UL Chocken
_0605 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2001
    #1

    UL Chocken

    Så sitter man där fint och väntar och spänd att få se sin bebis.

    Kommer in lägger sig och så frågar hon om det är en eller två . Det är bara en.. Vad säger ni om det är två då ??

    Så här sitter jag nu helt chockad och väntar TVILLINGAR.

    Allt gick såfort, tårar spruta och jag skratta. Känns som att ha blivit gravid på nytt..

    Mina bebisar ser jättefina ut dem är lika stora som dem ska.. Bara mamma som är ett nervvrak. :)

    Ska ta och scanna in bilden i helgen så ska ni få se mina bebisar sen. :)

    Kram
  2. 1
    UL Chocken Så sitter man där fint och väntar och spänd att få se sin bebis.

    Kommer in lägger sig och så frågar hon om det är en eller två . Det är bara en.. Vad säger ni om det är två då ??

    Så här sitter jag nu helt chockad och väntar TVILLINGAR.

    Allt gick såfort, tårar spruta och jag skratta. Känns som att ha blivit gravid på nytt..

    Mina bebisar ser jättefina ut dem är lika stora som dem ska.. Bara mamma som är ett nervvrak. :)

    Ska ta och scanna in bilden i helgen så ska ni få se mina bebisar sen. :)

    Kram
  3. Medlem sedan
    Sep 2005
    #2

    Grattis

    Vad kul, men vilken chock det måste ha varit. Var rädd om er och lycka till.

    Kram
  4. 2
    Grattis Vad kul, men vilken chock det måste ha varit. Var rädd om er och lycka till.

    Kram
  5. Medlem sedan
    Sep 2001
    #3

    Sjukt

    Det är helt otroligt.. Först så har man kämpat i 5 år att bli gravid så blir man så lycklig att man ska ha ett barn så 8 veckor senare får man veta att man har 2 i magen.. Det är helt underbart. chocken börjar lägga sig lite. :)

    Kram
  6. 3
    Sjukt Det är helt otroligt.. Först så har man kämpat i 5 år att bli gravid så blir man så lycklig att man ska ha ett barn så 8 veckor senare får man veta att man har 2 i magen.. Det är helt underbart. chocken börjar lägga sig lite. :)

    Kram
  7. Medlem sedan
    Mar 2000
    #4

    Men herrejösses

    så underbart roligt!

    Dubbelt grattis!!!
  8. 4
    Men herrejösses så underbart roligt!

    Dubbelt grattis!!!
  9. Medlem sedan
    Sep 2001
    #5

    Tack

    Det är så sjukt. jag finner inga ord..

    Jag vet inte hur dem ska få plats i mig bara men finns det hjärterum så finns det bebisrum. :)

    Tack.
    Kram
  10. 5
    Tack Det är så sjukt. jag finner inga ord..

    Jag vet inte hur dem ska få plats i mig bara men finns det hjärterum så finns det bebisrum. :)

    Tack.
    Kram
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6

    Grattis!

    Vad roligt! Förstår att du blev chockad!

    Hur kunde detta missas på vul?
  12. 6
    Grattis! Vad roligt! Förstår att du blev chockad!

    Hur kunde detta missas på vul?
  13. Alyssa m Adie+Bebis v.23
    #7

    MEn gud vad roligt!!

    Grattis!! Du gjorde väl IVF va? La de tillbaka två ägg eller delade sig det enda de lade tillbaka? Snacka och jackpott!!

    Snacka om att välja rätt ägg isf.!

    Kramar!
  14. 7
    MEn gud vad roligt!! Grattis!! Du gjorde väl IVF va? La de tillbaka två ägg eller delade sig det enda de lade tillbaka? Snacka och jackpott!!

    Snacka om att välja rätt ägg isf.!

    Kramar!
  15. Medlem sedan
    Sep 2001
    #8

    Tidigt

    Vad barnmorskan trodde så är det att när dem gjorde vul i vecka 8 så var det så lite för ser man på bilden så är det bara en.. dem måste ha legat på varandra jag fattar inte alls. det är obegripligt.:)
  16. 8
    Tidigt Vad barnmorskan trodde så är det att när dem gjorde vul i vecka 8 så var det så lite för ser man på bilden så är det bara en.. dem måste ha legat på varandra jag fattar inte alls. det är obegripligt.:)
  17. Jenny bf 23/5
    #9

    Ja..

    Jupp IVF bebisar i magen.. och det var bara 1 ägg är väldigt glad över det annars hade jag väl haft trillingar.

    Det är den bästa jackpoten jag kan tänka mig.. Jag och maken har två löjliga leenden på läpparna. :)
  18. 9
    Ja.. Jupp IVF bebisar i magen.. och det var bara 1 ägg är väldigt glad över det annars hade jag väl haft trillingar.

    Det är den bästa jackpoten jag kan tänka mig.. Jag och maken har två löjliga leenden på läpparna. :)
  19. Medlem sedan
    Sep 2003
    #10

    wow vad häftigt :o)

    förstår att du är ett nervrak. har en kompis som har tvillingar och jag har varit supernervös innan ul ifall det ska ha varit 2 st..
  20. 10
    wow vad häftigt :o) förstår att du är ett nervrak. har en kompis som har tvillingar och jag har varit supernervös innan ul ifall det ska ha varit 2 st..
  21. Medlem sedan
    Sep 2002
    #11

    Iiiiiiiiihhhh!

    Vad häftigt! Grattis till dina bebisar i magen! :-)
    Så ni satte in två ägg alltså? Eller kan det vara enäggstvillingar? NÄR sker delningen av embryot när det blir enäggstvillingar? Nån som vet? *nyfiken*

    Grattis än en gång! Förstår att du blev chockad för _jag_ sitter här och blir nästan tårögd.... hi hi

    kramar
  22. 11
    Iiiiiiiiihhhh! Vad häftigt! Grattis till dina bebisar i magen! :-)
    Så ni satte in två ägg alltså? Eller kan det vara enäggstvillingar? NÄR sker delningen av embryot när det blir enäggstvillingar? Nån som vet? *nyfiken*

    Grattis än en gång! Förstår att du blev chockad för _jag_ sitter här och blir nästan tårögd.... hi hi

    kramar
  23. Medlem sedan
    Sep 2001
    #12

    :)

    Ja jag tyckte att det skulle bli jobbigt med en bebis.. och nu är det två.. :)

    Det är helt knasigt..
  24. 12
    :) Ja jag tyckte att det skulle bli jobbigt med en bebis.. och nu är det två.. :)

    Det är helt knasigt..
  25. Alyssa m Adie+Bebis v.23
    #13

    HA ha

    vad häftigt! Grattis igen!!
  26. 13
    HA ha vad häftigt! Grattis igen!!
  27. Medlem sedan
    Sep 2001
    #14

    Kramas

    Inte ska du gråta.. :) alla andra jag pratat med har brytit ihop oxå. :)

    Det är enäggs tvillingar stoppade bara tillbaka ett litet ägg tyckte det var lagom. :)

    Jag vet inte när dem delade sig. tyckte att dem borde varit delade i v8 när jag kollade då. För då ser man klart och tydligt att det bara är en bebis. :)

    jag har kollat på bilderna och det är två.. måste vara fel. :)

    Kram
  28. 14
    Kramas Inte ska du gråta.. :) alla andra jag pratat med har brytit ihop oxå. :)

    Det är enäggs tvillingar stoppade bara tillbaka ett litet ägg tyckte det var lagom. :)

    Jag vet inte när dem delade sig. tyckte att dem borde varit delade i v8 när jag kollade då. För då ser man klart och tydligt att det bara är en bebis. :)

    jag har kollat på bilderna och det är två.. måste vara fel. :)

    Kram
  29. Medlem sedan
    Mar 2000
    #15

    Min svägerska

    är väldigt petit, ganska kort och smal. Hon bar sina tvillingar utan problem, också första graviditeten.
    Det roliga var att hon såg ut som ett p där \"ringen\" ramlat ner! En perfekt bebismage... *s*
  30. 15
    Min svägerska är väldigt petit, ganska kort och smal. Hon bar sina tvillingar utan problem, också första graviditeten.
    Det roliga var att hon såg ut som ett p där \"ringen\" ramlat ner! En perfekt bebismage... *s*
  31. Medlem sedan
    Sep 2001
    #16

    *skrattar*

    Det är ungefär så jag ser ut just nu.. :)

    jo det kommer nog gå bra.. har dem fått plats så här långt så får dem nog det tiden ut oxå. :)
  32. 16
    *skrattar* Det är ungefär så jag ser ut just nu.. :)

    jo det kommer nog gå bra.. har dem fått plats så här långt så får dem nog det tiden ut oxå. :)
  33. Medlem sedan
    Sep 2002
    #17

    hi hi

    Åh vad häftigt med enäggstvillingar! Jag hade gärna haft en liten Herman till för han är så go! :-)

    Ja, i v 8 tycker man ju att de borde ha delat sej! Gissar att det sker tidigt men tydligen inte så tidigt att läkarna såg nåt innan de satte in ägget!

    Min kusin fick tvillingar för en dryg månad sen. Har inte hunnit hälsa på henne än och se om hon har överlevt... ;-)

    Kramar
  34. 17
    hi hi Åh vad häftigt med enäggstvillingar! Jag hade gärna haft en liten Herman till för han är så go! :-)

    Ja, i v 8 tycker man ju att de borde ha delat sej! Gissar att det sker tidigt men tydligen inte så tidigt att läkarna såg nåt innan de satte in ägget!

    Min kusin fick tvillingar för en dryg månad sen. Har inte hunnit hälsa på henne än och se om hon har överlevt... ;-)

    Kramar
  35. Medlem sedan
    Sep 2001
    #18

    :)

    Mitt ägg var bara odlat i 2 dagar så det var bara 4 celligt när dem stoppade in dem.
    Men bebisarna ville nog luras med sin mamma och gömde sig så det bara såg ut som en.

    Jag tror att dem delar sig väldigt tidigt.

    Kramix
  36. 18
    :) Mitt ägg var bara odlat i 2 dagar så det var bara 4 celligt när dem stoppade in dem.
    Men bebisarna ville nog luras med sin mamma och gömde sig så det bara såg ut som en.

    Jag tror att dem delar sig väldigt tidigt.

    Kramix
  37. Medlem sedan
    Feb 1998
    #19

    Ojojoj!

    Satt här & läste om ditt UL och blev alldeles tårögd!
    Så häftigt!!!
    Mitt i min läsning kommer maken instövlande och som vanligt läser över min axel....
    & ser helt förskräckt ut...
    \"men, men det är väl ingen sån risk för oss va?\"
    Nu har jag ju två killar sen tidigare och dubbelt upp gjorde nog honom liiiite skraj!
  38. 19
    Ojojoj! Satt här & läste om ditt UL och blev alldeles tårögd!
    Så häftigt!!!
    Mitt i min läsning kommer maken instövlande och som vanligt läser över min axel....
    & ser helt förskräckt ut...
    \"men, men det är väl ingen sån risk för oss va?\"
    Nu har jag ju två killar sen tidigare och dubbelt upp gjorde nog honom liiiite skraj!
  39. Victoria bf 2/5
    #20

    GRATTIS

    Förstår om du är chockad. Tänk om man själv skulle fått det beskedet. Var lite \"rädd\" för det då vi har tvillingar i släkten. Vad härligt iaf att allt såg fint och bra ut.
    Kramar Victoria
  40. 20
    GRATTIS Förstår om du är chockad. Tänk om man själv skulle fått det beskedet. Var lite \"rädd\" för det då vi har tvillingar i släkten. Vad härligt iaf att allt såg fint och bra ut.
    Kramar Victoria
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Värsta chocken!
    By Kima in forum 1201 Januaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-07-20, 21:48
  2. Sen kom chocken!
    By jewall in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-09-18, 20:12
  3. Nu har chocken lagt sig..
    By Katarina m L o M in forum _0407 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-03, 09:43
  4. Nu har chocken lagt sig...
    By Tjejmamman in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-28, 19:09
  5. Lite mer om chocken
    By Avanna in forum _0605 Majbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-11-26, 20:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar