Tack alla ni
Känsliga snack
  1. Lilla Jag
    #1

    Tack alla ni

    som skänkt mig kramar och uppmuntringar. Det blev väl förmyckket för mig med alla släktingar och så syrrans stora mage när jag mår som jag gör så ska man försöka vara glad och le när man helst av allt vill bara gråta
  2. 1
    Tack alla ni som skänkt mig kramar och uppmuntringar. Det blev väl förmyckket för mig med alla släktingar och så syrrans stora mage när jag mår som jag gör så ska man försöka vara glad och le när man helst av allt vill bara gråta
  3. nyfiken gul med litet n
    #2

    Hej vännen!

    Ja, det är väl inte så konstigt att du reagerar. Tycker du det är jobbigt med släkten annars så blir det ju knappast lättare för att det är jul.

    Skriver du dagbok? Kanske kunde vara något för dig annars!

    Kram
  4. 2
    Hej vännen! Ja, det är väl inte så konstigt att du reagerar. Tycker du det är jobbigt med släkten annars så blir det ju knappast lättare för att det är jul.

    Skriver du dagbok? Kanske kunde vara något för dig annars!

    Kram
  5. Lilla Jag
    #3

    Har skrivit dagbok

    tidigare men det har inte blivit av på länge. Kanske man skulle ta upp det men samtidiigt vill jag inte att dottern och ev barnbarn ska få läsa hur dåligt jag mådde. Samtidigt kan det vara en förklaring för dottern när hon blir större varför jag gjorde som jag gjorde.
  6. 3
    Har skrivit dagbok tidigare men det har inte blivit av på länge. Kanske man skulle ta upp det men samtidiigt vill jag inte att dottern och ev barnbarn ska få läsa hur dåligt jag mådde. Samtidigt kan det vara en förklaring för dottern när hon blir större varför jag gjorde som jag gjorde.
  7. nyfiken gul med litet n
    #4

    Men ...

    det är ju inget som säger att någon annan behöver läsa det du skriver. Det kan du ju själv avgöra när din dotter blir större om du tycker att hon ska få ta del av dina tankar.
    men dagbvoken ska du skriva för din egen skull!

    Kram
  8. 4
    Men ... det är ju inget som säger att någon annan behöver läsa det du skriver. Det kan du ju själv avgöra när din dotter blir större om du tycker att hon ska få ta del av dina tankar.
    men dagbvoken ska du skriva för din egen skull!

    Kram
  9. Lilla Jag
    #5

    Jag menar efter att jag

    gått bort så kan ju dottern läsa om hur dåligt jag mådde och varför jag då gjorde det jag gjorde.
  10. 5
    Jag menar efter att jag gått bort så kan ju dottern läsa om hur dåligt jag mådde och varför jag då gjorde det jag gjorde.
  11. nyfiken gul med litet n
    #6

    Varför du gjorde det du gjorde?

    Tog livet av dig menar du? Nu kanske jag låter hård, men planerar du att lämna detta jordeliv? Varför i så fall?
  12. 6
    Varför du gjorde det du gjorde? Tog livet av dig menar du? Nu kanske jag låter hård, men planerar du att lämna detta jordeliv? Varför i så fall?
  13. Lilla Jag
    #7

    Nej, jag menar att hon

    förstår att jag inte orkade med henne, att det inte var hennes fel utan att det var mig som det var \"fel\" på. Jag skulle nog vilja lämna livet men vågar inte, är livrädd för att dö.
  14. 7
    Nej, jag menar att hon förstår att jag inte orkade med henne, att det inte var hennes fel utan att det var mig som det var \"fel\" på. Jag skulle nog vilja lämna livet men vågar inte, är livrädd för att dö.
  15. nyfiken gul med litet n
    #8

    Rädd för att ...

    dö, men minst lika rädd för att leva eller hur?
    Varför VILL du dö? Vad är det som är så hemskt att du vill slippa det? Kan du berätta (om du orkar)?

    Kram!
  16. 8
    Rädd för att ... dö, men minst lika rädd för att leva eller hur?
    Varför VILL du dö? Vad är det som är så hemskt att du vill slippa det? Kan du berätta (om du orkar)?

    Kram!
  17. Lilla Jag
    #9

    All ångest, alla tankar på

    att jag är värdelös, att jag inte duger till något. Att alla andra tex min syrra lyckas med allt de företar sig och jag orkade knappt igeonom gymnasiet, pappa peppade och hjälpte mig att skriva gymnasieuppsatsen annars hade jag nog hoppat av skolan veckan innan. Jag är dum i huvudet, har ADD, har inga vänner, har inget jobb jag trivs med, är just nu arbetslös och sjukskriven, har en man som inte är intresserad av mig pga min övervikt, har ångest, är överviktig, orkar inget och mer finns det.
  18. 9
    All ångest, alla tankar på att jag är värdelös, att jag inte duger till något. Att alla andra tex min syrra lyckas med allt de företar sig och jag orkade knappt igeonom gymnasiet, pappa peppade och hjälpte mig att skriva gymnasieuppsatsen annars hade jag nog hoppat av skolan veckan innan. Jag är dum i huvudet, har ADD, har inga vänner, har inget jobb jag trivs med, är just nu arbetslös och sjukskriven, har en man som inte är intresserad av mig pga min övervikt, har ångest, är överviktig, orkar inget och mer finns det.
  19. nyfiken gul med litet n
    #10

    5 positiva!

    Din dotter
    Din mamma (som gärna sitter barnvakt)
    Din gode vän (du vet vem jag menar)
    Du klarade gymnasiet (bravo!)
    Du kan sätta ord på dina känslor - du vågar skriva här

    Hörrödudu ... SLUTA jämför dig med din syster. Hon är hon och du är du. Så som du beskrivit henne tidigare så verkar hon ju dessutom inte vara något bra föredöme.Ha så lite kontakt med henne, om du mår dåligt av det.

    Skrota gubben ...sagt halvt på skämt halvt på allvar :) Om det enda han gör är att klanka på dig, så tror jag att du måste bestämma dig för att det ska vara slut med det där. Om han däremot har andra bra sidor, får du väl försöka se dem lite mer.

    Var detta några bra tips?

    Kram
  20. 10
    5 positiva! Din dotter
    Din mamma (som gärna sitter barnvakt)
    Din gode vän (du vet vem jag menar)
    Du klarade gymnasiet (bravo!)
    Du kan sätta ord på dina känslor - du vågar skriva här

    Hörrödudu ... SLUTA jämför dig med din syster. Hon är hon och du är du. Så som du beskrivit henne tidigare så verkar hon ju dessutom inte vara något bra föredöme.Ha så lite kontakt med henne, om du mår dåligt av det.

    Skrota gubben ...sagt halvt på skämt halvt på allvar :) Om det enda han gör är att klanka på dig, så tror jag att du måste bestämma dig för att det ska vara slut med det där. Om han däremot har andra bra sidor, får du väl försöka se dem lite mer.

    Var detta några bra tips?

    Kram
  21. Lilla Jag
    #11

    Tack för tips

    Visst har jag tänkt på att skriota gubben men jag tror inte att jag blir lyckligare av att vara ensam och dessutom klankar han inte ner på mig hela tiden. Han försöker hjälpa mig
  22. 11
    Tack för tips Visst har jag tänkt på att skriota gubben men jag tror inte att jag blir lyckligare av att vara ensam och dessutom klankar han inte ner på mig hela tiden. Han försöker hjälpa mig
  23. Lilla Jag
    #12

    Kan inte sluta jämnföra mig med

    syrran för hon är precis som jag skulle vilja vara. Smal, snygg, smart, utan psykiska besvär men då minus hennes arroganta stil mot de som har det sämre och inte är så smala, snygga och smarta som hon.
  24. 12
    Kan inte sluta jämnföra mig med syrran för hon är precis som jag skulle vilja vara. Smal, snygg, smart, utan psykiska besvär men då minus hennes arroganta stil mot de som har det sämre och inte är så smala, snygga och smarta som hon.
  25. nyfiken gul med litet n
    #13

    Men vad hindrar ...

    dig från att bli smal, smart, snygg osv? Min lilla vän, behöver inte du på allvar sätta dig ner och göra upp en plan för hur du vill leva ditt liv och hur du vill vara? Och sen långsamt men metodiskt och med hjälp jobba för att det blir så. Det känns på det du skriver som att du ser dig som ett offer som är oförmögen att själva förändra något, men det är ju precis tvärtom: det är ju bara DU som (med hjälp förstås) kan åstadkomma en förändring?

    Tycker du om att läsa. Det finns massor av böcker på biblioteket skrivet om depressioner (och hur man tar sig ur dem), självkänsla och ADD.
    Kanske yoga vore något för dig?

    Ja, jag kommer med en massa råd och tips, men säg till om du inte vill ha dem. De skrivs i all välmening.

    Kram på dig!
  26. 13
    Men vad hindrar ... dig från att bli smal, smart, snygg osv? Min lilla vän, behöver inte du på allvar sätta dig ner och göra upp en plan för hur du vill leva ditt liv och hur du vill vara? Och sen långsamt men metodiskt och med hjälp jobba för att det blir så. Det känns på det du skriver som att du ser dig som ett offer som är oförmögen att själva förändra något, men det är ju precis tvärtom: det är ju bara DU som (med hjälp förstås) kan åstadkomma en förändring?

    Tycker du om att läsa. Det finns massor av böcker på biblioteket skrivet om depressioner (och hur man tar sig ur dem), självkänsla och ADD.
    Kanske yoga vore något för dig?

    Ja, jag kommer med en massa råd och tips, men säg till om du inte vill ha dem. De skrivs i all välmening.

    Kram på dig!
  27. nyfiken gul med litet n
    #14

    Tillägg

    Våga ta plats och tro på dig själv!

  28. 14
    Tillägg Våga ta plats och tro på dig själv!

  29. Lilla Jag
    #15

    Jag tror inte att jag förtjänar

    att må bättre och bli som jag vill.
  30. 15
    Jag tror inte att jag förtjänar att må bättre och bli som jag vill.
  31. Lilla Jag
    #16

    utläggning

    Vill vara ett offer, vill att alla ska tycka synd om mig, vill inte se möjligheter bara svårigeter, vill ge upp innan jag har försökt. Jag vet att det inte är bra men så´n är jag
  32. 16
    utläggning Vill vara ett offer, vill att alla ska tycka synd om mig, vill inte se möjligheter bara svårigeter, vill ge upp innan jag har försökt. Jag vet att det inte är bra men så´n är jag
  33. Vilja
    #17

    Det där kan jag känna igen.

    Man har ju oftast en vinst med sin sjukdom, hur konstigt det än låter.
    Det är som att det är värre att försöka och sedan misslyckas. Har man inte försökt så finns ju fortfarande chansen att man kanske är någon, trots allt...
  34. 17
    Det där kan jag känna igen. Man har ju oftast en vinst med sin sjukdom, hur konstigt det än låter.
    Det är som att det är värre att försöka och sedan misslyckas. Har man inte försökt så finns ju fortfarande chansen att man kanske är någon, trots allt...
  35. Lilla Jag
    #18

    Varför vill man vara

    ett offer? varför vill man inte bli fri? Jag hetsäter och gör det med god aptit och tycker inte att det är någon idé att hålla igen eftersom jag har fått en diagnos, jag går och drömmer om en annan värld där jag är en i gänget, omtyckt, smal, snygg och har många trevliga vänner och ett rikt socialt liv, inte som nu där mina \"vänner\" finns på nätet.
  36. 18
    Varför vill man vara ett offer? varför vill man inte bli fri? Jag hetsäter och gör det med god aptit och tycker inte att det är någon idé att hålla igen eftersom jag har fått en diagnos, jag går och drömmer om en annan värld där jag är en i gänget, omtyckt, smal, snygg och har många trevliga vänner och ett rikt socialt liv, inte som nu där mina \"vänner\" finns på nätet.
  37. Vilja
    #19

    Tillägg

    jag menar vinst med beteende, inte med sjukdom, förlåt
  38. 19
    Tillägg jag menar vinst med beteende, inte med sjukdom, förlåt
  39. Vilja
    #20

    Varför man vill vara ett offer?

    Jo för att då behöver man inte anstränga sig.
    Då behöver man inte konfrontera sin egen rädsla.

    Jag vet, för jag känner liknande som du.
    Jag hetsäter också för att döva ångesten.
    Jag tror också att jag skulle bli lycklig om jag bara vore smal. Om jag såg ut som min bästa vännina tex, och var lika duktig som hon.
    Jag plågar mig själv med att jämföra mig med henne, för att jag njuter av att plåga mig själv. För att jag hatar mig själv?
    Varför hatar jag mig själv????

    Det vet jag inte *förvånad*

    Hmm, det var nyttigt det här att skriva här...en ny insikt fick jag själv...

    Ja det finns visst mycket att reda ut.
  40. 20
    Varför man vill vara ett offer? Jo för att då behöver man inte anstränga sig.
    Då behöver man inte konfrontera sin egen rädsla.

    Jag vet, för jag känner liknande som du.
    Jag hetsäter också för att döva ångesten.
    Jag tror också att jag skulle bli lycklig om jag bara vore smal. Om jag såg ut som min bästa vännina tex, och var lika duktig som hon.
    Jag plågar mig själv med att jämföra mig med henne, för att jag njuter av att plåga mig själv. För att jag hatar mig själv?
    Varför hatar jag mig själv????

    Det vet jag inte *förvånad*

    Hmm, det var nyttigt det här att skriva här...en ny insikt fick jag själv...

    Ja det finns visst mycket att reda ut.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Kollektivt tack för alla svar i alla
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-27, 19:50
  2. Tack alla!! Super tack!!
    By poesi in forum Singelmingel
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-04, 18:20
  3. Tack tack tack till alla er...
    By Radhuskajsa in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-25, 09:20
  4. tack, tack!! för alla kramar
    By cammi_83 in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-27, 21:26
  5. Tack tack för alla svar om....
    By LenaH in forum Vikt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-09, 20:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar