Hur många fyraåringar
_01 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Hur många fyraåringar

    orkade till tolvslaget? Pontus höll god fart tillsammans med bröderna fram till halv elva ungefär. Sedan slocknade han i soffan ;) De var ute och kollade smällare lite tidigare på kvällen och jag tror inte riktigt att han fattat att han missade den stora \"finalen\" än. Tobias och Felix var i alla fall vakna och med ute i snön vid tolvslaget. Själv stannade jag inne med de sovande småsyskonen och såg allt genom fönstret (vilket jag föredrar om jag ska vara ärlig. God fortsättning på det nya året!
  2. 1
    Hur många fyraåringar orkade till tolvslaget? Pontus höll god fart tillsammans med bröderna fram till halv elva ungefär. Sedan slocknade han i soffan ;) De var ute och kollade smällare lite tidigare på kvällen och jag tror inte riktigt att han fattat att han missade den stora \"finalen\" än. Tobias och Felix var i alla fall vakna och med ute i snön vid tolvslaget. Själv stannade jag inne med de sovande småsyskonen och såg allt genom fönstret (vilket jag föredrar om jag ska vara ärlig. God fortsättning på det nya året!
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2

    Här var det full rulle!

    Mina smådårar höll igång som om inget hänt fram till tolvslaget. Fanny var enligt utsago \"inte ens trött ALLS\" när vi kom in vid 00.30. Fast sen somnade hon på en nanosekund. Förstås.
  4. 2
    Här var det full rulle! Mina smådårar höll igång som om inget hänt fram till tolvslaget. Fanny var enligt utsago \"inte ens trött ALLS\" när vi kom in vid 00.30. Fast sen somnade hon på en nanosekund. Förstås.
  5. Medlem sedan
    Jan 2001
    #3

    Här somnades det tidigt

    Filippa var ute med sin pappa och sköt lite raketer vid 19-tiden.

    Sen slocknade hon vid 20 och Måns vid 20.30, så vi hade en jättemysig kväll jag och sambon. Åt, drack vin (liiite för mkt...), spelade spel och tittade på fyrverkerierna genom fönstret vid 12-slaget.

    Var lagom mör när Måns vaknade vid 4 och ville ha mat...
  6. 3
    Här somnades det tidigt Filippa var ute med sin pappa och sköt lite raketer vid 19-tiden.

    Sen slocknade hon vid 20 och Måns vid 20.30, så vi hade en jättemysig kväll jag och sambon. Åt, drack vin (liiite för mkt...), spelade spel och tittade på fyrverkerierna genom fönstret vid 12-slaget.

    Var lagom mör när Måns vaknade vid 4 och ville ha mat...
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    Vi gick hem

    1.15 för då slocknade Sander i famnen. Innan satt han och åt lite kaka, men den föll på golvet och det blev så ledsamt att han måste i famnen och då var det kvällen ;)

    Anton vaka till 2 tror jag. Hur vi ska bli \"till folk\" nåt mer vet jag inte. Här har vi förvandlats till nattugglor hela bunten.
  8. 4
    Vi gick hem 1.15 för då slocknade Sander i famnen. Innan satt han och åt lite kaka, men den föll på golvet och det blev så ledsamt att han måste i famnen och då var det kvällen ;)

    Anton vaka till 2 tror jag. Hur vi ska bli \"till folk\" nåt mer vet jag inte. Här har vi förvandlats till nattugglor hela bunten.
  9. Medlem sedan
    Aug 2000
    #5

    Tim gick och la sig..

    Vid 20.30, vi försökte väcka honom till 12-slaget men det gick inget vidare :)

  10. 5
    Tim gick och la sig.. Vid 20.30, vi försökte väcka honom till 12-slaget men det gick inget vidare :)

  11. Medlem sedan
    May 2003
    #6

    *fniss*

    Det är som här då. Här råder stilla frid fram till ca 10 på förmiddagen då den första lilla människan kliver upp. Sen blir allt konstigt, sen frukost, sen lunch, sen middag och sen läggdax. Och imorgon börjar ju allvaret igen!! Hur ska det gå...
  12. 6
    *fniss* Det är som här då. Här råder stilla frid fram till ca 10 på förmiddagen då den första lilla människan kliver upp. Sen blir allt konstigt, sen frukost, sen lunch, sen middag och sen läggdax. Och imorgon börjar ju allvaret igen!! Hur ska det gå...
  13. Medlem sedan
    May 2001
    #7

    Litet åt det hållet här med

    Förskjutit sömnen har vi hela familjen. Eftersom jag har ungarna hemma är det ingen mer än pappa som behöver kliva upp på morgnarna. En vecka till har vi på oss - att vrida till det ännu värre, eller försöka räta till det på. Gissar på det första, för å vad det är skönt att få sova på morgonen (och jag som egentligen är morgonmänniska).
  14. 7
    Litet åt det hållet här med Förskjutit sömnen har vi hela familjen. Eftersom jag har ungarna hemma är det ingen mer än pappa som behöver kliva upp på morgnarna. En vecka till har vi på oss - att vrida till det ännu värre, eller försöka räta till det på. Gissar på det första, för å vad det är skönt att få sova på morgonen (och jag som egentligen är morgonmänniska).
  15. Medlem sedan
    May 2001
    #8

    Försökte

    jag med att skaka liv i Pontus, men det var helt kört :)
  16. 8
    Försökte jag med att skaka liv i Pontus, men det var helt kört :)
  17. Medlem sedan
    May 2001
    #9

    MYS!

    Låter som en hellyckad nyårsafton, trots allt!
  18. 9
    MYS! Låter som en hellyckad nyårsafton, trots allt!
  19. Medlem sedan
    May 2001
    #10

    Hihi

    Felix sa att han \"aldrig kommer kunna somna NU\" vid ett, när de fått skåla med oss vuxna, efter att de varit ute. Gick in efter några minuter och han sov som en sten ;)
  20. 10
    Hihi Felix sa att han \"aldrig kommer kunna somna NU\" vid ett, när de fått skåla med oss vuxna, efter att de varit ute. Gick in efter några minuter och han sov som en sten ;)
  21. Medlem sedan
    Oct 1998
    #11

    Wilma och hennes kompis....

    ...Alexandra (också 4 år) orkade en bra bit in på det nya året. De var nog vakna till 01.00 i alla fall. Däremot var ingen av de ute och såg raketer, men satt inne i soffan och tittade....:-)
  22. 11
    Wilma och hennes kompis.... ...Alexandra (också 4 år) orkade en bra bit in på det nya året. De var nog vakna till 01.00 i alla fall. Däremot var ingen av de ute och såg raketer, men satt inne i soffan och tittade....:-)
  23. Medlem sedan
    Nov 2002
    #12

    Neo rasade runt i snön...

    vid tolvslaget. Raketerna var spännande men mkt roligare var det att fara runt i snöhögarna!! :0) Vi var väl ute i en halvtimme eller nåt, innan jag fick övertala honom att gå in. Sen gjorde vi i ordning honom för natten och han somnade lite motvilligt (men glad och nöjd) runt ett ungefär!

    Lillasyster Ronja, 2½, orkade inte däremot och slocknade vid tiotiden! Storasyster 9 år var däremot vaken ända till fyra! Och själva stupade vi inte i säng förrän halv sex-sex!

    Trevligt och bra, god mat, lagom med raketer och inga sorgliga incidenter! Rätt och slätt, ett lyckat nyårsfirande för våran del :0)
  24. 12
    Neo rasade runt i snön... vid tolvslaget. Raketerna var spännande men mkt roligare var det att fara runt i snöhögarna!! :0) Vi var väl ute i en halvtimme eller nåt, innan jag fick övertala honom att gå in. Sen gjorde vi i ordning honom för natten och han somnade lite motvilligt (men glad och nöjd) runt ett ungefär!

    Lillasyster Ronja, 2½, orkade inte däremot och slocknade vid tiotiden! Storasyster 9 år var däremot vaken ända till fyra! Och själva stupade vi inte i säng förrän halv sex-sex!

    Trevligt och bra, god mat, lagom med raketer och inga sorgliga incidenter! Rätt och slätt, ett lyckat nyårsfirande för våran del :0)
  25. Medlem sedan
    Jan 2001
    #13

    Sov lite innan

    Vid tiotiden började Karl fråga om vi skulle skjuta raketer snart - nää, två timmar kvar! Frågade efter en halvtimme och efter att jag lovat att jag skulle väcka honom när det var dags kunde han sova lite på soffan. Lite svårväckt var han ju, sov när jag tog på honom overallen, la sej på golvet medan han väntade på att pappa skulle bli klar, men väl ute stod han upp och kollade.
    Ida och kusinerna (4,5 och 1,5) var vakna hela kvällen :-) Vi har haft den mysigaste nyårsaftonen på länge!
  26. 13
    Sov lite innan Vid tiotiden började Karl fråga om vi skulle skjuta raketer snart - nää, två timmar kvar! Frågade efter en halvtimme och efter att jag lovat att jag skulle väcka honom när det var dags kunde han sova lite på soffan. Lite svårväckt var han ju, sov när jag tog på honom overallen, la sej på golvet medan han väntade på att pappa skulle bli klar, men väl ute stod han upp och kollade.
    Ida och kusinerna (4,5 och 1,5) var vakna hela kvällen :-) Vi har haft den mysigaste nyårsaftonen på länge!
  27. Medlem sedan
    Oct 2001
    #14

    Nej, försökte men det gick inte!

    God fortsättning själv! Försökte hålla Julia uppe, men trots gäster (med barn) ville hon lägga sig kring 20:30. Fanny somnade kring timman senare. Ingen av dom vaknade heller av alla ljud, men dom var väl så trötta antar jag efter en hel dags lekande och bus.
  28. 14
    Nej, försökte men det gick inte! God fortsättning själv! Försökte hålla Julia uppe, men trots gäster (med barn) ville hon lägga sig kring 20:30. Fanny somnade kring timman senare. Ingen av dom vaknade heller av alla ljud, men dom var väl så trötta antar jag efter en hel dags lekande och bus.
  29. Medlem sedan
    May 2001
    #15

    oj

    här orkade vi till ett drygt. Hoppas ni fick lite sovmorgon i morse. Låter som ett riktigt lyckat nyårsfirande!
  30. 15
    oj här orkade vi till ett drygt. Hoppas ni fick lite sovmorgon i morse. Låter som ett riktigt lyckat nyårsfirande!
  31. Medlem sedan
    May 2001
    #16

    Att se dem innifrån

    duger bra för mig med!
  32. 16
    Att se dem innifrån duger bra för mig med!
  33. Medlem sedan
    May 2001
    #17

    Härligt!

    Låter som att många hade en lyckad nyårsafton.
  34. 17
    Härligt! Låter som att många hade en lyckad nyårsafton.
  35. Medlem sedan
    May 2001
    #18

    Kan vara rätt skönt

    så här dagen efter att INTE ha varit uppe så sent. Hon låter som min Tobias. När han var yngre bad han alltid om att få gå och lägga sig när det blev för sent. Med Pontus var det mer olycksfall i arbetet att han slocknade i soffan ;)
  36. 18
    Kan vara rätt skönt så här dagen efter att INTE ha varit uppe så sent. Hon låter som min Tobias. När han var yngre bad han alltid om att få gå och lägga sig när det blev för sent. Med Pontus var det mer olycksfall i arbetet att han slocknade i soffan ;)
  37. Medlem sedan
    Jan 2001
    #19

    Ja helt klart!

    Både Karl och Ida har varit helknasiga och supertrötta hela dagen... dessutom var det nog på tok för många inryck för Ida för hon sov jättedåligt under natten också.
    \"Olycksfall i arbetet\" - *fniss*
  38. 19
    Ja helt klart! Både Karl och Ida har varit helknasiga och supertrötta hela dagen... dessutom var det nog på tok för många inryck för Ida för hon sov jättedåligt under natten också.
    \"Olycksfall i arbetet\" - *fniss*
  39. Medlem sedan
    Sep 2002
    #20

    E gick och la sig som vanligt

    han orkar max till 22 sen blir det jätte jobbigt för honom. Men han vakna 23,55 och tittade på raketer i ca 10min. Sen var han ju pigg till kl 4
    *gäsp* Vi vakna 11,30 .....
  40. 20
    E gick och la sig som vanligt han orkar max till 22 sen blir det jätte jobbigt för honom. Men han vakna 23,55 och tittade på raketer i ca 10min. Sen var han ju pigg till kl 4
    *gäsp* Vi vakna 11,30 .....
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Har vi några fyraåringar här?
    By Lova med tre in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-13, 09:47
  2. smala fyraåringar?
    By Tuttan* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-11-17, 15:44
  3. Fyraåringar alltså...
    By Tuttan* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-09, 19:27
  4. Två fyraåringar
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-25, 15:39
  5. Har fyraåringar kompisar?
    By anonym idag in forum Småbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-04-08, 05:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar