Igår kväll
_00 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Feb 2000
    #1

    Igår kväll

    tappade Linus sin första tand. Det börjde med att han skulle äta en chokladbit på dagen. Den var ju lite hård så då blev tanden ännu lösare, det blödde lite och han klagade på att han hade ont i tanden. JAg tror nog att den hade edan lossnat då på dagen, men man fick absolut inte röra tanden. Sen på kvällen när han låg i sängen o sklle sova så ropade han att han hade tappat tanden. Så vi la tanden i ett glas med vatten och under natten var tandfen och bytte tanden mot en guldpeng. :)

    Hans första tappade tand ligger nu fint i skåpet i en etui som är just för första tanden. :) Skrev även en lapp med datum is å man kommer ihåg det sen. :)

    Han börjar bli stor min pojke.
  2. 1
    Igår kväll tappade Linus sin första tand. Det börjde med att han skulle äta en chokladbit på dagen. Den var ju lite hård så då blev tanden ännu lösare, det blödde lite och han klagade på att han hade ont i tanden. JAg tror nog att den hade edan lossnat då på dagen, men man fick absolut inte röra tanden. Sen på kvällen när han låg i sängen o sklle sova så ropade han att han hade tappat tanden. Så vi la tanden i ett glas med vatten och under natten var tandfen och bytte tanden mot en guldpeng. :)

    Hans första tappade tand ligger nu fint i skåpet i en etui som är just för första tanden. :) Skrev även en lapp med datum is å man kommer ihåg det sen. :)

    Han börjar bli stor min pojke.
  3. Siv & N
    #2

    -Har du en tång?


    Så frågade lilla N mig häromdagen. Hon är leds på sin lösa tand *s*
    Det tar tid det här, än är den första lösa inte så där riktigt \"hänger på en tråd-lös\"
  4. 2
    -Har du en tång?
    Så frågade lilla N mig häromdagen. Hon är leds på sin lösa tand *s*
    Det tar tid det här, än är den första lösa inte så där riktigt \"hänger på en tråd-lös\"
  5. Medlem sedan
    Feb 2000
    #3

    Ge henne en chokladbit! :)

    Linus tand har ju varit minimalt lös i evigheter, men sen i helgen när han åt choklad så blev den jättelös. testa med et! :) (Kanske inte världens mest hälsosammaste råd men ändå..)
  6. 3
    Ge henne en chokladbit! :) Linus tand har ju varit minimalt lös i evigheter, men sen i helgen när han åt choklad så blev den jättelös. testa med et! :) (Kanske inte världens mest hälsosammaste råd men ändå..)
  7. Eir & barnen
    #4

    Hon har mumsat choklad


    Hon har mumsat choklad hela julen..Hon har ärvt chokladgenen av mig (och en massa andra gener med) men tanden sitter där den sitter. Eller står kanske, den står snart rakt ut..men lossnat har den inte gjort.

    Då den väl lossnar ska hon vara uppe hela natten så att hon får träffa tandfe´n har hon bestämt.
  8. 4
    Hon har mumsat choklad
    Hon har mumsat choklad hela julen..Hon har ärvt chokladgenen av mig (och en massa andra gener med) men tanden sitter där den sitter. Eller står kanske, den står snart rakt ut..men lossnat har den inte gjort.

    Då den väl lossnar ska hon vara uppe hela natten så att hon får träffa tandfe´n har hon bestämt.

Liknande trådar

  1. igår kväll
    By amaria8 in forum _1109 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-08-18, 11:32
  2. Igår kväll...
    By Oplanerat in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 11:27
  3. Igår kväll kom det
    By MYZOXE! in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-08, 09:14
  4. Igår kväll
    By H med E in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-29, 15:11
  5. Igår kväll
    By Lilla Jag in forum Känsliga snack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 11:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar