Hur mår ni inför Julen och
Känsliga snack
  1. Anonym
    #1

    Hur mår ni inför Julen och

    hur skall ni fira? Känner ni någon julglädje?

    // kram
  2. 1
    Hur mår ni inför Julen och hur skall ni fira? Känner ni någon julglädje?

    // kram
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2

    Nej...

    glädjen ryktes bort från mig förra året i oktober -04 =( Ska fira med familjen bara.... Sen vara hemma, jag ska jobba efter jul. Har iaf ett toppen jobb som jag trivs med hur bra som helst. kram vännen.
  4. 2
    Nej... glädjen ryktes bort från mig förra året i oktober -04 =( Ska fira med familjen bara.... Sen vara hemma, jag ska jobba efter jul. Har iaf ett toppen jobb som jag trivs med hur bra som helst. kram vännen.
  5. mia
    #3

    Ingen alls

    Idag låg jag åter som ett kolli i sängen här hos mor o far, som jag är hos över jul ihop med barna.
    Barna var ute i skogen med morfar och skulle hämta en gran.
    Mamma kom in och började bråka om att jag låg där och att jag inte deltar i någonting. Frågade vad det är med mig och varför jag är deprimerad. Jag sa åt henne att jag inte ville prata och att jag ville vara ifred.
    Hon gav sig efter många om och men, men det krävde att jag sa åt henne att inte bry sig och att gå därifrån.
    Hon sa med en desperat röst att det är klart att hon bryr sig. Det skulle jag också gjort om jag var hon.

    Jag fick lust att börja packa och dra med barna hem.
    Skita fullkomligt i julen. Men vi är kvar så klart. Jag får stå ut, hålla mig stadig, till på juldagen då jag lämnar barnen.

    För några dagar sedan kändes allting relativt bra, men nu är jag tillbaka på noll, och än värre.
    Förmodligen har jag i den här svackan lyckats spräcka mitt förhållande också, vilket inte känns ett dugg bättre naturligtvis. Varför blir man så destruktiv?

    Jag tror att han tog mitt råd och lät mig vara, för han svarar väldigt knappt på meddelanden, svarar inte på mail och hör inte av sig själv.

    Jag har bestämt mig för att jag på juldagen ska låsa dörren där hemma, släcka alla lampor och stänga av dator och telefoner och försvinna.

    Tack igen ni som har skrivit och peppat.
    Och lycka till med era julfiranden allihop.

    mia
  6. 3
    Ingen alls Idag låg jag åter som ett kolli i sängen här hos mor o far, som jag är hos över jul ihop med barna.
    Barna var ute i skogen med morfar och skulle hämta en gran.
    Mamma kom in och började bråka om att jag låg där och att jag inte deltar i någonting. Frågade vad det är med mig och varför jag är deprimerad. Jag sa åt henne att jag inte ville prata och att jag ville vara ifred.
    Hon gav sig efter många om och men, men det krävde att jag sa åt henne att inte bry sig och att gå därifrån.
    Hon sa med en desperat röst att det är klart att hon bryr sig. Det skulle jag också gjort om jag var hon.

    Jag fick lust att börja packa och dra med barna hem.
    Skita fullkomligt i julen. Men vi är kvar så klart. Jag får stå ut, hålla mig stadig, till på juldagen då jag lämnar barnen.

    För några dagar sedan kändes allting relativt bra, men nu är jag tillbaka på noll, och än värre.
    Förmodligen har jag i den här svackan lyckats spräcka mitt förhållande också, vilket inte känns ett dugg bättre naturligtvis. Varför blir man så destruktiv?

    Jag tror att han tog mitt råd och lät mig vara, för han svarar väldigt knappt på meddelanden, svarar inte på mail och hör inte av sig själv.

    Jag har bestämt mig för att jag på juldagen ska låsa dörren där hemma, släcka alla lampor och stänga av dator och telefoner och försvinna.

    Tack igen ni som har skrivit och peppat.
    Och lycka till med era julfiranden allihop.

    mia
  7. cattis79
    #4

    Vill kunna slappna av

    Julen är egentligen underbar, men jag har svårt att \"bara vara\". Känner att jag måste ha tillgång till läsning, filmer mm mm för att hålla onda tankar och ångest borta. Håller just nu på att starta fluoxetin-behandling och är i en nedåtspiral nu, som jag hoppas ska vända. Orkar inte testa ytterligare en ny medicin.
    God jul alla, hoppas att det blir en bra jul.
  8. 4
    Vill kunna slappna av Julen är egentligen underbar, men jag har svårt att \"bara vara\". Känner att jag måste ha tillgång till läsning, filmer mm mm för att hålla onda tankar och ångest borta. Håller just nu på att starta fluoxetin-behandling och är i en nedåtspiral nu, som jag hoppas ska vända. Orkar inte testa ytterligare en ny medicin.
    God jul alla, hoppas att det blir en bra jul.
  9. Medlem sedan
    Apr 2005
    #5

    Min mamma

    är lite likadan. Hon vill hjälpa till men vet nog inte hur. Ibland säger hon att alla människor mår dåligt till och från och att det bara är att ta sig i kragen. Kommer nog också att delvis vara under isen när jag kommer hem till föräldrarna imorgon, men det får de ta. Jag ska ta med mig serietidningar och annan läsning och inte se mig som ett kolli, utan som att jag är i behov av avslappning.
    Hoppas att du mår bättre snart.
  10. 5
    Min mamma är lite likadan. Hon vill hjälpa till men vet nog inte hur. Ibland säger hon att alla människor mår dåligt till och från och att det bara är att ta sig i kragen. Kommer nog också att delvis vara under isen när jag kommer hem till föräldrarna imorgon, men det får de ta. Jag ska ta med mig serietidningar och annan läsning och inte se mig som ett kolli, utan som att jag är i behov av avslappning.
    Hoppas att du mår bättre snart.
  11. AnnaMaria K
    #6

    God Jul alla här !

    Ja, jag mår pyton över julen och tycker det är skönt när den är över !
    Skickar kramar till alla här inne !
  12. 6
    God Jul alla här ! Ja, jag mår pyton över julen och tycker det är skönt när den är över !
    Skickar kramar till alla här inne !
  13. Medlem sedan
    Apr 2002
    #7

    tillägg hatar

    att skicka julkort. =( å få julkort. men dom får gärna skicka iaf... men vi kommer inte skriva några i år. fridfull helgkort är fint o få istället. Det är mysigare tycker jag. Det betyder nått att nån tänker på en.
  14. 7
    tillägg hatar att skicka julkort. =( å få julkort. men dom får gärna skicka iaf... men vi kommer inte skriva några i år. fridfull helgkort är fint o få istället. Det är mysigare tycker jag. Det betyder nått att nån tänker på en.
  15. c
    #8

    Ja, jag känner glädje....

    trots att sista veckorna har varit helvete....
    JAg längtar till julen och jag känner ett sorts lugn som jag inte kan minnas att jag känt inför en jul!

    Jag tänker njuta av min familj och att jag faktiskt har funnit en sorts inre styrka. Jag har börjat medicinera, jag har min ångestdämpande behovsmedicin att ta till.
    Vi ska fira hemma hos oss med mina föräldrar, mortsr, morbror och två vuxna kusiner. Samma som alltid. Inga krav, bara lugn och ro.

    Kram till alla Er andra!
  16. 8
    Ja, jag känner glädje.... trots att sista veckorna har varit helvete....
    JAg längtar till julen och jag känner ett sorts lugn som jag inte kan minnas att jag känt inför en jul!

    Jag tänker njuta av min familj och att jag faktiskt har funnit en sorts inre styrka. Jag har börjat medicinera, jag har min ångestdämpande behovsmedicin att ta till.
    Vi ska fira hemma hos oss med mina föräldrar, mortsr, morbror och två vuxna kusiner. Samma som alltid. Inga krav, bara lugn och ro.

    Kram till alla Er andra!
  17. c
    #9

    Åh, vad jobbigt...

    med Fluoxetinet :-(
    JAg harnyss börjat oxå (har ätit det i omgångar de senaste 10 åren).
    Som tur är slipper jag nedåtsvackorna när jag börjar medicinera.
    Har Du tillgång till någon behovsmedicin så länge, tills det vänder. Något mot ångest?
  18. 9
    Åh, vad jobbigt... med Fluoxetinet :-(
    JAg harnyss börjat oxå (har ätit det i omgångar de senaste 10 åren).
    Som tur är slipper jag nedåtsvackorna när jag börjar medicinera.
    Har Du tillgång till någon behovsmedicin så länge, tills det vänder. Något mot ångest?
  19. cattis79
    #10

    Jag har

    atarax som fungerar okej, och så fick jag senast oxascand (tror jag) men de tycker jag inte är lika bra som atarax. Skönt att ha något att ta till, även om jag borde ta till avslappningsövningar istället. Borde, borde, borde... Tabletter fungerar okej =)
  20. 10
    Jag har atarax som fungerar okej, och så fick jag senast oxascand (tror jag) men de tycker jag inte är lika bra som atarax. Skönt att ha något att ta till, även om jag borde ta till avslappningsövningar istället. Borde, borde, borde... Tabletter fungerar okej =)
  21. mia
    #11

    Ta sig i kragen ja...

    Hur många gånger har jag inte fått höra det?
    Det kanske var vad hon sa till morfar innan han lyckades ta sitt liv också.

    Jag har dåligt samvete för att jag inte kan prata med henne. Men jag kan helt enkelt inte längre.
    Vill inte. Att se henne orolig gör ingenting bättre, snarare tvärtom.

    tack...
  22. 11
    Ta sig i kragen ja... Hur många gånger har jag inte fått höra det?
    Det kanske var vad hon sa till morfar innan han lyckades ta sitt liv också.

    Jag har dåligt samvete för att jag inte kan prata med henne. Men jag kan helt enkelt inte längre.
    Vill inte. Att se henne orolig gör ingenting bättre, snarare tvärtom.

    tack...
  23. moi
    #12

    Oxascand...

    Hur är det med dem?
    Jag blev fullständigt utslagen när jag tog dem.
    Fick verkligen hjälp med att slappna av och somna, men sedan vaknade jag inte av någonting.
    Blev som en zombie.
    Därför fick jag sluta med en gång, jag kan inte vara okontaktbar när jag har barnen.
  24. 12
    Oxascand... Hur är det med dem?
    Jag blev fullständigt utslagen när jag tog dem.
    Fick verkligen hjälp med att slappna av och somna, men sedan vaknade jag inte av någonting.
    Blev som en zombie.
    Därför fick jag sluta med en gång, jag kan inte vara okontaktbar när jag har barnen.
  25. cattis79
    #13

    Jo,

    jag märkte effekten främst för att jag fick så svårt att fokusera blicken (ska aldrig köra bil med dem i kroppen), men var tvungen att ta en atarax när jag skulle sova. Allt är väl en fråga om dos.
  26. 13
    Jo, jag märkte effekten främst för att jag fick så svårt att fokusera blicken (ska aldrig köra bil med dem i kroppen), men var tvungen att ta en atarax när jag skulle sova. Allt är väl en fråga om dos.
  27. c
    #14

    Samma här....

    men har oxå prövat Oxascand. Atarax funkar bättre.
    Avslappningsövningar... Jag borde oxå ta till dem, men när jag mårt som sämst är det en omöjlighet.

    Hopaps det vänder för Dig snart.

    Kram...
  28. 14
    Samma här.... men har oxå prövat Oxascand. Atarax funkar bättre.
    Avslappningsövningar... Jag borde oxå ta till dem, men när jag mårt som sämst är det en omöjlighet.

    Hopaps det vänder för Dig snart.

    Kram...
  29. Anonym
    #15

    Tack för alla svar!

    Själv känner jag ingen direkt julglädje eftersom sista tiden varit så jobbig. Men jag får sätta på leendet för ungarnas skull.

    Mina föräldrar kommer hit och min syster, känns jobbigt att ha massa folk här, men man överlever väll....hoppas jag.

    God Jul och hoppas ni får en trevlig och mysig kväll!
  30. 15
    Tack för alla svar! Själv känner jag ingen direkt julglädje eftersom sista tiden varit så jobbig. Men jag får sätta på leendet för ungarnas skull.

    Mina föräldrar kommer hit och min syster, känns jobbigt att ha massa folk här, men man överlever väll....hoppas jag.

    God Jul och hoppas ni får en trevlig och mysig kväll!

Liknande trådar

  1. Är ni redo inför julen?
    By *Es mamma* in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-12-22, 22:39
  2. När gör ni vad inför julen?
    By LaMa in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-28, 11:50
  3. Inför julen
    By Gravid20 in forum _05 Sommarbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-05, 12:12
  4. Inför julen
    By Dame in forum Vikt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-29, 15:50
  5. hur förbereder ni er inför julen?
    By Fismamman in forum Föräldraskap - kristen
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-12-16, 22:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar