Vantar?
_0408 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2000
    #1

    Vantar?

    Lucas börjar ju på dagis nu i januari så vi tänkte att vi skulle köpa lite bättre vantar till honom.

    Men det verkar vara svårt att hitta det jag söker.

    Vantar som håller tätt, är lätta att få på och som man även kan dra upp en bit på armen.

    Finns det såna vantar?
    Vad har ni för vantar?
  2. 1
    Vantar? Lucas börjar ju på dagis nu i januari så vi tänkte att vi skulle köpa lite bättre vantar till honom.

    Men det verkar vara svårt att hitta det jag söker.

    Vantar som håller tätt, är lätta att få på och som man även kan dra upp en bit på armen.

    Finns det såna vantar?
    Vad har ni för vantar?
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    De här!

    De är rätt dyra med tanke på att vantar ju lätt slarvas bort, men de är så braaa: http://www.busigt.se/Shop/Index.php?ArticleId=zipizi
    Kolla, man öppnar liksom vanten ända till lille tummen - skitsmart!
  4. 2
    De här! De är rätt dyra med tanke på att vantar ju lätt slarvas bort, men de är så braaa: http://www.busigt.se/Shop/Index.php?ArticleId=zipizi
    Kolla, man öppnar liksom vanten ända till lille tummen - skitsmart!
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3

    Vantar från POP

    efter storebror har vi. De har långt skaft och har inte blivit blöta igenom hitills i alla fall. Däremot är de inte jättelätta att få på, men jag tycker att de som är lätta att få på är ofta lika lätta att få av igen. Köpte ett par jättesköna, varma, vattenavstötande vantar av något finskt märke (glömt namnet), de hade brett skaft och var jättelätta att få på, men så trillar de av också hela tiden :-(.
  6. 3
    Vantar från POP efter storebror har vi. De har långt skaft och har inte blivit blöta igenom hitills i alla fall. Däremot är de inte jättelätta att få på, men jag tycker att de som är lätta att få på är ofta lika lätta att få av igen. Köpte ett par jättesköna, varma, vattenavstötande vantar av något finskt märke (glömt namnet), de hade brett skaft och var jättelätta att få på, men så trillar de av också hela tiden :-(.
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4

    Vi har dem!

    Och dagispersonalen ville att jag skulle tipsa fler föräldrar! De har inte sett bättre vantar säger de! (Till småbarnen)
    Ska nog införskaffa ett par till...
    Vi har även Reima Tec, och massa andra...men dessa sitter tydligen _kvar_ bättre....
  8. 4
    Vi har dem! Och dagispersonalen ville att jag skulle tipsa fler föräldrar! De har inte sett bättre vantar säger de! (Till småbarnen)
    Ska nog införskaffa ett par till...
    Vi har även Reima Tec, och massa andra...men dessa sitter tydligen _kvar_ bättre....
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5

    Visst är de jättebäst!

    I loove! June är ju inte riktigt lika nöjd som jag - men helst vill hon vara nakenfis hela tiden så hon får inte bestämma sånt. Haha.
  10. 5
    Visst är de jättebäst! I loove! June är ju inte riktigt lika nöjd som jag - men helst vill hon vara nakenfis hela tiden så hon får inte bestämma sånt. Haha.
  11. Medlem sedan
    Aug 2000
    #6

    Wow såna får det bli

    Precis såna som jag vill ha men inte hittat, förrän nu :)

    Dom säljs inte i nån affär så man kan prova dom?
    Det är storlek 1 år vi ska ha va?

    Tack
  12. 6
    Wow såna får det bli Precis såna som jag vill ha men inte hittat, förrän nu :)

    Dom säljs inte i nån affär så man kan prova dom?
    Det är storlek 1 år vi ska ha va?

    Tack
  13. Medlem sedan
    Aug 2000
    #7

    Vi har prövat dom från pop...

    Men det var ju nästan omöjligt att få in tummen.

    Storebror har reima men han är ju 4 år så han sätter ju på vantarna själv, dom är ju jättebra.
  14. 7
    Vi har prövat dom från pop... Men det var ju nästan omöjligt att få in tummen.

    Storebror har reima men han är ju 4 år så han sätter ju på vantarna själv, dom är ju jättebra.
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8

    Japp,

    1 år har jag till June.

    Men affär... möjligen kan guppi ha dem. Men jag vet inte.
  16. 8
    Japp, 1 år har jag till June.

    Men affär... möjligen kan guppi ha dem. Men jag vet inte.
  17. Medlem sedan
    Aug 2000
    #9

    Förresten

    Dom läcker inte, dom håller tätt hela dagen?
  18. 9
    Förresten Dom läcker inte, dom håller tätt hela dagen?
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10

    Ja

    de håller tätt. Hela dagen vet jag inte, vi har inte testat att vara ute så länge. :D
  20. 10
    Ja de håller tätt. Hela dagen vet jag inte, vi har inte testat att vara ute så länge. :D
  21. Medlem sedan
    Nov 2002
    #11

    Då har...

    väl mina barn mer POP-anpassade tummar helt enkelt, för vi använder dem nästan dagligen... :-)
  22. 11
    Då har... väl mina barn mer POP-anpassade tummar helt enkelt, för vi använder dem nästan dagligen... :-)
  23. Medlem sedan
    Aug 2000
    #12

    Nu är beställningen gjord

    Hoppas vantarna hinner komma den här veckan.
  24. 12
    Nu är beställningen gjord Hoppas vantarna hinner komma den här veckan.
  25. Medlem sedan
    Aug 2000
    #13

    Eller så är det lucas...

    Som inte är så samarbetsvillig :)
  26. 13
    Eller så är det lucas... Som inte är så samarbetsvillig :)
  27. lill
    #14

    jag köpte dom

    från pop och blev jätte besviken...lillan är iskall om händerna när vi kommer in..å andra sidan är hon en kallis o vi bor i kalla norrland..vi har inte hittat några riktiga varma än men letar!
  28. 14
    jag köpte dom från pop och blev jätte besviken...lillan är iskall om händerna när vi kommer in..å andra sidan är hon en kallis o vi bor i kalla norrland..vi har inte hittat några riktiga varma än men letar!
  29. Medlem sedan
    Sep 2001
    #15

    Buffa

    Du får testa värmen i zipitvantarna. Blev lite nyfiken fast jag precis har köpt nya till Märta. Hon fick då ett par PoP. Dom gillar vi skarpt och har dom till båda barnen.
    Anton har även ett par Börjesson och de är suveräna. De hade jag köpt igen om jag hade vetat var jag kunde få tag på dom. Affären är nerlagd.
  30. 15
    Buffa Du får testa värmen i zipitvantarna. Blev lite nyfiken fast jag precis har köpt nya till Märta. Hon fick då ett par PoP. Dom gillar vi skarpt och har dom till båda barnen.
    Anton har även ett par Börjesson och de är suveräna. De hade jag köpt igen om jag hade vetat var jag kunde få tag på dom. Affären är nerlagd.
  31. Medlem sedan
    May 2005
    #16

    Svårt med värmen...

    i alla barnens vantar tycker jag. Ofta är mina barn jättevarma ändå iofs, men är det RIKTIGT kallt så har jag tagit ett par tunna vantar under. Det har funkat bra. Vi bor ju inte där det brukar vara mer än ett par minus..Då har Zipizi funkat bra.
    Tror det finns ullfoder vantar oxå. Om man behöver några som står emot värmen vid mååånga minusgrader!
    Litet tips bara!
  32. 16
    Svårt med värmen... i alla barnens vantar tycker jag. Ofta är mina barn jättevarma ändå iofs, men är det RIKTIGT kallt så har jag tagit ett par tunna vantar under. Det har funkat bra. Vi bor ju inte där det brukar vara mer än ett par minus..Då har Zipizi funkat bra.
    Tror det finns ullfoder vantar oxå. Om man behöver några som står emot värmen vid mååånga minusgrader!
    Litet tips bara!
  33. Medlem sedan
    Nov 2003
    #17

    Vi har också Zipizi, men...

    Jag tycker inte att de sitter så bra som jag hoppats.
    Om man har dom utanpå jackan/overallen åker de ner. Eller så är Theas för stora, eller så drar jag inte åt kardborren tillräckligt hårt..
    Får ha dom under jackan, och då är det skitmeckigt att få ut handen genom ärmen...
    Fast alla andra verkar ju gilla dom.
    Ska testa igen i morgon att ha dom utanpå och dra åt så hårt jag vågar.

    Kolla också på Leksaker - Aktivitetsböcker - 1-2-3-boken!
    Den är helt ljuvlig! T fick den av oss i julklapp och hon räknar och räknar och räknar. Allt...
    Trrre, trrre, trrre, trrrre.....
    Jobbar på att lära henne ett och två också... ;o)


    Å Buffa, dom som har busigt bor i Enebyberg så jag åkte helt enkelt dit och hämtade mina grejer en dag efter jobbet. Så slipper man leveranstid och porto, om man i alla fall har vägarna förbi...
  34. 17
    Vi har också Zipizi, men... Jag tycker inte att de sitter så bra som jag hoppats.
    Om man har dom utanpå jackan/overallen åker de ner. Eller så är Theas för stora, eller så drar jag inte åt kardborren tillräckligt hårt..
    Får ha dom under jackan, och då är det skitmeckigt att få ut handen genom ärmen...
    Fast alla andra verkar ju gilla dom.
    Ska testa igen i morgon att ha dom utanpå och dra åt så hårt jag vågar.

    Kolla också på Leksaker - Aktivitetsböcker - 1-2-3-boken!
    Den är helt ljuvlig! T fick den av oss i julklapp och hon räknar och räknar och räknar. Allt...
    Trrre, trrre, trrre, trrrre.....
    Jobbar på att lära henne ett och två också... ;o)


    Å Buffa, dom som har busigt bor i Enebyberg så jag åkte helt enkelt dit och hämtade mina grejer en dag efter jobbet. Så slipper man leveranstid och porto, om man i alla fall har vägarna förbi...
  35. Medlem sedan
    May 2005
    #18

    Tar dem under jackan....

    eller overallen annars glipar det. Har haft Reimas höga och även andra höga men det slutar alltid med att dom står med en vante utan hand i....Men man får nog prova sig fram till vad man tycker är bra.
    Kram kram kram!
  36. 18
    Tar dem under jackan.... eller overallen annars glipar det. Har haft Reimas höga och även andra höga men det slutar alltid med att dom står med en vante utan hand i....Men man får nog prova sig fram till vad man tycker är bra.
    Kram kram kram!
  37. Medlem sedan
    May 2005
    #19

    Förresten glömde...

    säga att jag alltid tar på vantarna sist. Alltså inte innan jag drar handen gnm overallen. Har fått lära mig ett och annat knep då hon är fullstädigt galen då vi ska klä på ytterkläderna...hiihh. Hon hatar det och gör det inte lättare gnm att sitta tyst och still om man säger så....*ler*
  38. 19
    Förresten glömde... säga att jag alltid tar på vantarna sist. Alltså inte innan jag drar handen gnm overallen. Har fått lära mig ett och annat knep då hon är fullstädigt galen då vi ska klä på ytterkläderna...hiihh. Hon hatar det och gör det inte lättare gnm att sitta tyst och still om man säger så....*ler*
  39. Medlem sedan
    Feb 2001
    #20

    Hur lång leverans?

    Minns du hur lång tid det tog innan du fick hem dina vantar?
    Jag beställde just ett par för att testa på lilldonnan här hemma- och hoppas på att de kommer ganska snabbt! :)

    //Cesse
  40. 20
    Hur lång leverans? Minns du hur lång tid det tog innan du fick hem dina vantar?
    Jag beställde just ett par för att testa på lilldonnan här hemma- och hoppas på att de kommer ganska snabbt! :)

    //Cesse

Liknande trådar

  1. Vantar då?
    By Fru M in forum _0707 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-09, 16:17
  2. Vantar
    By Caroline1 in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-09-20, 07:02
  3. BRA vantar?
    By Veronica m Saga&Tyra in forum Småbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-09-09, 11:42
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 13:19
  5. Stl 2 på POP-vantar =??
    By -Nina- in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-16, 09:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar