Nattblöjor?
_0404 Aprilbarn
  1. Kristina m Hjalmar
    #1

    Nattblöjor?

    Här har det varit läckage till och från med olika nattblöjor. Vad använder ni för sort och storlek på nattblöjorna? Klarar era barn hela natten eller måste ni upp och byta?
    Vi använder just nu på prov Huggies 12-20 kg tror jag det är (Hjalmar väger just under 11 kg) och då kissar han inte igenom som han gjorde när vi använde Libero maxi plus (fast dom är ju för lite färre kilon om jag minns rätt).
  2. 1
    Nattblöjor? Här har det varit läckage till och från med olika nattblöjor. Vad använder ni för sort och storlek på nattblöjorna? Klarar era barn hela natten eller måste ni upp och byta?
    Vi använder just nu på prov Huggies 12-20 kg tror jag det är (Hjalmar väger just under 11 kg) och då kissar han inte igenom som han gjorde när vi använde Libero maxi plus (fast dom är ju för lite färre kilon om jag minns rätt).
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Visst är det hopplöst?!

    Oliver och Alicia har samma storlek för han är så smal och Alicia är prick på normal. Nu är de lika stora, Alicia har vuxit i fatt, bara ett halvt huvud skiljer på längden... De har Liberos XL (lite stor för Alicia) och jag får byta den ibland på natten. Jag brukar känna på den en gång/natt när jag ändå går in till dom. Pampers gillar jag inte för dom har ju NADA elasticitet! Gillar bara deras Easy Up Pants (mer än Liberos Up & Go) för de är mjukare.

    Blöjan kanske är lite stor? Jag vet inte, bara spånar. :-)
  4. 2
    Visst är det hopplöst?! Oliver och Alicia har samma storlek för han är så smal och Alicia är prick på normal. Nu är de lika stora, Alicia har vuxit i fatt, bara ett halvt huvud skiljer på längden... De har Liberos XL (lite stor för Alicia) och jag får byta den ibland på natten. Jag brukar känna på den en gång/natt när jag ändå går in till dom. Pampers gillar jag inte för dom har ju NADA elasticitet! Gillar bara deras Easy Up Pants (mer än Liberos Up & Go) för de är mjukare.

    Blöjan kanske är lite stor? Jag vet inte, bara spånar. :-)
  5. Kristina m Hjalmar
    #3

    Nja

    snarare för liten? (Libero) eller så är det bättre passform på Huggiesen för den sitter verkligen kanonbra även om den är stor. Är positivt överraskad, har varit lite skeptisk till dom. Pampers använder jag inte om jag slipper eftersom Hjalmar fick utslag i samband med att han använde Pampers några dygn när han var runt halvåret och det var ett ELÄNDE att få bort utslagen. Men Libero har funkat bra, och ofta har storleken större än den han använt på dagen varit bra som nattblöja. Men du kanske har rätt att Liberon bara inte passar just nu. Änglamarks blöjor och Coops har vi oxå provat och de har funkat skapligt på natten tills för några månader sedan.
  6. 3
    Nja snarare för liten? (Libero) eller så är det bättre passform på Huggiesen för den sitter verkligen kanonbra även om den är stor. Är positivt överraskad, har varit lite skeptisk till dom. Pampers använder jag inte om jag slipper eftersom Hjalmar fick utslag i samband med att han använde Pampers några dygn när han var runt halvåret och det var ett ELÄNDE att få bort utslagen. Men Libero har funkat bra, och ofta har storleken större än den han använt på dagen varit bra som nattblöja. Men du kanske har rätt att Liberon bara inte passar just nu. Änglamarks blöjor och Coops har vi oxå provat och de har funkat skapligt på natten tills för några månader sedan.
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #4

    Vi använder

    Icas blöjor både dag som natt, 8-16 kg, de läcker aldrig (inte på Ida i alla fall). Vi brukar inte byta på natten. Ida väger knappt 11 kg.
  8. 4
    Vi använder Icas blöjor både dag som natt, 8-16 kg, de läcker aldrig (inte på Ida i alla fall). Vi brukar inte byta på natten. Ida väger knappt 11 kg.
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5

    Ja urk

    På Viktor har våra vanliga billighetsblöjor funkat bra men på Elliot funkar de inte alls. Jag vaknar alltid på natten i en stor jävla pisspöl. Jag har experimenterat lite med olika lösningar men inte hittat något ultimat. Problemet är inte att blöjorna blir fulla utan att det läcker i benöppningarna när han ligger på sidan. Har provat med mindre blöjor, större blöjor, olika märken, inlägg i form av de inkontinensbindor som maken köpte till mig när jag skickade honom att köpa bindor efter förlossningen :-D Iläggen funkar bäst, men Elliot tycker det är obekvämt och knöligt och gnäller för det istället. *suck* jag vet verkligen inte vad man ska göra. Antar att Elliot är felkonstruerad i kroppen på nåt vis... Vi har inte råd att experimentera med flera paket dubbelt så dyra blöjor om de inte skulle funka. Tror du man kan skriva till olika tillverkare och be om provblöjor?
  10. 5
    Ja urk På Viktor har våra vanliga billighetsblöjor funkat bra men på Elliot funkar de inte alls. Jag vaknar alltid på natten i en stor jävla pisspöl. Jag har experimenterat lite med olika lösningar men inte hittat något ultimat. Problemet är inte att blöjorna blir fulla utan att det läcker i benöppningarna när han ligger på sidan. Har provat med mindre blöjor, större blöjor, olika märken, inlägg i form av de inkontinensbindor som maken köpte till mig när jag skickade honom att köpa bindor efter förlossningen :-D Iläggen funkar bäst, men Elliot tycker det är obekvämt och knöligt och gnäller för det istället. *suck* jag vet verkligen inte vad man ska göra. Antar att Elliot är felkonstruerad i kroppen på nåt vis... Vi har inte råd att experimentera med flera paket dubbelt så dyra blöjor om de inte skulle funka. Tror du man kan skriva till olika tillverkare och be om provblöjor?
  11. Kristina m Hjalmar
    #6

    Varför inte?

    Det borde ju ligga i deras intresse att ni hittar just deras blöja som fungerar... Trist när det är så där tjorvigt med läckage. För Hjalmars del så verkar det faktiskt vara så att han kissat mer än blöjan kunnat suga upp, därför tror jag att det funkar med de större blöjorna.
  12. 6
    Varför inte? Det borde ju ligga i deras intresse att ni hittar just deras blöja som fungerar... Trist när det är så där tjorvigt med läckage. För Hjalmars del så verkar det faktiskt vara så att han kissat mer än blöjan kunnat suga upp, därför tror jag att det funkar med de större blöjorna.
  13. Helena & Tore
    #7

    Lidl..

    ...blöjor har vi till natten. De funkar jättebra! Jag tror inte att han kissat ned sig en ända gång sedan vi började med dem. Men visst, det som passar ena barnet passar inte det andra. Värt att prova, då de är billiga också. Har ni Lidl i närheten? Tore kunde inte ha Pampers heller. Även han fick massor av utslag av dem.
  14. 7
    Lidl.. ...blöjor har vi till natten. De funkar jättebra! Jag tror inte att han kissat ned sig en ända gång sedan vi började med dem. Men visst, det som passar ena barnet passar inte det andra. Värt att prova, då de är billiga också. Har ni Lidl i närheten? Tore kunde inte ha Pampers heller. Även han fick massor av utslag av dem.
  15. Medlem sedan
    Jul 2001
    #8

    vi anv. samma dag som natt

    i perioder verkar det läcka - men oftast är det bra
    vi anv oftast Pampers/Libero enstaka köp av Lidl & Ica
  16. 8
    vi anv. samma dag som natt i perioder verkar det läcka - men oftast är det bra
    vi anv oftast Pampers/Libero enstaka köp av Lidl & Ica
  17. Nina med Saga, Ia o Lukas
    #9

    Vi använder oftast Libero

    och jag tror att storleken är 10 - 16??
    Vi byter aldrig på natten och blöjan läcker aldrig men hon har ganska knubbiga ben så blöjan sitter bra. Pampers strechiga blöja har vi ofta på dagen.
  18. 9
    Vi använder oftast Libero och jag tror att storleken är 10 - 16??
    Vi byter aldrig på natten och blöjan läcker aldrig men hon har ganska knubbiga ben så blöjan sitter bra. Pampers strechiga blöja har vi ofta på dagen.
  19. Medlem sedan
    Feb 2002
    #10

    Bara Willys

    både dag som natt. Det funkar toppen, om man inte tar en byxblöja. David kissar inte så mycket på natten, troligen för att han inte dricker välling. Jag har funderat på det på sistone, om inte barn som får välling på kvällen kissar mer på natten. Det borde ju vara så?

    Fast å andra sidan kissade David inte så mycket när jag ammade honom heller...
  20. 10
    Bara Willys både dag som natt. Det funkar toppen, om man inte tar en byxblöja. David kissar inte så mycket på natten, troligen för att han inte dricker välling. Jag har funderat på det på sistone, om inte barn som får välling på kvällen kissar mer på natten. Det borde ju vara så?

    Fast å andra sidan kissade David inte så mycket när jag ammade honom heller...
  21. Medlem sedan
    Aug 2003
    #11

    Visst är det så

    Välling är ju mycket vatten och pulver. Det säger sig självt tycker jag.
  22. 11
    Visst är det så Välling är ju mycket vatten och pulver. Det säger sig självt tycker jag.
  23. Medlem sedan
    Dec 2001
    #12

    Pampers

    babydry använder vi stl 5 och de läcker aldrig
  24. 12
    Pampers babydry använder vi stl 5 och de läcker aldrig
  25. Medlem sedan
    Dec 2003
    #13

    Vet inte...

    Både Elliot och Viktor är storstilade nattkissare, men iofs så har de ammats mycket på nätterna också.
  26. 13
    Vet inte... Både Elliot och Viktor är storstilade nattkissare, men iofs så har de ammats mycket på nätterna också.
  27. Kristina m Hjalmar
    #14

    vi har inget Lidl i närheten är jag rädd. Men jag tycker nog att de nattblöjor vi har nu (Huggies) är det bästa vi provat hittills.
  28. 14
    Nä vi har inget Lidl i närheten är jag rädd. Men jag tycker nog att de nattblöjor vi har nu (Huggies) är det bästa vi provat hittills.
  29. Medlem sedan
    Nov 1999
    #15

    Vi

    använder Pampers Active fit 7-18 kg. Det är de enda som fungerar för oss! Klarar alltid hela natten 19-07 ca.
  30. 15
    Vi använder Pampers Active fit 7-18 kg. Det är de enda som fungerar för oss! Klarar alltid hela natten 19-07 ca.
  31. Medlem sedan
    Jan 2003
    #16

    Nää

    Har nog aldrig haft prblem med kissläckande blöjor. Albin kissar det sista han göra på toan innan vi tar på en nattblöja. (vanlig Libero 7-14 kg) Vi har även provat tygisar några nätter och det har inte heller läckt.
  32. 16
    Nää Har nog aldrig haft prblem med kissläckande blöjor. Albin kissar det sista han göra på toan innan vi tar på en nattblöja. (vanlig Libero 7-14 kg) Vi har även provat tygisar några nätter och det har inte heller läckt.

Liknande trådar

  1. Nattblöjor?
    By fridilina in forum _1006 Junibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-05-16, 13:35
  2. nattblöjor?
    By julianmamma in forum _02 Sommarbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-04-10, 21:04
  3. Stinkande nattblöjor
    By b-boom in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-07, 21:45
  4. Vad har ni för nattblöjor?
    By C med Thyra och Love in forum _0607 Julibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-11-06, 17:06
  5. Nattblöjor
    By Ida m Jennie & skruttis in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-31, 08:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar