Hemma igen...(nappavslut)
_0307 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2001
    #1

    Hemma igen...(nappavslut)

    ...efter en mysig jul med syrran och hennes familj.

    Michelle bestämde i somras att hon skulle ge tomtenissarna sina nappar på julafton. Men efterosm vi inte var hemma så avstyrde vi det lite smidigt med att vi kunde posta dem när vi åkte hem i stället. Lite ovant att sova på en madrass på golvet på ett ställe hon inte är alltför ofta ;o).

    Nåväl, postade dom igår i ett fint kuvert som hon skrivit själv. Moster hjälpte till med guldsnören och grejer. Vi kom hem igår kväll. Och det var så synd om henne när det var läggdags. Vi tog ner henne till oss i soffan, där somnade hon 22.30. Vid 23 bar jag upp henne till våran säng. Då halvvaknade hon och skakade i hela kroppen. Ja, hela kroppen studsade i sängen, famlande efter nappen och hon tuggade på tungan, tur det inte gick hål. Man kan ju förstå att det blir en slags abstinens, men jag tyckte det var så konstigt, för det är ju inget \"ämne\" som ska ur kroppen....

    Sen var det jobbigt hela natten, hon låg och sparkade på Ronny i ansiktet och hade mig som huvudkudde. Ibland satt hon upp långa stunder och ville inte ligga ner (idag sa hon: \"Mamma, det var för att jag var ledsen att tutten var borta som jag satt upp i sängen!\")....pluttan. Men jag KAN bara inte ge henne napp nu....INTE?!?!?!...för att jag tycker synd om henne. Har vi bestämt så har vi ju, eller hur?!?!?!..*fikar efter peppning*

    I vilket fall som helst så har hon haft 39 graders feber hela dagen och lite ont i magen, säger hon. Så typiskt att hon skulle bli sjuk precis nu!!! Jag menar, det är ju så gosigt att få kura ihop sig i soffan med nappen för en \"liten\" tjej på fyra år ;o). Eller så tar det här på henne så pass mycket på psyket att hon blivit sjuk. Jag kan bli sån, om jag har mycket runt mig eller mår dåligt psykiskt så kan jag få feber......

    Hur har det varit för er andra? Hur lätt/svårt har det varit att sluta med napp? HAr de varit väldigt fästa vid den?

    Fortsatt trevliga helger!!!
  2. 1
    Hemma igen...(nappavslut) ...efter en mysig jul med syrran och hennes familj.

    Michelle bestämde i somras att hon skulle ge tomtenissarna sina nappar på julafton. Men efterosm vi inte var hemma så avstyrde vi det lite smidigt med att vi kunde posta dem när vi åkte hem i stället. Lite ovant att sova på en madrass på golvet på ett ställe hon inte är alltför ofta ;o).

    Nåväl, postade dom igår i ett fint kuvert som hon skrivit själv. Moster hjälpte till med guldsnören och grejer. Vi kom hem igår kväll. Och det var så synd om henne när det var läggdags. Vi tog ner henne till oss i soffan, där somnade hon 22.30. Vid 23 bar jag upp henne till våran säng. Då halvvaknade hon och skakade i hela kroppen. Ja, hela kroppen studsade i sängen, famlande efter nappen och hon tuggade på tungan, tur det inte gick hål. Man kan ju förstå att det blir en slags abstinens, men jag tyckte det var så konstigt, för det är ju inget \"ämne\" som ska ur kroppen....

    Sen var det jobbigt hela natten, hon låg och sparkade på Ronny i ansiktet och hade mig som huvudkudde. Ibland satt hon upp långa stunder och ville inte ligga ner (idag sa hon: \"Mamma, det var för att jag var ledsen att tutten var borta som jag satt upp i sängen!\")....pluttan. Men jag KAN bara inte ge henne napp nu....INTE?!?!?!...för att jag tycker synd om henne. Har vi bestämt så har vi ju, eller hur?!?!?!..*fikar efter peppning*

    I vilket fall som helst så har hon haft 39 graders feber hela dagen och lite ont i magen, säger hon. Så typiskt att hon skulle bli sjuk precis nu!!! Jag menar, det är ju så gosigt att få kura ihop sig i soffan med nappen för en \"liten\" tjej på fyra år ;o). Eller så tar det här på henne så pass mycket på psyket att hon blivit sjuk. Jag kan bli sån, om jag har mycket runt mig eller mår dåligt psykiskt så kan jag få feber......

    Hur har det varit för er andra? Hur lätt/svårt har det varit att sluta med napp? HAr de varit väldigt fästa vid den?

    Fortsatt trevliga helger!!!
  3. Medlem sedan
    Jun 2001
    #2

    Fel snack!!! (IMT)

    ...
  4. 2
    Fel snack!!! (IMT) ...
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3

    Duktig tjej,

    min 01:a ar valdigt fast vid sina nappar, men nu har vi bestamt att pa sportlovet tar vi en tur till Skansen och ger bort napparna till kattungarna, och sen sa koper vi nat fint istallet som man kan sova med. Lucas, -03, ar laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt ifran att sluta, han maste ha minst 3 for att sova....
  6. 3
    Duktig tjej, min 01:a ar valdigt fast vid sina nappar, men nu har vi bestamt att pa sportlovet tar vi en tur till Skansen och ger bort napparna till kattungarna, och sen sa koper vi nat fint istallet som man kan sova med. Lucas, -03, ar laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt ifran att sluta, han maste ha minst 3 for att sova....
  7. Medlem sedan
    Jun 2001
    #4

    Ja, det är tur....

    ...att vi har \"julov\" nu...*ler*....tandläkaren har sagt till i ett år nu att hon måste sluta, för annars blir det tandställning längre upp i åren. Har väl med tänderna som kommer sen att göra.

    Samma med Tove-03...inte en chans att ens försöka. Och jag vägrar ta det samtidigt med 01:an.
  8. 4
    Ja, det är tur.... ...att vi har \"julov\" nu...*ler*....tandläkaren har sagt till i ett år nu att hon måste sluta, för annars blir det tandställning längre upp i åren. Har väl med tänderna som kommer sen att göra.

    Samma med Tove-03...inte en chans att ens försöka. Och jag vägrar ta det samtidigt med 01:an.

Liknande trådar

  1. Hemma igen efter KUB o inlagd igen
    By sussiesan in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-04, 05:12
  2. Nappavslut?
    By Fru M in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2010-06-21, 11:13
  3. Hemma igen
    By Isa Sve in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-06-21, 22:23
  4. Nappavslut
    By Kopia in forum _0508 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-08-28, 15:41
  5. Nu e ja hemma igen...
    By millis m. Maya in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-21, 11:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar