Även jag är ny här!
Försöker bli med barn
  1. *L*
    #1

    Även jag är ny här!

    Hej på er alla!
    Har läst här inne en hel del på sistonde men ännu inte skrivit något...Sitter idag ledsen och deppig eftersom mensen kom idag...IGEN och inser att jag måste ha någon att \"prata\" av mig med! Vi har försökt i ca 1 år att få ett syskon till vår dotter som är född i april-03. Hon blev till på 4 försök och vi trodde i vår enfald att det skulle gå lika lätt igen. Nu har vi iallfall sökt hjälp och en utredning är på G, både jag och min har lämnat prover. Vi har vår första läkartid efter nyår och då ska vi få provresultaten, väldigt nervöst!!
    Ja det var lite om mig. Gott nytt år på er alla här inne!! Hoppas det blir många gravida magar under nästa år eller hur??

  2. 1
    Även jag är ny här! Hej på er alla!
    Har läst här inne en hel del på sistonde men ännu inte skrivit något...Sitter idag ledsen och deppig eftersom mensen kom idag...IGEN och inser att jag måste ha någon att \"prata\" av mig med! Vi har försökt i ca 1 år att få ett syskon till vår dotter som är född i april-03. Hon blev till på 4 försök och vi trodde i vår enfald att det skulle gå lika lätt igen. Nu har vi iallfall sökt hjälp och en utredning är på G, både jag och min har lämnat prover. Vi har vår första läkartid efter nyår och då ska vi få provresultaten, väldigt nervöst!!
    Ja det var lite om mig. Gott nytt år på er alla här inne!! Hoppas det blir många gravida magar under nästa år eller hur??

  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2

    Välkommen hit

    verkar som mensen besöker oss alla idag, superdeppigt!

    Skönt att ni har börjat utreda, då kanske ni lyckas snart! Håller mina tummar.

    Själv har vi försökt sen i mars, haft 2 missfall.
    Har en dotter född okt-03, henne tog det 9månader att få till.

    Kram
  4. 2
    Välkommen hit verkar som mensen besöker oss alla idag, superdeppigt!

    Skönt att ni har börjat utreda, då kanske ni lyckas snart! Håller mina tummar.

    Själv har vi försökt sen i mars, haft 2 missfall.
    Har en dotter född okt-03, henne tog det 9månader att få till.

    Kram
  5. *L*
    #3

    Tack!

    Kram, såg att du också fått mens, inget kul sett att sluta året på!!
    Jobbigt med era missfall, inte är livet rättvist alla gånger. Hoppas iallfall att det är er tur snart att få ett frö och att den lill* får stanna i magen hela tiden ut.


  6. 3
    Tack! Kram, såg att du också fått mens, inget kul sett att sluta året på!!
    Jobbigt med era missfall, inte är livet rättvist alla gånger. Hoppas iallfall att det är er tur snart att få ett frö och att den lill* får stanna i magen hela tiden ut.


  7. Ninni
    #4

    Välkommen hit

    Tråkigt att du fick mensen idag men skönt att ni fått påbörjat en utredning. Min son är oxå född i april-03 så vi känner att tiden börjar rinna iväg även om vi vill ha lite åldersskillnad. Sonen blev till utan att vi ens hann börja försöka ordentligt så vi trodde oxå att det här med en tvåa skulle gå smidigt. Lite nyfiken, var det några problem att få till en utredning med tanke på att ni har barn sedan tidigare? Varmt välkommen iallafall.

    Kram
  8. 4
    Välkommen hit Tråkigt att du fick mensen idag men skönt att ni fått påbörjat en utredning. Min son är oxå född i april-03 så vi känner att tiden börjar rinna iväg även om vi vill ha lite åldersskillnad. Sonen blev till utan att vi ens hann börja försöka ordentligt så vi trodde oxå att det här med en tvåa skulle gå smidigt. Lite nyfiken, var det några problem att få till en utredning med tanke på att ni har barn sedan tidigare? Varmt välkommen iallafall.

    Kram
  9. Medlem sedan
    Oct 2003
    #5

    Hej

    Välkommen hit =) Hoppas du inte behöver stanna så länge =)

    Mer om mig finns på min sida =)))
  10. 5
    Hej Välkommen hit =) Hoppas du inte behöver stanna så länge =)

    Mer om mig finns på min sida =)))
  11. Medlem sedan
    Jun 2005
    #6

    Välkommen!

    Hoppas du blir gravid snart!
    Tänk på att du har ju lyckats en gång så chansen är ju stor att du blir garvid igen! :o)
  12. 6
    Välkommen! Hoppas du blir gravid snart!
    Tänk på att du har ju lyckats en gång så chansen är ju stor att du blir garvid igen! :o)
  13. Medlem sedan
    Aug 2005
    #7

    Välkommen!!!

    Gott nytt år på dig också!
    Hoppas på att 2006 blir ett år med massor av +++++++ :o)

    Kramis
  14. 7
    Välkommen!!! Gott nytt år på dig också!
    Hoppas på att 2006 blir ett år med massor av +++++++ :o)

    Kramis
  15. Medlem sedan
    Apr 2002
    #8

    välkommen hit

    det finns ett snack oxå som heter svårt att bli gravid, under känsliga snack. där är man mer om man går utredning å sånt. hoppas du ska trivas här. Vi hoppas på bebis nästa år. kram från mig.
  16. 8
    välkommen hit det finns ett snack oxå som heter svårt att bli gravid, under känsliga snack. där är man mer om man går utredning å sånt. hoppas du ska trivas här. Vi hoppas på bebis nästa år. kram från mig.
  17. *L*
    #9

    Tack

    Föstår er när det gäller att tiden rusar iväg...Vi ville ha ca 2 år mellan men nu blir det mer och mer för varje månad som går....Det tycker jag är jättejobbigt!
    Hoppas verkligen det är er tur snart att få ett syskon till er son!
    Det var inga problem att få börja en utredning....Tog ca 1 månad efter att vi lämnat prover tills vi fick läkartid (bara man försökt 1 år utan skydd, vi har försökt aktivt ett år men innan dess använde vi oss av säkra perioder och fuskade en hel del så det kanske spelade in lite också). Det vi får hjälp med är att se om något är fel + ev homonbehandling. Annan behandling som tex IVF får man betala själv om det blir aktuellt eftersom vi inte är barnlösa...Barnmoskan jag pratade med sa dock flera gånger att vi skulle vara nöjda över att vi hade ett barn. Som om vi inte skulle vara det...Hon är ju vårt lilla mirakel. Verkar lite på henne som man inte \"får\" längta efter fler barn...Jaja nu har vi tid iallafall så vi se vad som händer efter det. Lycka till själv!!
  18. 9
    Tack Föstår er när det gäller att tiden rusar iväg...Vi ville ha ca 2 år mellan men nu blir det mer och mer för varje månad som går....Det tycker jag är jättejobbigt!
    Hoppas verkligen det är er tur snart att få ett syskon till er son!
    Det var inga problem att få börja en utredning....Tog ca 1 månad efter att vi lämnat prover tills vi fick läkartid (bara man försökt 1 år utan skydd, vi har försökt aktivt ett år men innan dess använde vi oss av säkra perioder och fuskade en hel del så det kanske spelade in lite också). Det vi får hjälp med är att se om något är fel + ev homonbehandling. Annan behandling som tex IVF får man betala själv om det blir aktuellt eftersom vi inte är barnlösa...Barnmoskan jag pratade med sa dock flera gånger att vi skulle vara nöjda över att vi hade ett barn. Som om vi inte skulle vara det...Hon är ju vårt lilla mirakel. Verkar lite på henne som man inte \"får\" längta efter fler barn...Jaja nu har vi tid iallafall så vi se vad som händer efter det. Lycka till själv!!
  19. *L*
    #10

    Tack, tack!

    Lycka till själva med att få ett syskon till er lilla tjej!!
  20. 10
    Tack, tack! Lycka till själva med att få ett syskon till er lilla tjej!!
  21. *L*
    #11

    En massa plus vill vi se!

    Lycka till själv:-)
  22. 11
    En massa plus vill vi se! Lycka till själv:-)
  23. *L*
    #12

    Tack!

    Jo man kan ju hoppas att det är så...Vi får ju snart se om det är något \"fel\" på oss!! Lycka till själv!
  24. 12
    Tack! Jo man kan ju hoppas att det är så...Vi får ju snart se om det är något \"fel\" på oss!! Lycka till själv!
  25. *L*
    #13

    Tack

    Hej, jo jag har sett det snacket...Kikar in där med med jämna mellanrum. Kanske presenterar mig där med nu när vi fått tid för utredning...Känns bara så stort att erkänna att man kanske hör till den gruppen:-(.
    Hoppas ni får en bebis nästa år, stort lycka till!
  26. 13
    Tack Hej, jo jag har sett det snacket...Kikar in där med med jämna mellanrum. Kanske presenterar mig där med nu när vi fått tid för utredning...Känns bara så stort att erkänna att man kanske hör till den gruppen:-(.
    Hoppas ni får en bebis nästa år, stort lycka till!
  27. Medlem sedan
    Mar 2005
    #14

    Välkomnar dig

    gör även jag. Hoppas allt är ok med proverna och att du inte behäver vänta så länge till!
  28. 14
    Välkomnar dig gör även jag. Hoppas allt är ok med proverna och att du inte behäver vänta så länge till!
  29. Medlem sedan
    Oct 2005
    #15

    Hej å Välkommen hit!

    Hoppas att du slipper stanna så länge här å att du istället får en liten som bor i din mage innom kort!
    Å självklart alla andra här inne åxå!!

    Jag å min smabo har åxå försökt i ett år å ska påbörja vår utredning den 10 januari...

    Hoppas att du kommer att trivas här inne med oss!

    KRAM!!
  30. 15
    Hej å Välkommen hit! Hoppas att du slipper stanna så länge här å att du istället får en liten som bor i din mage innom kort!
    Å självklart alla andra här inne åxå!!

    Jag å min smabo har åxå försökt i ett år å ska påbörja vår utredning den 10 januari...

    Hoppas att du kommer att trivas här inne med oss!

    KRAM!!
  31. *L*
    #16

    Hej och tack1

    Hoppas det går bra för er med och att ni snart har en liten knytte hos er! Vi ska också till läkaren den 10/1 så då får vi hålla tummarna för varandra!!
    Lycka till!
  32. 16
    Hej och tack1 Hoppas det går bra för er med och att ni snart har en liten knytte hos er! Vi ska också till läkaren den 10/1 så då får vi hålla tummarna för varandra!!
    Lycka till!
  33. *L*
    #17

    Tack!

    Håller tummarna för dig att du snart får testa positivt!! Du har Im i helgwn såg jag så en stor lyckospark kommer här:-)
  34. 17
    Tack! Håller tummarna för dig att du snart får testa positivt!! Du har Im i helgwn såg jag så en stor lyckospark kommer här:-)
  35. Medlem sedan
    Oct 2005
    #18

    Vad häftigt!!

    Då blir vi ju lite synkisar!!
    Vi får absolut hålla tummarna för varandra!!
    Å så hoppas vi på de bästa!
    Hoppas de går bra!
    KRAM!!
  36. 18
    Vad häftigt!! Då blir vi ju lite synkisar!!
    Vi får absolut hålla tummarna för varandra!!
    Å så hoppas vi på de bästa!
    Hoppas de går bra!
    KRAM!!
  37. *L*
    #19

    Ja nu håller vi tummarna!

    Såg att vi även fått mens samma dag, tyvärr! Hoppas du har mindre ont nu så ser vi fram emot kommande månad.
  38. 19
    Ja nu håller vi tummarna! Såg att vi även fått mens samma dag, tyvärr! Hoppas du har mindre ont nu så ser vi fram emot kommande månad.
  39. Medlem sedan
    Oct 2005
    #20

    Hej hej!!

    Jo da smärtan har försvunnit lite nu...
    Men den ligger ju å molar lite som att den skulle kunna braka loss igen...
    Vi måste ju nästan vara synkisar!!
    JAG HAR EN SYNKIS!!!! :)
    Hoppas de e bra med dig gumman!
    Å GOTT NYTT ÅR PÅ DIG VÄNNEN!!!!!
    KRAMAR!!!
  40. 20
    Hej hej!! Jo da smärtan har försvunnit lite nu...
    Men den ligger ju å molar lite som att den skulle kunna braka loss igen...
    Vi måste ju nästan vara synkisar!!
    JAG HAR EN SYNKIS!!!! :)
    Hoppas de e bra med dig gumman!
    Å GOTT NYTT ÅR PÅ DIG VÄNNEN!!!!!
    KRAMAR!!!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. talar om även även här inne...
    By Gullan m 3 prinsar in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-03-15, 22:11
  2. Även på
    By OlgaR in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-02, 12:53
  3. UL även för mig!!!
    By Kristin med 8 barn in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-25, 09:33
  4. Även så här
    By Terese A in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 14:02
  5. Nu har även jag
    By Jeanikee in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 22:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar