nån som vet
Missfall
  1. kattis
    #1

    nån som vet

    när mensen kommer igång efter ett utomkveds?
    dom fick lov att operera bort hö äggledare:(
  2. 1
    nån som vet när mensen kommer igång efter ett utomkveds?
    dom fick lov att operera bort hö äggledare:(
  3. siggan1
    #2

    önskar jag kunde svara..

    jag blöder nu,,gammalt brunt blod,,har du samma??,,undrar så om det skall vara så.. eller kanske håller det på så här ett tag efter operationen???
  4. 2
    önskar jag kunde svara.. jag blöder nu,,gammalt brunt blod,,har du samma??,,undrar så om det skall vara så.. eller kanske håller det på så här ett tag efter operationen???
  5. kattis
    #3

    jag blödde

    ca 4-5 dar efter operationen,det var blandat-både gammalt o nytt blod.nu blöder jag inte längre men har fortf ont.när opererades du?och hur mår du?vore skönt att prata m nån isamma situation.kram!
  6. 3
    jag blödde ca 4-5 dar efter operationen,det var blandat-både gammalt o nytt blod.nu blöder jag inte längre men har fortf ont.när opererades du?och hur mår du?vore skönt att prata m nån isamma situation.kram!
  7. Medlem sedan
    Dec 2000
    #4

    Minns inte, men

    det jagkan berätta är att det iaf INTE har varit svårt att bli gravid med en äggledare.Jag trodde det skulle bli betydligt svårare, men har fått det förklarat med att kroppen kompenserar detta.

    Jag har fött fyra barn efter mitt X ( tog bort höger äggledare)och blivit gravid på första försöket varje gång. Nu senaste gången blev jag oxå gravid direkt, men slutade med mf i v 9, fast det hade ju säkert andra orsaker.

    Hoppas din kropp snart är återställd, så du kan bli gravid på nytt.
    Kram!
  8. 4
    Minns inte, men det jagkan berätta är att det iaf INTE har varit svårt att bli gravid med en äggledare.Jag trodde det skulle bli betydligt svårare, men har fått det förklarat med att kroppen kompenserar detta.

    Jag har fött fyra barn efter mitt X ( tog bort höger äggledare)och blivit gravid på första försöket varje gång. Nu senaste gången blev jag oxå gravid direkt, men slutade med mf i v 9, fast det hade ju säkert andra orsaker.

    Hoppas din kropp snart är återställd, så du kan bli gravid på nytt.
    Kram!
  9. kattis
    #5

    det låter bra

    men när fick du tillbaka din mens?
  10. 5
    det låter bra men när fick du tillbaka din mens?
  11. Medlem sedan
    Dec 2001
    #6

    Det är lite olika....

    ..men mensen kan bli lite oregelbunden och det kan ta allt från några enstaka veckor till flera veckor.
  12. 6
    Det är lite olika.... ..men mensen kan bli lite oregelbunden och det kan ta allt från några enstaka veckor till flera veckor.
  13. kattis
    #7

    tack

    för svaret!jag trodde väl aldrig att jag skulle längta efter mensen:) hur länge tror du vi bör vänta med sex?och när kan jag bada?i badkar alltså.
  14. 7
    tack för svaret!jag trodde väl aldrig att jag skulle längta efter mensen:) hur länge tror du vi bör vänta med sex?och när kan jag bada?i badkar alltså.
  15. Medlem sedan
    Dec 2000
    #8

    Så länge sedan

    jag hade mitt X, det var ju innan jag fick mina barn, men som jag minns det så kom det igång rätt fort. Kanske mens efter ca 4 veckor.
  16. 8
    Så länge sedan jag hade mitt X, det var ju innan jag fick mina barn, men som jag minns det så kom det igång rätt fort. Kanske mens efter ca 4 veckor.
  17. Medlem sedan
    Dec 2001
    #9

    När du har slutat......

    ...blöda eller ha avslag och tycker nog att värken ska ha lagt sig, så att du får läka ordentligt.
  18. 9
    När du har slutat...... ...blöda eller ha avslag och tycker nog att värken ska ha lagt sig, så att du får läka ordentligt.
  19. kattis
    #10

    vad menas

    med avslag?jag slutade blöda för en vecka sen.
  20. 10
    vad menas med avslag?jag slutade blöda för en vecka sen.
  21. siggan1
    #11

    hej..

    jag opererades i onsdags 21/12..mår ok efter,,man hade ju mycket mer ont när man gick med detta innan operationen,,så med tanke på det mår jag bra,,men visst känns det i buken och man är väldigt öm och när man tar i med magen gör det ont,,jag hade tur och slapp snitt,,så jag har fyra små hål,,men de säger att titthål är värre efter än snitt,,men snitt blir man mer begränsad av för då får man ju inte lyfta eller anstränga sig det får man ju med titthål.Jag klarar mig dock bra på alvedon tycker jag och tar det regelbundet under dagen.
    Hoppas att du mår bättre snart.. och jag hoppas att det slutar blöda snart,,fjärde veckan jag blöder nu,,,,
  22. 11
    hej.. jag opererades i onsdags 21/12..mår ok efter,,man hade ju mycket mer ont när man gick med detta innan operationen,,så med tanke på det mår jag bra,,men visst känns det i buken och man är väldigt öm och när man tar i med magen gör det ont,,jag hade tur och slapp snitt,,så jag har fyra små hål,,men de säger att titthål är värre efter än snitt,,men snitt blir man mer begränsad av för då får man ju inte lyfta eller anstränga sig det får man ju med titthål.Jag klarar mig dock bra på alvedon tycker jag och tar det regelbundet under dagen.
    Hoppas att du mår bättre snart.. och jag hoppas att det slutar blöda snart,,fjärde veckan jag blöder nu,,,,
  23. Medlem sedan
    Dec 2001
    #12

    Avslag är som en slags....

    ...flytning som blödningen oftast övergår till, kan vara lite brunaktig. Du bör nog vänta tills din värk har gått över, så att du får läka lite.
  24. 12
    Avslag är som en slags.... ...flytning som blödningen oftast övergår till, kan vara lite brunaktig. Du bör nog vänta tills din värk har gått över, så att du får läka lite.
  25. kattis
    #13

    ja det förstår

    jag.har ju fortfarande ganska ont.tack för tipsen!
  26. 13
    ja det förstår jag.har ju fortfarande ganska ont.tack för tipsen!
  27. kattis
    #14

    jag opererades

    för 2 v sen nu.jag blev ju snittad m ett bikinsnitt,som är rätt smärtsamt.men jag opererade bort gallsten för några år sedan o då fick jag titthål-4 st.tyckte oxå det var värre.skönt att du klara dig på alvedon,jag tar även dexofen ibland.börjar kunna dra ner på det nu,skönt!vart opereades du?jag opererades på sös kvinnoklinik här i stockholm.sköt om dig o hör av dig om du vill/behöver prata!god fortsättning!kram katarina
  28. 14
    jag opererades för 2 v sen nu.jag blev ju snittad m ett bikinsnitt,som är rätt smärtsamt.men jag opererade bort gallsten för några år sedan o då fick jag titthål-4 st.tyckte oxå det var värre.skönt att du klara dig på alvedon,jag tar även dexofen ibland.börjar kunna dra ner på det nu,skönt!vart opereades du?jag opererades på sös kvinnoklinik här i stockholm.sköt om dig o hör av dig om du vill/behöver prata!god fortsättning!kram katarina
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar