5 månader idag!
_0508 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    5 månader idag!

    Grattis till Zelda och Hugo!

    Dagen har firats med ett BVC-besök. Caroline har senaste tiden betett sig mycket märkligt vid bröstet. Slitit och dragit i det - släppt taget och börjat om igen. Hon har velat tutta i princip igenom hela kvällarna. Förklaringen kom när vi mätte och vägde henne. Idag väger vår tjej 7750 g och är 67 cm lång - hon har ökat 790 g! och vuxit 4 cm på en månad. Så här mycket på längden har hon inte vuxit sen hennes första levnadsmånad. Vikten hade ökat mer nu sista månaden än månaden innan. Så tillväxtfas med andra ord. Det var ju inte så märkligt då att Caroline helt plötsligt nästan gick från strl 62 till 74 på en gång. Hon hade bara 68 en väldigt kort period jämfört med strl 62. Detta handlar då om tröjor och bodysar - byxor har hon nog något par i 62 men annars framför allt 68.

    Hur stora är era augustibarn - kul om vi har lite nya siffror för det var ju ett tag sen :-)

    Kram kram
    Marie
  2. 1
    5 månader idag! Grattis till Zelda och Hugo!

    Dagen har firats med ett BVC-besök. Caroline har senaste tiden betett sig mycket märkligt vid bröstet. Slitit och dragit i det - släppt taget och börjat om igen. Hon har velat tutta i princip igenom hela kvällarna. Förklaringen kom när vi mätte och vägde henne. Idag väger vår tjej 7750 g och är 67 cm lång - hon har ökat 790 g! och vuxit 4 cm på en månad. Så här mycket på längden har hon inte vuxit sen hennes första levnadsmånad. Vikten hade ökat mer nu sista månaden än månaden innan. Så tillväxtfas med andra ord. Det var ju inte så märkligt då att Caroline helt plötsligt nästan gick från strl 62 till 74 på en gång. Hon hade bara 68 en väldigt kort period jämfört med strl 62. Detta handlar då om tröjor och bodysar - byxor har hon nog något par i 62 men annars framför allt 68.

    Hur stora är era augustibarn - kul om vi har lite nya siffror för det var ju ett tag sen :-)

    Kram kram
    Marie
  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2

    snart 4 månader..

    men jag skriver iaf =)
    den 20:e december så var Oscar 6130g och var 64cm lång =)
  4. 2
    snart 4 månader.. men jag skriver iaf =)
    den 20:e december så var Oscar 6130g och var 64cm lång =)
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3

    Grattis

    till Caroline! Oskar blev ju fem två dagar innan julafton. Han vägde igår 6910g och är 65 cm lång. Längden är helt ok men han har inte gått upp som han \"ska\". Operation \"mer mat\" har inletts! (se ovan)

    Jag sorterade bort för små kläder och tog fram strl 74 i förrgår.
  6. 3
    Grattis till Caroline! Oskar blev ju fem två dagar innan julafton. Han vägde igår 6910g och är 65 cm lång. Längden är helt ok men han har inte gått upp som han \"ska\". Operation \"mer mat\" har inletts! (se ovan)

    Jag sorterade bort för små kläder och tog fram strl 74 i förrgår.
  7. Medlem sedan
    Oct 1998
    #4

    Grattis Caroline!!!!

    Stora tjejen ordentligt ju.....lika lång som Oliver var på 5-månadersbesöket på BVC. Dock vägde han lite mer (9300 gram). Nya siffror kommer först den 25/1 då han ska på läkarbesök och 6-månaderbesök på BVC. Tror dock hans enorma ökning i vikt har avtagit.

    Jag använder 68 i byxor men nästan uteslutande 74 i bodys och tröjor för annars blir det för litet för honom.

    Ha en härlig 5-månadersdag!

    Kramar!
  8. 4
    Grattis Caroline!!!! Stora tjejen ordentligt ju.....lika lång som Oliver var på 5-månadersbesöket på BVC. Dock vägde han lite mer (9300 gram). Nya siffror kommer först den 25/1 då han ska på läkarbesök och 6-månaderbesök på BVC. Tror dock hans enorma ökning i vikt har avtagit.

    Jag använder 68 i byxor men nästan uteslutande 74 i bodys och tröjor för annars blir det för litet för honom.

    Ha en härlig 5-månadersdag!

    Kramar!
  9. Medlem sedan
    Apr 2005
    #5

    Grattis Caroline & Zelda

    Vägde Hugo här hemma och det stannade på 9kg, har ingen aning hur lång han är men 74 kläder sitter bra. Han är stor, dock inte tjock, otroligt glad och nyfiken. En riktig 5-månaders goding..;-))

    Kram kram
  10. 5
    Grattis Caroline & Zelda Vägde Hugo här hemma och det stannade på 9kg, har ingen aning hur lång han är men 74 kläder sitter bra. Han är stor, dock inte tjock, otroligt glad och nyfiken. En riktig 5-månaders goding..;-))

    Kram kram
  11. Medlem sedan
    Jan 2005
    #6

    Grattis grattis

    Caroline, Zelda och Hugo på femmånadersdagen. Hoppas er dag varit bra.

    Har inte dagsfärska siffror men innan jul vägde hon 5750 gram och var 61.5 cm lång. Ska snart väga och mäta igen.

    Kramar
  12. 6
    Grattis grattis Caroline, Zelda och Hugo på femmånadersdagen. Hoppas er dag varit bra.

    Har inte dagsfärska siffror men innan jul vägde hon 5750 gram och var 61.5 cm lång. Ska snart väga och mäta igen.

    Kramar
  13. Medlem sedan
    Jan 2002
    #7

    5-månaderrapport från oss!

    Först - Grattis Caroline och Hugo!!! = )

    Senaste mammagruppen på BVC i mitten av dec slängde jag upp Z på vågen och då låg hon en bit över 7 kg, men hon har fläskat på sig rejält i ansiktet senaste veckan så jag gissar på runt 7500 g. Lång tycker jag oxå att hon är, bara 68 som gäller i kläder, och vissa av dessa är redan för små. 74:orna skulle nog passa strax om de inte var för de långa ärmarna, hon har lång överkropp min tjej.

    För övrigt så är Zelda glad och söt och har börjat greppa saker mer medvetet. Hon sitter stadigt vid bordet och äter mat, men är riktigt lat och rör sig inte ur fläcker när hon ligger på rygg. I 3 dagar har hon varit lite skrikig, antingen är det tänder eftersom hon gnager så på mina händer eller i värsta fall en öroninflammation pga av långdragen förkylning. Fortsätter det imorgon ska jag gå till vårdcentralen.

    Resten av familjen mår bra. Mika är inte på dagis denna veckan, så vi är ute mycket och åker pulka. Härligt väder!!!
  14. 7
    5-månaderrapport från oss! Först - Grattis Caroline och Hugo!!! = )

    Senaste mammagruppen på BVC i mitten av dec slängde jag upp Z på vågen och då låg hon en bit över 7 kg, men hon har fläskat på sig rejält i ansiktet senaste veckan så jag gissar på runt 7500 g. Lång tycker jag oxå att hon är, bara 68 som gäller i kläder, och vissa av dessa är redan för små. 74:orna skulle nog passa strax om de inte var för de långa ärmarna, hon har lång överkropp min tjej.

    För övrigt så är Zelda glad och söt och har börjat greppa saker mer medvetet. Hon sitter stadigt vid bordet och äter mat, men är riktigt lat och rör sig inte ur fläcker när hon ligger på rygg. I 3 dagar har hon varit lite skrikig, antingen är det tänder eftersom hon gnager så på mina händer eller i värsta fall en öroninflammation pga av långdragen förkylning. Fortsätter det imorgon ska jag gå till vårdcentralen.

    Resten av familjen mår bra. Mika är inte på dagis denna veckan, så vi är ute mycket och åker pulka. Härligt väder!!!
  15. Medlem sedan
    Jan 2002
    #8

    Foto oxå!

    Det ligger ett ganska färskt foto på båda tjejerna uppe på min sida, taget ett par dagar innan jul för den som är intresserad!
  16. 8
    Foto oxå! Det ligger ett ganska färskt foto på båda tjejerna uppe på min sida, taget ett par dagar innan jul för den som är intresserad!
  17. Medlem sedan
    Jan 2005
    #9

    Jätte söta

    bilder på barnen. Vad mysigt det ser ut när de ligger där på filten. Mysigt mysigt.
  18. 9
    Jätte söta bilder på barnen. Vad mysigt det ser ut när de ligger där på filten. Mysigt mysigt.
  19. Medlem sedan
    Mar 2004
    #10

    Grattis till 5-månaders bebisarna

    vi kommer med uppdaterade BVC-uppgifter om endryg vecka. Vi ska nämligen dit på Robins 5-månadersdag och får uppdatera då *ler*!
  20. 10
    Grattis till 5-månaders bebisarna vi kommer med uppdaterade BVC-uppgifter om endryg vecka. Vi ska nämligen dit på Robins 5-månadersdag och får uppdatera då *ler*!
  21. Medlem sedan
    Sep 1999
    #11

    Supersöta!

    Kram
  22. 11
    Supersöta! Kram
  23. Medlem sedan
    Sep 1999
    #12

    Grattis Caroline,

    Zelda och Hugo!
    Tänk vad tiden går...
    Linnea är ju lite \"efter\" och har inte ens fyllt 4 månader än, men snart ;)
    Ska till BVC den 10e, så jag återkommer med färska siffror då. Hoppas att hon har hämtat in den vikt som hon tappade när hon var sjuk, och att hon åtminstone ligger som förra gången.
    Vilken tillväxtspurt Caroline har haft denna månad! Inte konstigt att hon varit tuttig!
    Kram
  24. 12
    Grattis Caroline, Zelda och Hugo!
    Tänk vad tiden går...
    Linnea är ju lite \"efter\" och har inte ens fyllt 4 månader än, men snart ;)
    Ska till BVC den 10e, så jag återkommer med färska siffror då. Hoppas att hon har hämtat in den vikt som hon tappade när hon var sjuk, och att hon åtminstone ligger som förra gången.
    Vilken tillväxtspurt Caroline har haft denna månad! Inte konstigt att hon varit tuttig!
    Kram
  25. Medlem sedan
    Oct 2001
    #13

    Nu har hon kört om...;-)

    Våra barn brukar ju vara synkade, men nu har Caroline kört om...;-)
    Benjamin, 64,5 cm lång vägde förra veckan 7480 g.
  26. 13
    Nu har hon kört om...;-) Våra barn brukar ju vara synkade, men nu har Caroline kört om...;-)
    Benjamin, 64,5 cm lång vägde förra veckan 7480 g.
  27. Medlem sedan
    Feb 2005
    #14

    Grattis 5 månaders barn!

    Vad skönt att Caroline växer så bra trots allt strul med RS-svängen och torsken.
    Alvar vägde 7900 och var 69 cm när jag var iväg med honom veckan innan jul. Han blir 5 den 13 januari.

    Kram!
  28. 14
    Grattis 5 månaders barn! Vad skönt att Caroline växer så bra trots allt strul med RS-svängen och torsken.
    Alvar vägde 7900 och var 69 cm när jag var iväg med honom veckan innan jul. Han blir 5 den 13 januari.

    Kram!
  29. Medlem sedan
    Jul 2002
    #15

    Klart

    att du ska göra det ;-)

    Caroline var 63 cm när hon var 4 månader.

    Kramar
  30. 15
    Klart att du ska göra det ;-)

    Caroline var 63 cm när hon var 4 månader.

    Kramar
  31. Medlem sedan
    Jul 2002
    #16

    Visst går det fort

    tänk att våra små bebisar har 74 redan. Jag fick rensa bort i förra veckan - har jag för mig att det var. Det kändes mycket märkligt. Både jag och maken fick en sådan där känsla en dag - när blev du så här stor?! Caroline måste ha gjort något rejält tillväxtrace just då i förra veckan.

    De är inte sååå små längre *sniff*.

    Ska straxt läsa om matoperationen. Vad trist att han inte har gått upp som han ska - kan det inte bara vara en tillfällig svacka då? Tänker om det finns tillväxtfaser så kanske det finns svackor också.

    Kram kram
  32. 16
    Visst går det fort tänk att våra små bebisar har 74 redan. Jag fick rensa bort i förra veckan - har jag för mig att det var. Det kändes mycket märkligt. Både jag och maken fick en sådan där känsla en dag - när blev du så här stor?! Caroline måste ha gjort något rejält tillväxtrace just då i förra veckan.

    De är inte sååå små längre *sniff*.

    Ska straxt läsa om matoperationen. Vad trist att han inte har gått upp som han ska - kan det inte bara vara en tillfällig svacka då? Tänker om det finns tillväxtfaser så kanske det finns svackor också.

    Kram kram
  33. Medlem sedan
    Jul 2002
    #17

    Tänk 6-månadersbesök

    vi bokade in ett idag till början av februari. Tänk ett halvår!! Herrejösses...

    Då är det precis som för Caroline där med 74 i tröjor/bodysar och 68 i byxor. Pontus hade samma fördelning - konstigt att det ska vara så för många.

    Ser fram emot att läsa om Olivers nya siffror.

    Kramar
  34. 17
    Tänk 6-månadersbesök vi bokade in ett idag till början av februari. Tänk ett halvår!! Herrejösses...

    Då är det precis som för Caroline där med 74 i tröjor/bodysar och 68 i byxor. Pontus hade samma fördelning - konstigt att det ska vara så för många.

    Ser fram emot att läsa om Olivers nya siffror.

    Kramar
  35. Medlem sedan
    Jul 2002
    #18

    Härligt

    vilken stor fin kille ni har :-D. Han verkar vara i samma viktklass som sonen som vägde 9,9 kg och var 70,5 cm lång vid 5 månader.

    Kramar
  36. 18
    Härligt vilken stor fin kille ni har :-D. Han verkar vara i samma viktklass som sonen som vägde 9,9 kg och var 70,5 cm lång vid 5 månader.

    Kramar
  37. Medlem sedan
    Jul 2002
    #19

    Vad spännande!

    Ser fram emot att läsa om hur stor Lea är då när ni ska iväg till BVC igen.

    Kramar
  38. 19
    Vad spännande! Ser fram emot att läsa om hur stor Lea är då när ni ska iväg till BVC igen.

    Kramar
  39. Medlem sedan
    Jul 2002
    #20

    Vilka godingar :-D

    Fina de är dina sessor ;-)

    Caroline börjar också bli bra på att grepa saker. Fick höra att vid 6 månaders besök så ska de greppa bra - byta hand på leksaken (flytta från ena till andra handen), kolla efter tappad leksak, vända sig åt alla håll (rygg-mage, mage-rygg), kunna dra sig upp till ståendes, vara med och få kontakt med dem. Det kanske var något mer?! Kommer inte ihåg...

    Kramar
  40. 20
    Vilka godingar :-D Fina de är dina sessor ;-)

    Caroline börjar också bli bra på att grepa saker. Fick höra att vid 6 månaders besök så ska de greppa bra - byta hand på leksaken (flytta från ena till andra handen), kolla efter tappad leksak, vända sig åt alla håll (rygg-mage, mage-rygg), kunna dra sig upp till ståendes, vara med och få kontakt med dem. Det kanske var något mer?! Kommer inte ihåg...

    Kramar
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. 6 månader idag!
    By MionsMamma in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-01, 19:26
  2. 5 månader idag!
    By -Majsan- in forum _0706 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-17, 20:21
  3. 10 Månader idag = )
    By Mayia in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-10-06, 16:40
  4. Moa 4 månader idag!
    By Sanna m. M&M&Moa 050915 in forum _05 Höstbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-15, 17:50
  5. Idag är Nea tre månader!
    By Catten m. Didde & Nea in forum _0507 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-20, 23:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar