vad gör ni på nyår?
_0504 Aprilbarn
  1. Kajsa å Valter
    #1

    vad gör ni på nyår?

    vi ska fira tillsammans med 2 andra kompisar och deras familjer. Totalt 6 vuxna och 6 barn, kul men stojjigt. Vi ska inte vara hemma hos oss utan hos de som bor stört.

    Imorgon ska jag och min kompis (som vi ska vara hos) åka till coop och handla maten och sen till bolaget och fixa skumpa och lite annat gott att dricka.

    Menyn blir tradionell:
    - skaldjursröra på toast
    - oxfilé med potatisgratäng och balsamvinägersås
    - glassbomb

    ungarna får grillspett med korv, tomater och köttbullar.

    Gottigottgott

  2. 1
    vad gör ni på nyår? vi ska fira tillsammans med 2 andra kompisar och deras familjer. Totalt 6 vuxna och 6 barn, kul men stojjigt. Vi ska inte vara hemma hos oss utan hos de som bor stört.

    Imorgon ska jag och min kompis (som vi ska vara hos) åka till coop och handla maten och sen till bolaget och fixa skumpa och lite annat gott att dricka.

    Menyn blir tradionell:
    - skaldjursröra på toast
    - oxfilé med potatisgratäng och balsamvinägersås
    - glassbomb

    ungarna får grillspett med korv, tomater och köttbullar.

    Gottigottgott

  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    Vi ska vara hos svärisarna!

    Är nästan alltid där på helgerna. Vi ska äta billig mat eftersom alla är fattiga såhär efter jul, och vi gärna vill ha lite över åt raketer:

    - Rösti med rödlök, lax och pepparotsvisp.
    - Lövbiff med mozarella och solrorkade tomater (ej betämt tillbehör)
    - Pepparkaksparfait (favorit i repris)
  4. 2
    Vi ska vara hos svärisarna! Är nästan alltid där på helgerna. Vi ska äta billig mat eftersom alla är fattiga såhär efter jul, och vi gärna vill ha lite över åt raketer:

    - Rösti med rödlök, lax och pepparotsvisp.
    - Lövbiff med mozarella och solrorkade tomater (ej betämt tillbehör)
    - Pepparkaksparfait (favorit i repris)
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3

    ta det sååå lugnt

    Vi ska på en mottagning på dagen och får vår beskärda del av socialt umgänge då.

    För kvällen har vi sedan länge bestämt att bara vara vi två, och ungarna förstås. Ska bli så skönt att slippa stöket, böket, stojjet och allt det där.

    Menyn hos oss blir, grillad chevré med honung och nåt salladsblad, sen blir det hummer, räkor, aoili et c och till efterrätt tror jag att vi tar glass med värmda bär och kanske nån kolasås... inte helt fastställt, men hos oss är hummer det \"tradionella och klassiska\".

    Var på systemet idag och köpte ett gott chablisvin och en halva champagne. Tyvärr tyckte jag att min absoluta favorit var för dyr (Bollinger, halva för 370 kr) så det blev en annan... glömt namnet nu men har läst att den ska vara bra.. blå etikett....

    Jaja. Hoppas att ni och alla andra får en härlig nyårsafton och ett gott nytt år!

    Kram M
  6. 3
    ta det sååå lugnt Vi ska på en mottagning på dagen och får vår beskärda del av socialt umgänge då.

    För kvällen har vi sedan länge bestämt att bara vara vi två, och ungarna förstås. Ska bli så skönt att slippa stöket, böket, stojjet och allt det där.

    Menyn hos oss blir, grillad chevré med honung och nåt salladsblad, sen blir det hummer, räkor, aoili et c och till efterrätt tror jag att vi tar glass med värmda bär och kanske nån kolasås... inte helt fastställt, men hos oss är hummer det \"tradionella och klassiska\".

    Var på systemet idag och köpte ett gott chablisvin och en halva champagne. Tyvärr tyckte jag att min absoluta favorit var för dyr (Bollinger, halva för 370 kr) så det blev en annan... glömt namnet nu men har läst att den ska vara bra.. blå etikett....

    Jaja. Hoppas att ni och alla andra får en härlig nyårsafton och ett gott nytt år!

    Kram M
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4

    Gott

    klassiskt men gott, och ädelostsås är aldrig fel till:)

    Vi ska inte gåra nåt(som vanligt) tycker nyår och midsommar är lite överreklamerat s a s.

    Nämen vi blir hemma bara vi, ska höra med grannarna vad de ska göra men jag tror hon skulle på fest.

    Så vi käkar nog Tacos eller nåt med fläskfile och äter godis och glor på tv.
  8. 4
    Gott klassiskt men gott, och ädelostsås är aldrig fel till:)

    Vi ska inte gåra nåt(som vanligt) tycker nyår och midsommar är lite överreklamerat s a s.

    Nämen vi blir hemma bara vi, ska höra med grannarna vad de ska göra men jag tror hon skulle på fest.

    Så vi käkar nog Tacos eller nåt med fläskfile och äter godis och glor på tv.
  9. Medlem sedan
    May 2000
    #5

    Sova?

    Nä, men vi ska vara hemma och äta gott på em/tidig kväll för kl 20 börjar sambon jobba. Får trösta mig med att nyårsafton brukar ge bra med pengar ;-)

    Vi ska äta Toast Skagen till förrätt för det gillar alla, sen oxfilé+kycklingfilé med olika såser och tillbehör, efterrätt är inte bestämt än. Jag är väldigt sugen på Gino, men det gillar ingen annan..
  10. 5
    Sova? Nä, men vi ska vara hemma och äta gott på em/tidig kväll för kl 20 börjar sambon jobba. Får trösta mig med att nyårsafton brukar ge bra med pengar ;-)

    Vi ska äta Toast Skagen till förrätt för det gillar alla, sen oxfilé+kycklingfilé med olika såser och tillbehör, efterrätt är inte bestämt än. Jag är väldigt sugen på Gino, men det gillar ingen annan..
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6

    I år ...

    ska vi faktiskt inte ha fest hemma som vi har haft dom senaste 7 åren utan vi är bortbjudna. Så skönt att slippa städandet efteråt.

    Det blir ju iof lite bökigare att vara hemmifrån med 2 småttingar men dom vi ska vara hos bor bara 2-3 min härifrån så om det blir för jobbigt får vi ta efterrätten här *S*

    Vad det blir för mat vet jag inte med vi ska iaf ha med oss ost och kex :-)
    Vi blir 6 barn och 7 vuxna :-)
  12. 6
    I år ... ska vi faktiskt inte ha fest hemma som vi har haft dom senaste 7 åren utan vi är bortbjudna. Så skönt att slippa städandet efteråt.

    Det blir ju iof lite bökigare att vara hemmifrån med 2 småttingar men dom vi ska vara hos bor bara 2-3 min härifrån så om det blir för jobbigt får vi ta efterrätten här *S*

    Vad det blir för mat vet jag inte med vi ska iaf ha med oss ost och kex :-)
    Vi blir 6 barn och 7 vuxna :-)
  13. Medlem sedan
    Jan 2002
    #7

    Vi kör nyår här

    med några av våra bästa vänner och deras barn. Barnen leker bra ihop (ja, inte Ingrid då kanske) och lämnar en del fritid till oss föräldrar. ;-)

    Ska bli supertrevligt faktiskt, ser fram emot det mkt och hoppas bara att alla kan hålla sig någorlunda friska nu. Menyn vill jag inte avslöja för jag vet att Nina säkert läser här. ;-)
  14. 7
    Vi kör nyår här med några av våra bästa vänner och deras barn. Barnen leker bra ihop (ja, inte Ingrid då kanske) och lämnar en del fritid till oss föräldrar. ;-)

    Ska bli supertrevligt faktiskt, ser fram emot det mkt och hoppas bara att alla kan hålla sig någorlunda friska nu. Menyn vill jag inte avslöja för jag vet att Nina säkert läser här. ;-)
  15. Medlem sedan
    Jan 2002
    #8

    Pol Roger?

    Bollinger hör också till en av mina favvisar, men Pol roger är ruskigt gott bubbel det med. Har för mig att den har blå etikett? :-D

    Kram på sig! Du, ska vi spika nåt med Anna sen efter alla helger?
  16. 8
    Pol Roger? Bollinger hör också till en av mina favvisar, men Pol roger är ruskigt gott bubbel det med. Har för mig att den har blå etikett? :-D

    Kram på sig! Du, ska vi spika nåt med Anna sen efter alla helger?
  17. Anna med L-0212 & J-0504
    #9

    Vi ska vara

    hemma och bjudit hem min syster med familj och Anders syster med familj

    Totalt 6 vuxna och 5 barn ;) Så full rulle blir det här men skojsigt!

    Våran meny kommer att se ut så här:

    hummersoppa med chilli
    black & white dvs fläskfilé & oxfilé med hackebarkpotatis (eller hur det nu stavas *S*) med rydells bearnässås
    glass med maränger och chokladsås (barnens förslag)
  18. 9
    Vi ska vara hemma och bjudit hem min syster med familj och Anders syster med familj

    Totalt 6 vuxna och 5 barn ;) Så full rulle blir det här men skojsigt!

    Våran meny kommer att se ut så här:

    hummersoppa med chilli
    black & white dvs fläskfilé & oxfilé med hackebarkpotatis (eller hur det nu stavas *S*) med rydells bearnässås
    glass med maränger och chokladsås (barnens förslag)
  19. Medlem sedan
    Oct 2005
    #10

    Hemma

    Viktors jämnåriga kompis med föräldrar kommer hit och firar nyår. Vi blir 4 vuxna och 2 barn som de är mycket spring i.

    Menyn är:

    Förrätt: Räkbakelse
    Varmrätt: Fläskfilé med potatisgratäng
    Efterrätt: Inte bestämt än
  20. 10
    Hemma Viktors jämnåriga kompis med föräldrar kommer hit och firar nyår. Vi blir 4 vuxna och 2 barn som de är mycket spring i.

    Menyn är:

    Förrätt: Räkbakelse
    Varmrätt: Fläskfilé med potatisgratäng
    Efterrätt: Inte bestämt än
  21. Medlem sedan
    Feb 1999
    #11

    Inget eller?

    Skulle så gärna vilja ha lite fest klä upp sig men några kompisar reser bort några var redan bortbjudna så vi blir väl bara vi och hemma...Känns tråkigt men man får göra det bästa av det och klä upp sig och \"festa\" ändå *ler*

    Allas menyer låter jättesmaskiga!!
  22. 11
    Inget eller? Skulle så gärna vilja ha lite fest klä upp sig men några kompisar reser bort några var redan bortbjudna så vi blir väl bara vi och hemma...Känns tråkigt men man får göra det bästa av det och klä upp sig och \"festa\" ändå *ler*

    Allas menyer låter jättesmaskiga!!
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12

    Bortbjudna

    till en av mina älsta vänner som just flyttat till Sigtuna där han har utsikt öer halva mälaren.

    Det blir han, vi, hans bror med familj samt ett till vännerpar.
    Många barn i åldrarna 0 till 16 år, vilket ska bli intressant.
    Mat vete tusan vad han tänkt, mjölkfritt utan kött vet jag eftersom hans bror är allergisk.
  24. 12
    Bortbjudna till en av mina älsta vänner som just flyttat till Sigtuna där han har utsikt öer halva mälaren.

    Det blir han, vi, hans bror med familj samt ett till vännerpar.
    Många barn i åldrarna 0 till 16 år, vilket ska bli intressant.
    Mat vete tusan vad han tänkt, mjölkfritt utan kött vet jag eftersom hans bror är allergisk.
  25. Medlem sedan
    May 2003
    #13

    Flytta

    I stort sätt hela dagen o kvällen kommer nog gå åt til att flytta eller hålla på med flytten på något vis.

    Men vi har blivit inbjudna till ett par kompisar, men en son som är 1 mån äldre än Ofelia. De sa att de kunde laga lite enkel mat så vi slipper själva efter flytten, sen hoppas dem att vi stannar till 00 men det får vi se. Har vi blivit något sånär färdiga kan vi nog göra det.

    Kul att fira lite i alla fall.
  26. 13
    Flytta I stort sätt hela dagen o kvällen kommer nog gå åt til att flytta eller hålla på med flytten på något vis.

    Men vi har blivit inbjudna till ett par kompisar, men en son som är 1 mån äldre än Ofelia. De sa att de kunde laga lite enkel mat så vi slipper själva efter flytten, sen hoppas dem att vi stannar till 00 men det får vi se. Har vi blivit något sånär färdiga kan vi nog göra det.

    Kul att fira lite i alla fall.
  27. Medlem sedan
    May 2003
    #14

    attans då

    är jag så förutsägbar? ;)

    Jag gissar iaf på fisk och mycket tomater! *s*
  28. 14
    attans då är jag så förutsägbar? ;)

    Jag gissar iaf på fisk och mycket tomater! *s*
  29. Medlem sedan
    Aug 2004
    #15

    Uhm...

    Faktum är att jag inte vet än. Antingen blir vi hemma eller så åker vi till min mamma. Om vi blir hemma så köper vi hem mat från vår favoritrestaurang, det är tradition på nyårsafton för oss. Kanhända att vi köper med mat därifrån även om vi åker till mamma, tror vi gjorde så sist, då slipper hon laga något. Vi brukar ta med glas och alkoholfri cider ut och skåla utomhus medan vi tittar på fyrverkerierna på tolvslaget.

    På nyårsdagen kommer det folk hit på tårta för då firar vi bröllopsdag. :)
  30. 15
    Uhm... Faktum är att jag inte vet än. Antingen blir vi hemma eller så åker vi till min mamma. Om vi blir hemma så köper vi hem mat från vår favoritrestaurang, det är tradition på nyårsafton för oss. Kanhända att vi köper med mat därifrån även om vi åker till mamma, tror vi gjorde så sist, då slipper hon laga något. Vi brukar ta med glas och alkoholfri cider ut och skåla utomhus medan vi tittar på fyrverkerierna på tolvslaget.

    På nyårsdagen kommer det folk hit på tårta för då firar vi bröllopsdag. :)
  31. Medlem sedan
    Sep 2002
    #16

    *fnissar*

    Förlåt, men jag skrattar så jag hoppar här *tårögd* Hasselbackspotatis heter det och kommer från Restaurang Hasselbacken på Djurgården i Stockholm.

    Inget illa ment men det ser kul ut och jag är allt annat än utsövd och därmed lättroad!

    /mie
  32. 16
    *fnissar* Förlåt, men jag skrattar så jag hoppar här *tårögd* Hasselbackspotatis heter det och kommer från Restaurang Hasselbacken på Djurgården i Stockholm.

    Inget illa ment men det ser kul ut och jag är allt annat än utsövd och därmed lättroad!

    /mie
  33. Medlem sedan
    Jan 2002
    #17

    Skiiiiiiiiiit

    nu har du ju genomskådat mig. Det är PRECIS det vi ska äta. Bara fisk (rå till dig), tomater och så en massa skaldjur! ;-)
  34. 17
    Skiiiiiiiiiit nu har du ju genomskådat mig. Det är PRECIS det vi ska äta. Bara fisk (rå till dig), tomater och så en massa skaldjur! ;-)
  35. Medlem sedan
    Jul 2003
    #18

    Ja just d!

    D var ju så d hette... Tack för upplysningen! Hade ingen aning om att namnet kom fr stiockholm *S*
  36. 18
    Ja just d! D var ju så d hette... Tack för upplysningen! Hade ingen aning om att namnet kom fr stiockholm *S*
  37. Medlem sedan
    May 2005
    #19

    Jaaa du..

    vi skulle fira nyår med en familj i falun, deras son är lika gammal som Zelda så det hade varit skoj...nu verkar det som vi är \"insnöade\" i Nyköping å vet i tusan när vi kan åka hem! Vågar inte riktigt åka hela vägen tillbaka till Falun i snökaoset... *morr* Har varit här i snart 2 veckor så jag är lite less...visst är familjen här mysig men jag har liiite svårt för att bo hemma hos pappa igen, åtminstone när det rör sig om så här lång tid!

    Förhoppningen är fortfarande att vädret lugnar ner sig så vi kan fira nyår på hemmaplan, annars så blir det väl ett gals vin med pappa istället! Jag slutade amma för 4 dar sen så jag tänkte unna mig ett glas!!!

  38. 19
    Jaaa du.. vi skulle fira nyår med en familj i falun, deras son är lika gammal som Zelda så det hade varit skoj...nu verkar det som vi är \"insnöade\" i Nyköping å vet i tusan när vi kan åka hem! Vågar inte riktigt åka hela vägen tillbaka till Falun i snökaoset... *morr* Har varit här i snart 2 veckor så jag är lite less...visst är familjen här mysig men jag har liiite svårt för att bo hemma hos pappa igen, åtminstone när det rör sig om så här lång tid!

    Förhoppningen är fortfarande att vädret lugnar ner sig så vi kan fira nyår på hemmaplan, annars så blir det väl ett gals vin med pappa istället! Jag slutade amma för 4 dar sen så jag tänkte unna mig ett glas!!!

  39. Medlem sedan
    Oct 2002
    #20

    Har inte bestämmt mig än

    jag funderar på att gå på brorsans fest. Men då bara vara där mellan typ kl 20-00 Eftersom CeLinn fortfarande är så tuttig på nätterna. Mamma har erbjudit sig att sitta barnvakt. Men nu har CeLinn varit sjuk sen annandan och blir hon inte bättre är jag inte sugen på att gå iväg alls.

    Annars blir det kanske middag och myspys med chips, godis och läsk hos syrran och hennes 5 ungar.
    Menyn har jag ingen aning om hur den kommer se ut :)
  40. 20
    Har inte bestämmt mig än jag funderar på att gå på brorsans fest. Men då bara vara där mellan typ kl 20-00 Eftersom CeLinn fortfarande är så tuttig på nätterna. Mamma har erbjudit sig att sitta barnvakt. Men nu har CeLinn varit sjuk sen annandan och blir hon inte bättre är jag inte sugen på att gå iväg alls.

    Annars blir det kanske middag och myspys med chips, godis och läsk hos syrran och hennes 5 ungar.
    Menyn har jag ingen aning om hur den kommer se ut :)
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Nyår
    By Nettan77 in forum _0907 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-29, 18:01
  2. Nyår!!!
    By ♥Helena♥ in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 07:46
  3. Barn-förrätt till Nyår (+ på Jul & Nyår)
    By Pugini in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 11:18
  4. Ang nyår
    By H med E in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-29, 12:24
  5. Nyår?
    By catya in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-28, 22:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar