Dopinbjudan...
_05 Höstbarn
  1. maria_th
    #1

    Dopinbjudan...

    ...vad skrev ni i er dopinbjudan? Jag har blivit helt blank i skallen tror jag. Välkommen att bevittna... eller Välkommen på dopet av...

    Hjälp mig med lite inspiration. Vad skrev ni?
  2. 1
    Dopinbjudan... ...vad skrev ni i er dopinbjudan? Jag har blivit helt blank i skallen tror jag. Välkommen att bevittna... eller Välkommen på dopet av...

    Hjälp mig med lite inspiration. Vad skrev ni?
  3. Medlem sedan
    Apr 2005
    #2

    Hade färdigtryckta

    dopkort, där det stod \"Hjärtligt välkommen till dopet av...\"
  4. 2
    Hade färdigtryckta dopkort, där det stod \"Hjärtligt välkommen till dopet av...\"
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3

    har oxå köpt färdiga..

    inbjudningar.. tänkte göra egna men tyckte det blev ont om tid, skickade mina mitt i julruchen..
  6. 3
    har oxå köpt färdiga.. inbjudningar.. tänkte göra egna men tyckte det blev ont om tid, skickade mina mitt i julruchen..
  7. Joa med Viggo
    #4

    Vi gjorde

    i datorn och skrev ut på lite hårt papper. 4 av ett a4. En bild i svartvitt på en bäbishand ( dock inte Viggos ) Välkommen på Viggos dop den...bla bla i ..blablakyrkan.
    Enkelt och bra!
  8. 4
    Vi gjorde i datorn och skrev ut på lite hårt papper. 4 av ett a4. En bild i svartvitt på en bäbishand ( dock inte Viggos ) Välkommen på Viggos dop den...bla bla i ..blablakyrkan.
    Enkelt och bra!
  9. maria_th
    #5

    Såhär blir det...

    Tack för hjälpen. Såhär blir det:
    http://www.mnmhouse.com/amanda/dopinbj.jpg

    Bara att skicka iväg till extrafilm så får jag några inbjudningskort. Hoppas nu bara inte jag har glömt någon viktig information... ???
  10. 5
    Såhär blir det... Tack för hjälpen. Såhär blir det:
    http://www.mnmhouse.com/amanda/dopinbj.jpg

    Bara att skicka iväg till extrafilm så får jag några inbjudningskort. Hoppas nu bara inte jag har glömt någon viktig information... ???
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    Felstavat

    januari... och skriver man den 22:a ska det vara med ett a och inte ett e.
    Har du hunnit skicka iväg det så kan du glömma ovanstående. ;)
  12. 6
    Felstavat januari... och skriver man den 22:a ska det vara med ett a och inte ett e.
    Har du hunnit skicka iväg det så kan du glömma ovanstående. ;)
  13. maria_th
    #7

    Såg det innan...

    ...jag skickade iväg det så det är lugnt. Har också ändrat till Efter dopet är ni välkomna hem till oss på buffé. För att inbjudna skall veta vilken typ av mat de kan förvänta sig.

    Men tack ändå.
  14. 7
    Såg det innan... ...jag skickade iväg det så det är lugnt. Har också ändrat till Efter dopet är ni välkomna hem till oss på buffé. För att inbjudna skall veta vilken typ av mat de kan förvänta sig.

    Men tack ändå.
  15. Kerstin & Linus 050912
    #8

    Dessutom =)

    så ska januari vara med liten bokstav först, men du kanske hann ändra det också =)
  16. 8
    Dessutom =) så ska januari vara med liten bokstav först, men du kanske hann ändra det också =)
  17. maria_th
    #9

    Nej, men...

    ...det samt dop är skrivet med stor bokstav med mening. :-)
  18. 9
    Nej, men... ...det samt dop är skrivet med stor bokstav med mening. :-)
  19. jalla
    #10

    Tänk på...

    Tänk på att ditt telefonnummer står med på inbjudan som du visar på nätet (du vill kanske inte riskera att en massa \"knäppisar\" får för sig att ringa hem till dig!).
  20. 10
    Tänk på... Tänk på att ditt telefonnummer står med på inbjudan som du visar på nätet (du vill kanske inte riskera att en massa \"knäppisar\" får för sig att ringa hem till dig!).
  21. maria_th
    #11

    Tror att risken är ganska liten...

    ..att jag får knäppa telefonsamtal från AFF, jämfört från en annons som jag har ute på min brudklänning på Blocket. :-) Det får man ju hoppas iallafall. Frågan är vad de skulle säga om de ringde? :-) Det hade nog kunnat gå och luska ut mitt telefonnr ändå - t ex via SKK\'s hunddata, eniro.se eller hitta.se.

    Om man bara vill så är det ofta skrämmande lätt att få reda på ganska mycket om en person bara någon berättar några små detaljer om sig själv, så jag tror inte att bilden gör varken till eller från. :-)

    Men tack för påtalandet.
  22. 11
    Tror att risken är ganska liten... ..att jag får knäppa telefonsamtal från AFF, jämfört från en annons som jag har ute på min brudklänning på Blocket. :-) Det får man ju hoppas iallafall. Frågan är vad de skulle säga om de ringde? :-) Det hade nog kunnat gå och luska ut mitt telefonnr ändå - t ex via SKK\'s hunddata, eniro.se eller hitta.se.

    Om man bara vill så är det ofta skrämmande lätt att få reda på ganska mycket om en person bara någon berättar några små detaljer om sig själv, så jag tror inte att bilden gör varken till eller från. :-)

    Men tack för påtalandet.
  23. Medlem sedan
    Nov 2004
    #12

    kommer ej in på sidan :-/ *imt*

    vvv
  24. 12
    kommer ej in på sidan :-/ *imt* vvv

Liknande trådar

  1. Dopinbjudan?
    By ~Susanna~ in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-23, 22:21
  2. Dopinbjudan
    By Nataluskan & Olga in forum _0906 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-08-11, 08:21
  3. dopinbjudan...
    By -mea- in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-05, 17:42
  4. Dopinbjudan
    By inka in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 21:45
  5. Dopinbjudan
    By stina-74 in forum _05/06 Vinterbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-19, 09:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar