Tack för era svar och tröstande ord
Missfall
  1. Ledsen mamma
    #1

    Tack för era svar och tröstande ord

    Den 26/12 skrev jag här och berättade om mitt sena missfall som upptäcktes vid rutin-ul den 22/12. Dagen efter skulle vi in till gyn för att framkalla missfallet. Vi blev omhändertagna av helt fantastiska människor och innan allt var ute tog det åtta timmar. Moderkakan kom inte av sig själv, men läkarens sista försök att plocka ut den innan skrapning lyckades och jag slapp operation.
    Jag förlorade mycket blod och fick sova kvar över natten och fick ett par påsar med dropp, (blod slapp jag).

    Det var en upplevelse som jag aldrig vill vara med om igen, men med tanke på omständigheterna gick det bra.
    Varken maken eller jag klarade av att titta på bebisen, mycket pga att h*n var grå efter att ha varit död i ett par veckor. Vi har fått ultraljudsbilder och vill hellre ha det minnet av vår lill*. Vet inte om det var rätt beslut, men just då kändes det som det enda alternativet för oss båda.

    Alla i vår omgivning är helt fantastiska och ger oss massor med stöd. Kommer att gå stärkta ur det här, det vet jag men just nu känns det lite tungt.

    Detta blev visst långt. Tack till dig som orkade läsa ända till slutet!

  2. 1
    Tack för era svar och tröstande ord Den 26/12 skrev jag här och berättade om mitt sena missfall som upptäcktes vid rutin-ul den 22/12. Dagen efter skulle vi in till gyn för att framkalla missfallet. Vi blev omhändertagna av helt fantastiska människor och innan allt var ute tog det åtta timmar. Moderkakan kom inte av sig själv, men läkarens sista försök att plocka ut den innan skrapning lyckades och jag slapp operation.
    Jag förlorade mycket blod och fick sova kvar över natten och fick ett par påsar med dropp, (blod slapp jag).

    Det var en upplevelse som jag aldrig vill vara med om igen, men med tanke på omständigheterna gick det bra.
    Varken maken eller jag klarade av att titta på bebisen, mycket pga att h*n var grå efter att ha varit död i ett par veckor. Vi har fått ultraljudsbilder och vill hellre ha det minnet av vår lill*. Vet inte om det var rätt beslut, men just då kändes det som det enda alternativet för oss båda.

    Alla i vår omgivning är helt fantastiska och ger oss massor med stöd. Kommer att gå stärkta ur det här, det vet jag men just nu känns det lite tungt.

    Detta blev visst långt. Tack till dig som orkade läsa ända till slutet!

  3. Ledsen mamma
    #2

    Glömde fråga...

    Idag är jag enormt öm i brösten. Kan man bli det efter ett (sent) missfall?
    Det känns som det kan göra i början av grav när brösten växer, fast ännu ondare.

  4. 2
    Glömde fråga... Idag är jag enormt öm i brösten. Kan man bli det efter ett (sent) missfall?
    Det känns som det kan göra i början av grav när brösten växer, fast ännu ondare.

  5. Medlem sedan
    Sep 2005
    #3

    hej

    va skönt att allt gick bra...Gott nytt år på dig...låt det bli ett år av lycka. stora kramar
  6. 3
    hej va skönt att allt gick bra...Gott nytt år på dig...låt det bli ett år av lycka. stora kramar
  7. Medlem sedan
    Dec 2000
    #4

    Hej!

    Vilken sorglig upplevelse för er, förstår att det måste kännas väldigt tungt just nu.
    Skönt att ni fått stöd av människor runt omkring, hoppas att det hjälper er på vägen.
    Önskar er ett gott nytt 2006!

    PS Angående brösten så låter det normalt att vara öm ett tag, du har en stor hormonomställning i kroppen just nu, allt ska \"återgå till vanliga nivåer innan du blev gravid\". Fick du Dostinex tabletter för att förhindra mjölkproduktion?
    Kram o lycka till!
  8. 4
    Hej! Vilken sorglig upplevelse för er, förstår att det måste kännas väldigt tungt just nu.
    Skönt att ni fått stöd av människor runt omkring, hoppas att det hjälper er på vägen.
    Önskar er ett gott nytt 2006!

    PS Angående brösten så låter det normalt att vara öm ett tag, du har en stor hormonomställning i kroppen just nu, allt ska \"återgå till vanliga nivåer innan du blev gravid\". Fick du Dostinex tabletter för att förhindra mjölkproduktion?
    Kram o lycka till!
  9. ylva_1971
    #5

    Hoppas att det ska gå bra

    Till att börja med beklagar jag verkligen det som ni fått gå och går igenom. Det är tungt och slitigt! Låter som om ni har bra människor och stöd kring er i denna tuffa stund.
    Tror som föregående att det kan ta ett tag innan brösten återgår \"till normalt!
    Vi satsar på ett bra år 2006.
    Många styrkekramar
  10. 5
    Hoppas att det ska gå bra Till att börja med beklagar jag verkligen det som ni fått gå och går igenom. Det är tungt och slitigt! Låter som om ni har bra människor och stöd kring er i denna tuffa stund.
    Tror som föregående att det kan ta ett tag innan brösten återgår \"till normalt!
    Vi satsar på ett bra år 2006.
    Många styrkekramar
  11. siggan1
    #6

    Mina tankar går till er!!!!

    Jag tänker på er,,och berörs väldigt starkt av din berättelse..man finner inga ord vad man skall skriva..jag börjar skriva på nå.t... men raderar snabbt ut det för det låter dumt..när det gäller detta räcker inte orden till..jag är glad att läsa att ni har så underbara människor omkring er och att ni är nöja med vården ni fick på sjukhuset.. må ni få all lycka i livet i fortsättningen!! kram!!!!
  12. 6
    Mina tankar går till er!!!! Jag tänker på er,,och berörs väldigt starkt av din berättelse..man finner inga ord vad man skall skriva..jag börjar skriva på nå.t... men raderar snabbt ut det för det låter dumt..när det gäller detta räcker inte orden till..jag är glad att läsa att ni har så underbara människor omkring er och att ni är nöja med vården ni fick på sjukhuset.. må ni få all lycka i livet i fortsättningen!! kram!!!!
  13. Erindriel
    #7

    Beklagar..

    ....verkligen er tunga och svåra upplevelser....det är fruktansvärt och jag känner så med dig och er båda...:(

    Vad skönt att ni fick så bra bemötande dock - det är så viktigt, speciellt i dessa så utsatta situationer.

    Önskar er ett varmt och fint 2006, med en ny bäbis innan året är slut....:)
  14. 7
    Beklagar.. ....verkligen er tunga och svåra upplevelser....det är fruktansvärt och jag känner så med dig och er båda...:(

    Vad skönt att ni fick så bra bemötande dock - det är så viktigt, speciellt i dessa så utsatta situationer.

    Önskar er ett varmt och fint 2006, med en ny bäbis innan året är slut....:)
  15. Ledsen mamma
    #8

    Tack detsamma (imt)

    ***
  16. 8
    Tack detsamma (imt) ***
  17. Ledsen mamma
    #9

    Gott nytt år till dig oxå (imt)

    ****
  18. 9
    Gott nytt år till dig oxå (imt) ****
  19. Ledsen mamma
    #10

    Tack och gott nytt år! (imt)

    *******
  20. 10
    Tack och gott nytt år! (imt) *******
  21. Ledsen mamma
    #11

    Kram och tack detsamma! (imt)

    ******
  22. 11
    Kram och tack detsamma! (imt) ******
  23. Ledsen mamma
    #12

    Hej...

    glömde svara på din fråga...

    Jag fick inget för att hindra mjölkproduktionen, men jag tror att det är just det som är på gång.
    Har ingen riktig ork och lust att ringa till gynavd och fråg om jag behöver några tabletter nu, men jag får kanske ta mig i kragen och göra det.
    Kram!
  24. 12
    Hej... glömde svara på din fråga...

    Jag fick inget för att hindra mjölkproduktionen, men jag tror att det är just det som är på gång.
    Har ingen riktig ork och lust att ringa till gynavd och fråg om jag behöver några tabletter nu, men jag får kanske ta mig i kragen och göra det.
    Kram!
  25. Ledsen mamma
    #13

    Tack så mycket!

    Gott nytt år till dig också!
  26. 13
    Tack så mycket! Gott nytt år till dig också!
  27. Plippen
    #14

    Ledsen

    för er skull... Måste vara oerhört tungt. Skönt att ni har stöd i omgivningen och varandra. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, för inte går det att trösta, men jag önskar er allt gott!
  28. 14
    Ledsen för er skull... Måste vara oerhört tungt. Skönt att ni har stöd i omgivningen och varandra. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, för inte går det att trösta, men jag önskar er allt gott!
  29. ledsen mamma
    #15

    Tack!

    det värmer så oerhört att läsa era svar här och det hjälper mig att inse vad som hänt.

    Önskar dig allt gott tillbaka!
  30. 15
    Tack! det värmer så oerhört att läsa era svar här och det hjälper mig att inse vad som hänt.

    Önskar dig allt gott tillbaka!

Liknande trådar

  1. Tack för tröstande ord
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-01-25, 08:59
  2. Tack för tröstande ord
    By Tuttan* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-09-06, 17:02
  3. TACK för alla tröstande ord!
    By Smygis v10 in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-30, 17:58
  4. Tack för alla tröstande ord...
    By Linni in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-30, 17:16
  5. Tack alla för tröstande ord!
    By bibbi_ in forum Vikt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-10-23, 18:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar