Reservglasögon i Göteborg?
Synskador & nedsatt syn
  1. skrollaan
    #1

    Reservglasögon i Göteborg?

    Hej
    Vi är nya här och har en fråga om barnglasögon eftersom vår son skall få glasögon för första gången.

    Han är översynt med +5 på båda ögonen. Jag läste på ett gammalt inlägg att vissa optiker \"ger\" reservglasögon på köpet. Är det någon som känner till någon optiker kring Göteborg med ett sådant erbjudande?

    Vad kostar bågar respektive glas för barn, ca pris förståss.

    Har ni några tips att tänka på inför köpet? Ni som har erfarenhet av barnglasögon.

    Tack på förhand
  2. 1
    Reservglasögon i Göteborg? Hej
    Vi är nya här och har en fråga om barnglasögon eftersom vår son skall få glasögon för första gången.

    Han är översynt med +5 på båda ögonen. Jag läste på ett gammalt inlägg att vissa optiker \"ger\" reservglasögon på köpet. Är det någon som känner till någon optiker kring Göteborg med ett sådant erbjudande?

    Vad kostar bågar respektive glas för barn, ca pris förståss.

    Har ni några tips att tänka på inför köpet? Ni som har erfarenhet av barnglasögon.

    Tack på förhand
  3. Medlem sedan
    Feb 1999
    #2

    Min dotters senaste

    glasögon kostade runt 3000kr och då har hon +6 resp +5.5 och det är precis på gränsen för när man behöver beställa specialglas som blir avsevärt mycket dyrare.

    Jag bor också i trakten av Gbg men jag vet inte var man får reservglasögon \"på köpet\". Vi har aldrig haft det trots att jag har en tjej som är rätt vild av sig...

    Under den tiden dotterns ögon ändrade sig fort och vi fick byta glas i bågarna ofta, valde vi att inte lägga på dyra antirepbehandlingar eftersom hon ändå hann byta innan glasen var \"för\" repiga.

    Nu när hon är mer stabil så har vi både antireflex och antirepbehandling, fast jag måste säga att hennes glas är väldigt repiga redan trots att det bara är 4 månader sen vi bytte...
  4. 2
    Min dotters senaste glasögon kostade runt 3000kr och då har hon +6 resp +5.5 och det är precis på gränsen för när man behöver beställa specialglas som blir avsevärt mycket dyrare.

    Jag bor också i trakten av Gbg men jag vet inte var man får reservglasögon \"på köpet\". Vi har aldrig haft det trots att jag har en tjej som är rätt vild av sig...

    Under den tiden dotterns ögon ändrade sig fort och vi fick byta glas i bågarna ofta, valde vi att inte lägga på dyra antirepbehandlingar eftersom hon ändå hann byta innan glasen var \"för\" repiga.

    Nu när hon är mer stabil så har vi både antireflex och antirepbehandling, fast jag måste säga att hennes glas är väldigt repiga redan trots att det bara är 4 månader sen vi bytte...
  5. skrollaan
    #3

    hittade butiken

    Hej
    Tack för ditt svar. Efter lite letande hittade jag butiken som ger reservglasögon på köpet. Det var Blic. 2 par för 995 kr, och med lanstingsrabatten blev det 500 kr totalt. Vi är supernöjda och nu väntar vi bara med spänning att de skall bli klara. De hade många fian bågar och vi fick 2 olika så det blir lite omväxlande.
  6. 3
    hittade butiken Hej
    Tack för ditt svar. Efter lite letande hittade jag butiken som ger reservglasögon på köpet. Det var Blic. 2 par för 995 kr, och med lanstingsrabatten blev det 500 kr totalt. Vi är supernöjda och nu väntar vi bara med spänning att de skall bli klara. De hade många fian bågar och vi fick 2 olika så det blir lite omväxlande.

Liknande trådar

  1. Hej fr Göteborg!!
    By HeidiN72 in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-07-29, 21:15
  2. Göteborg?
    By Anja1979 in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-12, 08:17
  3. Göteborg i nov?
    By mariamed4 in forum Resesnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-22, 19:19
  4. Göteborg
    By skånska in forum Resesnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-27, 19:16
  5. Göteborg
    By Chacha in forum Hitta nya vänner
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-19, 09:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar