Rädd för allt!
_02 Sommarbarn
  1. FruC
    #1

    Rädd för allt!

    Håller på att krevera... min llla 3 åring är rädd för allt, framförallt att bli lämnad ensam & då menar jag att jag måste gå på toan på övervåningen eller att jag råkar gå för fort ner för trappan när vi går ner,... *suckar*.. säg att det är övergående & att det hör till...
  2. 1
    Rädd för allt! Håller på att krevera... min llla 3 åring är rädd för allt, framförallt att bli lämnad ensam & då menar jag att jag måste gå på toan på övervåningen eller att jag råkar gå för fort ner för trappan när vi går ner,... *suckar*.. säg att det är övergående & att det hör till...
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2

    Hör till tyvärr

    Vi genomgår samma sak här hemma.
    Det började för några månader sen då han frågade om döden och även sa att han var rädd för att dö så vi köpte \"Döden-boken\" och läser i den varje dag nu.
    När jag frågar varför han inte vill vara ensam så säger han att det är spöken och monster som vill äta upp honom. Vart det kommer ifrån vet jag inte eftersom han aldrig ser några våldsamheter på tven.

    Förhoppningsvis är det en fas som allt annat och att det snart är som \"vanligt\" igen.
  4. 2
    Hör till tyvärr Vi genomgår samma sak här hemma.
    Det började för några månader sen då han frågade om döden och även sa att han var rädd för att dö så vi köpte \"Döden-boken\" och läser i den varje dag nu.
    När jag frågar varför han inte vill vara ensam så säger han att det är spöken och monster som vill äta upp honom. Vart det kommer ifrån vet jag inte eftersom han aldrig ser några våldsamheter på tven.

    Förhoppningsvis är det en fas som allt annat och att det snart är som \"vanligt\" igen.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    Min plutt är oxå rädd

    mest att han ser spöken o monster men att allt kan vara farligt. Exempelvis när han ska läsa en bok innan han somnar, favoritboken \"Myror i brallan\"-där är han rädd för de små myrorna för de kan bitas osv...

    Det hör nog till precis somSterna skriver även om jag inte minns att de andra två var så extremt rädda.
  6. 3
    Min plutt är oxå rädd mest att han ser spöken o monster men att allt kan vara farligt. Exempelvis när han ska läsa en bok innan han somnar, favoritboken \"Myror i brallan\"-där är han rädd för de små myrorna för de kan bitas osv...

    Det hör nog till precis somSterna skriver även om jag inte minns att de andra två var så extremt rädda.
  7. Medlem sedan
    Sep 1999
    #4

    Min son

    är också rätt harig. Blev livrädd för fyrverkerier = bomber. Spöken som bor i lampor (och bara försvinner om lampan är tänd), monster i garderober mm, mm
    Har varit jätterädd för båtmotorn också, men övervann den rädslan i somras...
  8. 4
    Min son är också rätt harig. Blev livrädd för fyrverkerier = bomber. Spöken som bor i lampor (och bara försvinner om lampan är tänd), monster i garderober mm, mm
    Har varit jätterädd för båtmotorn också, men övervann den rädslan i somras...

Liknande trådar

  1. Rädd för allt!
    By Fru Wignäs in forum _0912 Decemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-05-09, 20:10
  2. Rädd & förståndig eller rädd & feg?
    By Karolinalina in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-29, 04:33
  3. Rädd för allt..
    By anonymt namn in forum Förlossning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-10-18, 13:23
  4. Rädd för allt?
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-05-04, 08:28
  5. Förvirrad, glad, rädd, allt möjligt.
    By gellan in forum Autismspektrum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-10, 17:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar