Behöver tips på 4 års-presenter
_01/02 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Behöver tips på 4 års-presenter

    Jag har ingen aning om vad jag ska köpa till min dotter som blir 4 år nästa vecka. Hon leker inte med dockor (trots det kommer hon få en av sin mormor)

    Cassandra är ett Pippi-freak och kommer få en Pippi dvd och påslakan med Pippi, ett Pussel med Pippi, även om hon inte är nån pusseltjej. Och ett spel Pippis kuliga filmspel.

    Men jag tycker det är tråkigt att bara ge henne Pippi grejor. Hon är ingen sitta still flicka, tålamod är inte hennes grej, leker spontant gör hon inte, leker inte med dockor. Farmor frågar vad hon vill ha i födelsedagspresent och jag vet inte. Det har ju nyss varit jul.

    Har ni några roliga tips för en tjej som har lite svårt med lekar och pyssel?
  2. 1
    Behöver tips på 4 års-presenter Jag har ingen aning om vad jag ska köpa till min dotter som blir 4 år nästa vecka. Hon leker inte med dockor (trots det kommer hon få en av sin mormor)

    Cassandra är ett Pippi-freak och kommer få en Pippi dvd och påslakan med Pippi, ett Pussel med Pippi, även om hon inte är nån pusseltjej. Och ett spel Pippis kuliga filmspel.

    Men jag tycker det är tråkigt att bara ge henne Pippi grejor. Hon är ingen sitta still flicka, tålamod är inte hennes grej, leker spontant gör hon inte, leker inte med dockor. Farmor frågar vad hon vill ha i födelsedagspresent och jag vet inte. Det har ju nyss varit jul.

    Har ni några roliga tips för en tjej som har lite svårt med lekar och pyssel?
  3. Mia med Ludvig
    #2

    köp en

    fotboll. då kan hon få bort allt spring i benen.
    playdoo set kan vara bra också då får hon skapa själv.
  4. 2
    köp en fotboll. då kan hon få bort allt spring i benen.
    playdoo set kan vara bra också då får hon skapa själv.
  5. Medlem sedan
    Mar 2000
    #3

    Kanske?

    Flexitrax-bana. Det är ju jättekul att sitta o titta på bilarna som åker runt runt.

    Här leks det inte heller med dockor, men med My little pony! och med Barbie.

    Väskor o utklädningskläder brukar ju vara roligt oxå.
  6. 3
    Kanske? Flexitrax-bana. Det är ju jättekul att sitta o titta på bilarna som åker runt runt.

    Här leks det inte heller med dockor, men med My little pony! och med Barbie.

    Väskor o utklädningskläder brukar ju vara roligt oxå.
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4

    Vincent

    önskar sig:
    * pärlplattor
    * pärlor (både till plattor o till halsband)
    * magnetix (kulor o stavar som är magnetiska att bygga med)
    * my little pony (duger med kopior)
    * dockkläder
    * docktillbehör (säng, blöjor osv)
    * pussel
    * mega blocks
    * discolampa
    * sängkläder (my little pony och byggare bob)
    * heffaklumpen gosedjur
    * thomas tåg-grejjer/film
    * meckar micke grejjer/film

    kramar från oss
  8. 4
    Vincent önskar sig:
    * pärlplattor
    * pärlor (både till plattor o till halsband)
    * magnetix (kulor o stavar som är magnetiska att bygga med)
    * my little pony (duger med kopior)
    * dockkläder
    * docktillbehör (säng, blöjor osv)
    * pussel
    * mega blocks
    * discolampa
    * sängkläder (my little pony och byggare bob)
    * heffaklumpen gosedjur
    * thomas tåg-grejjer/film
    * meckar micke grejjer/film

    kramar från oss
  9. Medlem sedan
    Oct 2001
    #5

    En skiva

    Med partiga barnlåtar så kan hon ha disco.
    Väldigt poppis här hemma, sommar tider är favoriten.
    Vi hade samma problem fast tvärtom, födelsedagen först sedan jul.
  10. 5
    En skiva Med partiga barnlåtar så kan hon ha disco.
    Väldigt poppis här hemma, sommar tider är favoriten.
    Vi hade samma problem fast tvärtom, födelsedagen först sedan jul.
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6

    Playdoh var bra...

    Lera gillar hon, det är något av de få saker som får henne sitta stilla en stund. Fotbollar har vi så det räcker och blir över. Men Playdoh var bra, tack för ditt svar.
  12. 6
    Playdoh var bra... Lera gillar hon, det är något av de få saker som får henne sitta stilla en stund. Fotbollar har vi så det räcker och blir över. Men Playdoh var bra, tack för ditt svar.
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7

    Njae...

    Flexitrack har vi och den leker ingen med.
    Barbie har vi testat men de gjorde hon sönder på mindre än en minut;(
    Men utklädningkläder var bra, tack för ditt svar.
  14. 7
    Njae... Flexitrack har vi och den leker ingen med.
    Barbie har vi testat men de gjorde hon sönder på mindre än en minut;(
    Men utklädningkläder var bra, tack för ditt svar.
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8

    Nja...

    ..skivor har vi en massa, problemet är att hon hamnar så i varv att hon formligen dansar på taket och går inte att få ner. Men kanske en Pippi-skiva? Tack för ditt svar
  16. 8
    Nja... ..skivor har vi en massa, problemet är att hon hamnar så i varv att hon formligen dansar på taket och går inte att få ner. Men kanske en Pippi-skiva? Tack för ditt svar
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9

    Får han allt också?;)

    Tror dock inte att det finns så mycket som passar Cassandra i hans önskelista. Det är mycket lättare att köpa till storebror och lillebror, men Cassandra har vi jättesvårt att hitta bra presenter till.
  18. 9
    Får han allt också?;) Tror dock inte att det finns så mycket som passar Cassandra i hans önskelista. Det är mycket lättare att köpa till storebror och lillebror, men Cassandra har vi jättesvårt att hitta bra presenter till.
  19. Medlem sedan
    Nov 2001
    #10

    det beror

    på gästerna *ler*
    nädå, jag tror inte han får allt!
    ja, ibland är det knapigt att hitta bra presenter!
    kramelikram
  20. 10
    det beror på gästerna *ler*
    nädå, jag tror inte han får allt!
    ja, ibland är det knapigt att hitta bra presenter!
    kramelikram
  21. Medlem sedan
    Sep 2002
    #11

    En ribbstol

    från IKEA? Lägg några mjuka madrasser nedanför och sen är det bara att klättra och hoppa, klättra och hoppa... Borde väl passa nån som har svårt att sitta still? :-)

    Jag köpte 2 par uppblåsbara boxhandskar till Herman i julklapp (i USA, vet inte om det finns här dock). De är helt suveräna när det gäller att få göra sej av med en massa överskottsenergi! Rena work outen!!! ;-)

    cykel
    käpphäst
    piltavla
    fingerfärg
    leksakselgitarr
    keyboard
    trummor kanske? Herman äääälskar sina! Och jag älskar mina öronproppar! ;-)




  22. 11
    En ribbstol från IKEA? Lägg några mjuka madrasser nedanför och sen är det bara att klättra och hoppa, klättra och hoppa... Borde väl passa nån som har svårt att sitta still? :-)

    Jag köpte 2 par uppblåsbara boxhandskar till Herman i julklapp (i USA, vet inte om det finns här dock). De är helt suveräna när det gäller att få göra sej av med en massa överskottsenergi! Rena work outen!!! ;-)

    cykel
    käpphäst
    piltavla
    fingerfärg
    leksakselgitarr
    keyboard
    trummor kanske? Herman äääälskar sina! Och jag älskar mina öronproppar! ;-)




  23. Medlem sedan
    Jan 2003
    #12

    Ja!

    En ribbstol hade varit perfekt. Tyvärr har vi ingen bra vägg i deras rum att sätta upp den på. Jag vill ha hus!

    Cassandra älskar ju att hoppa och klättra ( syskonen också). Men tyvärr bor vi i liten lägenhet med gips(!) väggar.
  24. 12
    Ja! En ribbstol hade varit perfekt. Tyvärr har vi ingen bra vägg i deras rum att sätta upp den på. Jag vill ha hus!

    Cassandra älskar ju att hoppa och klättra ( syskonen också). Men tyvärr bor vi i liten lägenhet med gips(!) väggar.
  25. Medlem sedan
    Sep 2002
    #13

    Skit också...

    *svär åt dessa gipsväggar* ;-)
    Vill också ha hus!!!
  26. 13
    Skit också... *svär åt dessa gipsväggar* ;-)
    Vill också ha hus!!!
  27. Medlem sedan
    Aug 2003
    #14

    Lite om Playdoh....

    Nu vet jag inte om detta gäller ALLA konsumbutiker.
    På vårt konsum säljer de ut alla leksaker nu för halva priset så jag köpte lite olika playdohgrejer.

    Förra julen fick Holger Tandläkarsetet från Playdoh & det var en enorm hit.Han älskar fortfarande lera.I år får han lösa burkar + veterinärsetet.

    Idag fick han en förtidspresent,pga.vädret :-) En snowracer.Han blev toklycklig.Så är Cassandra en fartfylld tjej är det kanske ett tips.
    Oxå den var ett konsumklipp ;-)) 224:- för en Stiga Snowracer.

  28. 14
    Lite om Playdoh.... Nu vet jag inte om detta gäller ALLA konsumbutiker.
    På vårt konsum säljer de ut alla leksaker nu för halva priset så jag köpte lite olika playdohgrejer.

    Förra julen fick Holger Tandläkarsetet från Playdoh & det var en enorm hit.Han älskar fortfarande lera.I år får han lösa burkar + veterinärsetet.

    Idag fick han en förtidspresent,pga.vädret :-) En snowracer.Han blev toklycklig.Så är Cassandra en fartfylld tjej är det kanske ett tips.
    Oxå den var ett konsumklipp ;-)) 224:- för en Stiga Snowracer.

  29. Medlem sedan
    Jun 2001
    #15

    Hmmm

    min lilla tanke är att eftersom hon är en fartfyld tjej och du ibland har svårt att orka med så borde ni satsa på kuliga grejer som stimulerar tanken och inte fysiska grejer som skruvar upp tempot.
    Vet och förstår att det är svårt att få en med myror i brallan att sitta still och koncentrera sig, men det är just därför den träningen är så viktig.
    Ett memoryspel är kanske något. Man kan ju minska antalet par så att det bara tar 5 minuter att spela men hjärnan jobbar. Samma gäller utklädningslåda, då får hon träna motoriskt att ta av sig och ta på sig kläder.
    Ja, det var några tankar. Lycka till, förstår att det är svårt!
  30. 15
    Hmmm min lilla tanke är att eftersom hon är en fartfyld tjej och du ibland har svårt att orka med så borde ni satsa på kuliga grejer som stimulerar tanken och inte fysiska grejer som skruvar upp tempot.
    Vet och förstår att det är svårt att få en med myror i brallan att sitta still och koncentrera sig, men det är just därför den träningen är så viktig.
    Ett memoryspel är kanske något. Man kan ju minska antalet par så att det bara tar 5 minuter att spela men hjärnan jobbar. Samma gäller utklädningslåda, då får hon träna motoriskt att ta av sig och ta på sig kläder.
    Ja, det var några tankar. Lycka till, förstår att det är svårt!
  31. Medlem sedan
    Oct 2001
    #16

    Hade tänkt

    föreslå utklädningskläder- men det har redan flera gjort såg jag...:-)
    En engångskamera, kanske, om hon står ut med att resultatet inte kommer på en gång?
    Sacharias fick en mysig grej- ett \"spel\" som man liksom lägger pappersbrickor på och sedan ska man sätta fingrarna på saker som hör ihop...*gaaaaaah- vad jag förklarar dåligt*
    Ska leta en länk...
    ...................
    Här:
    Antingen kollar man på www.br-leksaker.se och skriver in varunr. 02-4334 i deras sökfunktion, eller så får du prova länken:
    http://www21.br-leksaker.se/Store?doSearch=yes&SuccURL=&Ag e=&GroupId2=&GroupId3=&GroupId 4=&Price=&Gender=&TextOption=1 0&SortId=80&PageSize=6&Searcht ext=02-4334

    Det finns flera plattor som är jättelätta och de svåraste är rätt knepiga (bland de 24 plattor som följer med).
    När man gör rätt- vilket även en otålig tjej som Cassandra klarar (tex ska man hitta \"två lika\", \"samma färg\" osv- ringer en klocka- så man får s.a.s omedelbar utdelning. Det är lite som memory- men inte lika frustrerande för nå\'n som inte riktigt orkar hålla koncentrationen uppe jättelänge, men samtidigt kanske mår bra av att få \"lyckas\" med saker så länge koncentrationen räcker... Ganska bra pris också.
    Sedan funderar jag lite... återkommer om jag får nå\'n strålande idé...
  32. 16
    Hade tänkt föreslå utklädningskläder- men det har redan flera gjort såg jag...:-)
    En engångskamera, kanske, om hon står ut med att resultatet inte kommer på en gång?
    Sacharias fick en mysig grej- ett \"spel\" som man liksom lägger pappersbrickor på och sedan ska man sätta fingrarna på saker som hör ihop...*gaaaaaah- vad jag förklarar dåligt*
    Ska leta en länk...
    ...................
    Här:
    Antingen kollar man på www.br-leksaker.se och skriver in varunr. 02-4334 i deras sökfunktion, eller så får du prova länken:
    http://www21.br-leksaker.se/Store?doSearch=yes&SuccURL=&Ag e=&GroupId2=&GroupId3=&GroupId 4=&Price=&Gender=&TextOption=1 0&SortId=80&PageSize=6&Searcht ext=02-4334

    Det finns flera plattor som är jättelätta och de svåraste är rätt knepiga (bland de 24 plattor som följer med).
    När man gör rätt- vilket även en otålig tjej som Cassandra klarar (tex ska man hitta \"två lika\", \"samma färg\" osv- ringer en klocka- så man får s.a.s omedelbar utdelning. Det är lite som memory- men inte lika frustrerande för nå\'n som inte riktigt orkar hålla koncentrationen uppe jättelänge, men samtidigt kanske mår bra av att få \"lyckas\" med saker så länge koncentrationen räcker... Ganska bra pris också.
    Sedan funderar jag lite... återkommer om jag får nå\'n strålande idé...
  33. Medlem sedan
    Nov 2001
    #17

    En studsmatta?

    Synd att de är så dyra bara. Hej förresten!
    Hmm... cassandra... vad kan cassandra vilja ha? en peng att få handla själv för i leksaksaffären då? E o J känner sig iaf riktigt stora de gånger de får ha egen plånbok med sig.
    Känns inte så fantasifullt men kan uppskattas!

    En lekborg vore kul, fast det känns ju inte heller realistiskt... huh, vad svårt. Jag tänkte fara på barnens hus i morgon och spana lite inför 7/1... får se vad det blev sen då!

    Kramar!!
  34. 17
    En studsmatta? Synd att de är så dyra bara. Hej förresten!
    Hmm... cassandra... vad kan cassandra vilja ha? en peng att få handla själv för i leksaksaffären då? E o J känner sig iaf riktigt stora de gånger de får ha egen plånbok med sig.
    Känns inte så fantasifullt men kan uppskattas!

    En lekborg vore kul, fast det känns ju inte heller realistiskt... huh, vad svårt. Jag tänkte fara på barnens hus i morgon och spana lite inför 7/1... får se vad det blev sen då!

    Kramar!!
  35. milla
    #18

    pruttleran var min dotters favorit

    julklapp och en pruttkudde. En jättefin (slalom)hjälm fick hon också som hon kan ha i pulkabacken och när vi åker skridskor. Andra tipps är någonting fint till rummet som en lampa, matta eller ny möbel, snickeri låda, egna bakredskap, böcker, sångbok, litet fiskspel, pomfrittspel, trampbil, sjörövarsaker. Nu kom jag inte på någonting mer. Mina tjejer fick varsin rosa/lila ljusslinga i julklapp och det blev mer discoljus än julstämning. Kan kanske vara en ide om man hittar det på rean nu efter jul.
  36. 18
    pruttleran var min dotters favorit julklapp och en pruttkudde. En jättefin (slalom)hjälm fick hon också som hon kan ha i pulkabacken och när vi åker skridskor. Andra tipps är någonting fint till rummet som en lampa, matta eller ny möbel, snickeri låda, egna bakredskap, böcker, sångbok, litet fiskspel, pomfrittspel, trampbil, sjörövarsaker. Nu kom jag inte på någonting mer. Mina tjejer fick varsin rosa/lila ljusslinga i julklapp och det blev mer discoljus än julstämning. Kan kanske vara en ide om man hittar det på rean nu efter jul.
  37. Medlem sedan
    Jun 2003
    #19

    Taket då?

    Om väggarna är skit så taket då?
    Vi har ringar (från IKEA) i taket till Charlie - han älskar dem.
    En tunnel kanske - (från IKEA) eller nån slags \"tältkojja\"
  38. 19
    Taket då? Om väggarna är skit så taket då?
    Vi har ringar (från IKEA) i taket till Charlie - han älskar dem.
    En tunnel kanske - (från IKEA) eller nån slags \"tältkojja\"

Liknande trådar

  1. Tips på presenter??? akut!
    By allasmåting in forum Tonåringar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-09-27, 13:59
  2. Tips på presenter?
    By emma_sthlm in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-04-05, 19:26
  3. tips på 30 presenter tack
    By äntligen dags in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-20, 16:59
  4. Tips på dop presenter att önska sig?
    By mallemus in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-20, 23:03
  5. Presenter..tips eftetrlyses!
    By Anja22 in forum _01 Höstbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-04, 06:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar