Ni som gör tryffel
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Ni som gör tryffel

    de ska ju rullas i kakao men jag avkyr verkligen ren kakao.

    Jag gjorde en pepparkakstryffel för ett tag sedan och den var underbart god - om jag bara slapp kakaon.

    Tror ni det går att rulla dem i typ florsocker eller något annat istället?
  2. 1
    Ni som gör tryffel de ska ju rullas i kakao men jag avkyr verkligen ren kakao.

    Jag gjorde en pepparkakstryffel för ett tag sedan och den var underbart god - om jag bara slapp kakaon.

    Tror ni det går att rulla dem i typ florsocker eller något annat istället?
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    Nej,

    florsocker smälter lite för lätt, har gjort för mig iaf. Men det funkar med vanligt socker och det borde funka med muscavado, farin eller råsocker också då. Eller så doppar du dem i smält choklad. (Fast låt den svalna när du smält den då, så den nästan börjar stelna i kanterna igen.)
  4. 2
    Nej, florsocker smälter lite för lätt, har gjort för mig iaf. Men det funkar med vanligt socker och det borde funka med muscavado, farin eller råsocker också då. Eller så doppar du dem i smält choklad. (Fast låt den svalna när du smält den då, så den nästan börjar stelna i kanterna igen.)
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3

    Varför inte krossa pepparkakor

    till mjöl å rulla idet...???Det gör jag med den tryffeln, för Kakao på tryffel är ett big NO NO för mig :=)
  6. 3
    Varför inte krossa pepparkakor till mjöl å rulla idet...???Det gör jag med den tryffeln, för Kakao på tryffel är ett big NO NO för mig :=)
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    muscavadosocker

    har jag hemma, choklad även det i massor och typ 2 stora förpackningar med vanligt vitt socker - allt för att slippa kakaon igen.

    :)
  8. 4
    muscavadosocker har jag hemma, choklad även det i massor och typ 2 stora förpackningar med vanligt vitt socker - allt för att slippa kakaon igen.

    :)
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    Bra tips!

    får ställa mig och baka lite pepparkakor först då på morgonen så jag har pepparkakor att krossa sedan.

    :)
  10. 5
    Bra tips! får ställa mig och baka lite pepparkakor först då på morgonen så jag har pepparkakor att krossa sedan.

    :)
  11. Medlem sedan
    Jun 2005
    #6

    Ähhh...köp :=) imt

    .
  12. 6
    Ähhh...köp :=) imt .
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    *asg*

    Det där kallar jag VILJA. Eller möjligen lätt sarkasm. ;)
  14. 7
    *asg* Det där kallar jag VILJA. Eller möjligen lätt sarkasm. ;)
  15. Medlem sedan
    Jun 2005
    #8

    Jag är nog trög idag, men var jag

    sarkastisk?? eller menar du *bakning i ottan* ! Har läst allt beröm du fått!! STRÄCK PÅ DIG!!!!
  16. 8
    Jag är nog trög idag, men var jag sarkastisk?? eller menar du *bakning i ottan* ! Har läst allt beröm du fått!! STRÄCK PÅ DIG!!!!
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9

    har så mycket deg hemma

    ändå och jag ska baka hela dagen - äntligen klar med examensarbetet så idag blir det baka, laga mat och städa för hela slanten!

    :)
  18. 9
    har så mycket deg hemma ändå och jag ska baka hela dagen - äntligen klar med examensarbetet så idag blir det baka, laga mat och städa för hela slanten!

    :)
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10

    Annette

    jag läste det som om hon trodde att jag var sarkastisk faktiskt! *skrattar*

    Fast det var jag inte - jag har ingen chans att åka iväg och handla och jag har så mycket pepparkaksdeg hemma för det gick inte åt lika mycket deg som förra året när jag gjorde mina pepparkakshus och jag hade laddat ordentligt i år så jag har som sagt mycket deg kvar här hemma och det är bara att baka ut degen och slänga in det i ugnen och sedan vips - har jag pepparkakor att krossa! *ler*
  20. 10
    Annette jag läste det som om hon trodde att jag var sarkastisk faktiskt! *skrattar*

    Fast det var jag inte - jag har ingen chans att åka iväg och handla och jag har så mycket pepparkaksdeg hemma för det gick inte åt lika mycket deg som förra året när jag gjorde mina pepparkakshus och jag hade laddat ordentligt i år så jag har som sagt mycket deg kvar här hemma och det är bara att baka ut degen och slänga in det i ugnen och sedan vips - har jag pepparkakor att krossa! *ler*
  21. Medlem sedan
    Jun 2005
    #11

    Ok *ler* hoppas du lyckas...ibland

    gör jag arraksbollar på krosset oxå :=) det blir gott!
  22. 11
    Ok *ler* hoppas du lyckas...ibland gör jag arraksbollar på krosset oxå :=) det blir gott!
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #12

    Det lät gott!

    men det får bli till en annan dag när jag har liiiiiite mer tid över! :)
  24. 12
    Det lät gott! men det får bli till en annan dag när jag har liiiiiite mer tid över! :)
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13

    *skrattar RIKTIGT hjärtligt nu*

    Haha, Aurian, jag TRODDE faktiskt du var sarkastisk. *s* Det är skoj att se fler i Galna Ligan. ;)

    Annette, nej, det var inte till dig, blå tråd svarar på grön tråd ovanför. ;) Ja, jag har sett berömmet (både om chokladen och om bilden ;) och jag försöker suga i mig. Varför är det så svårt? *blänger på Jante på axeln*
  26. 13
    *skrattar RIKTIGT hjärtligt nu* Haha, Aurian, jag TRODDE faktiskt du var sarkastisk. *s* Det är skoj att se fler i Galna Ligan. ;)

    Annette, nej, det var inte till dig, blå tråd svarar på grön tråd ovanför. ;) Ja, jag har sett berömmet (både om chokladen och om bilden ;) och jag försöker suga i mig. Varför är det så svårt? *blänger på Jante på axeln*
  27. Medlem sedan
    Jun 2005
    #14

    *va faaaaan* ska jag förstå det

    tekniska oxå...nä, jag blev lite orolig...jag KAN upplevas som sarkastisk ibland...det var därför...jag har träffat henne IRL (1986) å ni ÄR lika på bilden :=)
  28. 14
    *va faaaaan* ska jag förstå det tekniska oxå...nä, jag blev lite orolig...jag KAN upplevas som sarkastisk ibland...det var därför...jag har träffat henne IRL (1986) å ni ÄR lika på bilden :=)
  29. Medlem sedan
    Nov 1999
    #15

    *asg* - ME

    jo du! Det finns fler än du som är medlemmar i Galna Ligan kan jag lova dig! *skrattar vidare*

    Tur att man tar allt på rätt sätt i alla fall när det gäller det här snacket! *flinar*.

    Nej nu ska jag fortsätta min mat och bakparad och jag sitter och funderar på hur jag ska kunna muta någon att komma hem till mig och städa så jag slipper den biten i alla fall - tvätten vill jag också leja bort för tillfället men det är väl bara att bita ihop och sätta fart antar jag.

    Just nu står två omgångar med romtryffel ute på altanen och svalnar - attans att man inte intar alkoholhaltiga mat- och bakvaror för de luktar så gött men men.. det är julklappar till dagispersonalen så jag får till att hålla vantarna borta från dem! *ler*
  30. 15
    *asg* - ME jo du! Det finns fler än du som är medlemmar i Galna Ligan kan jag lova dig! *skrattar vidare*

    Tur att man tar allt på rätt sätt i alla fall när det gäller det här snacket! *flinar*.

    Nej nu ska jag fortsätta min mat och bakparad och jag sitter och funderar på hur jag ska kunna muta någon att komma hem till mig och städa så jag slipper den biten i alla fall - tvätten vill jag också leja bort för tillfället men det är väl bara att bita ihop och sätta fart antar jag.

    Just nu står två omgångar med romtryffel ute på altanen och svalnar - attans att man inte intar alkoholhaltiga mat- och bakvaror för de luktar så gött men men.. det är julklappar till dagispersonalen så jag får till att hålla vantarna borta från dem! *ler*

Liknande trådar

  1. Tryffel
    By skanetjej in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-18, 15:06
  2. Tryffel
    By Anonym in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-18, 17:50
  3. Vet ni hur less jag är på tryffel nu?
    By -ME- in forum Mat & dryck
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-05, 14:47
  4. Tryffel
    By Nalla in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-04, 10:00
  5. Tryffel
    By Nalla in forum Mat & dryck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-04, 10:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar