NUPP
Gravidsnack
  1. blivande mamma
    #1

    NUPP

    Får ingen barnvakt och Ultra-Gyn på Odenplan tyckte lite surt att jag kunde sätta min 6åring i väntrummet under tiden. Hur lång tid tar en nupp-undersökning?
  2. 1
    NUPP Får ingen barnvakt och Ultra-Gyn på Odenplan tyckte lite surt att jag kunde sätta min 6åring i väntrummet under tiden. Hur lång tid tar en nupp-undersökning?
  3. Cattis39
    #2

    Inte länge..

    Den tar inte så lång tid, kanske 20 minuter, under förutsättning att mätningen går bra. Men jag förstår faktiskt inte varför inte din 6-åring inte skulle kunna följa med in? Det är inte alls otäckt (tvärtom) och jag skulle inte vilja lämna min 6-åring i väntrummet ensam så lång tid.
    Hoppas det ordnar sig!
  4. 2
    Inte länge.. Den tar inte så lång tid, kanske 20 minuter, under förutsättning att mätningen går bra. Men jag förstår faktiskt inte varför inte din 6-åring inte skulle kunna följa med in? Det är inte alls otäckt (tvärtom) och jag skulle inte vilja lämna min 6-åring i väntrummet ensam så lång tid.
    Hoppas det ordnar sig!
  5. Avanna
    #3

    Förstår absolut varför inte barn

    ska följa med in, min undersökning tog drygt en timme och jag fick ett hemskt besked, att risken för att barnet skulle ha en kromosomskada var 1:2. Efter att ha väntat ytterligare en timme fick jag komma in igen och göra ett moderkakstest. Fick snabbsvar efter 3 dagar vilket visade på kromosomfel. Jag var helt förtvivlad den dagen och hade bara skrämt min son , jag hade knappt kunnat ta mig hem. De behöver dessutom lugn och ro att utföra mätningen, som kan ta lång tid om de misstänker att något är fel. Annars är ju hela undersökningen meningslös. Försök ordna med barnvakt eller ta med dig någon som kan vara med dig istället. Detta är ingen gullegullundersökning för hela familjen, för mig som nu har hemska erfarenheter rekommenderar jag att man tar med sig stöd om man kan och barn bör absolut inte vara med. Kan tillägga att jag har en väninna som också fick veta att hjärnan var delad på barnet. Även om man tror att man är förberedd drabbas man av en chockreaktion.
  6. 3
    Förstår absolut varför inte barn ska följa med in, min undersökning tog drygt en timme och jag fick ett hemskt besked, att risken för att barnet skulle ha en kromosomskada var 1:2. Efter att ha väntat ytterligare en timme fick jag komma in igen och göra ett moderkakstest. Fick snabbsvar efter 3 dagar vilket visade på kromosomfel. Jag var helt förtvivlad den dagen och hade bara skrämt min son , jag hade knappt kunnat ta mig hem. De behöver dessutom lugn och ro att utföra mätningen, som kan ta lång tid om de misstänker att något är fel. Annars är ju hela undersökningen meningslös. Försök ordna med barnvakt eller ta med dig någon som kan vara med dig istället. Detta är ingen gullegullundersökning för hela familjen, för mig som nu har hemska erfarenheter rekommenderar jag att man tar med sig stöd om man kan och barn bör absolut inte vara med. Kan tillägga att jag har en väninna som också fick veta att hjärnan var delad på barnet. Även om man tror att man är förberedd drabbas man av en chockreaktion.
  7. Cattis39
    #4

    Nej..

    Jag menade absolut inte att det är en \"gullegullundersökning\" för hela familjen. Det förstår jag mycket väl. Däremot verkade det inte som hon har något val, och vill man då göra NUPP så skulle jag nog ta med mig min 6-åringen hellre än att låta den sitta i väntrummet själv. Är jätteledsen för att du drabbats av detta, men som jag förstått är det väl ändå ganska ovanligt? Jag kunde inte heller komma på den dagen för NUPP som jag fick från början, med resultatet att det inte fungerade med NUPP alls eftersom det visade sig att jag var för långt gången på den tid de gav mig sedan. Och det var ju inte heller något bra alternativ...Hade velat undvika fostervattensprov om möjligt vilket jag inte vågade utan NUPP-prov.
  8. 4
    Nej.. Jag menade absolut inte att det är en \"gullegullundersökning\" för hela familjen. Det förstår jag mycket väl. Däremot verkade det inte som hon har något val, och vill man då göra NUPP så skulle jag nog ta med mig min 6-åringen hellre än att låta den sitta i väntrummet själv. Är jätteledsen för att du drabbats av detta, men som jag förstått är det väl ändå ganska ovanligt? Jag kunde inte heller komma på den dagen för NUPP som jag fick från början, med resultatet att det inte fungerade med NUPP alls eftersom det visade sig att jag var för långt gången på den tid de gav mig sedan. Och det var ju inte heller något bra alternativ...Hade velat undvika fostervattensprov om möjligt vilket jag inte vågade utan NUPP-prov.
  9. Ann
    #5

    Har gjort NUPP 2 ggr

    och båda gångerna har jag fått hemskt dåliga svar så jag håller med Avanna, ta INTE med en sexåring!

  10. 5
    Har gjort NUPP 2 ggr och båda gångerna har jag fått hemskt dåliga svar så jag håller med Avanna, ta INTE med en sexåring!

  11. blivande mamma
    #6

    Förstår du inte?

    Jag går dit för att få veta om mitt barn har en allvarlig kromosomskada eller inte. Jag kan inte för mitt liv veta hur jag kommer att reagera på ett negativt besked. Jag kan inte utsätta min dotter för det. Jag kan heller inte förutsätta att allt kommer att gå bra, varför skulle jag då ens göra undersökningen?

    För mig är det så otroligt självklart att man INTE tar med sig ett barn till ett sånt ställe.

    Dessutom står det så här i deras egna papper:
    Det är olämpligt att ha barn med, då de har svårt att förstå bilderna och lugn och ro krävs vid undersökningstillfället.

    Väntrummet är också uteslutet, så vi får se om det blir nån undersökning.
  12. 6
    Förstår du inte? Jag går dit för att få veta om mitt barn har en allvarlig kromosomskada eller inte. Jag kan inte för mitt liv veta hur jag kommer att reagera på ett negativt besked. Jag kan inte utsätta min dotter för det. Jag kan heller inte förutsätta att allt kommer att gå bra, varför skulle jag då ens göra undersökningen?

    För mig är det så otroligt självklart att man INTE tar med sig ett barn till ett sånt ställe.

    Dessutom står det så här i deras egna papper:
    Det är olämpligt att ha barn med, då de har svårt att förstå bilderna och lugn och ro krävs vid undersökningstillfället.

    Väntrummet är också uteslutet, så vi får se om det blir nån undersökning.
  13. blivande mamma
    #7

    Tack Avanna !

    Det är precis det du råkat ut för som jag oroar mig för. Och det vill jag inte utsätta min dotter för.

    Jag letar barnvakt, finns ett litet hopp att en kompis till henne har hunnit hem då.
  14. 7
    Tack Avanna ! Det är precis det du råkat ut för som jag oroar mig för. Och det vill jag inte utsätta min dotter för.

    Jag letar barnvakt, finns ett litet hopp att en kompis till henne har hunnit hem då.
  15. Cattis39
    #8

    Såklart..

    jag förstår att du går dit för att få veta det, det är ju precis av samma anledning som jag gick dit (plus att jag har en dotter som hade en skada vid födseln vilket säkert gjort mig än mer orolig)!
    Men jag tyckte precis du skrev att du inte hade någon barnvakt och undrade hur lång tid det tar. Jag fick uppfattningen att du inte kunde lösa det på något annat sätt men ser nu att det verkar som det gör det, vilket förstås är det bästa. Till och med jag förstår att det inte är ett förstahandsalternativ att ta med sitt barn till en ultraljudsundersökning med NUPP! Hoppas ändå det löser sig för dig och att alla får rätt att ha sin egen åsikt på denna sida precis som på de andra sidorna här!
  16. 8
    Såklart.. jag förstår att du går dit för att få veta det, det är ju precis av samma anledning som jag gick dit (plus att jag har en dotter som hade en skada vid födseln vilket säkert gjort mig än mer orolig)!
    Men jag tyckte precis du skrev att du inte hade någon barnvakt och undrade hur lång tid det tar. Jag fick uppfattningen att du inte kunde lösa det på något annat sätt men ser nu att det verkar som det gör det, vilket förstås är det bästa. Till och med jag förstår att det inte är ett förstahandsalternativ att ta med sitt barn till en ultraljudsundersökning med NUPP! Hoppas ändå det löser sig för dig och att alla får rätt att ha sin egen åsikt på denna sida precis som på de andra sidorna här!
  17. Medlem sedan
    Dec 1998
    #9

    Men det får du ju inte

    Du får inga klara besked om några som helst avvikelser på NUPP, bara en riskbedömning.

    Om barnet kan vänta i väntrummet eller inte är ju högst individuellt. Två av mina barn som sexåringar hade jag definitivt inte lämnat där; de hade rivit stället...

    Ett tredje hade jag kunnat placera där givet att det finns t ex barnbäcker att titta i.
  18. 9
    Men det får du ju inte Du får inga klara besked om några som helst avvikelser på NUPP, bara en riskbedömning.

    Om barnet kan vänta i väntrummet eller inte är ju högst individuellt. Två av mina barn som sexåringar hade jag definitivt inte lämnat där; de hade rivit stället...

    Ett tredje hade jag kunnat placera där givet att det finns t ex barnbäcker att titta i.
  19. blivande mamma
    #10

    Alltså...

    Självklart får du tycka vad du vill, men jag får väl också tycka vad jag vill om det det du tycker?

    Du skrev att du inte _förstod_ problemet med att ta in ett barn på en NUPP-undersökning och jag förklarade _varför_ jag tycker det är helt olämpligt för ett barn att vara där.

    Barnvaktsfrågan är inte löst, men imorgon hoppas jag veta. Annars avbokar jag.
  20. 10
    Alltså... Självklart får du tycka vad du vill, men jag får väl också tycka vad jag vill om det det du tycker?

    Du skrev att du inte _förstod_ problemet med att ta in ett barn på en NUPP-undersökning och jag förklarade _varför_ jag tycker det är helt olämpligt för ett barn att vara där.

    Barnvaktsfrågan är inte löst, men imorgon hoppas jag veta. Annars avbokar jag.
  21. blivande mamma
    #11

    Tack

    men jag vet mycket väl vad en NUPP-undersökning innebär. Om du läser Avannas inlägg så ser du att hon fick 1/2 som riskbedömning och det i sig är ju ett chockartat besked.

    Min 6åring kan inte sitta själv i väntrummet.
  22. 11
    Tack men jag vet mycket väl vad en NUPP-undersökning innebär. Om du läser Avannas inlägg så ser du att hon fick 1/2 som riskbedömning och det i sig är ju ett chockartat besked.

    Min 6åring kan inte sitta själv i väntrummet.
  23. Medlem sedan
    Dec 1998
    #12

    Men det var tusan...

    ... vad du gläfser...

    Ställ inga frågor om du ska bjäbba emot som en terrier när du får svar. Vad vill du ha för svar egentligen? Att din barnvakt är dum som blev sjuk?

    Du kan inte sätta ditt syskon i väntrumemt och kan under inga omständigheter tänka dig att ta med henne på undersökningen, så vad spelar det då för roll hur lång tid undersökningen tar?

    Avanna fick förvisso en extremt hög risksiffra, jag följde hennes historia för en tid sedan.

    Men för inte mer än 10 år sedan var det inte en människa som gjorde NUPP; det var inte uppfunnet då och sjutton vet om det inte var bättre...

    Nuförtiden är ju folk helt hysteriska inför det där provet.

    Har du inga avvikelser i släkten, dvs en genetisk betingelse för att få barn med kromosomavvikelser, och är under cirka 45 år ska du ha maximal otur om du får en hög risksiffra.

    Självklart finns det en möjlighet att du får en hög risksiffra; någon får ju det. Men faktum är att även den som får 50 procents risk ju faktiskt har 50 procents chans att barnet är fullt friskt.

    Jag har bekanta som fått barn trots 25 procents risk för avvikelser, dvs 1 på 4 och fått friska barn.

    Är det så himla viktigt för dig att få klara besked så skippa NUPP och gör ett fvp direkt. Det är i vilket fall enda sättet att få helt klara besked om kromosomläget.
  24. 12
    Men det var tusan... ... vad du gläfser...

    Ställ inga frågor om du ska bjäbba emot som en terrier när du får svar. Vad vill du ha för svar egentligen? Att din barnvakt är dum som blev sjuk?

    Du kan inte sätta ditt syskon i väntrumemt och kan under inga omständigheter tänka dig att ta med henne på undersökningen, så vad spelar det då för roll hur lång tid undersökningen tar?

    Avanna fick förvisso en extremt hög risksiffra, jag följde hennes historia för en tid sedan.

    Men för inte mer än 10 år sedan var det inte en människa som gjorde NUPP; det var inte uppfunnet då och sjutton vet om det inte var bättre...

    Nuförtiden är ju folk helt hysteriska inför det där provet.

    Har du inga avvikelser i släkten, dvs en genetisk betingelse för att få barn med kromosomavvikelser, och är under cirka 45 år ska du ha maximal otur om du får en hög risksiffra.

    Självklart finns det en möjlighet att du får en hög risksiffra; någon får ju det. Men faktum är att även den som får 50 procents risk ju faktiskt har 50 procents chans att barnet är fullt friskt.

    Jag har bekanta som fått barn trots 25 procents risk för avvikelser, dvs 1 på 4 och fått friska barn.

    Är det så himla viktigt för dig att få klara besked så skippa NUPP och gör ett fvp direkt. Det är i vilket fall enda sättet att få helt klara besked om kromosomläget.
  25. blivande mamma
    #13

    Lägg ner!

    Jag frågade hur lång tid ett NUPP tar och förväntade mig ett svar på hur lång tid det tar på ett ungefär.

    Men istället så dyker det upp besserwisser som prompt måste förklara _vad_ ett NUPP är. Om jag ville veta vad ett NUPP var så hade jag frågat om det. Enkelt va?

    Min barnvakt har inte blivit sjuk. Jag har ingen barnvakt och har aldrig haft inför detta besök. Så kom inte och påstå att jag skulle tycka att någon är dum som blir sjuk. Så är inte fallet och även om så var fallet så kan väl den människan inte rå för att h*n blir sjuk. Men det är väl din åsikt då, att folk är dumma som blir sjuka eftersom du ens tar upp det...

    ANLEDNINGEN till att jag frågar hur lång tid ett NUPP tar är för att jag LETAR efter en barnvakt. UNGEFÄRLIGA TIDPUNKTER är ju rätt viktigt då, för att eventuella barnvakter ska kunna ta ställning till om de kan eller inte. Förstår du?

    Så sluta lägg på mig en massa värderingar som jag inte har. Jag vet exakt varför jag ska göra NUPP och jag vet exakt vad som gäller kring riskbedömningar.

    Jag vill inte ha min dotter med där och det är också något de INTE rekommenderar.

    Undrar vem som gläfsar, ta och sov lite så kanske du klarar att läsa och vaknar på rätt sida imorgon!
  26. 13
    Lägg ner! Jag frågade hur lång tid ett NUPP tar och förväntade mig ett svar på hur lång tid det tar på ett ungefär.

    Men istället så dyker det upp besserwisser som prompt måste förklara _vad_ ett NUPP är. Om jag ville veta vad ett NUPP var så hade jag frågat om det. Enkelt va?

    Min barnvakt har inte blivit sjuk. Jag har ingen barnvakt och har aldrig haft inför detta besök. Så kom inte och påstå att jag skulle tycka att någon är dum som blir sjuk. Så är inte fallet och även om så var fallet så kan väl den människan inte rå för att h*n blir sjuk. Men det är väl din åsikt då, att folk är dumma som blir sjuka eftersom du ens tar upp det...

    ANLEDNINGEN till att jag frågar hur lång tid ett NUPP tar är för att jag LETAR efter en barnvakt. UNGEFÄRLIGA TIDPUNKTER är ju rätt viktigt då, för att eventuella barnvakter ska kunna ta ställning till om de kan eller inte. Förstår du?

    Så sluta lägg på mig en massa värderingar som jag inte har. Jag vet exakt varför jag ska göra NUPP och jag vet exakt vad som gäller kring riskbedömningar.

    Jag vill inte ha min dotter med där och det är också något de INTE rekommenderar.

    Undrar vem som gläfsar, ta och sov lite så kanske du klarar att läsa och vaknar på rätt sida imorgon!
  27. LiAg
    #14

    Varför

    Är du så arg.
    Här svarar folk dig snällt och vänligt och så får det bara elaka spydiga svar tillbaka.
    Så klart att det åter igen svarar dig och då också spydigt tillbaka.
    När jag läste din fråga så trodde jag också att du ville ha reda på tiden av NUPP-testet för att bedöma om ditt barn kunde sitta i väntrummet under undersökningen.

    Mvh
    Lena
  28. 14
    Varför Är du så arg.
    Här svarar folk dig snällt och vänligt och så får det bara elaka spydiga svar tillbaka.
    Så klart att det åter igen svarar dig och då också spydigt tillbaka.
    När jag läste din fråga så trodde jag också att du ville ha reda på tiden av NUPP-testet för att bedöma om ditt barn kunde sitta i väntrummet under undersökningen.

    Mvh
    Lena
  29. Medlem sedan
    Dec 1998
    #15

    Du gaphals...

    Om du anser dig redan veta allt du behöver veta om NUPP så borde du rimligen veta hur lång tid undersökningen tar också. Åtminstone på ett ungefär.

    Ställer du en så pass basal fråga är det inte speciellt konstigt att någon tar för givet att du inte är helt informerad och tar sig friheten att informera lite...

    Jag gillade helt enkelt inte ditt stöddiga svar på mitt första faktiskt sakliga svar till dig. Sa du något om besserwisser? Hörde jag kraschen av stenen i glashuset?
  30. 15
    Du gaphals... Om du anser dig redan veta allt du behöver veta om NUPP så borde du rimligen veta hur lång tid undersökningen tar också. Åtminstone på ett ungefär.

    Ställer du en så pass basal fråga är det inte speciellt konstigt att någon tar för givet att du inte är helt informerad och tar sig friheten att informera lite...

    Jag gillade helt enkelt inte ditt stöddiga svar på mitt första faktiskt sakliga svar till dig. Sa du något om besserwisser? Hörde jag kraschen av stenen i glashuset?
  31. Cattis39
    #16

    Synd..

    att du är så upprörd och förstår faktiskt inte varför du frågar om du bara accepterar vissa svar..
    Detta är ett forum där man respekterar varandra och varandras olika åsikter, och kan man inte det kanske det är bättre att man vänder sig någon annanstans.
    Har sett dina svar till Annika nedan och ser att även hon råkat ut för dina kommentarer..
    Som jag skrivit tidigare förstår jag självklart att det finns en risk med att man får ett negativt besked på ett NUPP-prov och att jag inte i första hand (eller andra) tar med min dotter (som jag för övrigt ordnade barnvakt åt vid vad som skulle bli mitt NUPP). Men jag förstod på dig som att ditt val var att antingen ta med henne in eller låta henne vänta i väntrummet (eller avstå från NUPP).
    Vet inte om du kanske är orolig för detta eller vad det är, men tycker det är så tråkigt att du reagerar så här mot oss som bara försökte svara på din fråga (även om vi tydligen svarade helt och hållet fel enligt dig).
    Men som sagt, lycka till och hoppas allt ordnar sig till det bästa!
  32. 16
    Synd.. att du är så upprörd och förstår faktiskt inte varför du frågar om du bara accepterar vissa svar..
    Detta är ett forum där man respekterar varandra och varandras olika åsikter, och kan man inte det kanske det är bättre att man vänder sig någon annanstans.
    Har sett dina svar till Annika nedan och ser att även hon råkat ut för dina kommentarer..
    Som jag skrivit tidigare förstår jag självklart att det finns en risk med att man får ett negativt besked på ett NUPP-prov och att jag inte i första hand (eller andra) tar med min dotter (som jag för övrigt ordnade barnvakt åt vid vad som skulle bli mitt NUPP). Men jag förstod på dig som att ditt val var att antingen ta med henne in eller låta henne vänta i väntrummet (eller avstå från NUPP).
    Vet inte om du kanske är orolig för detta eller vad det är, men tycker det är så tråkigt att du reagerar så här mot oss som bara försökte svara på din fråga (även om vi tydligen svarade helt och hållet fel enligt dig).
    Men som sagt, lycka till och hoppas allt ordnar sig till det bästa!
  33. blivande mamma
    #17

    asgarv

    Du är helt sanslös! Vet inte om jag ska skratta eller gråta....

    Jag missade att fråga läkaren om hur lång tid ett NUPP tar, resten har vi väldigt noggrant gått igenom. Allt är inte utifrån ditt perspektiv och bara för att man missat en i dina ögon basal fråga innebär inte att man inte vet något annat. Well, jag talar nog för döva öron här.... Godnatt!
  34. 17
    asgarv Du är helt sanslös! Vet inte om jag ska skratta eller gråta....

    Jag missade att fråga läkaren om hur lång tid ett NUPP tar, resten har vi väldigt noggrant gått igenom. Allt är inte utifrån ditt perspektiv och bara för att man missat en i dina ögon basal fråga innebär inte att man inte vet något annat. Well, jag talar nog för döva öron här.... Godnatt!
  35. blivande mamma
    #18

    suck

    Jag är inte upprörd och inte heller överdrivet orolig. Isåfall skulle jag väl inte överväga att avstå från NUPP?

    Tycker annika60 därnere var synnerligen otrevlig och la på mig en hel massa skit som jag inte tyckte och självklart gjorde mig irriterad. Ditt inlägg gjorde mig inte upprörd.

    Men återigen, du skrev att du inte _förstod_ problemet med att ha barn med för det fanns ju liksom inget läskigt med det. Jag förklarade _varför_ jag tycker det är olämpligt. Är det okej att även jag ger min syn på det?

    Mitt val har aldrig varit att ta med henne in.

    Att lämna henne i väntrummet hade kunna varit möjligt om undersökningen skulle ta 5 minuter, men så fort trodde jag inte att det skulle gå men eftersom jag missade att ställa den frågan till läkaren så trodde jag att det skulle vara en enkel match att få svar på det här.

    Att avstå, ja det får det bli om jag inte hittar barnvakt.
  36. 18
    suck Jag är inte upprörd och inte heller överdrivet orolig. Isåfall skulle jag väl inte överväga att avstå från NUPP?

    Tycker annika60 därnere var synnerligen otrevlig och la på mig en hel massa skit som jag inte tyckte och självklart gjorde mig irriterad. Ditt inlägg gjorde mig inte upprörd.

    Men återigen, du skrev att du inte _förstod_ problemet med att ha barn med för det fanns ju liksom inget läskigt med det. Jag förklarade _varför_ jag tycker det är olämpligt. Är det okej att även jag ger min syn på det?

    Mitt val har aldrig varit att ta med henne in.

    Att lämna henne i väntrummet hade kunna varit möjligt om undersökningen skulle ta 5 minuter, men så fort trodde jag inte att det skulle gå men eftersom jag missade att ställa den frågan till läkaren så trodde jag att det skulle vara en enkel match att få svar på det här.

    Att avstå, ja det får det bli om jag inte hittar barnvakt.
  37. blivande mamma
    #19

    Hej Lena

    Så bra, då har du förstått min fråga helt korrekt.

    Särskilt snälla svar var det ju knappast jag fick... Ja förutom från Avanna då!

    Ta och läsa annika60s svar och sista delen av Cattis39 första inlägg så kanske du förstår mer.
  38. 19
    Hej Lena Så bra, då har du förstått min fråga helt korrekt.

    Särskilt snälla svar var det ju knappast jag fick... Ja förutom från Avanna då!

    Ta och läsa annika60s svar och sista delen av Cattis39 första inlägg så kanske du förstår mer.
  39. Cattis39
    #20

    Ger upp..

    Har varit här på Allt för föräldrar ett tag, men aldrig varit med om detta förut..
    Du skriver att mitt inlägg inte gjorde dig upprörd, men så skriver du till Lena nedan att du inte fick särskilt snälla svar (förutom av Avanna) och att hon ska läsa Annikas och mitt första inlägg så förstår hon..
    Nej, jag tycker mest du verkar vara här för att starta ett bråk (och som tur är verkar de andra också insett det), så nu lämnar jag denna diskussion.
    Och, jag tycker inte det är Annika som är otrevlig över huvud taget! Hon försökte bara ge dig ett svar som tydligen inte passade dig..
  40. 20
    Ger upp.. Har varit här på Allt för föräldrar ett tag, men aldrig varit med om detta förut..
    Du skriver att mitt inlägg inte gjorde dig upprörd, men så skriver du till Lena nedan att du inte fick särskilt snälla svar (förutom av Avanna) och att hon ska läsa Annikas och mitt första inlägg så förstår hon..
    Nej, jag tycker mest du verkar vara här för att starta ett bråk (och som tur är verkar de andra också insett det), så nu lämnar jag denna diskussion.
    Och, jag tycker inte det är Annika som är otrevlig över huvud taget! Hon försökte bara ge dig ett svar som tydligen inte passade dig..
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. NUPP på Mån
    By MariaKingsley in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-06-18, 18:44
  2. KUB/NUPP
    By Lincoln in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 19:09
  3. Mer NUPP/KUB?
    By Lillblomma in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-09-25, 07:22
  4. Vad är NUPP?
    By ksna in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-06, 14:51
  5. NuPP nån?
    By Hwila & Zion:s mamma in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-01-12, 18:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar