Första marsbebisen född 12/12-05
_0603 Marsbarn
  1. Sussan m. 2 killar 03+05
    #1

    Första marsbebisen född 12/12-05

    Min lilla kille har nu kommit.......
    Åkte in till förlossningen natten mellan onsdag och torsdag 7-8/12 pga av smärtor o magen samt att jag känt mig sämre under dagen. Det visade sig att jag även denna gången fått havandeskapsförgiftning med HELLP syndrom.

    Dom lyckades häva förloppet och jag blev inlagd på KS. Efter två dagar där blev jag åter dålig i smärtor. Dom hävdes återigen för att åter vara tillbaka igen två dygn senare. Även en trejde gång hävdes förloppet men läkaren tyckte ändå att vi skulle avbryta graviditeten eftersom det handlade om dagar i alla fall.

    Så den 12/12-05 bar de3t upp till operation där min son föddes. Jag var vaken under hela tiden. Filip som vår kille ska heta skrek när han kom ut, vilket tyder på styrka =)
    Jag fick en liten glimt av honom i kuvösen innan han skjustades upp till neonatalen.
    Han föddes i v.28+3, vägde 1052 och var 36 cm lång. Han är en jättefin kille som är så otroligt duktigt och stark. Han mår bra och är en riktigt liten kämpe. Efter en vecka på neo ligger han till och från helt utan andningsstöd och andas på helt själv.

    Allt har känts bra och lugnt, kanske för att det är mitt andra barn så här tidigt. William föddes i v.28+0.

    Även om jag mesta v allt hade önskat att min lillkille hade fått stannat i magen så är vi så lyckliga att han är hos oss nu och så tacksamma att han mår så bra.

    Hoppas att ni all andra mår bra och får njuta av era växande kulor.....måste säga att jag är bra avis eftersom jag aldrig fått den där stora härliga magen, då jag aldrig kommit längre än 28+3.

  2. 1
    Första marsbebisen född 12/12-05 Min lilla kille har nu kommit.......
    Åkte in till förlossningen natten mellan onsdag och torsdag 7-8/12 pga av smärtor o magen samt att jag känt mig sämre under dagen. Det visade sig att jag även denna gången fått havandeskapsförgiftning med HELLP syndrom.

    Dom lyckades häva förloppet och jag blev inlagd på KS. Efter två dagar där blev jag åter dålig i smärtor. Dom hävdes återigen för att åter vara tillbaka igen två dygn senare. Även en trejde gång hävdes förloppet men läkaren tyckte ändå att vi skulle avbryta graviditeten eftersom det handlade om dagar i alla fall.

    Så den 12/12-05 bar de3t upp till operation där min son föddes. Jag var vaken under hela tiden. Filip som vår kille ska heta skrek när han kom ut, vilket tyder på styrka =)
    Jag fick en liten glimt av honom i kuvösen innan han skjustades upp till neonatalen.
    Han föddes i v.28+3, vägde 1052 och var 36 cm lång. Han är en jättefin kille som är så otroligt duktigt och stark. Han mår bra och är en riktigt liten kämpe. Efter en vecka på neo ligger han till och från helt utan andningsstöd och andas på helt själv.

    Allt har känts bra och lugnt, kanske för att det är mitt andra barn så här tidigt. William föddes i v.28+0.

    Även om jag mesta v allt hade önskat att min lillkille hade fått stannat i magen så är vi så lyckliga att han är hos oss nu och så tacksamma att han mår så bra.

    Hoppas att ni all andra mår bra och får njuta av era växande kulor.....måste säga att jag är bra avis eftersom jag aldrig fått den där stora härliga magen, då jag aldrig kommit längre än 28+3.

  3. Medlem sedan
    Dec 1999
    #2

    Jättegrattis

    Stort grattis till en er lilla kille. Såklart att du hade velat att han skulle stanna längre i magen, men nu gjorde han inte det och såklart är det underbart att han mår bra och är stark.
    Har själv börjat öppna mig och har haft sammandragningar i två veckor nu, och fått stränga order om att ta det lugnt, men min läkare tror ändå att min bebis kommer att födas snart.
    Såklart hoppas jag att den ska stanna längre, men det känns ändå bra att läsa din lilla berättelse.
    Stor kram till dig, och varmt lycka till med lilal sonen.
  4. 2
    Jättegrattis Stort grattis till en er lilla kille. Såklart att du hade velat att han skulle stanna längre i magen, men nu gjorde han inte det och såklart är det underbart att han mår bra och är stark.
    Har själv börjat öppna mig och har haft sammandragningar i två veckor nu, och fått stränga order om att ta det lugnt, men min läkare tror ändå att min bebis kommer att födas snart.
    Såklart hoppas jag att den ska stanna längre, men det känns ändå bra att läsa din lilla berättelse.
    Stor kram till dig, och varmt lycka till med lilal sonen.
  5. Lillan v.30 & Oliver
    #3

    Grattis till Gossen!

    Jag önskar lycka och välgång till Er lilla prins, hoppas Ni båda mår bra under omständigheterna!

    Varmt grattis och massor av kramar!
    God Jul!
  6. 3
    Grattis till Gossen! Jag önskar lycka och välgång till Er lilla prins, hoppas Ni båda mår bra under omständigheterna!

    Varmt grattis och massor av kramar!
    God Jul!
  7. Medlem sedan
    May 2002
    #4

    Grattis till Filip!

    Så skönt att allt gått så bra och vad mysigt med en liten tomtenisse till jul.

    Många grattiskramar till er!
  8. 4
    Grattis till Filip! Så skönt att allt gått så bra och vad mysigt med en liten tomtenisse till jul.

    Många grattiskramar till er!
  9. Medlem sedan
    Jun 2005
    #5

    Grattis

    Och många lycka till! Klart att det kommer att gå toppen.
    Lova att skriva och berätta hur det går.
  10. 5
    Grattis Och många lycka till! Klart att det kommer att gå toppen.
    Lova att skriva och berätta hur det går.
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6

    Grattis!!!!

    Till lillkillen.
    Hoppas det inte dröjer allt för länge innan ni får hem honom =0)
  12. 6
    Grattis!!!! Till lillkillen.
    Hoppas det inte dröjer allt för länge innan ni får hem honom =0)
  13. maxli m Joakim o bf 24/3
    #7

    Stort grattis!

    Skönt att han verkar stark och frisk! Julhelgen blir inte riktigt som ni hade planerat, antar jag, men ändå härlig! Stort grattis!
  14. 7
    Stort grattis! Skönt att han verkar stark och frisk! Julhelgen blir inte riktigt som ni hade planerat, antar jag, men ändå härlig! Stort grattis!
  15. Medlem sedan
    Jun 2003
    #8

    Grattis!

    och stort lycka till med din fine lille kille!

    God Jul!
  16. 8
    Grattis! och stort lycka till med din fine lille kille!

    God Jul!
  17. Medlem sedan
    May 2003
    #9

    Grattis!

    och stort lycka till med er lilla kille! :D
  18. 9
    Grattis! och stort lycka till med er lilla kille! :D
  19. Medlem sedan
    Dec 2002
    #10

    Grattis!

    Vad stark han är som kan andas själv!
    Skönt att allt har gått så bra.

    Kram o God Jul
  20. 10
    Grattis! Vad stark han är som kan andas själv!
    Skönt att allt har gått så bra.

    Kram o God Jul
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11

    GRATTIS!

    Grattis till er lillkille. Så skönt att allt gått så bra! Verkar vara en otroligt stark kille som fixar andningen själv. Vad bra att du har erfarenhet av prematura bebisar sen förr, jag hade nog varit lite smått panikslagen.
    Ha det skönt och hoppas att ni båda får komma hem snart.
  22. 11
    GRATTIS! Grattis till er lillkille. Så skönt att allt gått så bra! Verkar vara en otroligt stark kille som fixar andningen själv. Vad bra att du har erfarenhet av prematura bebisar sen förr, jag hade nog varit lite smått panikslagen.
    Ha det skönt och hoppas att ni båda får komma hem snart.
  23. hemligast
    #12

    Åhh grattis!!!

    Skönt att lillkillen mår bra efter omständigheterna. Tänkte faktiskt på dig i går kväll när jag la mig och det slog mig att du kanske blivit inlagd, men att du redan hade en liten hos dig fanns inte i min vildaste tanke.
    Ett stort grattis än en gång och massa kramar.
    God Jul på Er!
  24. 12
    Åhh grattis!!! Skönt att lillkillen mår bra efter omständigheterna. Tänkte faktiskt på dig i går kväll när jag la mig och det slog mig att du kanske blivit inlagd, men att du redan hade en liten hos dig fanns inte i min vildaste tanke.
    Ett stort grattis än en gång och massa kramar.
    God Jul på Er!
  25. A-K bf 30/3 (nr 2)
    #13

    Oj, Grattis!

    Och lycka till!!
    Många kramar till dig och Filip.
  26. 13
    Oj, Grattis! Och lycka till!!
    Många kramar till dig och Filip.
  27. Medlem sedan
    Apr 2004
    #14

    Grattis!

    Oj, redan en liten marsbebis! Stort grattis och vad skönt att det ändå efter omständigheterna har gått bra. Filip verkar vara en riktig liten kämpe så det blir nog en stor stark karl av honom också :) Häftigt att han skrek när han föddes! Jag önskar dig och din familj en riktigt god jul.
  28. 14
    Grattis! Oj, redan en liten marsbebis! Stort grattis och vad skönt att det ändå efter omständigheterna har gått bra. Filip verkar vara en riktig liten kämpe så det blir nog en stor stark karl av honom också :) Häftigt att han skrek när han föddes! Jag önskar dig och din familj en riktigt god jul.
  29. Medlem sedan
    Jan 2002
    #15

    Grattis!

    Vad jobbigt att få en premis till, men kanske bra då att du har erfarenhet av det innan.
    Hoppas nu att han slipper allt vad infektioner och komplikationer heter och får komma hem lite innan bf.

    Tror själv jag får en premis denna gången med, men mina två tidigare har väntat lite längre med att kika ut (v36+6 o 34+3)
  30. 15
    Grattis! Vad jobbigt att få en premis till, men kanske bra då att du har erfarenhet av det innan.
    Hoppas nu att han slipper allt vad infektioner och komplikationer heter och får komma hem lite innan bf.

    Tror själv jag får en premis denna gången med, men mina två tidigare har väntat lite längre med att kika ut (v36+6 o 34+3)
  31. Medlem sedan
    May 2003
    #16

    Stort grattis till Filip!!! :o) *im

    .
  32. 16
    Stort grattis till Filip!!! :o) *im .
  33. Smilla
    #17

    Vilken julklapp!

    Grattis och hoppas ni får en riktigt härlig jul tillsammans, även om jag förstår att ni måste vara störta delen på Neo.
  34. 17
    Vilken julklapp! Grattis och hoppas ni får en riktigt härlig jul tillsammans, även om jag förstår att ni måste vara störta delen på Neo.
  35. Medlem sedan
    Sep 2002
    #18

    Jättegrattis till Filip...

    tråkigt att råka ut för havandeskapsförgiftnign igen. Tur att du lyssnade på dina signaler och åkte in.

  36. 18
    Jättegrattis till Filip... tråkigt att råka ut för havandeskapsförgiftnign igen. Tur att du lyssnade på dina signaler och åkte in.

  37. Medlem sedan
    Jul 2005
    #19

    GRATTIS!

    Till lill killen! Önskar er God Jul, gott nytt år! Och lycka till!

    Kram Zandra
  38. 19
    GRATTIS! Till lill killen! Önskar er God Jul, gott nytt år! Och lycka till!

    Kram Zandra
  39. Medlem sedan
    Sep 2005
    #20

    oj, Grattis!

    till en lite filip!
  40. 20
    oj, Grattis! till en lite filip!
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Första marsbebisen...
    By LillaUk in forum _1203 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-02-24, 12:18
  2. Första oktoberbebisen född
    By Imre v22 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-13, 16:06
  3. första majbäbisen född
    By Hwila & Zion:s mamma in forum _0505 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-19, 13:55
  4. Första marsbebisen är född!
    By Beckis m 2 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-23, 10:09
  5. Första (?) dec-bebisen född!!
    By Emma med Agnes-02 + bf 13/2 in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-10-18, 08:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar