Så länge, länge, länge sedan
_0506 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2001
    #1

    Så länge, länge, länge sedan

    Här kommer i alla fall en liten julhälsning från oss
    http://www.slottner.net/jul.htm

    Annars är det så att jag hinner bara inte gå in här. 4 barn tar väldigt mycket tid men är jättekul!
    Jag läser också en photoshopkurs på halvfart distans så den lilla tid jag hade över gick där upp i rök :-)

    Mycket sjukt har det också varit i höst. Samma vecka fick både Filip och Isabella diagnosen astma. Helt plötsligt på båda två så det är lite jobb innan man kommer in i medicinering m.m.
    Isabella är i alla fall bättre nu och vi minskar medicinen så länge hon inte har infektion. Vi hoppas det skall gå bra.

    Saknaden efter Josefine har gått in i en ny fas nu när vi fick vår lilla tjej.
    Om möjligt saknar jag henne ännu mer och är så rädd för att något skall hända min lilla Isabella.
    Det blir ju mer påtagligt när man har en liten tjej här också och en i himlen.

    Jag hoppas ni alla har det bra, skall gå in och läsa lite här nu.

    På Isabellas sida ser ni lite om henne och hur hon ser ut nu om ni vill se.
    http://www.slottner.net/isabella.htm

    Många, många kramar Ulrika
  2. 1
    Så länge, länge, länge sedan Här kommer i alla fall en liten julhälsning från oss
    http://www.slottner.net/jul.htm

    Annars är det så att jag hinner bara inte gå in här. 4 barn tar väldigt mycket tid men är jättekul!
    Jag läser också en photoshopkurs på halvfart distans så den lilla tid jag hade över gick där upp i rök :-)

    Mycket sjukt har det också varit i höst. Samma vecka fick både Filip och Isabella diagnosen astma. Helt plötsligt på båda två så det är lite jobb innan man kommer in i medicinering m.m.
    Isabella är i alla fall bättre nu och vi minskar medicinen så länge hon inte har infektion. Vi hoppas det skall gå bra.

    Saknaden efter Josefine har gått in i en ny fas nu när vi fick vår lilla tjej.
    Om möjligt saknar jag henne ännu mer och är så rädd för att något skall hända min lilla Isabella.
    Det blir ju mer påtagligt när man har en liten tjej här också och en i himlen.

    Jag hoppas ni alla har det bra, skall gå in och läsa lite här nu.

    På Isabellas sida ser ni lite om henne och hur hon ser ut nu om ni vill se.
    http://www.slottner.net/isabella.htm

    Många, många kramar Ulrika
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    Vilket..

    ..superfint julkort på alla 4!!

    Vad Isabelle har växt, en riktig sötis är hon:)

    Kan tänka mig att ni på något sätt påminns mer om Josefine nu iom att Isabelle kom till världen....så fruktansvärt orättvist att hon inte fick stanna hos er:(

    Jobbigt med astma, är det något som kommer att bestå?
    Jag vet ingenting om astma i princip...

    Kramar!
  4. 2
    Vilket.. ..superfint julkort på alla 4!!

    Vad Isabelle har växt, en riktig sötis är hon:)

    Kan tänka mig att ni på något sätt påminns mer om Josefine nu iom att Isabelle kom till världen....så fruktansvärt orättvist att hon inte fick stanna hos er:(

    Jobbigt med astma, är det något som kommer att bestå?
    Jag vet ingenting om astma i princip...

    Kramar!
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3

    Vilket fint

    kort på alla fyra barnen!
    Vad jobbigt och tråkigt med astma, men jag hoppas att de nu kan få hjälp av astmamediciner för att förebygga och lindra nya infektioner och andningsbesvär.

    God Jul!

    Kram Vera
  6. 3
    Vilket fint kort på alla fyra barnen!
    Vad jobbigt och tråkigt med astma, men jag hoppas att de nu kan få hjälp av astmamediciner för att förebygga och lindra nya infektioner och andningsbesvär.

    God Jul!

    Kram Vera
  7. Medlem sedan
    Dec 2000
    #4

    Hej Ulrika!

    Har saknat dig här, men förstår att du har fullt upp!

    Vad jobbigt med astma, kommer det att växa bort?
    Förstår att saknaden efter Josefine är stor! Jag har ju också förlorat en liten tjej i ungefär samma vecka och jag och visst är saknaden enormt stor!

    Nu ska jag kika in på er hemsida, kan tänka mig att Isabella blivit stora damen nu! :-)

    Kramar!
  8. 4
    Hej Ulrika! Har saknat dig här, men förstår att du har fullt upp!

    Vad jobbigt med astma, kommer det att växa bort?
    Förstår att saknaden efter Josefine är stor! Jag har ju också förlorat en liten tjej i ungefär samma vecka och jag och visst är saknaden enormt stor!

    Nu ska jag kika in på er hemsida, kan tänka mig att Isabella blivit stora damen nu! :-)

    Kramar!
  9. samandra
    #5

    hej

    vilket fint kort på barnen.

    vad jobbigt att båda barnen har fått astma,har också 2 astma barn. så om du undrar över något så finns jag här,har ju också astma sedan jag var barn.

    det är så oretvist att josefin inte fick stanna hos er, jag förstår att det är jobbigt eller förstår är fel ord jag försöker förstå.

    hoppas att ni får en fin jul och att studierna går bra.

    visst var det du som tipsade om ett program som man kunde ta bort röda ögon på kort?
  10. 5
    hej vilket fint kort på barnen.

    vad jobbigt att båda barnen har fått astma,har också 2 astma barn. så om du undrar över något så finns jag här,har ju också astma sedan jag var barn.

    det är så oretvist att josefin inte fick stanna hos er, jag förstår att det är jobbigt eller förstår är fel ord jag försöker förstå.

    hoppas att ni får en fin jul och att studierna går bra.

    visst var det du som tipsade om ett program som man kunde ta bort röda ögon på kort?
  11. Medlem sedan
    Dec 2001
    #6

    Tack!

    Det blev många foton innan ett blev ok, tur man fotar digitalt :-)

    Vi hoppas och tror att hennes astma växer bort. Det verkar som det är infektionsastma, dvs den kommer ihop med infektioner.
    Filip är ju 13 år så hans växer nog tyvärr inte bort. Han fick det också nu i höstas.
    Kram
  12. 6
    Tack! Det blev många foton innan ett blev ok, tur man fotar digitalt :-)

    Vi hoppas och tror att hennes astma växer bort. Det verkar som det är infektionsastma, dvs den kommer ihop med infektioner.
    Filip är ju 13 år så hans växer nog tyvärr inte bort. Han fick det också nu i höstas.
    Kram
  13. Medlem sedan
    Dec 2001
    #7

    Tack snälla!

    Det är s som du säger skönt när man kan förebygga och det kan man ju med medicinerna så det är ändå skönt att de hittat det nu, det var värre innan vi fick diagnos.
    Kram
  14. 7
    Tack snälla! Det är s som du säger skönt när man kan förebygga och det kan man ju med medicinerna så det är ändå skönt att de hittat det nu, det var värre innan vi fick diagnos.
    Kram
  15. Medlem sedan
    Dec 2001
    #8

    Skönt att vara saknad!

    Har saknat er också, men jag förstår inte hur man skall få tiden att räcka till. Man kanske hinner gå in här mer den dagen man börjar jobba :-)

    Tänker på dig också och saknaden efter din lilla tjej. Det gör ju så ont med saknaden.

    Vi hoppas att astman är tillfällig och kommer ihop med infektioner och att hon skall slippa det annars. Vi har nu medicinerat i ca 2 månader och skall prova och trappa ner lite. Sedan får vi öka när nästa infektion kommer, men man kan ju hoppas att hon får vara frisk ett tag först.

    Stor kram och ha en skön jul
    Ulrika
  16. 8
    Skönt att vara saknad! Har saknat er också, men jag förstår inte hur man skall få tiden att räcka till. Man kanske hinner gå in här mer den dagen man börjar jobba :-)

    Tänker på dig också och saknaden efter din lilla tjej. Det gör ju så ont med saknaden.

    Vi hoppas att astman är tillfällig och kommer ihop med infektioner och att hon skall slippa det annars. Vi har nu medicinerat i ca 2 månader och skall prova och trappa ner lite. Sedan får vi öka när nästa infektion kommer, men man kan ju hoppas att hon får vara frisk ett tag först.

    Stor kram och ha en skön jul
    Ulrika
  17. Medlem sedan
    Nov 2003
    #9

    Hej Ulrika...

    vad jättekul att se dig här... Har definitivt saknat dig här inne... Såååå söt hon är Isabella, hon är dessutom född exakt en månad innan Ivan så de fyller ju månad på självaste julafton ;o)

    Förstår att saknaden efter er Josefin blir väldigt påtaglig nu när ni fick en flicka.

    Hur har det gått med din migrän sedan sist? Vi drogs ju båda med den. Jag har fått anfall 2 ggr tror jag när jag varit RIKTIGT trött, ej fått sova på flera dygn typ, men inte annars. Hoppas du oxå sluppit.

    Skickar massor av julkramar till dig, nu ska jag gå och koka knäck i massor ;o)

    Stor kram

    Anja
  18. 9
    Hej Ulrika... vad jättekul att se dig här... Har definitivt saknat dig här inne... Såååå söt hon är Isabella, hon är dessutom född exakt en månad innan Ivan så de fyller ju månad på självaste julafton ;o)

    Förstår att saknaden efter er Josefin blir väldigt påtaglig nu när ni fick en flicka.

    Hur har det gått med din migrän sedan sist? Vi drogs ju båda med den. Jag har fått anfall 2 ggr tror jag när jag varit RIKTIGT trött, ej fått sova på flera dygn typ, men inte annars. Hoppas du oxå sluppit.

    Skickar massor av julkramar till dig, nu ska jag gå och koka knäck i massor ;o)

    Stor kram

    Anja
  19. Medlem sedan
    Dec 2003
    #10

    Vilken fin idé

    med julkortet och så fin hon är Isabella. Förstår din saknad efter Josefine, det måste vara hemskt.
    Hoppas ni får en fin jul.
  20. 10
    Vilken fin idé med julkortet och så fin hon är Isabella. Förstår din saknad efter Josefine, det måste vara hemskt.
    Hoppas ni får en fin jul.
  21. Medlem sedan
    Sep 2000
    #11

    Hej Ulrika!

    Trevligt att se dig här igen! Jag har tänkt på att det var länge sedan man såg dig. Tittade hastigt på hemsidan och vilken söt tjej hon är Isabella!
    Tråkigt att höra att barnen fått astma.
    Kram
  22. 11
    Hej Ulrika! Trevligt att se dig här igen! Jag har tänkt på att det var länge sedan man såg dig. Tittade hastigt på hemsidan och vilken söt tjej hon är Isabella!
    Tråkigt att höra att barnen fått astma.
    Kram
  23. Medlem sedan
    Oct 2004
    #12

    Vad roligt!

    Att \"se\" dig!! Låter som om ni haft en tuff höst. Hoppas att ni får en riktigt skön jul nu!

    Photoshopkurs låter skoj, då blir det en del roliga bilder vi får se framöver?!

    Kanske vi ses på nån gbg-fika framöver?

    Stora kramar till er
  24. 12
    Vad roligt! Att \"se\" dig!! Låter som om ni haft en tuff höst. Hoppas att ni får en riktigt skön jul nu!

    Photoshopkurs låter skoj, då blir det en del roliga bilder vi får se framöver?!

    Kanske vi ses på nån gbg-fika framöver?

    Stora kramar till er
  25. Medlem sedan
    Dec 2001
    #13

    Hej Nilla!

    Vad bra att veta att du har erfarenhet av astma. Jag har ingen alls och det är jättesvårt när man inte kan prata med Isabella om hur hon mår/känner sig.
    Filip kan ju i alla fall säga om han blir bättre osv av de olika medicinerna. Så tack för att jag får fråga om det dyker upp frågor.

    Jag tipsade om ett program som gör gryniga bilder mycket finare. www.neatimage.com Det är helt suveränt.
    Röda ögon tar jag bort i Photoshop.

    Kram Ulrika
  26. 13
    Hej Nilla! Vad bra att veta att du har erfarenhet av astma. Jag har ingen alls och det är jättesvårt när man inte kan prata med Isabella om hur hon mår/känner sig.
    Filip kan ju i alla fall säga om han blir bättre osv av de olika medicinerna. Så tack för att jag får fråga om det dyker upp frågor.

    Jag tipsade om ett program som gör gryniga bilder mycket finare. www.neatimage.com Det är helt suveränt.
    Röda ögon tar jag bort i Photoshop.

    Kram Ulrika

Liknande trådar

  1. Det var länge sedan
    By Busluren in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-07-16, 19:19
  2. Länge sedan...
    By Tilde76 in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-08-17, 22:25
  3. Länge sedan! (och då menar jag länge)
    By Sirpa in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-03-31, 09:15
  4. Länge sedan
    By kokefisen in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-02, 12:42
  5. Det var länge sedan
    By Quintuz in forum _00/01 Vinterbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-04, 10:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar