Torra händer?
Kropp & hälsa
  1. Rivjärnshanden
    #1

    Torra händer?

    Har försökt använda sökfunktionen, men den vill inte funka just nu! Är det någon som har något dundertips för torra händer? Jag skäms för dem!! Det ser ut som fiskfjäll och kliar och allt möjligt. Det är inte eksem eller något sånt, utan ren torrhet. Snälla-tips!!!! Och om ni tipsar om nåt \"konstigt\", snälla, skriv också var man kan köpa det!
  2. 1
    Torra händer? Har försökt använda sökfunktionen, men den vill inte funka just nu! Är det någon som har något dundertips för torra händer? Jag skäms för dem!! Det ser ut som fiskfjäll och kliar och allt möjligt. Det är inte eksem eller något sånt, utan ren torrhet. Snälla-tips!!!! Och om ni tipsar om nåt \"konstigt\", snälla, skriv också var man kan köpa det!
  3. Linda
    #2

    olivolja

    eller silikon glidmedlet pure woman..=) funkar super bra!
  4. 2
    olivolja eller silikon glidmedlet pure woman..=) funkar super bra!
  5. Marie
    #3

    Blanda...

    ... olivolja + lite socker eller salt. Gnugga runt i händerna en stund tills det mesta av \"fnaset\" är borta. Tvätta av och smörj sen på nytt in dem i bara olivolja. Ta på dig ett par bomullsvantar och låt sitta kvar över t ex natten. Detta har hjälpt mig ganska bra när händerna varit torra.
  6. 3
    Blanda... ... olivolja + lite socker eller salt. Gnugga runt i händerna en stund tills det mesta av \"fnaset\" är borta. Tvätta av och smörj sen på nytt in dem i bara olivolja. Ta på dig ett par bomullsvantar och låt sitta kvar över t ex natten. Detta har hjälpt mig ganska bra när händerna varit torra.
  7. karinxxx
    #4

    Välkommen i klubben!

    Jag har förskräckligt torra händer! 14 grader kallt ute, rädd för dagis-förkylningar -> tvättar händerna hela tiden, och just nu har jag badat båda barnen, så det känns som skinnet på händerna, vad som är kvar av det, börjar krackelera helt och hållet.

    Tips: apotekets tvättkräm istället för tvål vid handfatet, och ME:s svindyra bivaxkräm från Naturapoteket. Fast egentligen borde jag inte ge några råd, som mina händer ser ut!
  8. 4
    Välkommen i klubben! Jag har förskräckligt torra händer! 14 grader kallt ute, rädd för dagis-förkylningar -> tvättar händerna hela tiden, och just nu har jag badat båda barnen, så det känns som skinnet på händerna, vad som är kvar av det, börjar krackelera helt och hållet.

    Tips: apotekets tvättkräm istället för tvål vid handfatet, och ME:s svindyra bivaxkräm från Naturapoteket. Fast egentligen borde jag inte ge några råd, som mina händer ser ut!
  9. Fortfarande rivjärn
    #5

    Tack för tipsen,

    jag håller på med allt möjligt nu, hoppas det hjälper. Fingertopparna är helt randiga av självsprickor och ont gör det så man blir galen. Inte blir det bättre av att sitta och skriva på ett tangentbord med dessa fingertoppar heller (AJ!).
  10. 5
    Tack för tipsen, jag håller på med allt möjligt nu, hoppas det hjälper. Fingertopparna är helt randiga av självsprickor och ont gör det så man blir galen. Inte blir det bättre av att sitta och skriva på ett tangentbord med dessa fingertoppar heller (AJ!).
  11. Annelie5
    #6

    Fotkräm på händer!

    Jag har haft samma problem och även min mamma!
    Fick tips av en väninna som haft canser och mycket torra händer, att använda - FOTKRÄM PÅ HÄNDERNA!
    Smörj på den föra du ska lägga dej! Då hinner det suga in bättre - annars blir allt man rör kladdigt!

    Smörj även fötterna då och då! De ÄR ju fotkräm!

    Prova om det blir bättre!
  12. 6
    Fotkräm på händer! Jag har haft samma problem och även min mamma!
    Fick tips av en väninna som haft canser och mycket torra händer, att använda - FOTKRÄM PÅ HÄNDERNA!
    Smörj på den föra du ska lägga dej! Då hinner det suga in bättre - annars blir allt man rör kladdigt!

    Smörj även fötterna då och då! De ÄR ju fotkräm!

    Prova om det blir bättre!
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7

    Fenuril

    är inget konstigt, utan finns på apotek. Kan svida i början när huden är torr och skadad, men det är gott-ont liksom :) Karbamid är bästa boten för den torra huden liksom urea. Det går att kissa på händerna, men då tar jag hellre Fenuril.

    Har provat mig igenom det mesta, men nu är det Fenuril som gäller.
  14. 7
    Fenuril är inget konstigt, utan finns på apotek. Kan svida i början när huden är torr och skadad, men det är gott-ont liksom :) Karbamid är bästa boten för den torra huden liksom urea. Det går att kissa på händerna, men då tar jag hellre Fenuril.

    Har provat mig igenom det mesta, men nu är det Fenuril som gäller.

Liknande trådar

  1. Torra händer?
    By Zarios in forum _1106 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-02-17, 20:25
  2. torra händer!!
    By emwi o pyret in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-26, 12:07
  3. Torra händer...
    By Lurpan in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-09, 16:21
  4. Torra händer...
    By liwe in forum _0605 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 15:29
  5. Torra händer?
    By Graboid in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-02-17, 23:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar