Mina skydligheter?
Vårdnad - gemensam/enskild
  1. 2barnsmamma
    #1

    Mina skydligheter?

    Jag undrar vad familjerätten egentligen säger om mina skyldigheter vad det gäller att upprätta hålla en bra relation mellan mina barn och deras far. Sonen är 17 mån och bor varannan helg hos sin pappa. Kruxet är bara att det sällan blir hela varannan helg då pappan gärna \"lämnar över\" till mig tidigare med olika ursäkter som om man inte vet bättre får en att tro att han tänker på sonens bästa. Dottern är snart 2 mån och bor naturligtvis heltid hos mig. Pappan bor i samma stad som vi delvis och menar på att det ligger mkt hos mig att se till att deras relation fungerar bra. Jag menar att det huvudansvaret ligger hos honom för att han ska få en fungerande relation med sin dotter. Jag finns här med henne så det är bara att komma hit om han vill träffa henne. Vi träffas även på stan då och då för att han ska få tid med barnen när det inte är hans helg med sonen. Hur mkt tid behöver jag vika åt det? Det känns som om hela mitt liv kretsar runt att pussla ihop det så att han kan träffa barnen när det passar honom. Själv känner jag att det borde vara mer på lika villkor. Ngn som har ngt bra tips eller bra tankar?
  2. 1
    Mina skydligheter? Jag undrar vad familjerätten egentligen säger om mina skyldigheter vad det gäller att upprätta hålla en bra relation mellan mina barn och deras far. Sonen är 17 mån och bor varannan helg hos sin pappa. Kruxet är bara att det sällan blir hela varannan helg då pappan gärna \"lämnar över\" till mig tidigare med olika ursäkter som om man inte vet bättre får en att tro att han tänker på sonens bästa. Dottern är snart 2 mån och bor naturligtvis heltid hos mig. Pappan bor i samma stad som vi delvis och menar på att det ligger mkt hos mig att se till att deras relation fungerar bra. Jag menar att det huvudansvaret ligger hos honom för att han ska få en fungerande relation med sin dotter. Jag finns här med henne så det är bara att komma hit om han vill träffa henne. Vi träffas även på stan då och då för att han ska få tid med barnen när det inte är hans helg med sonen. Hur mkt tid behöver jag vika åt det? Det känns som om hela mitt liv kretsar runt att pussla ihop det så att han kan träffa barnen när det passar honom. Själv känner jag att det borde vara mer på lika villkor. Ngn som har ngt bra tips eller bra tankar?
  3. Tjej m 2
    #2

    Kan inte ni...

    ...hitta ett par timmar, mellan amningar, som pappan kan få ta dottern minst 1 gång i veckan. Alt. att du pumpar eller att barnet tar ersättning. Han skulle även kunna ta dottern ett par timmar under helgen som sonen bor hos honom. Då får du en chans till egentid. Gör ett schema så slipper du pussla. Har inte själv varit i kontakt med familjerådgivningen, men om ni inte kan komma överrens så borde ju de kunna hjälpa till. Har själv varit i samma situation, vi separerade innan barn nr 2 föddes. Pappan har ett par ggr i veckan tagit hand om barnet sedan barnet var 2,5 mån i några timmar. Nu när barnet är drygt 1 år är h*n hos sin pappa 2 dygn per vecka.
  4. 2
    Kan inte ni... ...hitta ett par timmar, mellan amningar, som pappan kan få ta dottern minst 1 gång i veckan. Alt. att du pumpar eller att barnet tar ersättning. Han skulle även kunna ta dottern ett par timmar under helgen som sonen bor hos honom. Då får du en chans till egentid. Gör ett schema så slipper du pussla. Har inte själv varit i kontakt med familjerådgivningen, men om ni inte kan komma överrens så borde ju de kunna hjälpa till. Har själv varit i samma situation, vi separerade innan barn nr 2 föddes. Pappan har ett par ggr i veckan tagit hand om barnet sedan barnet var 2,5 mån i några timmar. Nu när barnet är drygt 1 år är h*n hos sin pappa 2 dygn per vecka.
  5. ...
    #3

    Hans

    Din skyldighet är att inte försvåra deras umgänge. Han har ett eget ansvar för att få en relation till sonen.

    Tyvärr moraliseras det mycket mot mammor och används mycket känslomässig utpressning. Hoppas du kan strunta i det.
  6. 3
    Hans Din skyldighet är att inte försvåra deras umgänge. Han har ett eget ansvar för att få en relation till sonen.

    Tyvärr moraliseras det mycket mot mammor och används mycket känslomässig utpressning. Hoppas du kan strunta i det.

Liknande trådar

  1. Mina ben..mina beeeen!!!
    By fiia in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-08-17, 13:53
  2. Mina lår!!!
    By Lillblomma in forum Träning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-27, 23:38
  3. jag och mina hus
    By anko in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2008-08-09, 10:34
  4. Mina Plus
    By Landsbyggsmamman in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 23:19
  5. Mina 4
    By bibbi_ in forum Många barn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-12-22, 09:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar