Speciellt för er bebis?
_05/06 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2005
    #1

    Speciellt för er bebis?

    I morse satt jag och funderade över om det finns någon sak som utmärker just Amanda. Alltså om hon har något för sig som inte är speciellt för bebisar. (Man hinner filosofera en hel del när man bara sitter med sitt fåniga leende och kikar på en halvsovande bebis bara för att ta in och försöka memorera minsta lilla detalj för framtiden.) Kom på en sak som hängt med henne sedan dag ett och som i alla fall inte mina tidigare flickor haft för sig. Hon har vänster hand knuten under hakan/mot kinden. Hon ligger jätteofta så och ser ut att stötta huvudet. Jag är väldigt säker på att hon låg med den handen så i magen och att det hänger kvar fortfarande. Det är jättegulligt och jag kommer att gråta en skvätt den dagen hon slutar med det.

    Har era bebisar några speciella saker för sig?
  2. 1
    Speciellt för er bebis? I morse satt jag och funderade över om det finns någon sak som utmärker just Amanda. Alltså om hon har något för sig som inte är speciellt för bebisar. (Man hinner filosofera en hel del när man bara sitter med sitt fåniga leende och kikar på en halvsovande bebis bara för att ta in och försöka memorera minsta lilla detalj för framtiden.) Kom på en sak som hängt med henne sedan dag ett och som i alla fall inte mina tidigare flickor haft för sig. Hon har vänster hand knuten under hakan/mot kinden. Hon ligger jätteofta så och ser ut att stötta huvudet. Jag är väldigt säker på att hon låg med den handen så i magen och att det hänger kvar fortfarande. Det är jättegulligt och jag kommer att gråta en skvätt den dagen hon slutar med det.

    Har era bebisar några speciella saker för sig?
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2

    En massa ljud...

    har Ludde för sig som jag tycker är \"hans\". :-)
  4. 2
    En massa ljud... har Ludde för sig som jag tycker är \"hans\". :-)
  5. Lollipop Ludvig 4/11
    #3

    Vet inte om det är speciellt

    Jag har inte så stor erfarenhet av bebisar men jag tycker inte att jag har hört någon annan bebis \"harkla\" sig som Ludvig gör. Han harklar och hummar precis som en grinig gubbe. Och han gör det vid \"rätt\" tillfällen också, när han är missnöjd med nåt men inte tillräckligt för att gnälla eller skrika. Tex när jag pratar för mycket när jag ammar honom, då harklar han ljudligt och menande för att påminna mig om att låta maten (hans) tysta munnen (min).

  6. 3
    Vet inte om det är speciellt Jag har inte så stor erfarenhet av bebisar men jag tycker inte att jag har hört någon annan bebis \"harkla\" sig som Ludvig gör. Han harklar och hummar precis som en grinig gubbe. Och han gör det vid \"rätt\" tillfällen också, när han är missnöjd med nåt men inte tillräckligt för att gnälla eller skrika. Tex när jag pratar för mycket när jag ammar honom, då harklar han ljudligt och menande för att påminna mig om att låta maten (hans) tysta munnen (min).

  7. Medlem sedan
    Mar 2005
    #4

    Ja

    Det var ljud jag egentligen funderade över men kom fram till att hon nog låter som de andra flickorna gjort. Inget extra ordinärt där. *S* Fast igår gjorde hon ett högt glädjeskrik som lät kul i och för sig men hon såg snopen ut själv. Det var nog inte direkt planerat.
  8. 4
    Ja Det var ljud jag egentligen funderade över men kom fram till att hon nog låter som de andra flickorna gjort. Inget extra ordinärt där. *S* Fast igår gjorde hon ett högt glädjeskrik som lät kul i och för sig men hon såg snopen ut själv. Det var nog inte direkt planerat.
  9. Medlem sedan
    Mar 2005
    #5

    haha!

    Det var gulligt! =)
  10. 5
    haha! Det var gulligt! =)
  11. Medlem sedan
    Mar 2005
    #6

    Var det inte..

    Ludde som väldigt tidigt spottade ut den sista mjölken när han åt också? Har för mig det för så gjorde min mellandotter men det har jag tack och lov sluppit med Amanda. Det är väl inget direkt ovanligt kanske men lite lagom kul så där. =)
  12. 6
    Var det inte.. Ludde som väldigt tidigt spottade ut den sista mjölken när han åt också? Har för mig det för så gjorde min mellandotter men det har jag tack och lov sluppit med Amanda. Det är väl inget direkt ovanligt kanske men lite lagom kul så där. =)
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    Ture fräser

    När han är på väg att vakna eller när han inte riktigt kommer till ro så fräser han, långt bak i halsen. Ungefär som ett modem som kopplar upp. Rätt sött faktiskt. Men samma ljud använder han sig av på morgonkvisten också när han inte riktigt vet om han ska sova eller vara vaken. Då är det inte fullt lika sött ;-).

    Sen låter han ibland som en gnisslande dörr, men det har storasyskonen också gjort, så dt är inte Ture-unikt.
  14. 7
    Ture fräser När han är på väg att vakna eller när han inte riktigt kommer till ro så fräser han, långt bak i halsen. Ungefär som ett modem som kopplar upp. Rätt sött faktiskt. Men samma ljud använder han sig av på morgonkvisten också när han inte riktigt vet om han ska sova eller vara vaken. Då är det inte fullt lika sött ;-).

    Sen låter han ibland som en gnisslande dörr, men det har storasyskonen också gjort, så dt är inte Ture-unikt.
  15. Medlem sedan
    Mar 2005
    #8

    =)

    Låter också jättegulligt. Min flicka stönar och stånkar mest hela tiden. Alla bekanta som träffat henne har sagt: Oj, nu bajsar hon. Men så behöver det inte alls vara. Lite mindre gulligt! Inte alla bebisar som låter som modem. *S*
  16. 8
    =) Låter också jättegulligt. Min flicka stönar och stånkar mest hela tiden. Alla bekanta som träffat henne har sagt: Oj, nu bajsar hon. Men så behöver det inte alls vara. Lite mindre gulligt! Inte alla bebisar som låter som modem. *S*
  17. Medlem sedan
    Dec 1998
    #9

    August min August

    ja vad gör han för speciellt. Jo även han låter! Han harklar sig och \"gnisslar\" när han ska vakna!

    När han ammar kan han ibland låta som en kattunge som jamar till!

    Han sträcker på sig väldigt ofta. Min mor påstår att de växer då *g*

    Han har två lägen, av eller på! Han drar igång mistluren från tyst till högsta volym direkt när nåt är fel!

    och...

    så är han JÄTTEHUNGRIG HELA TIDEN *asg*
  18. 9
    August min August ja vad gör han för speciellt. Jo även han låter! Han harklar sig och \"gnisslar\" när han ska vakna!

    När han ammar kan han ibland låta som en kattunge som jamar till!

    Han sträcker på sig väldigt ofta. Min mor påstår att de växer då *g*

    Han har två lägen, av eller på! Han drar igång mistluren från tyst till högsta volym direkt när nåt är fel!

    och...

    så är han JÄTTEHUNGRIG HELA TIDEN *asg*
  19. KAJO
    #10

    Precis så

    gör min Robin också, d v s ligger med vänsternäven knuten mot kinden eller hakan. På ultraljudet i vecka 16 låg han också så under hela undersökningen (vilket vi har två bilder på)och på ett tillväxtultraljud som jag gjorde mot slutet av grav nämnde läkaren att han låg med handen vid ansiktet. Kommer ihåg att jag då tänkte; \"Måtte den inte sitta fast där! (Var ju nojig för allt under graviditeten...)
    Men satt fast gjorde den ju inte utan det tycks bara vara en ställning han gillar!
  20. 10
    Precis så gör min Robin också, d v s ligger med vänsternäven knuten mot kinden eller hakan. På ultraljudet i vecka 16 låg han också så under hela undersökningen (vilket vi har två bilder på)och på ett tillväxtultraljud som jag gjorde mot slutet av grav nämnde läkaren att han låg med handen vid ansiktet. Kommer ihåg att jag då tänkte; \"Måtte den inte sitta fast där! (Var ju nojig för allt under graviditeten...)
    Men satt fast gjorde den ju inte utan det tycks bara vara en ställning han gillar!
  21. KAJO
    #11

    Inga

    harklingar här utan snarare arg hackspett. Det är liksom varningssignaler innan stortutan kommer igång när han är på dåligt humör. Fast det vet jag inte om det är speciellt, dottern gjorde i alla fall likadant. Gulligt med harklingar!
  22. 11
    Inga harklingar här utan snarare arg hackspett. Det är liksom varningssignaler innan stortutan kommer igång när han är på dåligt humör. Fast det vet jag inte om det är speciellt, dottern gjorde i alla fall likadant. Gulligt med harklingar!
  23. Medlem sedan
    Feb 2005
    #12

    William...

    gör något konstigt ljud när han äter, det låter ungefär \"HIUPP, HIUPP\" ända ner i halsen.. alltså det är jättesvårt att förklara men nästan som han har en fågel i halsen eller något.. trodde alla bebisar lät så, men när vi var hos min syster (hon har 3 barn) och jag ammade honom så hoppade hon till och var helt chockad över ljudet.. \"Vad var det där för något?\" sa hon helt förvånad haha :o)
  24. 12
    William... gör något konstigt ljud när han äter, det låter ungefär \"HIUPP, HIUPP\" ända ner i halsen.. alltså det är jättesvårt att förklara men nästan som han har en fågel i halsen eller något.. trodde alla bebisar lät så, men när vi var hos min syster (hon har 3 barn) och jag ammade honom så hoppade hon till och var helt chockad över ljudet.. \"Vad var det där för något?\" sa hon helt förvånad haha :o)
  25. Anna i Seattle
    #13

    Daniel harklar sig

    framför allt på nätterna så ligger han och harklar sig massor.... ibland tar jag upp och rapar honom för jag tror det är det som behövs, men han rapar inte och fortsätter harkla sig - ibland i flera timmar (då sover han såklart - fast jag kan ju inte sova)
  26. 13
    Daniel harklar sig framför allt på nätterna så ligger han och harklar sig massor.... ibland tar jag upp och rapar honom för jag tror det är det som behövs, men han rapar inte och fortsätter harkla sig - ibland i flera timmar (då sover han såklart - fast jag kan ju inte sova)
  27. Lollipop Ludvig 4/11
    #14

    Gnissel

    har vi här med, men det var mer när han var lite mindre. Nu är det mest harklingar och ett urgulligt \"höö\" som nog är hans första joller.
  28. 14
    Gnissel har vi här med, men det var mer när han var lite mindre. Nu är det mest harklingar och ett urgulligt \"höö\" som nog är hans första joller.
  29. Lollipop Ludvig 4/11
    #15

    En till harklare!

    Ludvig harklar sig också, men jag har aldrig märkt att det skulle vara för att han vill rapa. Det är bara ett ljud han gör helt enkelt.
  30. 15
    En till harklare! Ludvig harklar sig också, men jag har aldrig märkt att det skulle vara för att han vill rapa. Det är bara ett ljud han gör helt enkelt.
  31. Medlem sedan
    Mar 2002
    #16

    Sötisar :)

    Emil är så rolig för han säger till när han vill något med ett jättehögt A. Om han vill ha mat, har tråkigt eller i största allmänhet vill ha uppmärksamhet så säger han A. En gång. Händer inget så börjar han klaga och till slut skrika. Vet inte om det är så unikt, men storebror gjorde inte så iallafall :)
  32. 16
    Sötisar :) Emil är så rolig för han säger till när han vill något med ett jättehögt A. Om han vill ha mat, har tråkigt eller i största allmänhet vill ha uppmärksamhet så säger han A. En gång. Händer inget så börjar han klaga och till slut skrika. Vet inte om det är så unikt, men storebror gjorde inte så iallafall :)
  33. Medlem sedan
    Sep 1999
    #17

    Precis så gör ellen...

    Fasst med höger hand...
    Ser jätte gulligt ut!
    Annars vet jag faktist inget speciellt hon gör...
    Mer än att ligga och filosofera, jollra och le mitt i natten... Det har inte mina andra tjejer gjort...
  34. 17
    Precis så gör ellen... Fasst med höger hand...
    Ser jätte gulligt ut!
    Annars vet jag faktist inget speciellt hon gör...
    Mer än att ligga och filosofera, jollra och le mitt i natten... Det har inte mina andra tjejer gjort...
  35. Medlem sedan
    Sep 1999
    #18

    En grej till

    Hon är en mästare på att spotta nappen riktigt långt...
    Här om kvällen flög jag upp i sängen av ett rejält plupp, då hade hon spottat nappen rakt in i vaggans kant, den är av trä, och nästan lika bred som en spjälsäng, så nappen hade flugit långt...
  36. 18
    En grej till Hon är en mästare på att spotta nappen riktigt långt...
    Här om kvällen flög jag upp i sängen av ett rejält plupp, då hade hon spottat nappen rakt in i vaggans kant, den är av trä, och nästan lika bred som en spjälsäng, så nappen hade flugit långt...
  37. Medlem sedan
    Mar 2005
    #19

    Åh

    Min äldsta som nu är 11 år jamade ibland som en kattunge. Det lät jättegulligt.
  38. 19
    Åh Min äldsta som nu är 11 år jamade ibland som en kattunge. Det lät jättegulligt.
  39. Medlem sedan
    Mar 2005
    #20

    Oj

    Då vet du exakt hur jag menar. Ibland ser hon så där drömmande och lite vis ut med handen som tankestöd. Tänk, födda på samma dag är de också. =)
  40. 20
    Oj Då vet du exakt hur jag menar. Ibland ser hon så där drömmande och lite vis ut med handen som tankestöd. Tänk, födda på samma dag är de också. =)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Speciellt män..
    By Hunnisarna82 in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-20, 15:29
  2. Vad är det för speciellt
    By Astaldoundome in forum Ordet är fritt
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2007-12-29, 20:52
  3. Speciellt hus
    By cathis in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-08-16, 22:25
  4. vad är det för speciellt med...
    By patricia76 in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-08, 14:08
  5. Vad är det som gör BB speciellt och
    By Fattar inte in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-09, 08:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar