Knäck-hjälp - glömde smöret!
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Sep 2000
    #1

    Knäck-hjälp - glömde smöret!

    Har precis hällt upp min knäck i formar - receptet jag har är 1 1/2 dl socker, 1 1/2 dl grädde, 1 1/2 dl ljus sirap och 2 msk smör - men jag glömde smöret, vad har smöret för funktion i knäcken - måste jag börja om ...??
  2. 1
    Knäck-hjälp - glömde smöret! Har precis hällt upp min knäck i formar - receptet jag har är 1 1/2 dl socker, 1 1/2 dl grädde, 1 1/2 dl ljus sirap och 2 msk smör - men jag glömde smöret, vad har smöret för funktion i knäcken - måste jag börja om ...??
  3. Liza
    #2

    Mitt recept har inget smör.

    Och de blir goda. Bara grädde, socker och sirap. Vet tyvärr inte vad smöret gör. Kanske den blir segare? Bakpulver skall ju göra den krispig (tror jag).
  4. 2
    Mitt recept har inget smör. Och de blir goda. Bara grädde, socker och sirap. Vet tyvärr inte vad smöret gör. Kanske den blir segare? Bakpulver skall ju göra den krispig (tror jag).
  5. Medlem sedan
    Sep 2000
    #3

    Skönt att höra,

    dem verkar ha blivit bra så jag gör ingen ny sats.
    Tack
  6. 3
    Skönt att höra, dem verkar ha blivit bra så jag gör ingen ny sats.
    Tack
  7. Medlem sedan
    Oct 2000
    #4

    jag tror bara det är smörjmedel...

    så om du häller upp knäcken på en braspanna och sedan skär ut rutor och sveper dem så kanske det klistrar lite mer än vanligt.
    Gör du knäcken i formar kanske de blir svårare att få loss pappret på? *gissar vilt*
  8. 4
    jag tror bara det är smörjmedel... så om du häller upp knäcken på en braspanna och sedan skär ut rutor och sveper dem så kanske det klistrar lite mer än vanligt.
    Gör du knäcken i formar kanske de blir svårare att få loss pappret på? *gissar vilt*
  9. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #5

    Jag har 100g smör i min knäck

    Fast bara 1/2 dl grädde då. Jag inbillar mig att knäcken blir litet mera kolalik då?
  10. 5
    Jag har 100g smör i min knäck Fast bara 1/2 dl grädde då. Jag inbillar mig att knäcken blir litet mera kolalik då?

Liknande trådar

  1. Jag måste slänga smöret va?
    By ~Trixie~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-06-29, 19:55
  2. hjälp mig med knäck!!!
    By Nilla med 4 barn in forum Mat & dryck
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-12-22, 17:50
  3. Hittade smöret i
    By cilia m june & lisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 10:29
  4. mjölkfri knäck, hjälp
    By cyklamen in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-10, 16:22
  5. Smöret i Du är vad du äter
    By Moonbeam in forum Vikt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-28, 17:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar