Vad hittar ni på
_0307 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    Vad hittar ni på

    idag?
    Jag har slagit in lite julklappar innan barnen kom upp, eller ja det är bara Madde som vaknat ännu.
    Ska fortsätta städandet här hemma och kanske göra lite godis. Har ni gjort något julgodis,vad?
    Sedan vid ett ska jag till jobbet och äta lite jullunch och hoppas få nån liten julgåva...
    Ha en härlig dag, snart är det JUL!
  2. 1
    Vad hittar ni på idag?
    Jag har slagit in lite julklappar innan barnen kom upp, eller ja det är bara Madde som vaknat ännu.
    Ska fortsätta städandet här hemma och kanske göra lite godis. Har ni gjort något julgodis,vad?
    Sedan vid ett ska jag till jobbet och äta lite jullunch och hoppas få nån liten julgåva...
    Ha en härlig dag, snart är det JUL!
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2

    Jag packar

    då vi far till mina föräldrar idag, och stannar över jul, HUr ska vi få plats i bilen, alla paketer och katten som ska med.......

    Julgodisbak/kok blir det kanske i morgon, vi får se vad som finns och vad som behöver göras, men knäck och lite mandlar och kasnke någon fudge är gott att ha...ischocklad tror jag att jag ska köpa.... vi hoppas komma iväg efter lunch..

    Ha det gott, en liten nackdel är att Oscar är febrig men vi hoppas att idag dag nummer 3 att det ska vända...
  4. 2
    Jag packar då vi far till mina föräldrar idag, och stannar över jul, HUr ska vi få plats i bilen, alla paketer och katten som ska med.......

    Julgodisbak/kok blir det kanske i morgon, vi får se vad som finns och vad som behöver göras, men knäck och lite mandlar och kasnke någon fudge är gott att ha...ischocklad tror jag att jag ska köpa.... vi hoppas komma iväg efter lunch..

    Ha det gott, en liten nackdel är att Oscar är febrig men vi hoppas att idag dag nummer 3 att det ska vända...
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3

    Idag

    kommer Ingrids underbara gudmor hit med sin son och fikar lite på förmiddagen. Sen ska jag åka iväg och inhandla glögg och lite vin och sånt till julhelgen. Även en sista klapp till maken ska inhandlas. Sen kommer Niklas hem i eftermiddag och då är det storhandling som gäller, följt av julgrans-inhandling. Om jag orkar ska jag göra marsipangodisar och knäck ikväll, vore skönt att ha det klart så man bara kan mysa imorgon och slå in julisar och sånt.
  6. 3
    Idag kommer Ingrids underbara gudmor hit med sin son och fikar lite på förmiddagen. Sen ska jag åka iväg och inhandla glögg och lite vin och sånt till julhelgen. Även en sista klapp till maken ska inhandlas. Sen kommer Niklas hem i eftermiddag och då är det storhandling som gäller, följt av julgrans-inhandling. Om jag orkar ska jag göra marsipangodisar och knäck ikväll, vore skönt att ha det klart så man bara kan mysa imorgon och slå in julisar och sånt.
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4

    Jaa

    Killarna har ju sin första lovdag och är sams och lyckliga. Juni tycker att de är lite tråkiga, för de spelar kort. Jag ska slita mig från datorn, behöver ff städa badrummen, göra knäck (enda julgodiset), stryka julkläder mm Sen kanske vi pysslar lite om killarna får lust.
    Julklapparna är helt färdiga iallafall och julmaten inhandlad - sååå skönt! Var på ICA Maxi till 22 igår och fixade det sista, bra med sena öppettider!

    Hoppas lunchen blir trevlig!
  8. 4
    Jaa Killarna har ju sin första lovdag och är sams och lyckliga. Juni tycker att de är lite tråkiga, för de spelar kort. Jag ska slita mig från datorn, behöver ff städa badrummen, göra knäck (enda julgodiset), stryka julkläder mm Sen kanske vi pysslar lite om killarna får lust.
    Julklapparna är helt färdiga iallafall och julmaten inhandlad - sååå skönt! Var på ICA Maxi till 22 igår och fixade det sista, bra med sena öppettider!

    Hoppas lunchen blir trevlig!
  9. sarah,maxen03 o bäbisv33
    #5

    Max har fått feber :(

    så vi är hemma. Han har låtit gräslig i luftrören några dagar och igår kväll kom febern. Typiskt, vi som ska börja fira jul hos min pappa i morron (blir julafton hemma sen med ett annat gäng släktingar.)
    Jag tänkte börja storstädningen inför lördag idag. Annars blir det inget särskilt. Kanske en tripp till jourläkaren i kväll beroende på hur Max mår....
  10. 5
    Max har fått feber :( så vi är hemma. Han har låtit gräslig i luftrören några dagar och igår kväll kom febern. Typiskt, vi som ska börja fira jul hos min pappa i morron (blir julafton hemma sen med ett annat gäng släktingar.)
    Jag tänkte börja storstädningen inför lördag idag. Annars blir det inget särskilt. Kanske en tripp till jourläkaren i kväll beroende på hur Max mår....
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    Jobbar...

    som alla andra eländesdagar den här veckan! Jag har visserligen några dagars semester/komp att ta ut, men jag sparar dem till IVF-behandlingen i januari-februari, så det är bara att bita ihop och inte tänka på att det är vansinnigt ostädat hemma!!!
  12. 6
    Jobbar... som alla andra eländesdagar den här veckan! Jag har visserligen några dagars semester/komp att ta ut, men jag sparar dem till IVF-behandlingen i januari-februari, så det är bara att bita ihop och inte tänka på att det är vansinnigt ostädat hemma!!!
  13. Medlem sedan
    Oct 2002
    #7

    Vi är lediga idag

    hela familjen, så vi julstädar och sen ska vi väl pynta lite och ta in granen.
    Vi har gjort 3 sorters julgodis i år, chokladfudge, mintkola och en slags runtor av choklad, jordnötter och marschmallows. Mycket gott!
  14. 7
    Vi är lediga idag hela familjen, så vi julstädar och sen ska vi väl pynta lite och ta in granen.
    Vi har gjort 3 sorters julgodis i år, chokladfudge, mintkola och en slags runtor av choklad, jordnötter och marschmallows. Mycket gott!
  15. Medlem sedan
    Feb 2003
    #8

    Tar det lugnt

    Överansträngde mina bäcken fogar igår. Var förbi apoteket och hämtade medicin till en av katterna och sedan fikade med Ankomst 2006/01, det var tydligen mer än min kropp orkar med för idag har jag ont.

    Skall slå in foton på Elvira som J.s släktingar skall få i julklapp.
  16. 8
    Tar det lugnt Överansträngde mina bäcken fogar igår. Var förbi apoteket och hämtade medicin till en av katterna och sedan fikade med Ankomst 2006/01, det var tydligen mer än min kropp orkar med för idag har jag ont.

    Skall slå in foton på Elvira som J.s släktingar skall få i julklapp.
  17. Medlem sedan
    Sep 2002
    #9

    Gnällgnäll:

    Såhär skrev jag på vårbarn05 igår kväll:

    \"Får man säga upp sig? - Eller kanske ta lite tjänstledigt i alla fall?

    Valter, 2.5 år, är sjuk. Han har 40 greders feber och hostan från h***etet. Det låter som krupp och verkar göra skitont för han vaknar och gråter/gnäller var tionde minut ungefär. Strax efter alvedon kan han sova ett par timmar i sträck men annars är det sju svåra år ifrån hans rum :-(

    Eskil, 8 mån, har 39 graders feber och troligen öroninflammation (hans 4de). Även han har börjat hosta och han har också ont. Nu verkar han dock äntligen ha somnat, innan fick jag vagga, vyssja, amma, krama och lyssna på gnäll och babbel.

    Pappan i familjen åkte nyss och jobbade, han kommer hem kl 04 julaftons morgon.

    Mamman i familjen ska göra följande (med 2 sjuka, snoriga, hostiga, febriga, ämliga barn i hälarna):
    Slå in ALLA julklappar
    Göra Jansson
    Koka skinkan + griljera
    Städa + julpynta klart
    Klä granen tillsammans med ovan nämda barn plus två lite större (fortfarande friska) barn
    Tvätta 4-5 maskiner tvätt
    Ta hans om 4-5 maskiner ren tvätt
    Kort sagt, få julfint och mysstämning här samtidigt som jag ska försöka jonglera med alla vanliga sysslor som matlagning, blöjbyten, natting, 2.5-års-lek och så vidareeeeeeee..

    Tur att pappan i familjen är hemma i hela 48 timmar över jul sedan *gigantisk martyr-suck*

    ;-)

    /mie - gnääääääll\"

    Så jag försöker göra allt det där.

    Har slängt i första maskinen tvätt och slängt ut alla barn utom det minsta som sover. Nu fixade jag lite med beställningar och fakturor och ska slå in paket när jag skrivit klart detta.

    /mie - som sovit säkert 2.5 h inatt
  18. 9
    Gnällgnäll: Såhär skrev jag på vårbarn05 igår kväll:

    \"Får man säga upp sig? - Eller kanske ta lite tjänstledigt i alla fall?

    Valter, 2.5 år, är sjuk. Han har 40 greders feber och hostan från h***etet. Det låter som krupp och verkar göra skitont för han vaknar och gråter/gnäller var tionde minut ungefär. Strax efter alvedon kan han sova ett par timmar i sträck men annars är det sju svåra år ifrån hans rum :-(

    Eskil, 8 mån, har 39 graders feber och troligen öroninflammation (hans 4de). Även han har börjat hosta och han har också ont. Nu verkar han dock äntligen ha somnat, innan fick jag vagga, vyssja, amma, krama och lyssna på gnäll och babbel.

    Pappan i familjen åkte nyss och jobbade, han kommer hem kl 04 julaftons morgon.

    Mamman i familjen ska göra följande (med 2 sjuka, snoriga, hostiga, febriga, ämliga barn i hälarna):
    Slå in ALLA julklappar
    Göra Jansson
    Koka skinkan + griljera
    Städa + julpynta klart
    Klä granen tillsammans med ovan nämda barn plus två lite större (fortfarande friska) barn
    Tvätta 4-5 maskiner tvätt
    Ta hans om 4-5 maskiner ren tvätt
    Kort sagt, få julfint och mysstämning här samtidigt som jag ska försöka jonglera med alla vanliga sysslor som matlagning, blöjbyten, natting, 2.5-års-lek och så vidareeeeeeee..

    Tur att pappan i familjen är hemma i hela 48 timmar över jul sedan *gigantisk martyr-suck*

    ;-)

    /mie - gnääääääll\"

    Så jag försöker göra allt det där.

    Har slängt i första maskinen tvätt och slängt ut alla barn utom det minsta som sover. Nu fixade jag lite med beställningar och fakturor och ska slå in paket när jag skrivit klart detta.

    /mie - som sovit säkert 2.5 h inatt
  19. Medlem sedan
    Feb 2003
    #10

    Åh då

    skickar vi en krya på sig-kram till Oscar och hoppas julen blir bra!
  20. 10
    Åh då skickar vi en krya på sig-kram till Oscar och hoppas julen blir bra!
  21. Medlem sedan
    Feb 2003
    #11

    Jaa

    jag vill oxå få klart så mycke som möjligt idag, så man kan mysa med det roliga imorgon!
    Kram
  22. 11
    Jaa jag vill oxå få klart så mycke som möjligt idag, så man kan mysa med det roliga imorgon!
    Kram
  23. Medlem sedan
    Feb 2003
    #12

    Jag är i

    princip på väg till lunchen, ska bli mysigt att sitta ner en stund o småprata utan jobb.
  24. 12
    Jag är i princip på väg till lunchen, ska bli mysigt att sitta ner en stund o småprata utan jobb.
  25. Medlem sedan
    Feb 2003
    #13

    Stackars

    Maxen, hoppas han krya på sig snabbt.KRAM!
  26. 13
    Stackars Maxen, hoppas han krya på sig snabbt.KRAM!
  27. Medlem sedan
    Feb 2003
    #14

    Men du

    det blir jul och mys även om allt inte är tipp-topp hemma.Huvudsaken är ju att man är tillsammans med familjen och myser!
    KRAM
  28. 14
    Men du det blir jul och mys även om allt inte är tipp-topp hemma.Huvudsaken är ju att man är tillsammans med familjen och myser!
    KRAM
  29. Medlem sedan
    Feb 2003
    #15

    Mums!

    Låter gott med marschmallows-godiset!
  30. 15
    Mums! Låter gott med marschmallows-godiset!
  31. Medlem sedan
    Feb 2003
    #16

    Du får

    ta det lugnt nu och låta mannen fixa resten, sätt dej ner och njut av julen, snart har ju familjen utökats!
    Stor kram!
  32. 16
    Du får ta det lugnt nu och låta mannen fixa resten, sätt dej ner och njut av julen, snart har ju familjen utökats!
    Stor kram!
  33. Medlem sedan
    Feb 2003
    #17

    Men Mie

    vännen, gud det där var ingen bra sits!
    Stackars killarna som är sjuka, stor kram till dem och massa krya på sig-stoft flyger iväg upp till er!
    Känner du till reklamen: Behöver du hjälp?
    Ring Poolia! Tror du inte de kan komma och städa tvätta, göra mat godis och allt det där, så du bara kan vila upp dig inför julafton?!
    STOR KRAM!
  34. 17
    Men Mie vännen, gud det där var ingen bra sits!
    Stackars killarna som är sjuka, stor kram till dem och massa krya på sig-stoft flyger iväg upp till er!
    Känner du till reklamen: Behöver du hjälp?
    Ring Poolia! Tror du inte de kan komma och städa tvätta, göra mat godis och allt det där, så du bara kan vila upp dig inför julafton?!
    STOR KRAM!
  35. Medlem sedan
    Sep 2002
    #18

    Jo tjena

    ETT paket blev inslaget innan lillemannen vaknade för han hostade så han kräktes :-(

    Nu är alla barnen hemma igen och vill ha lunch.

    Jag gör inget mer än det nödvändigaste men slå in paket och klä granen, tvätta och fixa skinkan (plus lunch-middag-blöjbyten etc vanlig skötsel) är MÅSTEN.

    /mie
  36. 18
    Jo tjena ETT paket blev inslaget innan lillemannen vaknade för han hostade så han kräktes :-(

    Nu är alla barnen hemma igen och vill ha lunch.

    Jag gör inget mer än det nödvändigaste men slå in paket och klä granen, tvätta och fixa skinkan (plus lunch-middag-blöjbyten etc vanlig skötsel) är MÅSTEN.

    /mie
  37. Medlem sedan
    Nov 1999
    #19

    Okidoki...

    tar härmed tillbaka mitt \"smågnällinlägg\" om att jag jobbar och det är stökigt... Jag har ju iaf fördelen av att jobba på ett ställe där man kan fixa 75% av alla julklappar (ginza.se) och maken drar största barnlasset just nu! Vad är väl lite skit i hörnen?
  38. 19
    Okidoki... tar härmed tillbaka mitt \"smågnällinlägg\" om att jag jobbar och det är stökigt... Jag har ju iaf fördelen av att jobba på ett ställe där man kan fixa 75% av alla julklappar (ginza.se) och maken drar största barnlasset just nu! Vad är väl lite skit i hörnen?
  39. Medlem sedan
    Feb 2003
    #20

    Jaa

    det finns ju massa måsten...
    Julkram!
  40. 20
    Jaa det finns ju massa måsten...
    Julkram!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. vad hittar ni på då
    By MonikaH in forum Många barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-08, 16:07
  2. Var hittar jag.....
    By Harmsund in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-16, 19:08
  3. Nån som vet var man hittar...
    By tottis in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-13, 19:02
  4. Var hittar man
    By Sara in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-05, 10:54
  5. Vad hittar ni pà
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-01, 21:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar