Näsblod...
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2001
    #1

    Näsblod...

    Imorse hade Elvina näsblod, verkade som det hade kommit på natten, så det var torkat liksom. Men sen kom det lite mer när hon nös. Ur båda borrarna, men mest ur den ena. Det rann inte.
    Det är väl ingen fara va? Ingen man behöver kolla upp? Hon är jätteförkyld och hostig, så det kan ju ha med det att göra. Eller att hon kan ha rivit sig med långnaglarna:), men då borde hon inte ha lyckats med det i båda näsborrarna tycker jag.
  2. 1
    Näsblod... Imorse hade Elvina näsblod, verkade som det hade kommit på natten, så det var torkat liksom. Men sen kom det lite mer när hon nös. Ur båda borrarna, men mest ur den ena. Det rann inte.
    Det är väl ingen fara va? Ingen man behöver kolla upp? Hon är jätteförkyld och hostig, så det kan ju ha med det att göra. Eller att hon kan ha rivit sig med långnaglarna:), men då borde hon inte ha lyckats med det i båda näsborrarna tycker jag.
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2

    Netdoktor ...

    ... så här står det på netdoktor.se:

    http://netdoktor.passagen.se/default.ns?lngItemID=3769

    Tror inte det är nån fara att de blöder liiiiiite näsblod men inte för mycket .. har hört att spädbarn inte ska blöda för mycket, men eftersom Elvina inte blött så mkt så är det nog ingen fara :)
  4. 2
    Netdoktor ... ... så här står det på netdoktor.se:

    http://netdoktor.passagen.se/default.ns?lngItemID=3769

    Tror inte det är nån fara att de blöder liiiiiite näsblod men inte för mycket .. har hört att spädbarn inte ska blöda för mycket, men eftersom Elvina inte blött så mkt så är det nog ingen fara :)
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3

    Hur gammal

    är det hon är? Mina barn har blött i näsan i perioder. De kan tydligen göra det. Gjorde jag själv också. Om man gör det för mycket tror jag att de gör något åt det. Jag fick \"bränna\" ett blodkärl. Men om hon är förkyld kan det säkert bero på det och att slemhinnorna blir skörare.
  6. 3
    Hur gammal är det hon är? Mina barn har blött i näsan i perioder. De kan tydligen göra det. Gjorde jag själv också. Om man gör det för mycket tror jag att de gör något åt det. Jag fick \"bränna\" ett blodkärl. Men om hon är förkyld kan det säkert bero på det och att slemhinnorna blir skörare.
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #4

    hon...

    är född 21 oktober, så hon är två månader o två veckor då. Ja, det är nog förkylningen.
  8. 4
    hon... är född 21 oktober, så hon är två månader o två veckor då. Ja, det är nog förkylningen.
  9. Medlem sedan
    Jan 2001
    #5

    ok,

    jag får kolla om det kommer mer eller om det bara var det där i morse. tack för länken.
  10. 5
    ok, jag får kolla om det kommer mer eller om det bara var det där i morse. tack för länken.
  11. Medlem sedan
    May 2001
    #6

    Aha

    sorry. Fick för mig att det var din äldre tjej :) (fråga inte varför, jag är snurrig). Tror inte det är någon fara i alla fall om det inte kommer i mängder och det är i samband med förkylning.
  12. 6
    Aha sorry. Fick för mig att det var din äldre tjej :) (fråga inte varför, jag är snurrig). Tror inte det är någon fara i alla fall om det inte kommer i mängder och det är i samband med förkylning.

Liknande trådar

  1. Näsblod
    By Anonym in forum _1206 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-26, 17:42
  2. Näsblod
    By Widerlich in forum _0805 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-10, 19:08
  3. Näsblod
    By rubinen in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-12-06, 20:14
  4. Näsblod!?
    By janfebbarn in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-15, 23:24
  5. Näsblod!
    By Sintra in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 18:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar