Bara jag som INTE köper på rea?
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    Bara jag som INTE köper på rea?

    Alltså går på mellandagsrea osv. JAg hatar när det är trängsel och mycket folk. Köper hellre till ordinare pris än att trängs/står i kö med 1000 andra . Är det bara jag som gör så? Det är inte att jag har gott om pengar, utan jag hatar bara allt folk och trängsel. Min lillasyrra kan stå i kö utanför affären i en timme innan dom öppnar för att få vara först in...*rys*
    Sen kan jag avundas er som gör fynd, men som sagt, nej tack!!!
  2. 1
    Bara jag som INTE köper på rea? Alltså går på mellandagsrea osv. JAg hatar när det är trängsel och mycket folk. Köper hellre till ordinare pris än att trängs/står i kö med 1000 andra . Är det bara jag som gör så? Det är inte att jag har gott om pengar, utan jag hatar bara allt folk och trängsel. Min lillasyrra kan stå i kö utanför affären i en timme innan dom öppnar för att få vara först in...*rys*
    Sen kan jag avundas er som gör fynd, men som sagt, nej tack!!!
  3. Notte m tjejer
    #2

    Inte i år

    tycker att affärerna har vräkt ut kuponger med 20-30% rabatt så jag har handlat det jag gillat ur sortimentet redan under hösten. Sen har de ju reat lite då och då.
    Så om jag ska ut så blir det på halva reapriset, då kan jag tänka mig och trängas lite :-)
  4. 2
    Inte i år tycker att affärerna har vräkt ut kuponger med 20-30% rabatt så jag har handlat det jag gillat ur sortimentet redan under hösten. Sen har de ju reat lite då och då.
    Så om jag ska ut så blir det på halva reapriset, då kan jag tänka mig och trängas lite :-)
  5. A-M
    #3

    Jag är inte

    en sån som trängs heller =) Tycker det är sååå jobbigt!
    Har oftast handlat det jag vill till ordinarie pris..Sen kan man alltid hitta något då dom rear på rean.=)
  6. 3
    Jag är inte en sån som trängs heller =) Tycker det är sååå jobbigt!
    Har oftast handlat det jag vill till ordinarie pris..Sen kan man alltid hitta något då dom rear på rean.=)
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4

    Jag tycker det

    är väldigt svårt att hitta nåt på mellandagsrean.. Det är ju inte direkt nyinkomna kläder som reas. Det som jag tycker är fint har jag oftast redan köpt =)
  8. 4
    Jag tycker det är väldigt svårt att hitta nåt på mellandagsrean.. Det är ju inte direkt nyinkomna kläder som reas. Det som jag tycker är fint har jag oftast redan köpt =)
  9. Cachi
    #5

    Orkar inte,,

    ,,heller stå o trängas på reor. Skittråkigt!
  10. 5
    Orkar inte,, ,,heller stå o trängas på reor. Skittråkigt!
  11. Medlem sedan
    Apr 2002
    #6

    njaaaa....

    I såfall på slutreor, för annars är det itne värt tycker jag, iallafall när det gäller barnkläder, en långtröja för 79:- är inte rea tycker jag om den har kostar 129:- men däremot om den kostar 29:- så är det rea...så Semlan får inga reagrejer nuförtiden mer än möjligtvis något från någon slutrea.

    Jag däremot har fyndat en supersnygg väska och en jätte snygg jacka båda på halva priset, men då är det ju större summor det handlar om så då är det lite mer godtagbart tycker jag.
  12. 6
    njaaaa.... I såfall på slutreor, för annars är det itne värt tycker jag, iallafall när det gäller barnkläder, en långtröja för 79:- är inte rea tycker jag om den har kostar 129:- men däremot om den kostar 29:- så är det rea...så Semlan får inga reagrejer nuförtiden mer än möjligtvis något från någon slutrea.

    Jag däremot har fyndat en supersnygg väska och en jätte snygg jacka båda på halva priset, men då är det ju större summor det handlar om så då är det lite mer godtagbart tycker jag.
  13. Medlem sedan
    Nov 2004
    #7

    det var faktiskt knappt nån kö

    här i växjö i tisdags och onsdags när jag shoppade på rea..en helt normal vanlig liten kö bara.
  14. 7
    det var faktiskt knappt nån kö här i växjö i tisdags och onsdags när jag shoppade på rea..en helt normal vanlig liten kö bara.
  15. Medlem sedan
    Nov 2000
    #8

    Inte i vanliga affärer

    Däremot har jag fyndat på LaRedoutes kanonrea, då kan jag klicka fram på datorn vilket plagg jag vill ha och slipper trängas *s*. Hatar reor i affärerna, kanske att jag tittar någon vecka senare men bara om jag har vägarna förbi...oftast hittar jag ingenting då heller...
  16. 8
    Inte i vanliga affärer Däremot har jag fyndat på LaRedoutes kanonrea, då kan jag klicka fram på datorn vilket plagg jag vill ha och slipper trängas *s*. Hatar reor i affärerna, kanske att jag tittar någon vecka senare men bara om jag har vägarna förbi...oftast hittar jag ingenting då heller...
  17. Medlem sedan
    Jul 2002
    #9

    Jag undviker första dagarna

    Sen ville jag till Farsta idag och handla upp mina presentkort på bodyshop (månadskortet går ut idag). Så var jag tvungen att reklamera ett set med kläder där de olika färgerna på tröja och byxa hade fällt ut i varandra och passade på att köpa ersättningkläder på rean. Idag var det iaf rätt lugnt ute i affärerna. *L*
  18. 9
    Jag undviker första dagarna Sen ville jag till Farsta idag och handla upp mina presentkort på bodyshop (månadskortet går ut idag). Så var jag tvungen att reklamera ett set med kläder där de olika färgerna på tröja och byxa hade fällt ut i varandra och passade på att köpa ersättningkläder på rean. Idag var det iaf rätt lugnt ute i affärerna. *L*
  19. Medlem sedan
    Dec 2003
    #10

    inte mellandagsrea!

    urk massor med folk och vinterkräksjukesmittor! Fy f_n för det. Men pops årliga januarirea missar jag inte!
  20. 10
    inte mellandagsrea! urk massor med folk och vinterkräksjukesmittor! Fy f_n för det. Men pops årliga januarirea missar jag inte!
  21. Medlem sedan
    May 2004
    #11

    Mellandagsrea- handlande

    Jag var iväg idag för första gången och det var knappt någon ute då. Helskön shopping, lungt i affären, billiga varor och absolut ingen kö i kassan. Hade med mig mina barn, 4 och 6 år gamla, och tom det gick bra när det var så här lungt :-)
  22. 11
    Mellandagsrea- handlande Jag var iväg idag för första gången och det var knappt någon ute då. Helskön shopping, lungt i affären, billiga varor och absolut ingen kö i kassan. Hade med mig mina barn, 4 och 6 år gamla, och tom det gick bra när det var så här lungt :-)
  23. Medlem sedan
    Dec 2002
    #12

    inte jag heller

    är usel på reor.

    Nu är jag dessutom högravid så det är inte direkt lockande att ge sig ut, men även i normalfall så går det liksom inte. Jag har försökt, men jag hittar aldrig ngt. Bara en massa nyinkommet dyrt.
    Skulle också vilja ha förmågan att göra fynd =)
  24. 12
    inte jag heller är usel på reor.

    Nu är jag dessutom högravid så det är inte direkt lockande att ge sig ut, men även i normalfall så går det liksom inte. Jag har försökt, men jag hittar aldrig ngt. Bara en massa nyinkommet dyrt.
    Skulle också vilja ha förmågan att göra fynd =)
  25. Medlem sedan
    Feb 2003
    #13

    Undviker helst reor jag med

    Jag har gått på Pops reor ett par ggr, men där hittar jag alltid så mycket fint att jag tycker att det är värt det. Mellandagsreorna är mest blaha tycker jag och jag är så less på att handla i trängsel med oordnade varor (allt brukar ju hamna i en hög efter en stund). På sommarens Pop-rea handlade jag dessutom dagen efter rean startat och hittade massor så man måste inte vara ute första dagen heller. Ett knep som jag vet att en del tillämpar är att titta in i butiken kvällen innan för om de redan har prismärkt rea-varorna så brukar man få handla till reapris redan då.

    Mvh,
    Susanne
  26. 13
    Undviker helst reor jag med Jag har gått på Pops reor ett par ggr, men där hittar jag alltid så mycket fint att jag tycker att det är värt det. Mellandagsreorna är mest blaha tycker jag och jag är så less på att handla i trängsel med oordnade varor (allt brukar ju hamna i en hög efter en stund). På sommarens Pop-rea handlade jag dessutom dagen efter rean startat och hittade massor så man måste inte vara ute första dagen heller. Ett knep som jag vet att en del tillämpar är att titta in i butiken kvällen innan för om de redan har prismärkt rea-varorna så brukar man få handla till reapris redan då.

    Mvh,
    Susanne
  27. Medlem sedan
    Sep 2001
    #14

    jag orkar sällan med mellandagsrea. Tycker ofta att det bara är sånt som jag inte vill ha som är kvar. Skulle aldrig stå i kö för att komma in i en affär. Usch!
  28. 14
    Nä jag orkar sällan med mellandagsrea. Tycker ofta att det bara är sånt som jag inte vill ha som är kvar. Skulle aldrig stå i kö för att komma in i en affär. Usch!

Liknande trådar

  1. Varför varför varför köper man inte bara
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-16, 17:56
  2. Bara vi som inte köper nytt?
    By Fismamman in forum _05 Vårbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-03-21, 20:58
  3. Jag köper inte det att "så har
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2007-02-22, 14:18
  4. Ni som inte köper PoP
    By Guinan in forum Småbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-02-15, 15:54
  5. Vad köper ni/köper inte i storpack?
    By jessica13 in forum Många barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-07, 17:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar