Städning tar jag inte så allvarligt på, städade i Söndags.. blir lite dammsugning osv bara. Ska ställa fram tomtar imorgon med barnen! Deras rum är dock klara!

    Maten, bryr jag mig inte alls om! Vi äter inte hemma varken julafton, juldagen eller annan dagen! Bakar dock matbröd i omgångar (ett måste till skinkmackan)
    Och julgodis.. ett måste! Ska prova några nya recept imorgon!

    Julgranen ska också kläs imorgon!
    Och nu ska jag sätta mig vid tv´n och slå in de sista julklapparna! Mys!, även om julkänslorna tyvärr inte finns!

    Krya på dej! Typsikt att bli sjuk till jul!
    God jul, önskar Pillan (som babblar i 180 just nu)

Liknande trådar

  1. Jag är klar med alla julklappar!
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-12-18, 19:36
  2. 2 julklappar färdiga
    By Vivi in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-11-07, 15:03
  3. Handla alla julklappar
    By morran in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 09:14
  4. Nu är alla julklappar färdiga!
    By Maria med Ida & Moa in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 19:10
  5. Har ni köpt alla julklappar?
    By evaOregon in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-19, 22:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar