Fler som vill ha fler?
_03 Vårbarn
  1. Funderar!
    #1

    Fler som vill ha fler?

    Finns det fler vårbarnsmammor/pappor som funderar på syskon/fler syskon?
  2. 1
    Fler som vill ha fler? Finns det fler vårbarnsmammor/pappor som funderar på syskon/fler syskon?
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2

    Räcker för min del...

    Fast mitt vårbarn är ju lillasyskonet förståss. ;)

    Dessutom så mår min kropp inte så bra när jag är gravid, så det får räcka nu.
  4. 2
    Räcker för min del... Fast mitt vårbarn är ju lillasyskonet förståss. ;)

    Dessutom så mår min kropp inte så bra när jag är gravid, så det får räcka nu.
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3

    Nu kommer ju snart

    ett litet syskon.
    Som det känns nu, som höggravid och allt, så räcker det sedan. Det blir ju vårt tredje barn.

    Men samtidigt ska man väl aldrig säga aldrig antar jag :)
  6. 3
    Nu kommer ju snart ett litet syskon.
    Som det känns nu, som höggravid och allt, så räcker det sedan. Det blir ju vårt tredje barn.

    Men samtidigt ska man väl aldrig säga aldrig antar jag :)
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4

    *ler*

    Och du som inte ens visste om du skulle få igenom en liten trea... :0)

    NÄe man vet ju aldrig. Kanske både du och maken ändrar er sen!! :0)

    Nu är det ju inte sååå långt kvar faktiskt! Tänk vad fort tiden går! Våran lilla Juni fyller ju ett år om mindre än en månad. Hon som nyligen låg därinne å inte alls ville komma ut.

  8. 4
    *ler* Och du som inte ens visste om du skulle få igenom en liten trea... :0)

    NÄe man vet ju aldrig. Kanske både du och maken ändrar er sen!! :0)

    Nu är det ju inte sååå långt kvar faktiskt! Tänk vad fort tiden går! Våran lilla Juni fyller ju ett år om mindre än en månad. Hon som nyligen låg därinne å inte alls ville komma ut.

  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5

    Oj, redan ett år!

    Jäklar vad tiden går fort ja!!

    Nej, jag trodde ju inte att han skulle ändra sig ang. en trea. Som det är nu känner båda att detta är sista, men det är ju dumt att säga för mycket. För man vet ju aldrig :-)

    48 dagar till BF nu.. längtar som en galen :)

    Kram!
  10. 5
    Oj, redan ett år! Jäklar vad tiden går fort ja!!

    Nej, jag trodde ju inte att han skulle ändra sig ang. en trea. Som det är nu känner båda att detta är sista, men det är ju dumt att säga för mycket. För man vet ju aldrig :-)

    48 dagar till BF nu.. längtar som en galen :)

    Kram!
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6

    No way!

    Som det känns nu så är vi nöjda med de två underverk vi fått! (eller tre, räknar ju in \"halvvuxna\" femtonåriga bonusdottern också!)
    Dessutom börjar jag bli gammal, fyller 33 snart;-) Och nu har jag tänkt att satsa lite på MIG - min kropp, min karriär mm..

    Sen börjar jag bli oroligare med åren, tänk om man skulle få ett handikappat barn. Vad är det som säger att man får ännu ett friskt barn.. nä, jag vågar nog inte heller!

    Men visst.. man ska aldrig säga aldrig heller...
  12. 6
    No way! Som det känns nu så är vi nöjda med de två underverk vi fått! (eller tre, räknar ju in \"halvvuxna\" femtonåriga bonusdottern också!)
    Dessutom börjar jag bli gammal, fyller 33 snart;-) Och nu har jag tänkt att satsa lite på MIG - min kropp, min karriär mm..

    Sen börjar jag bli oroligare med åren, tänk om man skulle få ett handikappat barn. Vad är det som säger att man får ännu ett friskt barn.. nä, jag vågar nog inte heller!

    Men visst.. man ska aldrig säga aldrig heller...
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7

    Har varit ambivalent

    Men har nog landat i insikten att jag inte vill ha fler barn med denna man i den situationen vi är nu (med egna firman etc). Plus att min kropp mår bäst av det...
    Men hjärtat vill, men orken finns bara inte när man inte har nån hjälp eller avlastning alls i princip. Har fullt upp med två och känner att en tredje älskling hade ju varit kul, men hade tagit knäcken av mig och definitivt vårt förhållande.
    Så händer inget dramatiskt med min man så blir det inga fler trots att han tjatar.
  14. 7
    Har varit ambivalent Men har nog landat i insikten att jag inte vill ha fler barn med denna man i den situationen vi är nu (med egna firman etc). Plus att min kropp mår bäst av det...
    Men hjärtat vill, men orken finns bara inte när man inte har nån hjälp eller avlastning alls i princip. Har fullt upp med två och känner att en tredje älskling hade ju varit kul, men hade tagit knäcken av mig och definitivt vårt förhållande.
    Så händer inget dramatiskt med min man så blir det inga fler trots att han tjatar.
  15. Jen
    #8

    Hmmm, är lite splittrad

    Ena dagen vill jag jättegärna ha ett litet syskon till Mel, andra dagen är jag så nöjd med vår situation.
    Tyvärr innebär en ny baby \"en del bök\" för mig/ oss, så det kan vara det som gör att jag håller tillbaka lite på baby känslan.
    Om allt var \"grönt \" hade jag säker haft 2 barn nu:) Kanske ett till på g..!

    Kram på dig
  16. 8
    Hmmm, är lite splittrad Ena dagen vill jag jättegärna ha ett litet syskon till Mel, andra dagen är jag så nöjd med vår situation.
    Tyvärr innebär en ny baby \"en del bök\" för mig/ oss, så det kan vara det som gör att jag håller tillbaka lite på baby känslan.
    Om allt var \"grönt \" hade jag säker haft 2 barn nu:) Kanske ett till på g..!

    Kram på dig
  17. Medlem sedan
    May 2004
    #9

    Har ni det verkligen så?

    Alltså, att du i princip drar hela \"hemmalasset\"? Det verkar ju jättejobbigt, speciellt när man har två små, relativt täta, bar.

    Vad beror det på *helt öppen fråga, inte dömmande eller så*?
  18. 9
    Har ni det verkligen så? Alltså, att du i princip drar hela \"hemmalasset\"? Det verkar ju jättejobbigt, speciellt när man har två små, relativt täta, bar.

    Vad beror det på *helt öppen fråga, inte dömmande eller så*?
  19. Medlem sedan
    Jan 2003
    #10

    Tyvärr ingen beställningsvara...

    Vi vill men jag kan ej få fler barn! :-( Gjorde kontraströntken av äggledarna för ett tag sedan och min prognos var väl inte så höjdars. Och vid en ivf så var det max 15% chans att det skulle lyckas. Så tyvärr blir det nog inga fler här. Jag är faktiskt mer ledsen för Jockes skull än min egen.

    Om du vill så vänta inte för länge...

  20. 10
    Tyvärr ingen beställningsvara... Vi vill men jag kan ej få fler barn! :-( Gjorde kontraströntken av äggledarna för ett tag sedan och min prognos var väl inte så höjdars. Och vid en ivf så var det max 15% chans att det skulle lyckas. Så tyvärr blir det nog inga fler här. Jag är faktiskt mer ledsen för Jockes skull än min egen.

    Om du vill så vänta inte för länge...

  21. Medlem sedan
    May 2004
    #11

    Hjärtat vill

    men jag vet faktiskt inte om vi orkar. Ivar är verkligen \"en handfull\" och våra barn har en rätt intensiv syskonrelation som kräver mkt av oss föräldrar, och det känns som om det kanske skulle gå helt över styr med en trea (eller så blir balansen bättre, vem vet?).

    Dessutom har jag STORT behov av egentid, så Ivar måste hur som helst bli större först, så att vi inte måste totalbevaka två barn 24/7, för det *orkar* jag inte.

    Sen är vi ju lite halvgamla (35/39)och defekta (storebror Ludvig dog ju som bebis och både Valters och Ivars graviditeter har övervakats noga)också, och bor för trångt. Men sånt kan man ju övervinna resp. förändra.
  22. 11
    Hjärtat vill men jag vet faktiskt inte om vi orkar. Ivar är verkligen \"en handfull\" och våra barn har en rätt intensiv syskonrelation som kräver mkt av oss föräldrar, och det känns som om det kanske skulle gå helt över styr med en trea (eller så blir balansen bättre, vem vet?).

    Dessutom har jag STORT behov av egentid, så Ivar måste hur som helst bli större först, så att vi inte måste totalbevaka två barn 24/7, för det *orkar* jag inte.

    Sen är vi ju lite halvgamla (35/39)och defekta (storebror Ludvig dog ju som bebis och både Valters och Ivars graviditeter har övervakats noga)också, och bor för trångt. Men sånt kan man ju övervinna resp. förändra.
  23. Medlem sedan
    Sep 2002
    #12

    Jepp

    Varför har vi det så?
    Tja.. Dels är han tyvärr inte lika barnglad som mig. Även fast han tror det.
    Den officiella orsaken är väl att han jobbar typ jämt och lite till iom att han har en egen konsultfirma för att få den att gå runt. Jobbar han mindre så innebär det tyvärr att vi måste göra stora avkall på vårt nuvarande vardagsliv.
    Och ja, det är ganska jobbigt. Försöker se det som övergående. Är just nu inne i nån slags svacka dock.
    Mest tycker jag lite synd om honom som missar såpass mkt. MEn det är hans val.
  24. 12
    Jepp Varför har vi det så?
    Tja.. Dels är han tyvärr inte lika barnglad som mig. Även fast han tror det.
    Den officiella orsaken är väl att han jobbar typ jämt och lite till iom att han har en egen konsultfirma för att få den att gå runt. Jobbar han mindre så innebär det tyvärr att vi måste göra stora avkall på vårt nuvarande vardagsliv.
    Och ja, det är ganska jobbigt. Försöker se det som övergående. Är just nu inne i nån slags svacka dock.
    Mest tycker jag lite synd om honom som missar såpass mkt. MEn det är hans val.
  25. Medlem sedan
    May 2004
    #13

    Vad trist!

    I det långa loppet främst för att han som sagt missar sitt livs viktigaste relationer (och vaddå barnkär, de är väl främst hans älskade L & A, inte _barn_?!*, men också überobbigt för dig här och nu! Hur blir det när du börjar jobba har ni tänkt/tror ni?

    Stefan och jag har faktiskt lovat varandra att alltid hjlpas åt med vardagen oavsett vad, och även om vi skulle gå skilda vägar. För vi känner oss båda helt utlämnade och nernötta när vi fått ta *allt* själva i för långa perioder.

    Jag skickar respekt för att du orkar och hopp om att det ska bli annorlunda framöver!
  26. 13
    Vad trist! I det långa loppet främst för att han som sagt missar sitt livs viktigaste relationer (och vaddå barnkär, de är väl främst hans älskade L & A, inte _barn_?!*, men också überobbigt för dig här och nu! Hur blir det när du börjar jobba har ni tänkt/tror ni?

    Stefan och jag har faktiskt lovat varandra att alltid hjlpas åt med vardagen oavsett vad, och även om vi skulle gå skilda vägar. För vi känner oss båda helt utlämnade och nernötta när vi fått ta *allt* själva i för långa perioder.

    Jag skickar respekt för att du orkar och hopp om att det ska bli annorlunda framöver!
  27. Medlem sedan
    Jul 2002
    #14

    Tja min längtan

    efter att få 3 barn har väl mattats något efter varje barn sas ;) Vill fortfarande gärna få 3 barn men absolut inte just nu. Kanske någon gång i en avlägsen framtid då jag återfått min kropp och psyke, vänner och ffa mitt förhållande till min man.

    Helt ärligt tror jag inte att jag skulle palla med en graviditet eller spädistid nu och jag vet med säkerhet att det skulle vara sista spiken i kistan för vårt, för tillfället ganska svala förhållande. Och sist men inte minst vill jag känna att jag har tiden jag önskar att ge vart och ett av mina två barn. Med en tredje liten skulle inte min tid hinna. visst det kan kanske kompenseras av annat men min mammasjäl vill inte ha det så helt enkelt.

    Lycka till med ev syskon själv.
  28. 14
    Tja min längtan efter att få 3 barn har väl mattats något efter varje barn sas ;) Vill fortfarande gärna få 3 barn men absolut inte just nu. Kanske någon gång i en avlägsen framtid då jag återfått min kropp och psyke, vänner och ffa mitt förhållande till min man.

    Helt ärligt tror jag inte att jag skulle palla med en graviditet eller spädistid nu och jag vet med säkerhet att det skulle vara sista spiken i kistan för vårt, för tillfället ganska svala förhållande. Och sist men inte minst vill jag känna att jag har tiden jag önskar att ge vart och ett av mina två barn. Med en tredje liten skulle inte min tid hinna. visst det kan kanske kompenseras av annat men min mammasjäl vill inte ha det så helt enkelt.

    Lycka till med ev syskon själv.
  29. Medlem sedan
    Jul 2002
    #15

    Åhh

    du det där lät som hos oss. Vet hur du har det.
    Styrkekram
  30. 15
    Åhh du det där lät som hos oss. Vet hur du har det.
    Styrkekram
  31. Annika m Viktoria&Louise
    #16

    Nej tack

    Vi har fullt upp med en snart 3-åring och en snart 6 månaders.
    Förstår inte hur jag skulle ha tid till en till
  32. 16
    Nej tack Vi har fullt upp med en snart 3-åring och en snart 6 månaders.
    Förstår inte hur jag skulle ha tid till en till
  33. Medlem sedan
    Nov 2001
    #17

    nämen :-(

    vad tråkigt *kramar om*
    Fast var inte ledsen för Jockes skull! Han har det jättebra med er och kommer inte att må dåligt på något sätt utan syskon, men oj vad jag känner med dig.

    Kram
  34. 17
    nämen :-( vad tråkigt *kramar om*
    Fast var inte ledsen för Jockes skull! Han har det jättebra med er och kommer inte att må dåligt på något sätt utan syskon, men oj vad jag känner med dig.

    Kram
  35. Medlem sedan
    Jul 2002
    #18

    Tufft

    att få ett sådant besked om man vill ha fler barn.

    Kramar till er
  36. 18
    Tufft att få ett sådant besked om man vill ha fler barn.

    Kramar till er
  37. Medlem sedan
    Nov 2001
    #19

    näpp!

    jag funderar på att sterilisera mig så vi slipper skydda oss resten av livet. Fast än känns det steget lite för stort, men samtidigt är jag i princip helt säker på att jag inte vill ha fler barn... Eller? Kommer jag att vara lika säker om fem-tio år?

    Jag har fått jackpott tre gånger och är sååå nöjd just nu i alla fall ;-)
  38. 19
    näpp! jag funderar på att sterilisera mig så vi slipper skydda oss resten av livet. Fast än känns det steget lite för stort, men samtidigt är jag i princip helt säker på att jag inte vill ha fler barn... Eller? Kommer jag att vara lika säker om fem-tio år?

    Jag har fått jackpott tre gånger och är sååå nöjd just nu i alla fall ;-)
  39. Medlem sedan
    Sep 2002
    #20

    Åh vad tråkigt

    Vad ledsen jag blir för er skull.
    Nää barn är verkligen ingen beställningsvara.... Håller tummarna att en IVF skulle vara lyckad, men i annat fall har ni ju ett riktigt guldkorn i Jocke.
  40. 20
    Åh vad tråkigt Vad ledsen jag blir för er skull.
    Nää barn är verkligen ingen beställningsvara.... Håller tummarna att en IVF skulle vara lyckad, men i annat fall har ni ju ett riktigt guldkorn i Jocke.
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Fler och fler söker info om skrivande
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-05, 16:05
  2. Jag vill ha fler...
    By anonymt namn in forum Många barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 10:08
  3. Fler tankar o lite fler svar..
    By Ann-Louise in forum Vikt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 07:25
  4. Vill ha fler!!!
    By hemlig än in forum Planera för barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-19, 10:39
  5. Fler som fått testa fler gånger?
    By Fundersam in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 10:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar