IAHP på svenska
Hjärnskador
  1. Medlem sedan
    Feb 2005
    #1

    IAHP på svenska

    såg jag att någon här letade efter.
    Det finns info på svenska på Anna Wahlgrens hemsida och på forumet kan man ställa frågor till en norsk mamma som gått hela programmet i USA med sin dotter.

    Själv har jag gått kursen i september 2005 och har precis börjat träna med vår dotter som har downs syndrom. Och ja det låter fantastiskt och det ÄR det.
    Hon har gjort fantastiska framsteg.
    I USA träffade vi några familjer med barn med andra hjärnskador som även de har gått framåt och nu t om är duktigare än sina jämnåriga.
    Jag kan inget annat än rekommendera!
    Och ju fler av oss som efterfrågar IAHP hos våra HAB/läkare mfl desto svårare blir det att tiga ihjäl.
    I Norge och Danmark får man hjälp att åka dit så nog borde även Sverige kunna lösa det?


    www.annawahlgren.com
  2. 1
    IAHP på svenska såg jag att någon här letade efter.
    Det finns info på svenska på Anna Wahlgrens hemsida och på forumet kan man ställa frågor till en norsk mamma som gått hela programmet i USA med sin dotter.

    Själv har jag gått kursen i september 2005 och har precis börjat träna med vår dotter som har downs syndrom. Och ja det låter fantastiskt och det ÄR det.
    Hon har gjort fantastiska framsteg.
    I USA träffade vi några familjer med barn med andra hjärnskador som även de har gått framåt och nu t om är duktigare än sina jämnåriga.
    Jag kan inget annat än rekommendera!
    Och ju fler av oss som efterfrågar IAHP hos våra HAB/läkare mfl desto svårare blir det att tiga ihjäl.
    I Norge och Danmark får man hjälp att åka dit så nog borde även Sverige kunna lösa det?


    www.annawahlgren.com
  3. Viveca
    #2

    Till Helen m Gyril

    Hej!Såg att du hade gått kursen om IAHP i Usa. Har själv en flicka på tre och ett halvt år med svår epilepsi och har på grund av det varit i kontakt med en mamma som gått kursen. Hennes flicka var svårt hjärnskadad och hade också epilepsi. Känner att jag vill ha mer information (på svenska) om vad IAHP egentligen är.Hur har träningen gått till och på vilket sätt märker ni hennes framsteg? skulle bli jätte glad om du ville ta dig tid och svara.Vi griper efter varje halmstrå...
  4. 2
    Till Helen m Gyril Hej!Såg att du hade gått kursen om IAHP i Usa. Har själv en flicka på tre och ett halvt år med svår epilepsi och har på grund av det varit i kontakt med en mamma som gått kursen. Hennes flicka var svårt hjärnskadad och hade också epilepsi. Känner att jag vill ha mer information (på svenska) om vad IAHP egentligen är.Hur har träningen gått till och på vilket sätt märker ni hennes framsteg? skulle bli jätte glad om du ville ta dig tid och svara.Vi griper efter varje halmstrå...
  5. Medlem sedan
    Feb 2005
    #3

    Om du vill

    kan du maila mig här. Annars är den som har alla svaren mamma Hege, som svarar på frågor på Anna Wahlgrens forum. Hennes dotter har gått hela programmet.
    Vi har inte riktigt kommit igång pga att Gyrilpappan varit sjuk och fortfarande ligger på sjukhus.
    Men lite smått kryptränar vi och har så smått börjat läsa lite. Vi märker framstegen i \"blicken\" kan man väl säga och närvaron. Men även i små saker som att Gyril faktiskt vet att det står hennes namn vid hennes handduk på dagis. Och finmotoriskt har det hänt massor.

    IAHP är jätteduktiga på just cp-skador och epilepsi och det skulle ta timmar att förklara. Men maila gärna mig så ska jag svara på dina frågor så gott jag kan.

    Just själva kursen var fantastiskt bra! Välorganiserad, vi lärde oss masor och framför allt så är de så väl medvetna om att alla som är där har fått betala en hel del för att vara där (både i pengar och annat)så de är så måna om att alla ska få ut så mycket som möjligt av sin vecka.
    Det var verkligen rörande när alla fick berätta om sina barn sista dagen.
  6. 3
    Om du vill kan du maila mig här. Annars är den som har alla svaren mamma Hege, som svarar på frågor på Anna Wahlgrens forum. Hennes dotter har gått hela programmet.
    Vi har inte riktigt kommit igång pga att Gyrilpappan varit sjuk och fortfarande ligger på sjukhus.
    Men lite smått kryptränar vi och har så smått börjat läsa lite. Vi märker framstegen i \"blicken\" kan man väl säga och närvaron. Men även i små saker som att Gyril faktiskt vet att det står hennes namn vid hennes handduk på dagis. Och finmotoriskt har det hänt massor.

    IAHP är jätteduktiga på just cp-skador och epilepsi och det skulle ta timmar att förklara. Men maila gärna mig så ska jag svara på dina frågor så gott jag kan.

    Just själva kursen var fantastiskt bra! Välorganiserad, vi lärde oss masor och framför allt så är de så väl medvetna om att alla som är där har fått betala en hel del för att vara där (både i pengar och annat)så de är så måna om att alla ska få ut så mycket som möjligt av sin vecka.
    Det var verkligen rörande när alla fick berätta om sina barn sista dagen.

Liknande trådar

  1. Nya svenska ord?
    By Kulan in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-12, 15:49
  2. På svenska?
    By sarap in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-10, 04:27
  3. MSN på svenska?
    By BrazilianLinda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-18, 18:52
  4. Det svenska
    By j-fr in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-14, 17:32
  5. När kan hon svenska??
    By Karin med Sanna å Oskar in forum Ur barnamun
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-19, 20:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar