Tur att inte Carl är en tjej!
_0307 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Tur att inte Carl är en tjej!

    då hade jag förköpt mig alldeles från H&M:s katalog i vår... Visst - jag brukar ju köpa en del \"tjejkläder\" till honom i alla fall, men inte precis blusar/klänningar med smock ;-) Det var ju rent otroligt mycket tjejkläder i min smak! Bl a en khakifärgad västklänning och en khakibrun volangklänning - oj, oj, oj!
  2. 1
    Tur att inte Carl är en tjej! då hade jag förköpt mig alldeles från H&M:s katalog i vår... Visst - jag brukar ju köpa en del \"tjejkläder\" till honom i alla fall, men inte precis blusar/klänningar med smock ;-) Det var ju rent otroligt mycket tjejkläder i min smak! Bl a en khakifärgad västklänning och en khakibrun volangklänning - oj, oj, oj!
  3. magnolia
    #2

    Åååå

    jadu, jag VEET att man inte ska ha barn som små dockor, men det ÄR ju så himla kul med fina kläder! Det skulle vara hur kul som helst att få klä en liten tjej (som antagligen INTE skulle ha unisexkläder...inte efter tre söner) och få fläta flätor! Jag är inte intresserad av rosa kläder (särskilt inte med glitter) men bara lite flickvarianter på klädesplagg. För visst, man kan ha flickkläder på pojkar och tvärtom, men få pojkar skulle vilja ha västklänning, strumpbyxor och svarta lackskor. ; ) Ingen pojke jag är bekant med i alla fall!

    Men det KAN ju bli som med enda flickbarnbarnet i vår släkt - hon vägrar klänning, fnyser åt strumpbyxor och nåde den som försöker kamma HENNES hår! ; )
  4. 2
    Åååå jadu, jag VEET att man inte ska ha barn som små dockor, men det ÄR ju så himla kul med fina kläder! Det skulle vara hur kul som helst att få klä en liten tjej (som antagligen INTE skulle ha unisexkläder...inte efter tre söner) och få fläta flätor! Jag är inte intresserad av rosa kläder (särskilt inte med glitter) men bara lite flickvarianter på klädesplagg. För visst, man kan ha flickkläder på pojkar och tvärtom, men få pojkar skulle vilja ha västklänning, strumpbyxor och svarta lackskor. ; ) Ingen pojke jag är bekant med i alla fall!

    Men det KAN ju bli som med enda flickbarnbarnet i vår släkt - hon vägrar klänning, fnyser åt strumpbyxor och nåde den som försöker kamma HENNES hår! ; )
  5. Cissi med Gustav
    #3

    Tänkte just skriva ett inlägg om

    katalogen. Jag tyckte det var snygga pojkkläder också - speciellt de khakifärgade....Jag älskar brunt, grönt och orange!
    Jag blev riktigt sugen på att köpa vår - och sommarkläder men det är svårt att veta med storleken. Gustav hade 92 ungefär från april till oktober, sedan 98. men nu har han nästan växt ur alla sina 98-tröjor så nu får han ha 104 i tröjor.
  6. 3
    Tänkte just skriva ett inlägg om katalogen. Jag tyckte det var snygga pojkkläder också - speciellt de khakifärgade....Jag älskar brunt, grönt och orange!
    Jag blev riktigt sugen på att köpa vår - och sommarkläder men det är svårt att veta med storleken. Gustav hade 92 ungefär från april till oktober, sedan 98. men nu har han nästan växt ur alla sina 98-tröjor så nu får han ha 104 i tröjor.
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    Jodå!

    Visst var det snygga sommarkläder - stora fördelen med de färgkombinationer du just skrev är att maken gillar dem skarpt, så han kommer att tycka att det är snygga kläder jag beställer ;-)
  8. 4
    Jodå! Visst var det snygga sommarkläder - stora fördelen med de färgkombinationer du just skrev är att maken gillar dem skarpt, så han kommer att tycka att det är snygga kläder jag beställer ;-)
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    Jag gillar just den där...

    lite tuffare tjejstilen, med jeanspiratbyxor till storblommiga ENKLA klänningar och sånt, så OM jag skulle få en tjej någon gång så är det nog den stilen det skulle bli... Jag gillade själv tuffa klänningar som barn, men inte när det blev för \"fina material\".
  10. 5
    Jag gillar just den där... lite tuffare tjejstilen, med jeanspiratbyxor till storblommiga ENKLA klänningar och sånt, så OM jag skulle få en tjej någon gång så är det nog den stilen det skulle bli... Jag gillade själv tuffa klänningar som barn, men inte när det blev för \"fina material\".

Liknande trådar

  1. Träffat en tjej som inte mår bra
    By Anonym in forum Kärlek & relationer
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-01-04, 15:45
  2. Carl Bildt INTE förhörd om folkrättsbrot
    By Sportbil in forum Politik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-10-21, 19:41
  3. Inte konstigt att Carl hör dåligt...
    By - Lillan - in forum _0307 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-04, 17:39
  4. Inte konstigt att Carl hör dåligt...
    By - Lillan - in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-01-18, 15:33
  5. Inte Carl, men väl brorsonen...
    By - Lillan - in forum _0307 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-23, 01:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar