Långvarig hosta?
Barnsjukdomar
  1. 2 döttrar
    #1

    Långvarig hosta?

    Min 7-månaders blev förkyld för nån månad sen. Numera hostar hon bara, så där slemrosslande. Hon har gjort det i 2-3 veckor nu. Är det vanligt att det blir så för så här små?

    Hon är pigg annars, det är nattsömnen som blir mest störd.

    Skulle bara bli lugnad om jag visste att det är vanligt..
  2. 1
    Långvarig hosta? Min 7-månaders blev förkyld för nån månad sen. Numera hostar hon bara, så där slemrosslande. Hon har gjort det i 2-3 veckor nu. Är det vanligt att det blir så för så här små?

    Hon är pigg annars, det är nattsömnen som blir mest störd.

    Skulle bara bli lugnad om jag visste att det är vanligt..
  3. Jenny med wille och wicke
    #2

    Min bebis

    är 8mån och har precis slutat hosta efter säkert 2-3 veckor. Jättejobbigt då sömnen blir helt fel.

    Min bästa väns dotter hade oxå hosta i 2 veckor(bara trodde mamman för hon visade inga som helst tecken på nåt annat). Men hon tog dottern och åkte till vrscentralen där det konstaterades dubbelsidig öroninflammation och halsfluss.

    Hade inte min son slutat hosta nu så hade jag oxå ringt vårdcentralen.

    Men jag tror att det är vanligt att hostan håller i sig så länge. Det går ju hosta överallt nu.
    Men blir det inte det minsta bättre snart så skulle i allafall jag kolla upp den.

    Tips! Röd saft sägs vara bra att dricka.
  4. 2
    Min bebis är 8mån och har precis slutat hosta efter säkert 2-3 veckor. Jättejobbigt då sömnen blir helt fel.

    Min bästa väns dotter hade oxå hosta i 2 veckor(bara trodde mamman för hon visade inga som helst tecken på nåt annat). Men hon tog dottern och åkte till vrscentralen där det konstaterades dubbelsidig öroninflammation och halsfluss.

    Hade inte min son slutat hosta nu så hade jag oxå ringt vårdcentralen.

    Men jag tror att det är vanligt att hostan håller i sig så länge. Det går ju hosta överallt nu.
    Men blir det inte det minsta bättre snart så skulle i allafall jag kolla upp den.

    Tips! Röd saft sägs vara bra att dricka.
  5. 2 döttrar
    #3

    storasyster har också

    liknande hosta, men hon blir ju inte lika påverkad då hon är äldre, antar jag.
    Så jag hoppas det är vanlig förkylningshosta..

    Röd, lite värmd saft har hon fått, ska köra med det ikväll också!=0)

    Tack för svaret!
  6. 3
    storasyster har också liknande hosta, men hon blir ju inte lika påverkad då hon är äldre, antar jag.
    Så jag hoppas det är vanlig förkylningshosta..

    Röd, lite värmd saft har hon fått, ska köra med det ikväll också!=0)

    Tack för svaret!
  7. Medlem sedan
    Jun 2005
    #4

    Min dotter 10 mån på julafton,

    hostade oxå på nätterna i en slemmig hosta...det var dubbelsidig lunginflammation...fick PC, Mollipect 6 Bricanyl. Hon var helt ok, lekte & var på gott humör. Febern gick ner med alvedon, men sen helt plötsligt, ca en vecka efter första hostan, blev hon \"jättesjuk\". Nu är hon ganska OK igen :=) Lycka till!
  8. 4
    Min dotter 10 mån på julafton, hostade oxå på nätterna i en slemmig hosta...det var dubbelsidig lunginflammation...fick PC, Mollipect 6 Bricanyl. Hon var helt ok, lekte & var på gott humör. Febern gick ner med alvedon, men sen helt plötsligt, ca en vecka efter första hostan, blev hon \"jättesjuk\". Nu är hon ganska OK igen :=) Lycka till!

Liknande trådar

  1. Långvarig hosta
    By Hostan in forum Kropp & hälsa
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-02-04, 22:32
  2. Långvarig hosta var Moraxella
    By 6002 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 13:53
  3. Långvarig hosta
    By MissW in forum _0506 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-05, 07:42
  4. långvarig hosta och rossel
    By Mie+ emil 04 + Oscar 03 in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-04, 16:13
  5. Långvarig hosta
    By host/host in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-25, 20:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar